trouwen!

11-10-2011 09:58 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ivm herkenbaarheid speciaal een nieuw account aangemaakt zodat ik het toch met iemand kan delen: volgende week gaan mijn vriend en ik in het geheim trouwen

We kennen elkaar nu zo'n 5 jaar, waarvan we 2,5 jaar samen zijn. Ik heb eerder relaties gehad, maar nog nooit eerder zo'n goed gevoel gehad als dat ik nu heb!

We wilden altijd al trouwen, maar dat we dat in het geheim zouden gaan doen zat nooit in de planning. Wij hebben besloten om nu te trouwen in het geheim, met zijn tweeen, en twee getuigen die we niet kennen.

De reden dat we het op die manier doen is omdat we nu geen geld hebben voor een groot feest met familie etc. En dat we nu trouwen is voor ons erg belangrijk omdat dat onze toekomstplannen makkelijker te realiseren maakt.

(ik hou dat ook even vaag ivm herkenbaarheid, het komt erop neer dat de wetgever van ons verlangt dat we getrouwd zijn, anders moeten we een andere procedure gaan volgen die langer duurt en meer geld kost)

Later als we geld hebben maken we er een echt groot feest van

Dan maken we ook pas bekend dat we al getrouwd zijn.

Aan de ene kant vind ik het romantisch met zijn tweeen, aan de andere kant had ik graag meteen een groot feest gegeven en het gedeeld met iedereen!

Ik kijk er wel naar uit

Verder heb ik helemaal geen intenties met dit topic, ik wou gewoon even delen hoe blij ik ben!
Wat leuk!

Geniet er van en gefeliciteerd !!
Ik woon samen en ben niet getrouwd. Maar de reden voor mij om te gaan trouwen zou zijn dat je daarmee aan iedereen laat zien dat je echt bij elkaar hoort. Dat je echt voor de ander kiest en aan iedereen laat zien dat je de rest van je leven bij elkaar wil blijven.

In het geheim trouwen zou ik absoluut niet leuk vinden en voor mij geen enkele toegevoegde waarde hebben.

Als je geen geld hebt voor een groot feest zou je toch ook een klein feestje kunnen geven. Op deze manier zou het voor mij niet hoeven.

Misschien lees ik het fout maar uit je verhaal lees ik dat je gaat trouwen zodat je partner meer kans maakt om in nederland te mogen blijven. Komt bij toch boven dat hij alleen met jou wil trouwen voor de verblijfsvergunning en het verder geheim houd omdathij eigenlijk niet zo vreselijk graag wil trouwen.
Dank je!

We maken het zelf wel romantisch Ik heb een hele mooie jurk, en die ga ik gebruiken als trouwjurk! Nieuwe pumps erbij, en een jasje vanwege het weer.

Het wordt ons geheimpje tot het grote feest daar is
quote:sugarmiss schreef op 11 oktober 2011 @ 10:08:

Ik woon samen en ben niet getrouwd. Maar de r

eden voor mij om te gaan trouwen zou zijn dat je daarmee aan iedereen laat zien dat je echt bij elkaar hoort. Dat je echt voor de ander kiest en aan iedereen laat zien dat je de rest van je leven bij elkaar wil blijven.

In het geheim trouwen zou ik absoluut niet leuk vinden en voor mij geen enkele toegevoegde waarde hebben.

Als je geen geld hebt voor een groot feest zou je toch ook een klein feestje kunnen geven. Op deze manier zou het voor mij niet hoeven.

Misschien lees ik het fout maar uit je verhaal lees ik dat je gaat trouwen zodat je partner meer kans maakt om in nederland te mogen blijven. Komt bij toch boven dat hij alleen met jou wil trouwen voor de verblijfsvergunning en het verder geheim houd omdathij eigenlijk niet zo vreselijk graag wil trouwen.

Net als Tom en dat sl*tje uit Kazachstan uit ''Liefs uit....''

Tsja TO, mijn manier van trouwen zou het ook niet zijn, als we dan echt 0 centen hadden, dan nog zou ik willen dat ouders & getuigen erbij waren, en dan daarna een eenvoudige lunch ofzo.

Maar goed, als het nodig is om de regels te omzeilen.... die regels zijn er niet voor niets hoor!
@sugarmiss:

oh dat snap ik helemaal! Ik zou ook liever een feest hebben, maar de omstandigheden zijn nu eventjes niet zo.

wat betreft verblijfsvergunning zit je er trouwens naast haha maar ik snap het wel dat je daar als eerst aan denkt
Ik zie het eerder als een vervroeging van ons trouwen zodat het nu wat makkelijker is voor ons om de dingen te doen die we willen doen

Ik snap het helemaal dat andere mensen dat niks zouden vinden! (onze planning loopt ook anders dan we hadden gedacht 3 jaar terug, maar ja, things change)
Gefeliciteerd!

Vraagje: Dat je geen groot feest geeft snap ik, maar dat je het geheim wilt houden niet. Wil je zelfs je (schoon)ouders niet inlichten? Waarom niet klein trouwen met (schoon)ouders als getuigen + lekker uit eten? En dan je 5-jarige bruiloft alvast groots plannen?

PS Reden=Adoptieplannen?
...
Hoi Keetje,

Van harte!!!! Ik vind: je moet het doen zoals je het zelf wilt! Dus dat anderen het anders zouden doen, maakt niet uit, toch? Als jij/jullie je er maar prettig bij voelen!

Ik ben wel heel benieuwd wat dan de reden is van jullie trouwen, als het niet om een verblijfsvergunning gaat....

Hoe dan ook: geniet ervan!!!
Leuk zeg Dubbel gefeliciteerd dus!
importeer je iemand die hier anders geen verblijfsvergunning krijgt? wat is anders je reden om te moeten trouwen?
Voor mij is trouwen feest. En een feest vier je met al je dierbaren.

Wat vind je bijzonder aan het geheim houden van het trouwen?

Ik snap dat jij jullie trouwen als fantastisch ziet, maar wat maakt het leuk dat het geheim zou zijn?
@ankalida, juna25, e.a.: ik snap jullie nieuwsgierigheid al te best maar ivm herkenbaarheid wil ik er niet veel over zeggen

@elninjoo: nee ik wil geen man hierheen halen zie boven. het is niet om procedures mogelijk te maken, maar om ze te versnellen

We hebben er lang over gedacht om een klein feestje te geven inderdaad, maar het lijkt ons leuker om over 5 jaar of zo een groot feest te geven! Op een gegeven moment werd ons "klein feestje" idee ook te groot, het werd meer een "wie is er belangrijk genoeg om uitgenodigd te worden en wie niet?". Toen hebben we besloten dat we elkaar het belangrijkste vinden, en het voorlopig daar bij houden.

Het is gewoon waar wij ons op dit moment ok bij voelen.
Gefeliciteerd en ik wens jullie veel geluk samen.
Je hebt zelfs een nieuwe nick aangemaakt hiervoor, je gaat in het geheim trouwen, je wilt niet zeggen waarom.

Ik snap je doel van het topic niet zo.
Misschien werkt haar man wel bij een internationaal bedrijf en gaat hij voor een paar jaar naar het buitenland. Dan mag de partner mee en wordt dat betaald, mits ze getrouwd zijn.

(hoe dat exact zit weet ik niet, maar een oud collega ging ook ineens trouwen en daarna met haar man mee naar Azie, hij werkte bij de ING en zij moest haar baan opzeggen en kreeg dan een toeslag van de ING. Maar ze moesten wel getrouwd zijn)

Dus dat kan het ook zijn, ipv een verblijfsvergunning.

Ik zou wel een nieuwe jurk en mooie schoenen etc kopen. Ik zou dan eigenlijk ook in Las Vegas trouwen

Heel veel plezier!
quote:hipslala schreef op 11 oktober 2011 @ 10:24:

Je hebt zelfs een nieuwe nick aangemaakt hiervoor, je gaat in het geheim trouwen, je wilt niet zeggen waarom.

Ik snap je doel van het topic niet zo.Het heeft ook totaal geen doel! Ik wilde alleen even van me afschrijven Totaal ego topic
Gefeliciteerd!

Ik zou wel rekening houden met negatieve, teleurgestelde en gekwetste reacties als je uiteindelijk aan je ouders, familie en vrienden verteld dat je al jaren getrouwd bent maar ze het niet mochten weten.
Ik ben benieuwd hoe je je familie en kennissen gaat uitleggen dat je geen langdurige en dure procedures hoeft te volgen en toch hetgene voor elkaar hebt gekregen dat je voor elkaar krijgt door stiekem te trouwen?
quote:Mac123 schreef op 11 oktober 2011 @ 10:25:

Misschien werkt haar man wel bij een internationaal bedrijf en gaat hij voor een paar jaar naar het buitenland. Dan mag de partner mee en wordt dat betaald, mits ze getrouwd zijn.

(hoe dat exact zit weet ik niet, maar een oud collega ging ook ineens trouwen en daarna met haar man mee naar Azie, hij werkte bij de ING en zij moest haar baan opzeggen en kreeg dan een toeslag van de ING. Maar ze moesten wel getrouwd zijn)

Dus dat kan het ook zijn, ipv een verblijfsvergunning.

Ik zou wel een nieuwe jurk en mooie schoenen etc kopen. Ik zou dan eigenlijk ook in Las Vegas trouwen

Heel veel plezier!

Als je bij een internationaal bedrijf werkt en je functie belangrijk genoeg is om te worden uitgezonden, heb je meestal wel voldoende salaris om een (klein) feestje te kunnen organiseren.

Bovendien snap ik de behoefte om het geheim te houden totaal niet.

Ik denk ook dat familie en vrienden over 5 jaar niet de behoefte hebben om iets te vieren wat in feite al 5 jaar eerder heeft plaatsgevonden.

Ringen kun je ook niet gaan dragen want tja het moet geheim blijven. De naam van departner overnemen (iets wat ik niet zou doen) ook niet want tja het moet geheim blijven.

Echt al het leuke van trouwen is er dan vanaf en je houd niets meer over dan het juridische contract.
Gefeliciteerd!!!!

En iedereen moet mag zijn/haar trouwdag invullen zoals iemand zelf wil! Zolang je partner er ook gelukkig mee is, waarom moet je dan met allemaal negatieve redenen komen waarom het niet in het geheim zou mogen, sugarmiss en anderen?

Waarom zouden familie en vrienden over 5 jaar het niet alsnog een feestelijke gebeurtenis vinden? Het is hun dag! En als ik over 5 jaar uitgenodigd zou worden voor zoiets door familie of vrienden ben ik alsnog alleen maar blij voor hun!
Nope
5 jaar later een feest geven, omdat je nu stiekem bent getrouwd gaat nergens over.

Niemand vindt het dan boeiend dat je bent getrouwd. Het was een zakelijke overeenkomst, want het was vanwege geldzaken.

Trouwen om een procedure te versnellen. Ik kan niet bedenken wat dat kan zijn. Ik ben nieuwsgierig...
quote:sugarmiss schreef op 11 oktober 2011 @ 10:32:

[...]

Echt al het leuke van trouwen is er dan vanaf en je houd niets meer over dan het juridische contract.wat JIJ het leukste vind van trouwen....
Als zij dat nu gewoon zo willen doen momenteel, is dat toch geheel hun keuze!

Of ze nu geld hebben of niet, ze mogen toch zeker zelf weten hoe ze dat besteden? Het is hun trouwerij (in welke vorm dan ook), dus ook hun feestje op de manier waarop zij het willen momenteel.

Gefeliciteerd meid!!
Een vriendin van mij is 'klein' getrouwd. omdat ze ook geen geld hadden voor een feest, maar wilden trouwen voordat de kleine kwam en voor het kopen van een huis (alles in 1 klap geregeld). Toen waren wel de ouders mee van beide kanten en daarna hebben ze lekker geluncht. Ook leuk, en groter vieren kan later nog altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven