doucheputje komt naar boven?

09-10-2011 13:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn doucheputje komt omhoog tijdens het douchen. Het water loopt gewoon weg, de afvoer is niet verstopt. Weet iemand wat ik hiertegen kan doen?
Een doucheputje aanschaffen die er niet los op ligt, maar die je bv een slag moet draaien om vast te zetten.
Kit het putje vast.
een waterbesparende douchekop gebruiken, dan krijgt je putje minder water te verwerken.

loopt het water wel goed door overigens? Je zegt dat het niet verstopt is, maar de verstopping kan ook dieper zitten.
Ik heb al een waterbesparende douchekop. Het water loopt gewoon goed weg.
quote:Jorina schreef op 09 oktober 2011 @ 13:12:

Een doucheputje aanschaffen die er niet los op ligt, maar die je bv een slag moet draaien om vast te zetten.Kan dat op iedere afvoerput? Ik zit in een huurhuis en wil liever niet iets veranderen aan aansluitingen/afvoer.
Ach, die van mij zit muurvast en moet ik er met grof geweld uitprutsen om het haar uit het putje te kunnen halen. Ik wou dat ik jouw probleem had. Het is gewoon een kwestie van opstromende lucht. Niets aan de hand dus.
Mijn doucheputje doet dit ook maar ik vind het eigenlijk wel makkelijk. Scheelt met schoonmaken.
quote:daydream schreef op 09 oktober 2011 @ 13:18:

[...]

Kan dat op iedere afvoerput? Ik zit in een huurhuis en wil liever niet iets veranderen aan aansluitingen/afvoer.Moet je hem even opmeten, en in de bouwmarkt kijken of je een putje in die maat kan vinden. Hoef je niks met de afvoer te doen.
Je zou ook een antislipmat onder de douche kunnen leggen. Dan kan het putje ook niet meer omhoog.

Opstromende lucht? Waar komt die lucht dan vandaan?

En het is wel makkelijk met schoonmaken inderdaad.
quote:fossiel schreef op 09 oktober 2011 @ 13:22:

Je zou ook een antislipmat onder de douche kunnen leggen. Dan kan het putje ook niet meer omhoog.

[afbeelding]Ja haha... moet je doen, loopt t water ook zo lekker weg!...
antislipmatten voor onder de douche hebben gaatjes Moekie, dan loopt het water gewoon weg. Lijkt me logisch
quote:moekie76 schreef op 09 oktober 2011 @ 13:26:

[...]

Ja haha... moet je doen, loopt t water ook zo lekker weg!...Bij degene die ik had wel ja.
Ik zou ook proberen het vast te kitten met silicone kit. Voor een paar euro heb je een kit patroon (bij action bijvoorbeeld). Putje droogmaken, beetje kit aan weerskanten. Aandrukken en een dag geen gebruik van maken.

Als je geen kitpistool hebt, kan je het ook met een schroevendraaier een beetje kit eruit halen. Want veel heb je niet nodig. Je kan het ook met waterbestendig montagekit doen, maar dan zit het wel echt heel vast.

Of zelf aan de gang of even vragen aan buurman, buurvrouw of kennis of familielid. Het is een klusje van niks.
quote:daydream schreef op 09 oktober 2011 @ 13:25:

Opstromende lucht? Waar komt die lucht dan vandaan?

En het is wel makkelijk met schoonmaken inderdaad.De leiding is een open verbinding, dus er zit altijd lucht in. Als er ineens een plens water invalt, komt door de luchtdruk het putje omhoog.
Maar als je het putje vastkit, hoe maak je het dan schoon? Ik had jaren geleden in een huurhuis ook dat het putje omhoog kwam. Volgens mij heeft het met de ontluchting van de leidingen te maken.
Ik ga het niets vastkitten, omdat ik het gewoon wil kunnen schoonmaken.

Een douchematje vind ik ook niet geweldig. Ik vind het niet prettig aanvoelen aan mijn voeten en ook met het schoonmaken van de badkamer vind ik het maar in de weg zitten.

Bedankt voor de uitleg van de opstromende lucht en voor het meedenken!
Dat wordt dus met één voet op het putje douchen.
quote:fossiel schreef op 09 oktober 2011 @ 13:44:

Dat wordt dus met één voet op het putje douchen. Dat doe ik nu inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven