hema fiets

07-10-2011 15:06 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alvast een waarschuwing, dit is een mopper post.

Vandaag kwam eindelijk mijn nieuwe fiets van de hema aan. Ik had via de website zelf een oma fiets ontworpen. Het duurde al 2 weken voordat hij bezorgd werd, maar dat begrijp ik wel, omdat alles nog naar mijn smaak in elkaar gezet moest worden.

En toen was hij er dus. Ik heb de fiets meteen meegenomen naar binnen om hem te ontdoen van al het pakkingsmateriaal en om het zadel voor mij op de juiste hoogte te zetten. Toen kwam ik erachter dat er iets niet goed zat met de ketting (bij het ronddraaien van de trappers maakte hij een ratelend geluid als de trapper een bepaald punt bereikte). En ik zag dat er wat knoopjes van de kettingkasthoes niet dicht konden en ik kreeg ze ook niet dicht, omdat het drukkertje niet recht tegenover het knoopje zat.

Dus heb ik de hema maar weer gebeld. Daar werd steeds niet opgenomen op het nummer dat mij was doorgegeven, dus belde ik een andere nummer. Na wat doorverbinden kreeg ik eindelijk de juiste persoon aan de lijn en die vertelde mij dat hij een monteur zou sturen. Het kon alleen wel 10 werkdagen duren voordat die contact me op zou nemen. Op dat moment was ik blij dat er iemand zou komen, maar nu baal ik best wel dat ik weer zo lang moet wachten. Ik had ook speciaal vandaag een vrije dag genomen zodat ik de fiets in ontvangst kon nemen.

Met andere woorden, de hema fietsen service zuigt. Ik heb er nu toch wel spijt van dat ik niet naar een fietsenwinkel ben gegaan, want dan had dit nu direct geregeld kunnen worden en zou ik niet de komende 2 weken een fiets in huis hebben staan.
Semper ubi sub ubi
Ze zullen een extern bedrijf inschakelen, dus dat die niet stel en sprong voor de deur staan, snap ik wel.

Waarom moet je trouwens een dag vrijnemen, kun je het niet bij de buren oid laten bezorgen?
Balen voor je!

Ik heb ook een HEMA-fiets, gewoon een kant-en-klare uit de winkel, en ik vind het een topding.

Waarom ben je niet meteen naar de fietsenwinkel gegaan? Misschien omdat de fietsen bij HEMA ook gewoon erg scherp zijn geprijsd??
Ik weet eigenlijk niet of de fiets ook bij de buren bezorgd zou kunnen worden, maar ik woon nog in een studentenflat en behalve in mijn kamer, is er eigenlijk geen veilige plek voor de fiets.

Ik twijfelde van te voren of ik naar een fietsenwinkel of de hema zou gaan, maar ik wilde eigenlijk voor niet al te veel geld een nieuwe fiets en hema heeft nu 15 % korting op alle ontwerp je fiets fietsen en accessoires. Plus dat het natuurlijk erg leuk is om een fiets zelf te ontwerpen

Het komt ook allemaal wel goed, maar nu baal ik gewoon even. Vandaar dat ik het even van me afschrijf.
Semper ubi sub ubi
Maar werk je dan 40 uur per week?
Ik vind het een wonder dat je op een fiets van ¤233,- al kan fietsen!
quote:jo12345 schreef op 07 oktober 2011 @ 15:15:

Ik vind het een wonder dat je op een fiets van ¤233,- al kan fietsen!Nou dan moet je maar eens even een half uurtje op een druk fietspad gaan staan, dan vliegen de wonderen je om de oren!
Ik heb ook een fiets van de Hema, en ik wil zo'n onding nooit meer!

Ten eerste kreeg ik een half-af bouwpakket mee naar huis uit de winkel, dat ik alleen met hulp van anderen in elkaar kon zetten.

Ten tweede is het gewoon geen fijne fiets.

Volgende keer geef ik ook een paar tientjes meer uit en koop ik een fijne fiets.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 oktober 2011 @ 15:14:

Maar werk je dan 40 uur per week?

Nee, ik werk 34 uur per week, maar had wel speciaal hiervoor mijn vrije dag omgeruild. Misschien had ik daar iets duidelijker in moeten zijn.

Hema fietsen staan ook als goed bekend, dus of de fiets normaal 275 of nu 233 (met accessoires erbij iets meer) kost, maakt mij niet zo heel veel uit.
Semper ubi sub ubi
Maar je werkt, en woont nog in een studentenflat?
quote:SeptemberGirl schreef op 07 oktober 2011 @ 15:24:

Maar je werkt, en woont nog in een studentenflat?Ik ben ook al een dik half jaar bezig om een ander huis te vinden, maar ik heb helaas niet genoeg punten. Ook heb ik het al via funda en ander makelaars geprobeerd, maar daar verdien ik dan weer niet genoeg voor. Gelukkig is het wel een studentenflat waar iedereen zijn eigen keuken en badkamer heeft.
Semper ubi sub ubi
quote:SeptemberGirl schreef op 07 oktober 2011 @ 15:17:

[...]

Nou dan moet je maar eens even een half uurtje op een druk fietspad gaan staan, dan vliegen de wonderen je om de oren!
quote:SeptemberGirl schreef op vrijdag 07 oktober 2011 15:24 Maar je werkt, en woont nog in een studentenflat?Waarom is dat relevant voor dit topic. Het gaat toch om de hema fiets en niet om hoe ze woont en hoeveel uur ze werkt.
quote:hadda schreef op 07 oktober 2011 @ 15:52:

[...]

Waarom is dat relevant voor dit topic. Het gaat toch om de hema fiets en niet om hoe ze woont en hoeveel uur ze werkt.Wat impliceer je eigenlijk?
Off-topic; hier ook fietsenleed. Die van mij is gisteren voor een onderhoudsbeurt geweest en trapt nu ineens door... Niet van de HEMA trouwens.
quote:watnu76 schreef op 07 oktober 2011 @ 16:18:

Off-topic; hier ook fietsenleed. Die van mij is gisteren voor een onderhoudsbeurt geweest en trapt nu ineens door... Niet van de HEMA trouwens.Dat is toch juist on-topic. Hopelijk wordt jouw fiets ook snel gemaakt.
Semper ubi sub ubi
quote:jo12345 schreef op 07 oktober 2011 @ 15:15:

Ik vind het een wonder dat je op een fiets van ¤233,- al kan fietsen!Ik heb er eentje bij karwei gekocht,geloof 149 euro, ding doet het prima. Een batavus oid zal langer meegaan maar vooralsnog is deze goed genoeg om kleine stukjes mee te rijden
Dat er nog mensen zijn die een nieuwe fiets kopen, dat snap ik niet! Super duur. Nou moet ik trouwens zeggen dat ik mijn huidige fiets ook nieuw heb gekocht, maar dat is alweer 8,5 jaar geleden. Bij Halffords, 150 euro, oma-model en hij doet het nu nog!
En ik fiets best veel!
Heel wat jaren terug heb ik een fiets gekocht bij een HEMA filiaal, deze fiets was in de aanbieding.

Na een aantal maanden bleken de banden steeds leeg te lopen.

Heb daarom contact opgenomen met een HEMA filiaal in mijn eigen stad. Waarbij men aangaf maar met de fiets langs te moeten komen.

Dat op een middag stapte ik het filiaal binnen, met de fiets aan de hand. Kreeg gelijk een opmerking van twee winkelende dames

"het wordt tegenwoordig ook steeds gekker, men neemt de fiets tegenwoordig al mee de winkel in" wisten zij veel

Bij de klantenservice bekeek men de fiets, waarna men mij zei dat ik zelf een fietsenzaak kon uitzoeken die er twee nieuwe binnenbanden om mocht zetten. Als ik de bon dan weer bij de HEMA inleverde, dan kreeg ik het geld van de reparatie terug. Dat ik vind dat het toen heel netjes is opgelost.

jo12345, Naast bovenstaande fiets heb ik er één van het huismerk van Halfords (dat goedkooper), kan je zeggen dat hij fietst als een tierelier. Hij doet niet onder voor mijn duurbetaalde merkfiets die gestolen is.

Bij deze zaak hoefde ik geen werkkosten te betalen,

toen ik een aantal maanden na aankoop er iets extra op wilde zetten,

stukje service.
Eh, wat valt er te ontwerpen aan een fiets? Kun je er dan opeens een derde trapper bij zetten? En het stuur achterstevoren en vierkante wielen?
quote:viennas schreef op 07 oktober 2011 @ 17:13:

Eh, wat valt er te ontwerpen aan een fiets? Kun je er dan opeens een derde trapper bij zetten? En het stuur achterstevoren en vierkante wielen?

Je kan zelf de kleur van het frame, banden, zadel en handvaten kiezen en verder kan je een kettingkast en jasbeschermer uitzoeken. Als je wilt kan je dan ook nog een kiezen om er een transportrek, fietskrat of andere fietsbel op te laten zetten.

ontwerp je fiets
Semper ubi sub ubi
quote:ivy1970 schreef op 07 oktober 2011 @ 16:57:

Dat er nog mensen zijn die een nieuwe fiets kopen, dat snap ik niet! Super duur. Nou moet ik trouwens zeggen dat ik mijn huidige fiets ook nieuw heb gekocht, maar dat is alweer 8,5 jaar geleden. Bij Halffords, 150 euro, oma-model en hij doet het nu nog!

Mn vriend heeft een karbon/carbon racefiets,als je het over be-lache-lijk duur hebt

Ik heb via een forumster een van de eerste elektrische fietsen overgenomen,ook zo'n fijne fiets. Ik gebruik m voor kleine stukjes dus heb de accu eraf nu maar voor weinig een fiets overgenomen die bij een ander in de weg stond.
MissMoneyPenny: je bent er toch zelf bij dat je een half in elkaar gezette fiets mee baar huis neemt? Beetje onnozel lijkt mij dan als je er naderhand over gaat klagen.
quote:Idreamofgenie schreef op 07 oktober 2011 @ 17:19:

[...]

Je kan zelf de kleur van het frame, banden, zadel en handvaten kiezen en verder kan je een kettingkast en jasbeschermer uitzoeken. Als je wilt kan je dan ook nog een kiezen om er een transportrek, fietskrat of andere fietsbel op te laten zetten.

ontwerp je fietsAha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven