Pakje slagroom

10-10-2011 10:32 66 berichten
Er staat al een tijdje een pakje slagroom in mijn koelkast en de uiterste houdbaarheidsdatum die nadert ondertussen. Ik wil het graag gebruiken, maar ik gebruik nooit slagroom in het eten, dus heeft iemand hier misschien tips?

Ik ben bang dat het snel zo vet en zwaar wordt. Heeft iemand een tip voor een lekker gerecht of sausje?

Ik plaats het trouwens hier omdat ik hoop hier leukere ideeen op te doen dan via google
Alle reacties Link kopieren
opkloppen met suiker en dan met verse aardbeitjes oplepelen.

Of op de koffie
Een quiche?
quote:pilous1 schreef op 10 oktober 2011 @ 10:38:

Of op de koffie Jummm. Helaas vind ik deze slagroom geklopt niet zo lekker, te vettig.
Pasta carbonara? Ik maak het zelf nooit met slagroom maar Philidelphia Light. En anders lekker wegdoen!
quote:borderwalk schreef op 10 oktober 2011 @ 10:38:

Een quiche?Heb gisteren nog quiche gegeten en helemaal niet aan gedacht!
quote:liesse schreef op 10 oktober 2011 @ 10:41:

Pasta carbonara? Ik maak het zelf nooit met slagroom maar Philidelphia Light. En anders lekker wegdoen!Goed idee!
Hoe is die slagroom in je koelkast gekomen als je het nooit gebruikt en niet lekker vindt?

Je kunt misschien chocolademouse maken?
quote:borderwalk schreef op 10 oktober 2011 @ 10:38:

Een quiche?

ik ben al tijden aan stoeien met die vulling, heb jij tips?

3 eieren? Of 4? hoeveel room? Slagroom of melk, of koffiemelk? En dan kaas erdoorheen?
Kwarktaart! weliswaar geen avondeten maar wel erg lekker
quote:pilous1 schreef op 10 oktober 2011 @ 10:38:

Of op de koffie En dan de aardbeien op een beschuitje.
5 plakjes bladerdeeg (diepvries)

1 pakje slagroom

1 zakje geraspte kaas

3 eieren

peper en zout

Zoiets?

Zou het ook met 2 eieren kunnen? Ik vind teveel ei echt niet lekker.....
Overigens vind ik en een zakje kaas en een pakje slagroom wel wat veel van het goede, calorie-wijs....
Slagroom is vet en zwaar ja. Dus gooi maar beter weg dan.
Ik zou er een quiche mee maken. Aardbeien met slagroom klinkt ook lekker. Of een ander toetje ermee maken.

Je hebt ook lekkere pastagerechten waar slagroom ingaat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heeeeel decadent toetje: slagroom opkloppen met klop-fix, en dan steeds een speculaasje besmeren en tegen de vorige aan plakken tot er een soort cake vormt (leg er een ruim stuk alufolie onder, voldoende om de hele 'cake' in te pakken). Buitenkant besmeren met slagroom, alufolie dichtvouwen en in de koelkast. Schuin snijden voor een zebra-effect
Vanavond bij het avondeten:

Zakje voorgekookte aardappelschijfjes

twee tenen knoflook

geraspte kaas

slagroom

Mieter aardappelschijfjes in een ovenschaal, pers de knoflook erboven uit, schenk de slagroom erdoor en bestrooi met geraspte kaas. In de oven totdat de aardappelschijfjes gaar zijn.

Als je het verder light wil houden doe je er sla en een stukje gegrilde vis bij ofzo.
Am Yisrael Chai!
Hier staan heerlijke recepten ermee;

http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=slagroom
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Snel klaar en lekker:

Koop een zak of blik tomaten-cremé-soep en voeg daar wat blokjes salamiworst, het bekertje slagroom en een paar blaadjes gesneden verse basilcum aan toe.

Heerlijk soepje!
Oja, ik gebruik het bij mijn aardappelgratin bedenk ik mij;

quote:SeptemberGirl schreef op 10 oktober 2011 @ 10:44:

5 plakjes bladerdeeg (diepvries)

1 pakje slagroom

1 zakje geraspte kaas

3 eieren

peper en zout

Zoiets?

Zou het ook met 2 eieren kunnen? Ik vind teveel ei echt niet lekker.....

Ik ben helaas ook nog geen quiche expert. MV weet vast wel wat het beste recept is.

(Ik maak ze niet wekelijks, maar als ik ze maak dan heb ik meestal een recept in de allerhande gezien, lekkere trek gekregen, dan volg ik braaf het recept en constateer vervolgens dat een kant verbrand is, maar dat het wel lekker is en raak dan het uitgescheurde en verfrommelde recept kwijt.)
Oja, en in de Mexicaanse maaltijdsoep, als je het recept wil hebben hoor ik het wel. Ik heb er helaas geen foto van.
quote:flowerbombje schreef op 10 oktober 2011 @ 10:42:

Hoe is die slagroom in je koelkast gekomen als je het nooit gebruikt en niet lekker vindt?

Je kunt misschien chocolademouse maken?Ik had slagroom nodig voor een toetje en heb toen te veel gekocht
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 oktober 2011 @ 10:50:

Oja, ik gebruik het bij mijn aardappelgratin bedenk ik mij;

[afbeelding]Dat ziet er goed uit!
Dankjulliewel allemaal voor de tips! Ik kan hier absoluut wat mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven