Gemberwortel invriezen?
vrijdag 7 oktober 2011 om 16:40
Ik had een groot stuk gemberwortel gekocht en delen daarvan in de diepvries gedaan. Nu ik het in de koelkast heb laten ontdooien is de wortel niet meer gelig van binnen maar grijs/groen (schimmel?). Ook loopt er vocht uit; beetje goor.
Is dit normaal? Dit is nl. de eerste keer dat ik dit heb gekocht.
Is dit normaal? Dit is nl. de eerste keer dat ik dit heb gekocht.
vrijdag 7 oktober 2011 om 16:50
Klinkt niet echt gezond. Onze buren bewaren het altijd buiten de koelkast in een potje met zilverzand ?!
Zie ook hier.
http://www.smulweb.nl/artikelen/29208/T ... rse-gember
Zie ook hier.
http://www.smulweb.nl/artikelen/29208/T ... rse-gember
vrijdag 7 oktober 2011 om 17:07
@ bloempje797; thanks voor de link. Er staat ook gember-thee bij; dat wilde ik nog maken.
Volgende keer toch maar niet invriezen; al stond op internet dat het kon . Ik gooi het maar weg. Morgen maar even een nieuwe kopen.
Zilverzand heb ik niet in huis maar met keukenpapier en alufolie moet het toch ook wel goed gaan.
Volgende keer toch maar niet invriezen; al stond op internet dat het kon . Ik gooi het maar weg. Morgen maar even een nieuwe kopen.
Zilverzand heb ik niet in huis maar met keukenpapier en alufolie moet het toch ook wel goed gaan.
vrijdag 7 oktober 2011 om 17:12
vrijdag 7 oktober 2011 om 17:37
vrijdag 7 oktober 2011 om 17:55
vrijdag 7 oktober 2011 om 18:24
Als ik gember vries dan gebruik ik gelijk de bevroren wortel, dus die rasp ik, ik laat die niet eerst ontdooien want inderdaad dan komt ie enbeetje vreemd over... als je hem rechtstreeks gebruikt (of raspt en vriest) is er naar mijn mening niets aan de hand.. ik weet niet hoelang ie er al ligt maar hij klinkt niet zo gezond meer....
vrijdag 7 oktober 2011 om 18:38
Ik heb hem na aankoop gebruikt voor een gerecht en toen verder in stukken gesneden en de aparte stukken ingevroren. Gisteren een stukje in de koelkast gelegd en dat kwam er dus zo goor uit. Ik heb toen ook een ingevroren stuk gepakt en dat zag er net zo smerig uit.
En dan te bedenken dat ik nog wat van de wortel heb gegeten... :puke:
En dan te bedenken dat ik nog wat van de wortel heb gegeten... :puke:
vrijdag 7 oktober 2011 om 21:19