Entertainment alle pijlers

Overspel

09-09-2011 07:36 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren voor het eerst de nieuwe Vara serie 'Overspel' gezien.

Mij viel op:

Interessant verhaal, mooie locatie's.

Helaas een volstrekt verkeerd 'Gooische Vrouwen' intromuziekje, zeer houterig, typisch Nederlands acteerwerk. Niemand zit echt in zijn rol, het is totaal niet natuurlijk.

Ik vind de manier van filmen veel te ouderwets. Te statisch. Een Dogma formaat had hier beter gepast. Ook is de montage belachelijk slecht. De eerste seksscene met Sylvia Hoeks en 'haar man', toont verschillende gezichtsuitdrukkingen van Hoeks terwijl het zelfde moment gefilmd wordt. Stoort erg.

Sylvia kampt met pleinvrees. In plaats dat we er zelf achter kunnen komen dat ze daar aan lijdt, zegt ze het tegen haar psycho therapeut. Jammer, een gemiste kans. Alsof Hoeks met haar acteerkwaliteiten dat niet in beeld had kunnen brengen.

Het niveau is niet hoog genoeg. De makers hadden eens naar Deense kwaliteitserie's als Forbrydelsen, Den Som Dræber, Sommer en Lærkevej moeten kijken om te zien hoe je een dergelijke serie moet maken. Hierin blinkt het acteerwerk uit, het camerawerk is veel beter en je wordt in de serie gezogen terwijl je bij 'Overspel' elke seconde weet: ik ben naar een serie aan het kijken met mensen die proberen te doen alsof ze iemand anders zijn. Het acteren is simpelweg niet goed genoeg.

Jammer.
Heb net gekeken via uitzendinggemist en ben enthousiast. Goede acteurs en ben benieuwd hoe de verhaallijnen zich gaan ontwikkelen.
Eens. Ik vond dat er heel houterig geacteerd werd. Slecht gefilmd en de meeste dialogen zeer voorspelbaar. En ik vind die Sylvia Hoeks helemaal niks. Ook helemaal geen klik met Fedja van Huet. Het moment dat ze elkaar gingen zoenen, zo nep! Zo van 123 en nu vallen we elkaar aan

En alsof Sylvia al zo jong zo'n oud kind kan hebben. Maar goed. Ik weet niet of ik dit nog verder ga kijken. Jammer hoor.
quote:Loeszie schreef op 11 september 2011 @ 17:10:

En alsof Sylvia al zo jong zo'n oud kind kan hebben. Maar goed. Ik weet niet of ik dit nog verder ga kijken. Jammer hoor.

Sylvia is in het echt 28 jaar, het manneke is 6, zo vreemd is dat niet.

Ik denk dat er talloze vrouwen zijn die er op hun 28e zo mooi en meisjesachtig uit willen zien.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vond het wel prettig wegkijken! Heb zaterdag de eerste 2 afleveringen achter elkaar gezien en ik blijf wel kijken. Vind Sylvia niet de beste actrice maar wel heel mooi. Kees Prins vind ik heel goed, Fedja, Ramsy en Rifka doen het ook goed en het verhaal vind ik interessant.

En dat gedoe over vernieuwend en blablabla, daar kan ik niet zoveel mee. Kom op zeg, de jaren negentig belden, ze willen Dogma terug.... ;) Hoezo vernieuwend. Alsof alles maar vernieuwend moet zijn, pfff.
quote:DrMelfi schreef op 19 september 2011 @ 12:12:

Ik vond het wel prettig wegkijken! Heb zaterdag de eerste 2 afleveringen achter elkaar gezien en ik blijf wel kijken. Vind Sylvia niet de beste actrice maar wel heel mooi. Kees Prins vind ik heel goed, Fedja, Ramsy en Rifka doen het ook goed en het verhaal vind ik interessant.

En dat gedoe over vernieuwend en blablabla, daar kan ik niet zoveel mee. Kom op zeg, de jaren negentig belden, ze willen Dogma terug.... ;) Hoezo vernieuwend. Alsof alles maar vernieuwend moet zijn, pfff.

Ik ben het met je eens dat vernieuwen om te vernieuwen niets toevoegt.

Ik ben echter van mening dat een dogma formaat, of althans gedeeltelijk, wat meer 'schwung' aan het camerawerk zou geven want ik vind het erg statisch en stijf gefilmd. Daarom zou een 'nieuwere' filmtechniek beter werken.

Ik vind het verhaal ook interessant alleen de uitvoering is niet top. En voor zo'n productie had ik dat wel verwacht. Ik zit echt niet op het puntje van mijn stoel, ik heb de 2e aflevering nog niet gezien, ik ga het nog eens proberen.
Poeh, wat vermoeiend als je op jullie manier tv moet kijken.....

Ik kijk weinig televisie, heb het geduld niet echt om iets te volgen, maar ik vond deze serie wel erg leuk!

Ik ken die acteurs echt niet bij naam en welke camera er wordt gebruikt bij het filmen moet je mij helemaal niet vragen, maar het verhaal vind ik boeiend en het is voor het eerst dat ik iets heb opgenomen wat ik ook daadwerkelijk terug kijk!

Kortom, ik geniet volop en kijk nu al uit naar de volgende aflevering!
Nederlandse film wordt steeds beter, juist. En er zijn inderdaad wel goeie series, wat dacht je van De zomer van 45, en Dunya en Desi.

Ik vind Overspel erg leuk. Fedja is een lust om naar te kijken, de meesten spelen best goed ( zoon van Rifka Lodijzen bijvoorbeeld! Natuurtalent!)
Iemand nog gekeken?
quote:Rik78 schreef op 10 september 2011 @ 09:30:

[...]

Nee totaal niet? Heb niets met films te maken en pretendeer niet eens er iets vanaf te weten.

Hoezo?Omdat je zo stellig beweerde dat 'het niveau van de serie niet hoog genoeg was'.....daaruit concludeerde ik dat je er verstand van had, maar blijkbaar niet dus.
Ik vind het wel leuk!!
Ik vind die Sylvia Hoeks niet echt goed spelen, trouwens. Beetje over the top.
Het boeit mij op de een of andere manier, ook al vind ik het acteerwerk niet zo goed. Er is totaal geen chemie tussen fedja en sylvia. Daar hadden ze toch ook een andere actrice voor kunnen nemen?

Kees Prins en zoon Bjorn (echte naam weet ik even niet) vind ik dan wel weer goed. Die supermarktscene waarin ze verjaardagsboodschappen deden vond ik goed gedaan. Je voelde de eenzaamheid

Ik blijf kijken want wil weten hoe het afloopt.

Weten jullie wat de naam is van die vrouwelijke rechercheur? Ik ken haar ergens van.....
Oh ja , Rifka vind ik ook niet leuk. Ze komt zo vermoeid over, zelfs het lopen is te veel voor haar. Speelt ze altijd zo?
Ze heeft het toch ook best zwaar? met een restaurant dat niet goed loopt en een man die vreemd gaat.
Superspannend! Heb net de laatste aflevering gezien. Ik vind ook dat er af en toe slecht geacteerd wordt en dat zoenen van silvia hoeks en fedja, zij 'hapt' alleen maar! haha ze houdt haar mond alleen maar open. Maar verder vind ik het erg leuk om naar te kijken en heb ik echt medelijden met die man van sylvia in de serie. Ook vind ik die opa en bjorn erg goed spelen!!

Dat die zoon dat meisje in elkaar slaat vind ik niet erg geloofwaardig trouwens..

Ben erg benieuwd hoe het verhaal verder gaat!
quote:- schreef op 01 oktober 2011 @ 12:34:

Het boeit mij op de een of andere manier, ook al vind ik het acteerwerk niet zo goed. Er is totaal geen chemie tussen fedja en sylvia. Daar hadden ze toch ook een andere actrice voor kunnen nemen?

Kees Prins en zoon Bjorn (echte naam weet ik even niet) vind ik dan wel weer goed. Die supermarktscene waarin ze verjaardagsboodschappen deden vond ik goed gedaan. Je voelde de eenzaamheid

Ik blijf kijken want wil weten hoe het afloopt.

Weten jullie wat de naam is van die vrouwelijke rechercheur? Ik ken haar ergens van.....

Dat is Marleen Scholten van mijn dochter en ik.

Goede serie,hoogtepunt op dit moment van mijn tv week!
Ik kijk er ook graag naar. Pepijn vind ik dan weer niets, een luletje rozenwater komt hij op me over, waarschijnlijk dan weer wel goed geacteerd
Bedankt Marielle29, idd van mijn dochter en ik!
@Pascalle, hoezo niet geloofwaardig.

Helaas gebeuren die dingen soms.
Ik vind het de leukste Nederlandse serie die op dit moment op de buis is. Als je het vergelijkt met Seinpost Den Haag en Hart tegen Hard, dan vind ik Overspel hier toch wel bovenuit steken.

En in tegenstelling tot sommige anderen hier vind ik Sylvia Hoeks wel een goede actrice. In De Bende van Oss vond ik haar ook goed acteren.
Ze reageert zo sloom overal op vind ik. Zo ingestudeerd.
Compleet off topic natuurlijk, maar wat is Fedja van Huet een mooie man geworden zeg. Wauw!
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
quote:sweetfirefly schreef op 10 oktober 2011 @ 19:55:

Compleet off topic natuurlijk, maar wat is Fedja van Huet een mooie man geworden zeg. Wauw! Inderdaad!
Had wel een beetje moeite met de 1ste aflevering (erg lang), maar inmiddels helemaal om. Kan niet wachten tot vanavond.

Vind dat ze goed weergeven hoe misselijk en verdrietig een affaire is voor alle partijen.

Beetje jammer van die kinderen van Willem en Elsie, die hadden ze eruit mogen laten wat mij betreft, voegt niets toe. Alhoewel, misschien dat die vader van Roos nog betrokken gaat worden bij iets via/van opa. En daar gaat die dochter dan natuurlijk allemaal achterkomen of zoiets.
Ik volg deze serie ook. Ik vind het ook erg spannend en leuk. En inderdaad... Fedja is leuk!
Home is where your wifi connects automatically.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven