Het gaat even niet
donderdag 6 oktober 2011 om 19:24
Ik zit even in een negatieve spiraal en het lukt me niet er vanaf te stappen.
Verstandelijk weet ik dat het nergens op slaat, maar gevoelsmatig lukt het me niet.
Het begon met een etentje vanavond wat niet doorgaat omdat een een beetje mot is geweest. Mot uitgepraat maar zin om 'gezellig' uit eten te gaan was er niet meer.
Daaruit maakte ik op dat ik niet leuk genoeg ben, ik glee verder in niemand vind me leuk en ik ben nu op wat heeft het allemaal voor nut punt.
En ja, ik weet dat het nergens op slaat maar ik kom niet van het gevoel af. Mijn verstand en gevoel staan zover van elkaar vandaan. En mijn gevoel raakt kant nog wal.
Maar toch krijg ik mezelf er niet uit
Verstandelijk weet ik dat het nergens op slaat, maar gevoelsmatig lukt het me niet.
Het begon met een etentje vanavond wat niet doorgaat omdat een een beetje mot is geweest. Mot uitgepraat maar zin om 'gezellig' uit eten te gaan was er niet meer.
Daaruit maakte ik op dat ik niet leuk genoeg ben, ik glee verder in niemand vind me leuk en ik ben nu op wat heeft het allemaal voor nut punt.
En ja, ik weet dat het nergens op slaat maar ik kom niet van het gevoel af. Mijn verstand en gevoel staan zover van elkaar vandaan. En mijn gevoel raakt kant nog wal.
Maar toch krijg ik mezelf er niet uit
donderdag 6 oktober 2011 om 19:36
Ga even een stuk wandelen.Forceer voor enkele seconden een glimlach op je gezicht.Zet muziek op die je normaal alleen draait als je blij bent.Punten 1 & 2 zijn wetenschappelijk bewezen effectief en de derde helpt mij ook altijd erg.
anoniem_124496 wijzigde dit bericht op 06-10-2011 19:37
Reden: rare zin
Reden: rare zin
% gewijzigd
donderdag 6 oktober 2011 om 19:45
Ik zou idd voor de tips van kissthequeen gaan.
Wat afleiding zoeken kan fijn zijn, om er later, als je niet meer zo in de emotie zit, naar te kunnen kijken.
Misschien een fijne oefening die ik geleerd heb op therapie:
Tel alle deuren waar je vanaf vanochtend doorheen gegaan bent. Deuren tellen dubbel als je er in en er uit bent gegaan.
Stel je bent naar de wc geweest, en er weer vanaf gegaan, zit je dus op 2.
Ik vind het wel een leuke oefening, omdat ik dan een beetje mijn hele dag weer herinner, en je raakt gewoon even afgeleid.
Wat afleiding zoeken kan fijn zijn, om er later, als je niet meer zo in de emotie zit, naar te kunnen kijken.
Misschien een fijne oefening die ik geleerd heb op therapie:
Tel alle deuren waar je vanaf vanochtend doorheen gegaan bent. Deuren tellen dubbel als je er in en er uit bent gegaan.
Stel je bent naar de wc geweest, en er weer vanaf gegaan, zit je dus op 2.
Ik vind het wel een leuke oefening, omdat ik dan een beetje mijn hele dag weer herinner, en je raakt gewoon even afgeleid.
donderdag 6 oktober 2011 om 21:33
Nee niet de eerste keer ik ben een borderliner dus ik kan er nog al wat van. Maar ik doe het altijd in stilte. Ik heb wel aan mijn afspraak aangegeven dat ik het erg jammer vind, maar ik ga niet vertellen hoe ik me er door voel.
Dat is mijn probleem, daar wil ik andere mensen niet mee opzadelen.
Ik vind het gewoon zo vervelen dat ik precies weet waar het altijd fout gaat maar toch dezelfde fouten blijf maken.
En daardoor word ik in een situatie als bovenstaande weer boos op mezelf, ga ik me daar weer rot over voelen.
De beruchte neerwaartse spiraal.
Ik snap heel goed dat het voor andere mensen over komt als niets, maar voor mij voelt het als het einde van de wereld.
Dat is mijn probleem, daar wil ik andere mensen niet mee opzadelen.
Ik vind het gewoon zo vervelen dat ik precies weet waar het altijd fout gaat maar toch dezelfde fouten blijf maken.
En daardoor word ik in een situatie als bovenstaande weer boos op mezelf, ga ik me daar weer rot over voelen.
De beruchte neerwaartse spiraal.
Ik snap heel goed dat het voor andere mensen over komt als niets, maar voor mij voelt het als het einde van de wereld.
zaterdag 8 oktober 2011 om 20:03
Misschien is het wel een goed idee om bij de ander aan te geven hoe je je nu voelt en wat het met je doet. Ligt er ook aan hoe dicht diegene bij je staat. Hoop inderdaad ook dat je hulp hebt of zoekt. Hopelijk doorbreek je dan die negatieve spiraal en krijg je een paar handreikingen om ermee om te gaan (met hetgene waar je self vaker tegen aan loopt zoals je zelf zegt). Ff een dikke knuffel!
zaterdag 3 december 2011 om 17:44
Rustig meid. Dit is niet het einde van de wereld. Het is je hoofd dat op hol slaat. Er is niets aan de hand, er is gewoon een etentje afgezegd. Dat ligt niet aan jou dus je hoeft je er niet druk om te maken.
Ga even iets doen wat je afleidt. Naar buiten als het niet te slecht weer is, of blijf binnen en zet een kopje thee voor jezelf. Zet even de tv aan en kijk een suf programma. Dit gaat weer over, echt waar. Hou vol.
Ga even iets doen wat je afleidt. Naar buiten als het niet te slecht weer is, of blijf binnen en zet een kopje thee voor jezelf. Zet even de tv aan en kijk een suf programma. Dit gaat weer over, echt waar. Hou vol.
zaterdag 3 december 2011 om 17:47