Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Hmhm en weet je waarop, IBuiten de bebouwde kom was Ik te langzaam,Omdat Ik een,vrachtwagen voor liet gaan op de korte invoegstrook.. binnen de bk was perfect, maar fruiten was dus te voorzichtig vond ie... tsja Ik ga dus vrienden maken bij het bnor..
Toch niet die invoegstrook als je richting maarssen rijdt, die rotonde rechtdoor en dan linksaf richting hilversum de A28(???) op? Met die bocht net voor de korte invoegstrook?
Ik vind "te langzaam" wel een beetje een kutreden. Kijk, als je nou 70 gaat rijden waar je 80 mag ok. maar soms gaan ze al zeiken als je dan 78 rijdt.
Atelier, Balen zeg! :(

Ik kom me hier ook even melden.. Woon zelf in de buurt van Utrecht en heb hier 3 proeflessen gehad. De 1e les vond ik wel aardig gaan, maar nadat ik bij 2 andere scholen had gekeken vond ik dat 3x niks meer. Moest de 1e keer gelijk de berekuil over en een autoweg op, terwijl ik zo iets had van "laat me ff kennis maken met de auto, ik heb geen idee hoe dit alles werkt!" .

de 2e en 3e proefles waren wel fijn en gingen ook wel goed, maar ik heb toch besloten eens een proefles te doen bij mijn ouders in de achterhoek (waar ik zelf ook vandaan kom). En die les vond ik zooooveeel fijner! Ik heb echt niks met drukke steden, ben gewoon dorpjes en kleine steden gewend. :P De rijleraar daar vond het ook belachelijk wat die 1e rijschool had gedaan. Tevens heb ik daar (1e rijschool) ook gelijk al verkeerd leren sturen, en dat is dus ff moeilijk om af te leren!

De planning is nu dat ik 5 tot 10 losse lessen ga nemen, en dan in de kerstvakantie een 6-daagse spoedcursus ga doen. Ben benieuwd of ik het ga halen, vind het rijden wel erg leuk! En volgende week heb ik 2 daagse theoriecursus met donderdags het examen.

Heb trouwens al wel bijna een ongeluk veroorzaakt de 2e proefles. :P Moet invoegen op de snelweg en kijk dus in mijn linkerspiegel en wil zo de linkerbaan op.. Gaat de instructeur ineens aan het stuur hangen omdat er dus wel een auto aan kwam. Wist ik veel dat die spiegel ook een dode hoek had. Ja, natijd bleek het ook best logisch hoor maar op dat moment had ik er helemaal niet bij nagedacht..
Welkom Maartj. Wat jammer dat je proeflessen tegen vielen.

Maar mag ik ff advocaat van de duivel spelen? Ik heb zelf ook in utrecht gelest en examen gedaan. En ja, dat is moeilijker dan in wat rustigere gebieden. MAAR. Ik kan nu wel rijden in de stad. En goed. Aangezien ik hier woon, zal ik toch hier moeten kunnen rijden en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om in mn moeders woonplaats te leren rijden en dan opeens hier in de stad een 4 baansrotonde over te moeten en door de stad te moeten rijden.

Dus ik zou er toch nog even over nadenken als ik jou was

Best prutswerk trouwens dat die instructeur je even niet vertelde over de dode hoek.

Bij welke rijscholen heb je proefles genomen?
Gisteren had ik weer wta gedronken met mn ex-instructeur en binnenkort krijg ik met mijn grote auto échte parkeerlessen. Om te kunnen parkeren als een vent.

Had hij bij mn lessen ook wel willen doen maar is zo zonde van je tijd
Hahah, dat mag je! Ik begrijp je punt, maar bij mij ligt het toch wat anders.. Ik zal na mijn studie (en het liefste zo snel mogelijk) terug gaan naar de achterhoek, ik heb hier niemand waarvan ik een auto kan lenen, en ik zal hier dus ook nooit geen auto gaan kopen omdat dat gewoon te duur is. Kortom: ik zal dus meer in de achterhoek rijden waar ik wel een auto kan lenen.

Wel wil ik eens kijken of ik misschien de auto van mijn vader een paar dagen mag lenen zodat ik dan 's avonds laat eens op mijn gemak door Utrecht heen kan scheuren

Heb les gehad bij Wolf rijbewijsshop (vond ik niet prettig dus), Ron Vonk en Rijschool Pijper ( ) En de laatste 2 waren echt wel fijn, fijne instructeurs enzo!
Ja neeeee, doe nou niet zo Leren rijden in de stad, dan rij je op je gemakkie door de achtahhoek. Andersom niet En rijden in de spits zul je!! *ok, ben ik nu te streng?*

Zijn niet bepaald de beste rijscholen volgens mij. Wel grappig, mijn oma heeft toen ze net in nederland woonde(vluchteling) nog schoonmaakwerk gedaan bij meneer Pijper
Nja, mocht je je nog bedenken kan ik je ook wel een rijschool aanraden
Ik neem rijscholen die zichzelf rijbewijsshop noemen(of nog een 20tal andere achterlijke namen) zowiezo niet serieus haha.
Helaas pindakaas, de cursus staat al vast!

En in de achterhoek hebben ze ook rot dingen hoor (zoals wollige eekhoorntjes die ineens voor je auto springen, grmpff... )

Die 1e rijschool heb ik uitgetest omdat ik daar heel goedkoop een proefles kon nemen, mooie kans om eens auto te rijden dacht ik. Nouja, vond het al met al wel zo leuk dat ik dus toch maar voor mn rijbewijs wou gaan..
Nja gelukkig ben je niet zo ontmoedigd hehe.

Ik ben dus bevriend geraakt met ex-instructeur dus hoor zat verhalen en het is gewoon jammer dat instructeurs zich soms zo lomp gedragen. Hij heeft ook wel leerlingen gekregen die echt gewoon 0 zelfvertrouwen hadden. Niet omdat ze daar problemen mee hadden of omdat ze niet kunnen rijden, maar omdat hun voormalige instructeur het gewoon niet zo handig aanpakte.
Wij hebben wollige marokkanen die opeens voor je auto springen (ja, echt meegemaakt)
Hahah! Heb ik toch liever een eekhoorntje, dat past nog wel tussen de wielen door

Ja, ik heb ook wel eens verhalen gehoord.. Pff, daar werd ik niet vrolijk van!
Nja ik vind die van jou er een dat hij je niet attent maakt op je dode hoek. De eerste keer dat ik invoegde op de snelweg keek mijn instructeur en mocht ik meekijken met hem terwijl hij uitlegde hoe je het beste in kunt voegen.

Als je op je eerste les opeens 100 moet rijden en dan trekt de instructeur opeens aan je stuur omdat HIJ verzuimt heeft je over de dode hoek te vertellen. Daar zullen de meeste mensen best tegen kunnen maar sommige mensen schrikken zich dan helemaal dood. En vinden autorijden dan eng.
Precies ^^ Vond het ook wel vreemd, maar ach.. Heb er wel van geleerd, haha!

zaterdag de 29e heb ik de 1e 'echte' les, van 2 uur. Vind het wel weer spannend, weer een andere instructeur! (degene van wie ik de intake had ging met pensioen :( ) En nu het allemaal voor 'het eggie' is vind ik het ook wel weer spannender worden..
oeps.. 2x :S
Ik vond het ook jammer dat ik een andere instructeur kreeg als ik bij mijn intro had gehad. Maar dat heeft uiteindelijk supergoed uitgepakt. De meneer van de intro was leuk, vriendelijk, spontaan. Maar mijn instructeur was nog veel leuker, vriendelijker, spontaner en een stuk jonger. We hebben echt de grootse lol gehad tijdens mn lessen en nu dus nog.

Dus dat gaat helemaal goed komen maartje
Ik hoop het! Vind het toch wel erg spannend, ook omdat ik alles graag in 1x wil halen omdat het anders helemaal gruwelijk duur word!

Weet wel dat ik voor mijn examen ook langs de huisarts ga voor tabletjes (of ik neem van VSM dezelfde pilletjes die ik ook voor mn school examens heb gebruikt) want ik ben echt een zenuwpees :')

En ik moet er echt op letten dat ik mezelf toe sta fouten te maken, en dus relaxed in de auto kan zitten! Ik stel (te) hoge eisen aan mezelf en word boos op mezelf als ik fouten maak, en als ik me dan daar over druk ga maken mislukt de rest natuurlijk ook, ghehe..
Aaaahhh atelier... Wat jammer!! Vind het wel een kut reden btw.

Maartje, komt goed! Ik heb ook ooit eens zo'n eikel gehad, die begon nog voor ik mijn gordel om had over een andere leerling die zijn velgen kapot had gereden en 400,- schade had. Toen dacht ik, uuhhhh oke, ik neem wel geen bochten... Had dan een ander beroep gekozen of een andere auto. Ggrr!

Met de motor heb ik al vanaf de proefles dezelfde instructeur, fantastische man legt alles goed uit, heeft humor, en geeft me precies goed op mijn donder als dat nodig is (nooit, ik ben een voortreffelijke leerling ) en is geduldig.
quote:Ruza schreef op 12 oktober 2011 @ 17:21:

Ik neem rijscholen die zichzelf rijbewijsshop noemen(of nog een 20tal andere achterlijke namen) zowiezo niet serieus haha.

Alsof je een rijbewijs zo even in de winkel koopt:

Een vrouw die graag een rijbewijs wil hebben loopt een rijbewijswinkel binnen.

Meneer: Goedemorgen, mevrouw. Wat zal het zijn?

Mevrouw: Ik zou graag een rijbewijs willen hebben.

Hij: Dat kan geregeld worden. Loopt u maar even mee.

Na enige tijd...

Zij: Bedankt voor het roze papiertje.

Terwijl zij de winkel uitloopt zwaait ze met haar kersverse rijbewijs naar de winkelier terug.

Hij: Niet te veel brokken maken, hè?

World of Warcraft: Legion
idd.
Hehe ik kan eindelyk inloggen na lange lange tyd.

Hai ik meld me ook ff; heb jullie erg lang gevolgd sinds toen deze topic nog 3 uitroeptekens had lol

Ik ben vorig week geslaagd na een byna geestdodende poging van 5x te hebben gezakt. Yup 6 dus uiteindelyk. Kyken en beheersing van t voertuig was nooit het probleem maar stress deed t hem dat ik hem net niet mocht hebben. Gelukkig mocht ik een ander tune zingen toen ik hoorde dat ik het had verdiend.

Wat ik wil zeggen is @ madame_atelier: hy komt egt wel. Trust! By my had die propanol wel geholpen mr ik denk eerlyk dat het lag aan myn 'kom maar op - attitude'. Dat zei ik ook aan tafel nog voor we gingen ryden:

Examinator: dus eeeeh ff kyken. De laatste keer dat je reed was nog 25 augustus klopt dat? En toen ging het ...en ...en daar mis. (Waar myn instructeur overigens helemaaaaal nie mee eens was mr goed) (....na 5 minuten aan een stuk door gesproken te hebben): hoe voel je je nu en hoe ga je t nu aanpakken. Ben je boos? ( Ik keek heel geconcentreerd zo van pffff lets get it onnnn!!)

Ik: nee hoor ik ben niet boos, ik wil gwn me ding doen. Kom maar op meneer! Kom maar op!

Examinator: ja juist. Je wilt laten zien dat je t kunt en ik..ik denk dat we...zullen we maar gaan? Je wilt heel graag

Hahaha

Vandaag me roze pelasti gehaald hihi. Ik heb dat heel stuk onderweg terug nr huis mezelf geknepen hopende dat dit geen droom was lolol. Te bly gwn

Ben nu hard op zoek nr een klein mr betrouwbaar bakkie en een ruim kofferbak waar ik iig de kinderwagen in kwyt kan krygen. Ik heb de volgende in mind waar ik dus deze wk nr wil gaan kyken:

* opel corsa

* volkswagen polo

* japanner (mazda 121 GLX het liefst)

Maar ik weet echt niet wat beter is qua onderhoud etc. Dat wordt dus zoeken. Misschien dat iem van jullie enig idee heeft?
Sorry ik moet ff zeiken: y=ij, zo irritant lezen

hoeveel geld kun je missen voor een auto, ga je veel(lange afstanden)rijden en wat wil je er precies mee kunnen doen?
Ik weet niet wat ik moet zeggen, Atelier_Madame, vind het zo enorm balen en rot voor je! Ga je nu meteen een examen aanvragen bij Rijkswaterstaat?

Ik vind je reden van zakken trouwens zwak, maar ja, wie ben ik...

Ik wil je even een hug geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven