NLP

11-10-2011 22:30 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende week ga ik starten met een cursus NLP. Ik heb last van faalangst en ben daar sindskort voor in therapie. Na informatie te hebben gehad over NLP (en het feit dat het accreditatiepunten voor me oplevert) had ik het idee dat dat misschien ook nog een extra stap in de goede richting zou zijn. Ik ben benieuwd of er misschien hier nog mensen zijn die ervaring hebben met NLP zowel als cursus als therapievorm. Hoe hebben jullie het ervaren?
Ik heb het gedaan, practitioner NLP, ik vond het wel aardig maar niet echt een eyeopener. Máár: ik heb wel mensen gezien op die cursus die wel echte ontdekkingen gedaan hebben over zichzelf en over hun bestaan en de keuzes die ze gemaakt hebben, dus het kan zomaar zo zijn dat het voor jou wel geweldig werkt. Succes.
ik heb ook NLP gehad. en ik vond het geweldig ! Het heeft mij geholpen om bijv. om te gaan met mijn eetprobleem..
Ik heb voor mijn werk de practitioner en de master opleiding gedaan en begeleid mensen onder meer met NLP interventies. Ik vind het wel heel goed werken, mits je de juiste interventies op de juiste manier toepast, gericht op juist dat issue en passend bij de persoon. En dat leer je in de Master.
Ja, ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn, ik heb er zowel goede als minder goede dingen over gehoord, vandaar dat ik ook even op zoek ben naar ervaringen. Of het voor mij nut heeft moet nog blijken, ik hoop het wel, zo niet, zou ik dat wel heel jammer vinden, het is best prijzig, gelukkig krijg ik er sowieso wat voor ;)

@poldervrouw, goed dat het voor jou heeft geholpen! ik hoop echt dat het voor mij ook effect heeft! :D morgen de eerste cursusdag dus we zullen zien!
Ik heb ook zowel de NLP practitioner als de master gedaan. NLP heeft mijn leven 180 graden gedraaid! Van negatief denken ben ik naar positief denken gegaan.

NLP zie ik niet als therapie en de trainers zijn ook geen therapeuten, dat moet je je wel goed beseffen. NLP is een training waarbij je leert herkennen wat je patronen zijn en daarna leert om deze om te buigen. In mijn groepen heb ik ook lifechancing resultaten gezien. Ik zou het iedereeen aanraden!!

Overigens kun je de kosten van de training opgeven bij de belastingdienst als studiekosten. Je kunt dan een gedeelte terug krijgen.
NLP maakt je bewust van je onbewuste communicatie.

Zowel met jezelf als met anderen.

Dit geeft je meer mogelijkheden als je dingen anders wilt gaan doen.

Het kan frustrerend zijn, je bent je bewust van je onbekwaamheid, zeg maar.

Tevens kan dit je motivatie zijn om het aan te pakken en het te veranderen.

Gebruik het op de gebieden waar het voor jou werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven