asociale vader en broertje

08-10-2011 22:54 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo boos en wil dit graag van me afschrijven. Sorry als het een lang verhaal wordt maar ik wil graag jullie mening weten.

Mijn vader en mijn broertje hebben borderline. En zijn heel lastig in de omgang.

Ik heb eigenlijk nooit echt een vader gehad omdat hij er nooit was en als hij er was maakte hij alleen maar ruzie en kreeg ik klappen. Inmiddels ben ik 24 en woon nu op mezelf. 5 jaar geleden ben ik uit huis gegaan omdat ik hier niet meer mee kon leven.

Als mijn ouders of broertje iets nodig hebben kunnen ze altijd bij me komen en krijgen ze alles wat ze nodig hebben. Maar omgekeerd kan dat nooit in welk opzicht dan ook. Als ik bv een hamer nodig zou hebben en ik zou het hun vragen zeggen ze NEE ik heb het nodig. 'Wat toevallig' even als voorbeeld he die hamer.

Ik heb meerdere malen gevraagd of ik hun laptop mocht lenen omdat ik het dringend nodig had. Mijn harde schrijf is stuk en telkens zeiden ze NEE kan niet. Terwijl ze een huis pc hebben daarnaast. Goed dit weekend zijn ze buiten de stad en dacht oke..ze zijn weg en hebben het niet nodig dus nu kan ik het wel lenen. Ik naar hun huis (heb nog de sleutels) laptop gepakt, gebeld naar mn ouders ik heb even jullie laptop gemaakt breng m maandag terug. WTF beginnen ze te schreeuwen!! Mijn vader schold me uit voor K*nk*r DIEBIEL ik stond perplex k was gekwetst. Daarna een sms van me broertje K*nk*r HOER. Alleen omdat ik hun laptop wilde lenen. Geshockeerd was ik mijn bloed mij ouders mijn broertje schelden mij uit met zulke vieze asociale woorden om een LAPTOP.

Ik kan het nog steeds niet geloven! Woedend ben ik, gekwetst ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik heb gezegd dat ik nooit meer contact met ze wil. Omdat ze gierig zijn en mij hebben uitgescholden.

By the way ik heb al vaker rustig met ze geprobeerd te praten als er bepaalde situaties waren, brieven geschreven alles maar niks helpt en we komen er nooit uit. Ik ben klaar met deze mensen en heb geen asociale mensen en respectloze mensen nodig in mijn lkeven.

Wat vinden jullie hiervan?

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Bedankt voor het lezen mensen..

b
Ik ben het eens met de meesten hier: niet netjes en vooral niet slim om toch die laptop te gaan pakken.

De reactie van je vader is natuurlijk ook niet zoals een vader dan zou moeten reageren, borderline of niet, dat is geen excuus voor het uitschelden van je dochter.

Inderdaad, therapie of begeleiding om met de moeilijke gezinssituatie om te leren gaan kan zeker helpen!

En ook: als je alleen wilt horen, wat je zelf al vindt, moet je deze vraag niet op een forum gaan stellen.

Veel succes!!
Jullie hebben het maar over " als iemand mijn laptop zou pakken ". Dit gaat niet over een vriendin of een kennis, maar over haar vader.

De fatsoensnormen zijn hier overschreden en niet zo'n beetje ook. Dus zij moet altijd maar rekening houden met haar vader, want hij is zielig en ziek. Het zou hem sieren dat hij, ondanks zijn ziekte, een goede relatie met zijn dochter wil opbouwen. En nogmaals: het gaat hier niet over die laptop, het zou ookover het lenen van een hamer kunnen gaan.
En ik vraag mij af of het gedrag van haar vader te wijten is aan zijn Borderline. Is hij niet sowieso asociaal en wordt dit versterkt door zijn ziekte.

Ik kan mij niet voorstellen dat alle Borderliners scheldend en tierend door het leven gaan.
quote:secr schreef op 09 oktober 2011 @ 10:38:

Jullie hebben het maar over " als iemand mijn laptop zou pakken ". Dit gaat niet over een vriendin of een kennis, maar over haar vader.

Nou het is heel simpel als iemand mij meerdere keren vraagt om mijn laptop te lenen en ik zeg heel duidelijk NEE dan is diegene met mij nog niet klaar als hij toch als ik niet thuis ben mijn laptop gewoon uit huis haalt en dat even via een smsje laat weten.

Kan me niet schelen of het mijn moeder,broer,zus vriendin is.

NEE is NEE.

Om vervolgens diegene daarna helemaal verrot te schelden is iets anders natuurlijk,dat zou ik dan weer niet doen.
quote:secr schreef op 09 oktober 2011 @ 10:47:

En ik vraag mij af of het gedrag van haar vader te wijten is aan zijn Borderline. Is hij niet sowieso asociaal en wordt dit versterkt door zijn ziekte.

Ik kan mij niet voorstellen dat alle Borderliners scheldend en tierend door het leven gaan.

Kan ik me ook niet voorstellen nee.

En stoornis,welke dan ook is geen vrijbrief om iedereen om je heen maar verrot te schelden en dat die ander dat dan ook maar keer op keer moet pikken want 'stoornis dus hij kan er niks aan doen'.
Mijn kinderen weten dat ze nooit, maar dan ook nooit aan mijn laptop mogen zitten. Die is van mij, gebruik ik voor de zaak en zal nimmer voor algeheel gebruik zijn. Klaar. Basta. Als een van de kinderen die toch even 'meeneemt' ondankshet verbod, zal ik woest zijn en zullen er sancties genomen worden.
quote:duffiej schreef op 09 oktober 2011 @ 01:51:

Wat een vreemde reactie's worden er gegeven. Ik vind de manier waarop haar famie haar behandeld van de gekke! En dan heeft zij het gedaan omdat ze de laptop toch pakte? Nou als jullie het normaal vinden om je bloed eigen zus of dochter zo uit te schelden ongeacht wat voor kronkel je ook heb, dan ben je goed ziek! Gaat om een laptop hoor...ze heeft geen moord gepleegd!

Volgens mij zegt niemand hier dat wat de familie heeft gezegd goed te keuren is. Echter, dat neemt niet weg dat wat TO heeft gedaan (laptop pakken nadat ze meerdere malen een nee heeft gehad op die vraag) ook niet door de beugel kan.

Als ik jou vraag of ik je laptop mag lenen, jij zegt nee en ik doe het daarna later stiekem toch, dan ga je mij niet wijs maken dat je daar niet op z'n minst geïrriteerd over bent.
quote:duffiej schreef op 09 oktober 2011 @ 02:00:

Nee oke, maar ik vind dat haar vader en broer haar uitschelden voor kanker hoer of kanker debiel toch veel zwaarder wegen dan dat zij toch de laptop pakte. Ik vind het erg vreemd.

Het maakt toch niet uit dat het ene fouter is dan het ander? Fout is fout.

Stel ik mishandel iemand, en mijn buurman vermoordt iemand. Dan zijn we allebei toch hartstikke fout, ondanks dat de mishandeling minder erg is dan de moord.
quote:secr schreef op 09 oktober 2011 @ 10:38:

De fatsoensnormen zijn hier overschreden en niet zo'n beetje ook. Dus zij moet altijd maar rekening houden met haar vader, want hij is zielig en ziek. Het zou hem sieren dat hij, ondanks zijn ziekte, een goede relatie met zijn dochter wil opbouwen. En nogmaals: het gaat hier niet over die laptop, het zou ookover het lenen van een hamer kunnen gaan.Als mijn ouders/broertjes/zusjes zomaar iets uit mijn huis zouden halen waarvan ik al regelmatig heb gezegd dat ze dat niet mogen doen, dan zou ik daar absoluut niet blij mee zijn.

Misschien moet je je eens verdiepen in borderline en de processen die ten grondslag liggen aan die ziekte. Het is geen excuus om elk gedrag maar ten toon te kunnen spreiden, Maar als je als persoon met borderline geen goede begeleiding hebt (gehad) dan kan het verdomd moeilijk zijn om je ziekte onder controle te houden en ja dan vlieg je weleens uit de bocht.
quote:banaanaap schreef op 09 oktober 2011 @ 02:08:

Waarom is je familie triest wanneer ze niks uit willen lenen? Het is namelijk hun goed recht om dat niet te doen.

Daarnaast is het heel erg voor je dat je pa buiten proporties reageert op je sms. Een reactie an sich was wel te verwachten nadat je zomaar de laptop meenam. De heftigheid van de reactie gaat echter over grenzen.

Tuurlijk is het hun goed recht, maar dan moeten ze zelf ook niet bij TO dingen lenen.

Ik snap dat ze kwaad waren, nee is nee, maar de manier waarop vind ik asociaal.

Mocht je wel weer contact met ze krijgen, leen niets van hun want ze zeggen toch nee. En als ze bij jou iets willen lenen ook nee zeggen.

Wat zegt je moeder hier allemaal van?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik begrijp dat het vreselijk is om zo uitgescholden te worden etc. Maar om zomaar die laptop te pakken vind ik ook niet kunnen. Ik zou het ook totaal niet op prijs stellen als iemand mijn laptop zo maar mee neemt. Ik zou ook echt kwaad zijn en dan helemaal als ik een weekendje weg zou zijn. Dan heb je helemaal geen controle meer over de situatie. Denk ook niet dat dit iets met borderline heeft te maken, want mijn ouders zouden ook kwaad zijn!
Borderline of niet, het is geen excuus om met die ziekte te schelden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 oktober 2011 @ 11:27:

[...]

Tuurlijk is het hun goed recht, maar dan moeten ze zelf ook niet bij TO dingen lenen.

Ik snap dat ze kwaad waren, nee is nee, maar de manier waarop vind ik asociaal.

Mocht je wel weer contact met ze krijgen, leen niets van hun want ze zeggen toch nee. En als ze bij jou iets willen lenen ook nee zeggen.

Wat zegt je moeder hier allemaal van?Want je leent alleen maar dingen uit als je daar ook iets voor terug krijgt? Volgens mij leen je dingen uit omdat je zelf de keuze maakt dat te doen. Van anderen verwachten dat zij hetzelfde daarin staan als jij is gewoon ridicuul.
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 oktober 2011 @ 11:29:

Borderline of niet, het is geen excuus om met die ziekte te schelden.Het kan wel verklaren waarom het gebeurt Mylene. Dat is iets anders dan het goedpraten.
@flowerbombje, ik ken iemand met Borderline: mijn toenmalig huisgenootje. Een zachtaardig, stil meisje dat met therapie en medicijnen een leven probeert op te bouwen. Dat lukt helaas niet altijd en soms moet zij zich een aantal maanden/weken laten opnemen.

Ook een vriend van mijn man heeft Borderline. Een welbespraakte aardige jongen, kan niet werken en is ook een aantal maanden per jaar opgenomen.

Ik heb deze twee echter nog nooit kunnen betrappen op asociaal gedrag.
quote:secr schreef op 09 oktober 2011 @ 11:37:

@flowerbombje, ik ken iemand met Borderline: mijn toenmalig huisgenootje. Een zachtaardig, stil meisje dat met therapie en medicijnen een leven probeert op te bouwen. Dat lukt helaas niet altijd en soms moet zij zich een aantal maanden/weken laten opnemen.

Ook een vriend van mijn man heeft Borderline. Een welbespraakte aardige jongen, kan niet werken en is ook een aantal maanden per jaar opgenomen.

Ik heb deze twee echter nog nooit kunnen betrappen op asociaal gedrag.Joh, twee personen met borderline kennen betekent niet dat je alle facetten van deze ziekte hebt gezien en ook de oorsprong daarvan begrijpt.
Nee maar ik weet wel dat ze niet zomaar beginnen met schelden. Moet ikmij eerst tot ten treure hebben ingelezen voordat ik een mening kan hebben over asociaal gedrag/goed fatsoen? Joh!
Hly sh*t....

Dat er hier vrouwen zijn die verdedigen dat iemand zijn eigen dochter voor k*nkerhoer uitscheldt...en haar broer er ook overheen met soortgelijke bewoordingen (waar bemoeit die zich uberhaupt mee?) alleen omdat ze een laptop meeneemt?

Ik ben blij dat TO iets meer zelfrespect heeft dan enkele dames hier. Wat TO ook gedaan heeft, het staat niet in verhouding tot dit soort scheldpartijen. Ze is er niet voor niets stuk van.

Je ouders kunnen je niet geven wat je nodig hebt meis, dat komt helaas soms voor en dat komt niet door jou maar door hun eigen onvermogen. Mijn advies: maak je los van ze. Dat wil niet zeggen dat je ze niet meer kan zien maar laat je verwachtingen los en ga voor jezelf leven. Ga evt in therapie om je hierbij te helpen.
quote:Licious22 schreef op 08 oktober 2011 @ 22:59:

Dat is jou mening sorry maar dit vind ik een beetje erg ver gaan. Ik heb ook duidelijk vermeld waarom in mijn verhaal. En heb ook aangegeven dat ze wel alles van mij krijgen.

Misschien daar eens mee stoppen?

Of gewoon al het contact verbreken. Je weet hoe ze zijn, toch pik je hun laptop en zeurt daarna hier dat je bent uitgescholden voor k*****hoer enzo.
quote:flowerbombje schreef op 09 oktober 2011 @ 11:31:

[...]

Want je leent alleen maar dingen uit als je daar ook iets voor terug krijgt? Volgens mij leen je dingen uit omdat je zelf de keuze maakt dat te doen. Van anderen verwachten dat zij hetzelfde daarin staan als jij is gewoon ridicuul.

Ik niet, hoe kom je daar nu bij?

In dit verhaal waar TO steeds teleurgesteld is bij het horen van NEE en aangeeft dat ze wel altijd voor hun klaar staat, lijkt het mij beter dat zij niets meer aan hun vraagt en zelf ook NEE zegt als ze wat vragen.

Het zal een hoop frustratie schelen.
quote:bloemetje77 schreef op 09 oktober 2011 @ 11:48:

Hly sh*t....

Dat er hier vrouwen zijn die verdedigen dat iemand zijn eigen dochter voor k*nkerhoer uitscheldt...en haar broer er ook overheen met soortgelijke bewoordingen (waar bemoeit die zich uberhaupt mee?) alleen omdat ze een laptop meeneemt?

Ik ben blij dat TO iets meer zelfrespect heeft dan enkele dames hier. Wat TO ook gedaan heeft, het staat niet in verhouding tot dit soort scheldpartijen. Ze is er niet voor niets stuk van.

Je ouders kunnen je niet geven wat je nodig hebt meis, dat komt helaas soms voor en dat komt niet door jou maar door hun eigen onvermogen. Mijn advies: maak je los van ze. Dat wil niet zeggen dat je ze niet meer kan zien maar laat je verwachtingen los en ga voor jezelf leven. Ga evt in therapie om je hierbij te helpen.Waarom moet zij in therapie? Alleen omdat ze verbolgen is dat ze zo is uitgescholden? Ik snap dat ze teleurgesteld is in hun reactie maar om daarvoor in therapie te gaan vind ik te ver gaan.
quote:secr schreef op 09 oktober 2011 @ 11:45:

Nee maar ik weet wel dat ze niet zomaar beginnen met schelden. Moet ikmij eerst tot ten treure hebben ingelezen voordat ik een mening kan hebben over asociaal gedrag/goed fatsoen? Joh!Als je je had ingelezen dan had je geweten dat dit in sommige gevallen wel hoort bij de diagnose borderline.
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 oktober 2011 @ 11:52:

[...]

Ik niet, hoe kom je daar nu bij?

In dit verhaal waar TO steeds teleurgesteld is bij het horen van NEE en aangeeft dat ze wel altijd voor hun klaar staat, lijkt het mij beter dat zij niets meer aan hun vraagt en zelf ook NEE zegt als ze wat vragen.

Het zal een hoop frustratie schelen.Mylene, het was een retorische vraag.
Oh ok, dan moet TO maar accepteren dat ze door haar familie zo af en toe verrot wordt gescholden!
quote:flowerbombje schreef op 09 oktober 2011 @ 12:06:

[...]

Als je je had ingelezen dan had je geweten dat dit in sommige gevallen wel hoort bij de diagnose borderline.En haar regelmatig klappen geven zoals in de Op staat hoort ook bij borderline?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven