Pakje slagroom
maandag 10 oktober 2011 om 10:32
Er staat al een tijdje een pakje slagroom in mijn koelkast en de uiterste houdbaarheidsdatum die nadert ondertussen. Ik wil het graag gebruiken, maar ik gebruik nooit slagroom in het eten, dus heeft iemand hier misschien tips?
Ik ben bang dat het snel zo vet en zwaar wordt. Heeft iemand een tip voor een lekker gerecht of sausje?
Ik plaats het trouwens hier omdat ik hoop hier leukere ideeen op te doen dan via google
Ik ben bang dat het snel zo vet en zwaar wordt. Heeft iemand een tip voor een lekker gerecht of sausje?
Ik plaats het trouwens hier omdat ik hoop hier leukere ideeen op te doen dan via google
maandag 10 oktober 2011 om 10:46
maandag 10 oktober 2011 om 10:48
Heeeeel decadent toetje: slagroom opkloppen met klop-fix, en dan steeds een speculaasje besmeren en tegen de vorige aan plakken tot er een soort cake vormt (leg er een ruim stuk alufolie onder, voldoende om de hele 'cake' in te pakken). Buitenkant besmeren met slagroom, alufolie dichtvouwen en in de koelkast. Schuin snijden voor een zebra-effect
Vanavond bij het avondeten:
Zakje voorgekookte aardappelschijfjes
twee tenen knoflook
geraspte kaas
slagroom
Mieter aardappelschijfjes in een ovenschaal, pers de knoflook erboven uit, schenk de slagroom erdoor en bestrooi met geraspte kaas. In de oven totdat de aardappelschijfjes gaar zijn.
Als je het verder light wil houden doe je er sla en een stukje gegrilde vis bij ofzo.
Zakje voorgekookte aardappelschijfjes
twee tenen knoflook
geraspte kaas
slagroom
Mieter aardappelschijfjes in een ovenschaal, pers de knoflook erboven uit, schenk de slagroom erdoor en bestrooi met geraspte kaas. In de oven totdat de aardappelschijfjes gaar zijn.
Als je het verder light wil houden doe je er sla en een stukje gegrilde vis bij ofzo.
Am Yisrael Chai!
Hier staan heerlijke recepten ermee;
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=slagroom
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=slagroom
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 10 oktober 2011 om 10:51
quote:SeptemberGirl schreef op 10 oktober 2011 @ 10:44:
5 plakjes bladerdeeg (diepvries)
1 pakje slagroom
1 zakje geraspte kaas
3 eieren
peper en zout
Zoiets?
Zou het ook met 2 eieren kunnen? Ik vind teveel ei echt niet lekker.....
Ik ben helaas ook nog geen quiche expert. MV weet vast wel wat het beste recept is.
(Ik maak ze niet wekelijks, maar als ik ze maak dan heb ik meestal een recept in de allerhande gezien, lekkere trek gekregen, dan volg ik braaf het recept en constateer vervolgens dat een kant verbrand is, maar dat het wel lekker is en raak dan het uitgescheurde en verfrommelde recept kwijt.)
5 plakjes bladerdeeg (diepvries)
1 pakje slagroom
1 zakje geraspte kaas
3 eieren
peper en zout
Zoiets?
Zou het ook met 2 eieren kunnen? Ik vind teveel ei echt niet lekker.....
Ik ben helaas ook nog geen quiche expert. MV weet vast wel wat het beste recept is.
(Ik maak ze niet wekelijks, maar als ik ze maak dan heb ik meestal een recept in de allerhande gezien, lekkere trek gekregen, dan volg ik braaf het recept en constateer vervolgens dat een kant verbrand is, maar dat het wel lekker is en raak dan het uitgescheurde en verfrommelde recept kwijt.)