unhappy single?

09-10-2011 12:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-lezeressen,

Ik ben bijna 26 en heb nog nooit een vriend gehad. Ik vraag me af waar al die andere hun partner tegenkomen want bij mij is het nog nooit gelukt. Ik ga nooit uit want ik heb geen vriendinnen om mee uit te gaan. Soms denk ik dat ik voor altijd alleen moet blijven.

Groetjes van een unhappy single
Tja, als je nooit uitgaat, kun je bijv. gaan sporten. Datingsites op Internet?

Waarom heb je geen vriendinnen? Kán ook aan jouw uitstraling/houding liggen natuurlijk.
Eerst voor die vriendinnen zorgen. En dan komt die man vanzelf wel als je vriendinnen hebt om mee de deur uit te gaan

Vriendinnen vind je op je werk/studie, sportschool, buurvrouw misschien wel.
Ga een cursus doen, op een sport/hobbyclub, ga vrijwilligerswerk doen, leer een vreemde taal en ga oefenen met je studiegenoten.

Of wordt lid van Nieuwe Mensen Leren Kennen en ga meedoen aan hun activiteiten.

En ga vooral niet te geforceerd naar die dingen. Niet zo van 'ik moet een vriendje vinden', maar leer gewoon mensen kennen. De rest komt dan later wel, of niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ging vroeger altijd alleen op stap en was dan binnen een half uurtje met z'n tienen. Ik heb ook wel vriendinnen gehad waar ik mee ging stappen, maar dan had ik vaak het gevoel dat ik vast zat.

Ga gewoon, zoek leuke kroegjes en discotheken op en maak plezier, dan komt de rest vanzelf.
Tja een partner kan je werkelijk overal tegenkomen waar mensen zijn. Over het algemeen zijn er mensen/mannen te vinden bij de sportschool/uitgaan/festival/AH/school/werkplek..

Heb je wel eens vriendinnen gehad? vroeger, misschien op de middelbare school?
Ik zeg maar even wat hoor,als jij bijvoorbeeld een nogal negatieve houding hebt dan stappen daar niet snel mensen op af.

Verder eens met namma,ga sporten,hobbyclub whatever.

Overal kun je mensen ontmoeten daar hoef je niet alleen maar voor in de kroeg te hangen.

Maar je moet er wel zelf iets aan doen,het is namelijk niet zo dat het zich spontaan bij je aandient terwijl jij passief op de bank zit te zitten.
Vind je 37 te oud?
Zoals ik je begrijp, vind jij dat je 2 problemen hebt:

- je bent unhappy;

- je bent single.

Volgens mij heb je voor het oplossen van het eerste probleem alleen jezelf en je eigen inzet nodig. Mijn advies is om daar aan te gaan werken. Als je dat hebt opgelost, kun je met het 2e probleem beginnen, als je dat dan nog een probleem vindt...
quote:himalaya schreef op 09 oktober 2011 @ 12:42:

Ga een cursus doen, op een sport/hobbyclub, ga vrijwilligerswerk doen, leer een vreemde taal en ga oefenen met je studiegenoten.

Of wordt lid van Nieuwe Mensen Leren Kennen en ga meedoen aan hun activiteiten.

En ga vooral niet te geforceerd naar die dingen. Niet zo van 'ik moet een vriendje vinden', maar leer gewoon mensen kennen. De rest komt dan later wel, of niet.NMLK is echt een goed idee om vrienden te maken in je eigen omgevingn.
Inderdaad eerst lekker wat vriendinnen zoeken met wie je leuke dingen gaat doen. Dan komt de rest wel. Ga je niet blind staren op wat je niet hebt. Is moeilijk, maar kijk naar wat je wel hebt en vooral hoe jij het voor jezelf nog leuker kan maken. Misschien is het een idee om hier een oproepje te plaatsen voor contacten?

Succes en vergeet niet te genieten ^__^
quote:Mac123 schreef op 09 oktober 2011 @ 13:02:

Vind je 37 te oud?

Vind je 37 te oud? Dacht ik ook gelijk aan.
Je zult toch zelf iets moeten ondernemen, want ze komen tenslotte niet bij je aan de deur bellen. Dus hup naar buiten dingen ondernemen, sportclub etc.

Overigens vind ik dat het hebben van een relatie zwaar wordt overschat en is echt niet zaligmakend. Geluk zit niet in een relatie, geloof me.

Overigens heeft Hoedje hierboven helemaal gelijk
Moeilijk om te begrijpen voor me. Om vrouwen die op het hoogtepunt van hun schoonheid zijn, worden op de relatiemarkt veldslagen geleverd door mannen.

Vind je 37 te oud?

Ook ik wilde dit schrijven. Ongelooflijk dat we hier allemaal tegelijk aan denken! :-)

Om TO dan maar meteen te helpen, anders heeft ze aan die opmerking niets: zoek hier op het forum eens op '37-jarige man, advies gevraagd'.
Geen idee waarom je geen vriendschapsrelaties hebt, misschien ben je verlegen oid? Blijven contacten oppervlakkig of leg je geen contact, wacht je tot mensen jou aanspreken?

Het begint er vaak al mee om jezelf de moeite waard en wat leuker te gaan vinden. Dat is het deel waar je zelf invloed op hebt namelijk. Weet wat je leuk vindt (als je dat niet weet zal je proefondervindelijk moeten uitproberen), waar je zwakke plekken liggen in de omgang met mensen (zoals verlegenheid/afwachtende houding bijv) en ga daarmee iets doen.

Als je (onbewust) uitstraalt: "niemand ziet me staan" dan gebeurt dat ook, dan zien anderen je ook niet. Je moet jezelf "op de kaart zetten". Minderwaardigheidsgevoelens of vinden dat je zelf tekortschiet, daar kan je iets aan doen. Een coach kan soms wat dieper komen in wat jou belemmert om diepere relaties aan te gaan en te behouden. Zo'n steuntje en inzicht in wisselwerking met anderen kan eyeopeners geven, waar je wat mee kan.

(vaak denk je zelf toch in jou bekende circeltjes en is moeilijk objectief naar jezelf en anderen te kijken). Hoe meer zelfvertrouwen, hoe meer je durft te ondernemen of doorbreken. Leer allereerst jezelf goed kennen, daag jezelf uit tot nieuwe dingen proberen, het proberen alleen al is prima, ook als het niet het gewenste resultaat heeft. Ermee bezig zijn is al een hele stap en elke stap brengt je verder. Laat dus of iets wel of niet succesvol "lukt" even geen rol spelen, zie het als oefenen.

Dus uitvinden wie je bent en wat jij fijn en belangrijk vindt in het leven, wat je wel en niet te bieden hebt en verwacht van jezelf en anderen. Anderen gaan het leven niet invullen voor je, kunnen je aanvullen, bijdragen, als dat wederzijds is en jij het gevoel hebt ook een wezenlijke bijdrage aan hun leven te kunnen bieden. Kijk naar wat jou tegenhoudt of (teveel) van verwacht en doe daar iets mee, het kan!

Succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Cateautje schreef op 09 oktober 2011 @ 12:42:

Ik ging vroeger altijd alleen op stap en was dan binnen een half uurtje met z'n tienen. Ik heb ook wel vriendinnen gehad waar ik mee ging stappen, maar dan had ik vaak het gevoel dat ik vast zat.

Ga gewoon, zoek leuke kroegjes en discotheken op en maak plezier, dan komt de rest vanzelf.

Volgens mij werkt dat enkel in een paar grote steden. Of het was vroeger anders.

Maar zo werkt het hier iig niet, als ik in m'n eentje uitga ben ik uren later nog steeds in m'n eentje (qua vrienden).
Oke, mensen bedankt voor al jullie reacties! Ik weet niet precies waarom ik geen vriendinnen heb, in ieder geval ben ik wel verlegen en heb wel vriendinnen gehad maar dat was nooit blijvend.

Internetdaten zie ik zelf nog niet echt zitten, dat houd ik liever als laatste optie open.
Waarom hou je dat laatste optie open? Zou je je ervoor schamen ofzo?

Want het is wel zo dat je je nú unhappy voelt omdat je single bent en daar al een mogelijke oplossing voor hebt gevonden in de vorm van internetdating, maar je gebruikt die optie niet.

Ik zou echt overwegen het wel nu te doen. Wat heb je te verliezen? Er zitten echt veel mensen op die sites en daar zitten ook best leuke mannen tussen als ik mijn datende vriendin mag geloven.

In ieder geval succes.
Eens met lupine, je hebt niets te verliezen, misschien hou je er niet gelijk een relatie aan over maar kan je beetje oefenen met daten en heb je in ieder geval wellicht wel een leuke avond gehad, je komt mannen tegen die je misschien in real life niet tegen zou komen. Probeer het gewoon een keer, 1e keer zal misschien even eng zijn en als je het niets vindt dat weet je dat maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven