Mode & Beauty alle pijlers

Olang Snowboots

08-10-2011 10:48 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met de snowboots van dit merk? Ik ben deze winter weer genoodzaakt om praktisch alles lopend te doen (ivm met baby in de kinderwagen). Ik wil dus warme, waterdichte laarzen met goede zool.

Nu koop ik elk jaar snowboots voor 30 euro. Maar deze zijn waterafstotend en worden dus gewoon nat en zijn halverwege het seizoen al half stuk. Dus dit jaar mogen ze ietsje duurder zijn. Maar dan moeten ze wel fijn en goed zijn.

Is dit het geval met de laarzen van Olang?

Bedankt alvast!
Ik heb geen echte snowboots, maar van die dubarry look-a-likes van de ANWB. Zijn van leer en hebben een rubberen zool met goed profiel. Deze doe ik bij gladheid en sneeuw altijd aan. Vaak met een paar skisokken erin (dunne, niet van die geitenwollen dingen) en blijven dan ook warm. Je moet er wel met warme voeten in gaan en je laarzen moeten ook "warm" zijn. Had ze ooit in de schuur staan en toen erin, maar dan blijf je koude voeten houden. Ze zijn goed waterdicht en voor in de sneeuw zijn ze ook prima. Ik heb na 3 jaar nog geen witte kringen op het leer van pekel ofzo. En ze zijn nog in prima staat na al die jaren door de sneeuw banjeren
Het schijnt dat je het echt moet treffen bij de ANWB, het kan ook zijn dat je ze in een paar maanden helemaal stuk loopt. Daar was gisteren een topic over, met veel klachten over ANWB laarzen.
Zag dat inderdaad ook. Ik heb het dan blijkbaar getroffen collega van me heeft ze overigens ook en die heeft ook geen klachten na een jaar erop lopen. En die heeft ze echt elke dag aan. Moeilijke voeten dus die kan weinig anders aan in de winter.
Ik heb Olang snowboots. Prima dingen, maar heb er wel altijd koude voeten in. Misschien moet ik op zoek naar betere sokken, geen idee. Schoenen blijven prima, zijn zeer stevig.
Heb ze toevallig vanmiddag gekocht, model patty in zwart, voor 64,95 bij house of shoes. Ik vind ze nieteens echt lelijk, maar lees nu boven me over koude voeten, ze leken me toch vreselijk lekker warm! N waterdicht idd vanwege gegoten kunststof bovendeel.

Maar ik ben dit jaar eindelijk niet te laat met snowboots kopen, laat maar weer komen die sneeuw
Bedankt voor de reacties! Over de ANWB laarzen hoor ik inderdaad wisselende dingen... Ik weet het dus niet zo goed.

En de olangs dus toch koud...hmmm...

Fantastissima: Precies; ik wil ze ook snel hebben anders vis ik weer achter het net. Heb jij een maat groter dan je normale schoenmaat? Ik lees op veel sites dat je dat moet doen.

Bedankt!
Als ik ze zo bekijk lijken ze ook wel warm idd. Zit die "bontvoering" helemaal tot onderin of niet? Als het synthetisch materiaal is zou het kunnen dat het niet zo heel warm is. Vaak is dierlijk materiaal (echt wol) wel goed isolerend. Maar denk dat het ook bij die olang erg uitmaakt of je er met warme voeten in gaat of niet.
quote:Ivetje schreef op 08 oktober 2011 @ 16:10:

Maar denk dat het ook bij die olang erg uitmaakt of je er met warme voeten in gaat of niet.Dat is wel een goeie inderdaad. Ik ga toch ook maar eens langs de ANWB om zelf te checken...
Ze zijn tot de tenen met wol gevoerd. Of het echt wol is, weet ik niet. Water dicht sowieso. Ik heb mijn normale maat 38 en heb eigenlijk 37/37,5 (groot verschil tussen links/ rechts) maar ze passen volgens mij prima. Zal er morgen eens een uurtje op lopen, als het niet te warm is :lol:
Ik draag meestal gewone sokken met wollen jnlegzooltjes in de winter, op normale schoenen en laarzen waar ze in passen (meestal al flink ingelopen schoenen die eigenlijk aan de grote kant zijn geworden)

Die wollen inleg dingen van de Schoenenreus zijn prima en Houden kou goed tegen als je bijv op bevroren sneeuw moet lopen.
Geen ervaring met de snowboots, wel ervaring met het merk Olang.

Deze heb ik een tijdje geleden voor mijn dochter gekocht:

http://www.de-wit.nl/nl/teca-laarzen

Ze is nog steeds erg blij met de laarzen. Ze zijn in elk geval goed waterdicht en ook lekker warm.
quote:wittegeit schreef op 08 oktober 2011 @ 23:26:

Geen ervaring met de snowboots, wel ervaring met het merk Olang.

Deze heb ik een tijdje geleden voor mijn dochter gekocht:

http://www.de-wit.nl/nl/teca-laarzen

Ze is nog steeds erg blij met de laarzen. Ze zijn in elk geval goed waterdicht en ook lekker warm.Mag ook wel voor dat geld.
Oh die zijn wel echt mooi! Mooier dan de mijne, maar ach
Ze zijn inderdaad wat duurder. Maar omdat het zo lang niet gesneeuwd heeft zijn ze al best afgeprijsd.Ik heb deze gekocht met 40 Euro voordeel http://www.omys.nl/Dames-snowboots/dover-cuoio.html. Echt leer, dus geen stinkvoeten :-) . Ik heb er de afgelopen week echt veel op gelopen en ze zitten echt super en je kunt je er ook mee op je werkt vertonen.
Ik loop al twee weken op bergschoenen van Hawks. Ik durf amper te fietsen en met deze schoenen heb je lopend ook perfecte grip. Bovendien krijg ik er geen doorzakvoeten in. Niet charmant, wel veilig. Waren 60 euro bij de makro geloof ik. Ik draag er wandelsokken van de action in. En mijn thermolegging gaat zoiezo elke dag aan onder mijn oude spijkerbroek.
Mijn man loopt ook op zijn wandelschoenen. Die hebben inderdaad goede grip bij dit weer!

Ik heb nu zelf toch maar echte snowboots gekocht. Ook weer bij de ANWB, waren flink afgeprijsd (130 euro naar 40 euro!). Ik heb het model siberia, maar zie dat die nergens meer op de website staat. Ze lopen echt heerlijk, zijn warm en waterdicht en het profiel is super! Beter nog als die leren laarzan van de ANWB ik voel me nu, hoogzwanger, ook in de sneeuw nog veilig haha!
Mijn olang's hebben laatst ook eindelijk zichzelf kunnen bewijzen in de sneeuw, en ze zijn geslaagd voor de test heerlijk warm, waterdicht en goede grip. Ook (nog) geen stinkers :-)
Ik heb Olang snowboots. Ze zijn heerlijk waterdicht, warm, want helemaal gevoerd en de zool is gegarandeerd slipvast. Echter, ik heb ze 1 maat groter gekocht dan mijn eigen maat (die hadden ze nl. niet in voorraad) en ik vind ze iets te groot. Zelfs met dikke zelfgebreide geitenwollen sokken erin loop ik nog te "klossen".

Ik zou dus 1 mt groter niet aanraden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven