Amber Albarda
zaterdag 25 september 2010 om 17:31
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
donderdag 13 oktober 2011 om 13:21
Hai!
Ik heb het boek van amber al tijden in mn keuken staan. Toen ik het net had was ik wel ff fanatiek, maar ik ben toch weer heel snel teruggegaan naar mn oude eetpatroon.. (toch een soort gemakzucht..)
Ik heb een paar keer keurig bonen staan koken, maar naar een keer of drie hield ik dat weer voor gezien. Koken jullie zelf? Of volstaan bonen/erwten uit blik ook?
Ik heb het boek van amber al tijden in mn keuken staan. Toen ik het net had was ik wel ff fanatiek, maar ik ben toch weer heel snel teruggegaan naar mn oude eetpatroon.. (toch een soort gemakzucht..)
Ik heb een paar keer keurig bonen staan koken, maar naar een keer of drie hield ik dat weer voor gezien. Koken jullie zelf? Of volstaan bonen/erwten uit blik ook?
donderdag 13 oktober 2011 om 14:52
quote:ayli schreef op 13 oktober 2011 @ 13:04:
Oh pilous dat heb ik dus gister gedaan... ik was wel heel erg veel geld kwijt maar nu kan ik dan ook voorlopig wat lekkere natuurlijke dingen eten (en smeren, want ook natuurlijke shampoos e.d. aangeschaft)
65 euro voor wat zelfmaakmuesli-ingrediënten
Ze hebben hier elke donderdag een biologische markt en daar 2 speltbroden gehaald. Kijken of het lekker is.
Oh pilous dat heb ik dus gister gedaan... ik was wel heel erg veel geld kwijt maar nu kan ik dan ook voorlopig wat lekkere natuurlijke dingen eten (en smeren, want ook natuurlijke shampoos e.d. aangeschaft)
65 euro voor wat zelfmaakmuesli-ingrediënten
Ze hebben hier elke donderdag een biologische markt en daar 2 speltbroden gehaald. Kijken of het lekker is.
donderdag 13 oktober 2011 om 16:48
Dank voor je recept Pilous!
Hier nog een keertje mijn eetlijstje;
- appel
- yoghurt met muesli, noten en gebroken lijnzaad
- gebakken ei met champignons, zongedroogde tomaat en gesnipperde witlof
- bakje rauwe worteltjes
- biefstukpuntjes met teriyakisaus/champignons/ui, rodebietjessalade met appel en (zilvervlies)rijst
- 10 m&m's
- 1/4 komkommer
Hier nog een keertje mijn eetlijstje;
- appel
- yoghurt met muesli, noten en gebroken lijnzaad
- gebakken ei met champignons, zongedroogde tomaat en gesnipperde witlof
- bakje rauwe worteltjes
- biefstukpuntjes met teriyakisaus/champignons/ui, rodebietjessalade met appel en (zilvervlies)rijst
- 10 m&m's
- 1/4 komkommer
donderdag 13 oktober 2011 om 16:52
Gisteren had ik het ook opgeschreven trouwens:
- yoghurt met 1 appel, noten, muesli en lijnzaad
- witlofsalade met parmezaanse kaas, 1 plakje ham, pijnboompitjes en 1 gekookt ei
- shake van 1/2 doosje aardbeien met beetje rijstmelk + stevia
- 1/4 komkommer
- 2 speltboterhammen met smeersel van blikje zalm en geitenpaturain
- 1 tomaat
- hand m&m's (wel 2 x gesport)
- yoghurt met 1 appel, noten, muesli en lijnzaad
- witlofsalade met parmezaanse kaas, 1 plakje ham, pijnboompitjes en 1 gekookt ei
- shake van 1/2 doosje aardbeien met beetje rijstmelk + stevia
- 1/4 komkommer
- 2 speltboterhammen met smeersel van blikje zalm en geitenpaturain
- 1 tomaat
- hand m&m's (wel 2 x gesport)
donderdag 13 oktober 2011 om 16:55
donderdag 13 oktober 2011 om 20:11
Ik heb een paar keer desembroden gegeten. Nu heb ik een speltbrood (gist) en een spelt-desembrood in huis.. en merk dat ik gewoon speltbrood toch lekkerder vind. Dat zure werd ik weer een beetje zat. pfffff 65 euro!! dan viel het bij mij nog mee.. heb halverwege besloten dat ik de rest bij de appie ging halen. haha Het moet wel hééééle lekkere zelfgemaakte muesli worden!! Geniet er goed van
Jersey ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment weer afhaakt. Het kost allemaal tijd en er is zoveel gemaksvoedsel. Hoe vind je de recepten uit het boek?
De warme amandelquinoa met frambozen en bosbessen als ontbijt is trouwens echt een aanrader!
Jersey ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment weer afhaakt. Het kost allemaal tijd en er is zoveel gemaksvoedsel. Hoe vind je de recepten uit het boek?
De warme amandelquinoa met frambozen en bosbessen als ontbijt is trouwens echt een aanrader!
donderdag 13 oktober 2011 om 20:47
Margot, die m&m's . Lekker hoor!
Dat bloemkoolrecept ga ik morgen maken, heb al twee weken een bloemkool liggen van de boerenmarkt en had geen benul wat ermee te doen. Dus dank voor de tip!
Mijn lijstje:
sojamelk met havermout
fruitsmoothie
couscoussalade met peterselie, peper, tomaat, sla, bosui en gegrilde groente
bietensalade met rode biet, ui, aardappelblokjes, augurk, ei en een pikante vegaworst
tussendoor appel, banaan, winterwortel
straks nog wat noten/rozijnen of een speltcracker met humus
Op de site van de AH staat het recept voor peterselie-couscoussalade, erg lekker fris. Heb het gister als avondeten gemaakt met falafel, gegrilde groente en knoflook-muntsaus. En de kliekjes gemengd voor de lunch van vandaag
Gegrilde groente maak ik door allerlei groente grof te snijden (paprika's, aubergine, rode ui, champignons, etc) en met olie en een beetje balsamico-azijn te mengen in een grote braadslee. Wat zout erover en dan een half uurtje in de oven op 250 graden. Af en toe omscheppen en dan heb je een hele bak vol die je zo de volgende dag door wat couscous kunt gooien. Soms doe ik er ook plakjes knoflook in, maar dan is de smaak de volgende dag wat steviger. Zelf heb ik daar overdag niet altijd zin in.
Heb gister wel twee glaasjes rode wijn gedronken
Dat bloemkoolrecept ga ik morgen maken, heb al twee weken een bloemkool liggen van de boerenmarkt en had geen benul wat ermee te doen. Dus dank voor de tip!
Mijn lijstje:
sojamelk met havermout
fruitsmoothie
couscoussalade met peterselie, peper, tomaat, sla, bosui en gegrilde groente
bietensalade met rode biet, ui, aardappelblokjes, augurk, ei en een pikante vegaworst
tussendoor appel, banaan, winterwortel
straks nog wat noten/rozijnen of een speltcracker met humus
Op de site van de AH staat het recept voor peterselie-couscoussalade, erg lekker fris. Heb het gister als avondeten gemaakt met falafel, gegrilde groente en knoflook-muntsaus. En de kliekjes gemengd voor de lunch van vandaag
Gegrilde groente maak ik door allerlei groente grof te snijden (paprika's, aubergine, rode ui, champignons, etc) en met olie en een beetje balsamico-azijn te mengen in een grote braadslee. Wat zout erover en dan een half uurtje in de oven op 250 graden. Af en toe omscheppen en dan heb je een hele bak vol die je zo de volgende dag door wat couscous kunt gooien. Soms doe ik er ook plakjes knoflook in, maar dan is de smaak de volgende dag wat steviger. Zelf heb ik daar overdag niet altijd zin in.
Heb gister wel twee glaasjes rode wijn gedronken
donderdag 13 oktober 2011 om 23:28
@Wild: Je houdt je er erg goed aan. Wat goed dat je voor 's middags couscoussalade maakt. Klinkt goed die gegrilde groenten. Ben je al veel fitter geworden en kilo's kwijt? Een tip voor de bloemkool, ik zou iets minder dan 2 tenen knoflook doen.. in ieder geval niet 2 grote tenen. Smakelijk!
@Pilous: ik ben benieuwd wat je er van vind. Ik had er geen hoge verwachtingen van want het klonk niet zo lekker die quinoa maar dat viel dus mee.. hoop dat je het lekker vind.
Ik heb trouwens zo gelachen om een paar uitspraken hier. Die van de GFT-bak! Daar dacht ik nog een paar keer aan (toen ik worteltjes at). En die van 'mmmmh ik hoop dat E-nummer 402 in m'n kaas zit, die vind ik het allerlekkerst' hahaha
@Pilous: ik ben benieuwd wat je er van vind. Ik had er geen hoge verwachtingen van want het klonk niet zo lekker die quinoa maar dat viel dus mee.. hoop dat je het lekker vind.
Ik heb trouwens zo gelachen om een paar uitspraken hier. Die van de GFT-bak! Daar dacht ik nog een paar keer aan (toen ik worteltjes at). En die van 'mmmmh ik hoop dat E-nummer 402 in m'n kaas zit, die vind ik het allerlekkerst' hahaha
vrijdag 14 oktober 2011 om 12:15
Ik ben ook benieuwd naar die quinoapap, maar ik moet eerst even aan amandelmelk zien te komen en daaarvoor moet ik naar de natuurwinkel.. even te lui voor, maar misschien zometeen.
Ik had gisteren zo'n trek in witte pasta, dus ik heb (semiverse) ravioli gekocht en dit gekookt en daarna met een laagje roomboter en geraspte pecorino opgegeten. Helaas was het helemaal niet lekker. Vandaag dus weer aan de bulghur en ik heb er eigenlijk heel veel trek in.
Ik had gisteren zo'n trek in witte pasta, dus ik heb (semiverse) ravioli gekocht en dit gekookt en daarna met een laagje roomboter en geraspte pecorino opgegeten. Helaas was het helemaal niet lekker. Vandaag dus weer aan de bulghur en ik heb er eigenlijk heel veel trek in.
vrijdag 14 oktober 2011 om 17:54
http://allrecipes.nl/recept/3186/taboul ... uinoa.aspx
Lijkt me een prima recept btw
Wellicht ook lekker als meeneemlunch?
Lijkt me een prima recept btw
Wellicht ook lekker als meeneemlunch?
vrijdag 14 oktober 2011 om 17:57