Pakje slagroom

10-10-2011 10:32 66 berichten
Er staat al een tijdje een pakje slagroom in mijn koelkast en de uiterste houdbaarheidsdatum die nadert ondertussen. Ik wil het graag gebruiken, maar ik gebruik nooit slagroom in het eten, dus heeft iemand hier misschien tips?

Ik ben bang dat het snel zo vet en zwaar wordt. Heeft iemand een tip voor een lekker gerecht of sausje?

Ik plaats het trouwens hier omdat ik hoop hier leukere ideeen op te doen dan via google
quote:borderwalk schreef op 10 oktober 2011 @ 10:51:

[...]

Ik ben helaas ook nog geen quiche expert. MV weet vast wel wat het beste recept is.

MV, kan jij ons uit ons quiche-lijden verlossen?
Alle reacties Link kopieren
Op een wafel met kersen.
-
pepsicoooooooooola!
@septemberGirl: Ik gebruikte altijd zure room voor de vulling, 2 pakjes met 4 grote of 5 kleinere eireren. Tegenwoordig gebruik ik altijd die magere versie van blue band, gaat erg goed en wordt met deze hoeveelheid niet ei-ig.
quote:SeptemberGirl schreef op 10 oktober 2011 @ 10:57:

[...]

Zou het trouwens ook niet van de vulling afhangen?

Ik kan me zo voorstellen dat spinazie meer ei nodig heeft dan bv. kaas en spekjes.
5 eieren vind ik echt veel te veel!!

Ik ga vanavond aan de slag met een recept (met 2 eieren), als het wat is, plaats ik het vanavond!

Doe je er 2 pakjes creme fraiche in? Da's dan 400 ml?
quote:SeptemberGirl schreef op 10 oktober 2011 @ 10:57:

[...]

Wow, dat is moeilijk. Ik maak het altijd op gevoel. En wat ik in huis heb. Het liefst gebruik ik room of slagroom. Net wat ik in huis heb.

Ik heb wel al járen een recept die ik als leidraad heb;

hier

Voor een grote quiche doe ik er ook wel een eitje meer bij. Ik voel het gewoon aan, of het een beetje te schenken is. Ik heb vaak er veel kaas in het eimengsel en dan moet je wel 1 of 2 eitjes meer bij doen.

Het hangt dus een beetje af van de vulling. Met weinig kaas dan hoef je ook niet zoveel eieren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb een bakvorm in de vorm van een hart gekocht, ga ik vanavond een quiche in maken voor mijn lief
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 oktober 2011 @ 11:20:

[...]

Wow, dat is moeilijk. Ik maak het altijd op gevoel. En wat ik in huis heb. Het liefst gebruik ik room of slagroom. Net wat ik in huis heb.

Ik heb wel al járen een recept die ik als leidraad heb;

hier

Voor een grote quiche doe ik er ook wel een eitje meer bij. Ik voel het gewoon aan, of het een beetje te schenken is. Ik heb vaak er veel kaas in het eimengsel en dan moet je wel 1 of 2 eitjes meer bij doen.

Het hangt dus een beetje af van de vulling. Met weinig kaas dan hoef je ook niet zoveel eieren.

Uit dat recept:

2 eieren, losgeklopt

75 ml kookroom (light)

50 g geraspte kaas, belegen

Ik heb nu, voor vanavond: 2 eieren, 100 ml koffiemelk (of zal ik slagroom nemen? maakt dat veel uit qua calorieën?) en 100 gr geraspte kaas...

Hoe zou dat worden denk je?
Je mag wel even in mijn fotoquiches kijken, niet alles staat er nog in, ik heb ontelbare foto's en ben nog niet bij met uploaden.

Hij is normaal private dus vanavond zal ik het weer veranderen;

http://s576.photobucket.c ... 10/mylenevalerie/quiches/
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Koffiemelk lust ik niet dus dat gebruik ik zelf nooit.

Ik ben gek op kaas en doe er ook altijd het dubbele in. Gaat goed. Denk dat een eitje meer geen kwaad kan.
Roer eens wat door de yoghurt, met een beetje siroop. Lekker joh!
quote:SeptemberGirl schreef op 10 oktober 2011 @ 11:19:

5 eieren vind ik echt veel te veel!!

Ik ga vanavond aan de slag met een recept (met 2 eieren), als het wat is, plaats ik het vanavond!

Doe je er 2 pakjes creme fraiche in? Da's dan 400 ml?Ja, 5 eieren op 2 pakjes is dus voor een grote springvorm (is wel ff handig om erbij te zetten, sorry!). Voor 2 persoons, zou ik dus 1 pakje (250 ml volgens mij) en 2 a 3 eieren.
quote:SeptemberGirl schreef op 10 oktober 2011 @ 11:20:

Ik heb een bakvorm in de vorm van een hart gekocht, ga ik vanavond een quiche in maken voor mijn lief

Ah wat leuk. Die wilde ik ook heel graag hebben die vorm, erg leuk.

Wel een foto maken hoor, wil hem graag zien. En geen 5 eieren doen hoor.

Wat heb je nog meer als vulling?
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 oktober 2011 @ 11:45:

[...]

Ah wat leuk. Die wilde ik ook heel graag hebben die vorm, erg leuk.

Wel een foto maken hoor, wil hem graag zien. En geen 5 eieren doen hoor.

Wat heb je nog meer als vulling?

Als vulling neem ik deze:

(Wat, wie noemde mij lui??)

Voor deeg neem ik bladerdeeg. Laatst dat deeg voor hartige taart gebruikt van Koopmans, vond ik echt niet lekker. Even blind bakken, en dan vullen. Salade erbij... jammie!!
Oh ja SG, die zit in mijn woonplaats. Dank je, ga er eentje halen. Die wilde ik al zolang hebben maar destijds voor tien euro vond ik te duur.
Leuk!!
Je moet even kijken naar mijn foto's, staan wel leuke romantische dingen bij als roosjes van tomaat of roosjes van bladerdeeg. Kan je zo groot of kleinmaken als je wilt. Of die ene quiche heb ik blaadjes gemaakt van bladerdeeg.
SG: Slagroom bevat ongeveer het dubbele aan kcal tegenover koffiemelk
quote:pilous1 schreef op 10 oktober 2011 @ 11:55:

SG: Slagroom bevat ongeveer het dubbele aan kcal tegenover koffiemelkOh dank! Dan gebruik ik zeker koffiemelk.
Mleen, als je dan toch gaat, breng er dan ook eentje voor mij mee
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Koffiemelk kan prima, je proeft dat echt niet meer terug. Ik gebruik meestal crème fraiche, maar voor een magerder recept zou ik denk ik ook koffiemelk gebruiken.
quote:rosanna08 schreef op 10 oktober 2011 @ 12:04:

Mleen, als je dan toch gaat, breng er dan ook eentje voor mij mee

Doe ik .

Dan heb ik alles voor een romantisch diner in huis, nu nog een leuke man vinden.
Voor quiche gebruik ik drie eieren en een bakje boursin cuisine, mmmmm
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 oktober 2011 @ 10:50:

Oja, ik gebruik het bij mijn aardappelgratin bedenk ik mij;

[afbeelding]Kan ik het recept ook ergens terug vinden? Ik krijg hier echt spontaan honger van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven