Amber Albarda
zaterdag 25 september 2010 om 17:31
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
zondag 2 oktober 2011 om 13:01
Hallo!
Heb dit topic doorgelezen en ken AA niet, maar eet zelf wel sinds een paar jaar zo 'puur' mogelijk, hierbij een link naar een site met veel inspiratie en goede recepten die vaak in het AA straatje passen:
http://www.101cookbooks.com
Eet smakelijk!
Heb dit topic doorgelezen en ken AA niet, maar eet zelf wel sinds een paar jaar zo 'puur' mogelijk, hierbij een link naar een site met veel inspiratie en goede recepten die vaak in het AA straatje passen:
Eet smakelijk!
zondag 2 oktober 2011 om 20:39
Annabellarossa, bedankt voor je tip! Heb meteen dit recept gemaakt, wittebonensalade met wortel en dille:
http://www.101cookbooks.c ... te-bean-salad-recipe.html
met daarbij de groene soep uit het kookboek van AA. Was allebei erg lekker, van de bonensalade had ik niet zoveel verwacht maar die was erg goed.
Vandaag ben ik goed gestart, dit is wat ik gegeten heb:
ontbijt: yoghurt met 2 eetl. muesli, hazelnoten, amandelen, lijnzaad, kiwi, sinaasappel en meloen.
lunch: couscoussalade met wat tomaat en losse stukjes paprika erbij (ik was op het vliegveld en dit was het enige gezonde wat ik kon vinden)
diner: groene soep en wittebonensalade.
Tussendoor nog wat noten gegeten en een glas wortelsap gedronken. En natuurlijk: water, water, water.
Ik vergeet altijd hoe goed het voelt om zo goed voor mezelf te zorgen, maar word soms wel wat tureluurs van het vele snijwerk. Dat is zowel bij Gillian als bij Annemarie als bij Amber dus hetzelfde.
Maarr... het resultaat mocht er vandaag zeker zijn!
http://www.101cookbooks.c ... te-bean-salad-recipe.html
met daarbij de groene soep uit het kookboek van AA. Was allebei erg lekker, van de bonensalade had ik niet zoveel verwacht maar die was erg goed.
Vandaag ben ik goed gestart, dit is wat ik gegeten heb:
ontbijt: yoghurt met 2 eetl. muesli, hazelnoten, amandelen, lijnzaad, kiwi, sinaasappel en meloen.
lunch: couscoussalade met wat tomaat en losse stukjes paprika erbij (ik was op het vliegveld en dit was het enige gezonde wat ik kon vinden)
diner: groene soep en wittebonensalade.
Tussendoor nog wat noten gegeten en een glas wortelsap gedronken. En natuurlijk: water, water, water.
Ik vergeet altijd hoe goed het voelt om zo goed voor mezelf te zorgen, maar word soms wel wat tureluurs van het vele snijwerk. Dat is zowel bij Gillian als bij Annemarie als bij Amber dus hetzelfde.
Maarr... het resultaat mocht er vandaag zeker zijn!
zondag 2 oktober 2011 om 20:46
Oja, het belangrijkste: ik heb geen honger, terwijl ik toch geen rijst, pasta of aardappelen op heb (nouja vooruit, een halve dan, die zat in de soep). Ben van plan om dat de komende dagen even vol te houden en te kijken wat er gebeurt. Ik heb erg veel last van obstipatie en vaak een bolle buik na het eten.
En natuurlijk ben ik ook suikerverslaafd, wat een ellende. Ik moet nog zien of ik dat ooit de baas ga zijn....
En natuurlijk ben ik ook suikerverslaafd, wat een ellende. Ik moet nog zien of ik dat ooit de baas ga zijn....
zondag 2 oktober 2011 om 21:58
quote:annabellarossa schreef op 02 oktober 2011 @ 13:01:
Hallo!
Eet smakelijk!
Wat een goede site!
Krijg gewoon zin om er iets van te maken. Ik ga de Lemon Cucumber tofu salad proberen.
Hallo!
Eet smakelijk!
Wat een goede site!
Krijg gewoon zin om er iets van te maken. Ik ga de Lemon Cucumber tofu salad proberen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
maandag 3 oktober 2011 om 10:18
Ik las gisteren in een boek over sport en voeding dat ontbijten met een salade een heel goed begin van de dag is. Dus ik ben dat meteen even gaan testen Heb net een salade op van veldsla, spinazie, cherrytomaat, tomaat, rode en groene paprika, geitenkaas, gekookt eitje met daaroverheen wat olijfolie en zonnebloempitten. Erg smakelijk, maar ik wacht even af hoe ik me zometeen voel.
Overigens dronk ik hiervoor vaak een smoothie ofzo bij wijze van ontbijt, brood als ontbijt doe ik echt al jaren niet meer.
Overigens dronk ik hiervoor vaak een smoothie ofzo bij wijze van ontbijt, brood als ontbijt doe ik echt al jaren niet meer.
maandag 3 oktober 2011 om 11:19
Ai, ik durf mijn gezicht hier bijna niet meer te laten zien. Nadat ik stug begonnen ben, ben ik na acht weken volhouden dit weekend losgegaan. Chinees gehaald mét ijs toe, portie bitterballen op het terras, m&m's bij de tv geknabbeld én een stukje kersenvlaai. Het goede nieuws is dat ik gisteren voor het slapen bedacht dat mijn trotsheid bij slagen zoveel fijner voelt dan mijn schuld, dus vandaag weer vol motivatie en verder. Ik vind het moeilijk dat mijn lichaam er om heeft gevraagd.
En nu is het maandag en gaan we weer voor acht nieuwe weken, de zon schijnt gelukkig al.
En nu is het maandag en gaan we weer voor acht nieuwe weken, de zon schijnt gelukkig al.
maandag 3 oktober 2011 om 14:57
dinsdag 4 oktober 2011 om 23:01
Vandaag gegeten:
ontbijt: smoothie van yoghurt, banaan, framboos, braam, aardbei en een beetje kokosolie
lunch: 2 speltboterhammen met een omelet met feta en ui
diner: had weinig tijd, dus even een snelle salade in elkaar geflanst: veldsla, tomaat, komkommer, avocado, rode ui, feta, cashewnoten , alfalfa en een dressing van olijfolie en balsamicoazijn.
Tussendoor 2 speltwafels met amandelspread.
Ik heb nu eigenlijk geen honger, terwijl ik normaal veel meer eet dan nu.
ontbijt: smoothie van yoghurt, banaan, framboos, braam, aardbei en een beetje kokosolie
lunch: 2 speltboterhammen met een omelet met feta en ui
diner: had weinig tijd, dus even een snelle salade in elkaar geflanst: veldsla, tomaat, komkommer, avocado, rode ui, feta, cashewnoten , alfalfa en een dressing van olijfolie en balsamicoazijn.
Tussendoor 2 speltwafels met amandelspread.
Ik heb nu eigenlijk geen honger, terwijl ik normaal veel meer eet dan nu.
woensdag 5 oktober 2011 om 14:08
Tot nu toe gegeten:
wederom een smoothie van bosvruchten, yoghurt, kokosolie en banaan (die is echt verrukkelijk, zou hem iedere dag wel kunnen maken!)
En net een bulghursalade gemaakt: bulghur, wortel, ui, paprika, amandelen, walnoten, beetje kikkererwten, feta, peterselie en wat kruiden.
Vanavond ben ik niet thuis en moet ik onderweg even iets halen ergens... dus dat zal het vermelden niet waard zijn vermoed ik zo
wederom een smoothie van bosvruchten, yoghurt, kokosolie en banaan (die is echt verrukkelijk, zou hem iedere dag wel kunnen maken!)
En net een bulghursalade gemaakt: bulghur, wortel, ui, paprika, amandelen, walnoten, beetje kikkererwten, feta, peterselie en wat kruiden.
Vanavond ben ik niet thuis en moet ik onderweg even iets halen ergens... dus dat zal het vermelden niet waard zijn vermoed ik zo
woensdag 5 oktober 2011 om 14:58
ontbijtkoeken en sultana's en dat soort troep eet ik sowieso niet. Nee, als ik suiker eet dan eet ik ook echt suiker
Gisteren mijn bonbonbloc weggegeven aan een vriendin...
Ik wil het echt even zonder doen, en als ik het echt niet uithou kan ik altijd nog voor de pure versie gaan.
Ik voel me namelijk echt beter nu en mijn buik is ook meteen platter. En dat terwijl ik pas een paar dagen bezig ben.. geeft wel veel voldoening dus!
Gisteren mijn bonbonbloc weggegeven aan een vriendin...
Ik wil het echt even zonder doen, en als ik het echt niet uithou kan ik altijd nog voor de pure versie gaan.
Ik voel me namelijk echt beter nu en mijn buik is ook meteen platter. En dat terwijl ik pas een paar dagen bezig ben.. geeft wel veel voldoening dus!
woensdag 5 oktober 2011 om 20:55
Leuk Boebele dat je het topic blijft volschrijven!
Bij mij gaat het ook wel lekker, af en toe even niet maar over het algemeen voel ik me na tweeenhalve week geen alcohol, geen koffie en lekker veel groente wel prettig. En dat motiveert om toch niet een glas wijn of iets anders te nemen.
Ik ontbijt met een paar lepels havermout, lepel lijnzaad, gojibessen en sojamelk. Ervoor een glas groentesap en natuurlijk een glas overheerlijk lauw water
Tussen de middag een salade met deze week rijst, mungbonen, gekookt eitje en veel rauwe groente
's Avonds probeer ik vooral groente te eten, met iets vega erbij maar helemaal zonder zetmeel lukt nog niet altijd.
Tussendoor drie stuks fruit en een heleboel thee.
Moet nodig even 101cookbooks goed doorlezen, er staan heerlijke recepten op! En dan is het tijd om wat variatie aan te brengen.
Boebele, wat voor kokosolie gebruik je?
Bij mij gaat het ook wel lekker, af en toe even niet maar over het algemeen voel ik me na tweeenhalve week geen alcohol, geen koffie en lekker veel groente wel prettig. En dat motiveert om toch niet een glas wijn of iets anders te nemen.
Ik ontbijt met een paar lepels havermout, lepel lijnzaad, gojibessen en sojamelk. Ervoor een glas groentesap en natuurlijk een glas overheerlijk lauw water
Tussen de middag een salade met deze week rijst, mungbonen, gekookt eitje en veel rauwe groente
's Avonds probeer ik vooral groente te eten, met iets vega erbij maar helemaal zonder zetmeel lukt nog niet altijd.
Tussendoor drie stuks fruit en een heleboel thee.
Moet nodig even 101cookbooks goed doorlezen, er staan heerlijke recepten op! En dan is het tijd om wat variatie aan te brengen.
Boebele, wat voor kokosolie gebruik je?
donderdag 6 oktober 2011 om 16:11
Hai meiden,
Ik heb gewoon gemist dat er hier nu volop gepost werd... sorry..
Wat goed dat jullie zo enthousiast zijn. Ik hoop dan ook dat we elkaar kunnen motiveren!
Mijn enthousiasme lag nl ergens op de bodem van een meer ofzo. Ik ben iig weer terug gegleden in slechte gewoonten. Gelukkig heb ik bepaalde gewoonten wel gehouden. Zo ga ik zo direct een greensmoothie maken... even energie naar binnen klokken.
Ik zal hier regelmatig ook eetlijstjes plaatsen en recepten enzo.. hmmm.
Ik heb gewoon gemist dat er hier nu volop gepost werd... sorry..
Wat goed dat jullie zo enthousiast zijn. Ik hoop dan ook dat we elkaar kunnen motiveren!
Mijn enthousiasme lag nl ergens op de bodem van een meer ofzo. Ik ben iig weer terug gegleden in slechte gewoonten. Gelukkig heb ik bepaalde gewoonten wel gehouden. Zo ga ik zo direct een greensmoothie maken... even energie naar binnen klokken.
Ik zal hier regelmatig ook eetlijstjes plaatsen en recepten enzo.. hmmm.
donderdag 6 oktober 2011 om 20:35
wild, ik gebruik de kokosolie van omega&more, zit in een wit/oranje verpakking. Geen idee of die goed is eigenlijk, maar ik vond die andere merken zo schreeuwend duur. Bij de toko kun je ook kokosolie kopen, maar ik weet niet of die geschikt is. Weet ieman dat?
Ik heb vandaag gegeten:
ontbijt: smoothie van gep. sinaasappel, ananas, mango, banaan en lijnzaad
lunch: 2 speltboterhamen met omelet van rode ui en feta (mjam mjam)
nu staat er een pompoencurry te pruttelen, die eet ik met bulghur (had ik nog over van gisteren).
Heb niet zoveel honger gehad vandaag, vreemd. Ik heb echt het idee dat ik veel te weinig eet, in ieder geval een stuk minder dan normaal.
Ik heb vandaag gegeten:
ontbijt: smoothie van gep. sinaasappel, ananas, mango, banaan en lijnzaad
lunch: 2 speltboterhamen met omelet van rode ui en feta (mjam mjam)
nu staat er een pompoencurry te pruttelen, die eet ik met bulghur (had ik nog over van gisteren).
Heb niet zoveel honger gehad vandaag, vreemd. Ik heb echt het idee dat ik veel te weinig eet, in ieder geval een stuk minder dan normaal.
donderdag 6 oktober 2011 om 20:51
Reddingsboei nodig Swiertje ?
Eigenlijk wou ik vragen: wat doet kokosolie voor je, hoe gebruik je dit? Waarom ik nou vroeg welke weet ik ook nie
Mijn lijstje:
havermout met sojamelk, lijnzaad en gojibessen
salade van rijst, mungbonen en veel verse groente, gekookt ei
avondeten: tomatensoep (uit blik), drie kamutwafels met humus
tussendoor een appel, een peer en een banaan
Straks nog wat gemengde noten als ik honger heb.
Wel mooi een kilo afgevallen in tweeenhalve week. Tis niet veel maar alles beter dan het constant een kilo erbij zien verschijnen op de weegschaal! Hopelijk verdwijnen er door lekker te eten nog een stuk of negen
Eigenlijk wou ik vragen: wat doet kokosolie voor je, hoe gebruik je dit? Waarom ik nou vroeg welke weet ik ook nie
Mijn lijstje:
havermout met sojamelk, lijnzaad en gojibessen
salade van rijst, mungbonen en veel verse groente, gekookt ei
avondeten: tomatensoep (uit blik), drie kamutwafels met humus
tussendoor een appel, een peer en een banaan
Straks nog wat gemengde noten als ik honger heb.
Wel mooi een kilo afgevallen in tweeenhalve week. Tis niet veel maar alles beter dan het constant een kilo erbij zien verschijnen op de weegschaal! Hopelijk verdwijnen er door lekker te eten nog een stuk of negen
donderdag 6 oktober 2011 om 21:03
kokosolie doe ik vaak door mijn smoothies, tip van annemarie postma. De smoothie wordt er romig van en het geeft je een gevuld gevoel. Daarnaast is het ook goed voor je, maar waarom precies, dat weet ik eigenlijk niet.
Eet je die havermout ongekookt trouwens, en zoja, is dat lekker?
Ik had het boek van AA besteld, maar ze stuurden me de verkeerde grrr. moet nu nog een weekje wachten.
Eet je die havermout ongekookt trouwens, en zoja, is dat lekker?
Ik had het boek van AA besteld, maar ze stuurden me de verkeerde grrr. moet nu nog een weekje wachten.
vrijdag 7 oktober 2011 om 10:29
Het klinkt wel lekker, die kokosolie, zal es op zoek gaan. Je kunt er ook in bakken toch?
Ik eet de havermout idd ongekookt. Laat het altijd een halfuurtje weken en eet het dan op. Heb ook geen havervlokken, maar havermout. En dat is lekker hoor.
Alleen die gojibessen zijn even doorbijten, ik vind ze bitter. Maar zonde om weg te gooien want ze schijnen heul gezond te zijn...
Vandaag vrij, dus weer alle tijd om op mijn gemak aubergines te roosteren. Heeeerlijk is dat, vooral met wat humus of door de salade
Ik eet de havermout idd ongekookt. Laat het altijd een halfuurtje weken en eet het dan op. Heb ook geen havervlokken, maar havermout. En dat is lekker hoor.
Alleen die gojibessen zijn even doorbijten, ik vind ze bitter. Maar zonde om weg te gooien want ze schijnen heul gezond te zijn...
Vandaag vrij, dus weer alle tijd om op mijn gemak aubergines te roosteren. Heeeerlijk is dat, vooral met wat humus of door de salade
vrijdag 7 oktober 2011 om 11:20
ja, kokosolie is ook goed om mee te bakken, volgens mij wordt het heter dan olijfolie maar dat weet ik niet zeker.
Door de smoothie vind ik het altijd erg lekker. Ik heb het ook weleens in mijn haar gedaan, schijnt ook heel goed te zijn
gojibesssen vind ik ook niet zo lekker, maar inderdaad zijn ze heel gezond. Annemarie Postma gebruikt ze ook veel.
Aubergines roosteren, mjam! weet je wat ook lekker is? Kikkererwten onder de grill met wat zout (herbamare) en wederom die kokosolie. Worden ze knapperig van en erg lekker.
Door de smoothie vind ik het altijd erg lekker. Ik heb het ook weleens in mijn haar gedaan, schijnt ook heel goed te zijn
gojibesssen vind ik ook niet zo lekker, maar inderdaad zijn ze heel gezond. Annemarie Postma gebruikt ze ook veel.
Aubergines roosteren, mjam! weet je wat ook lekker is? Kikkererwten onder de grill met wat zout (herbamare) en wederom die kokosolie. Worden ze knapperig van en erg lekker.
vrijdag 7 oktober 2011 om 14:15
Kokosolie in mijn haar moet maar niet, heb al een futloos bosje van mezelf
Die kikkererwten klinken lekker. Heb wel es zo'n zakje gekocht met geroosterde kikkererwten maar dat was niet zo lekker, erg hard en taai. Vers geroosterd is het vast beter te doen.
Ga nu verder lezen in het boek van AA, heb het nog niet helemaal uit. Zo ontloop ik de plotselinge plensbuien maar weer mooi vandaag
Die kikkererwten klinken lekker. Heb wel es zo'n zakje gekocht met geroosterde kikkererwten maar dat was niet zo lekker, erg hard en taai. Vers geroosterd is het vast beter te doen.
Ga nu verder lezen in het boek van AA, heb het nog niet helemaal uit. Zo ontloop ik de plotselinge plensbuien maar weer mooi vandaag
vrijdag 7 oktober 2011 om 21:45
Dag dames, hier nog een fan van AA. in het voorjaar ben ik hiermee begonnen, maar helaas was mijn motivatie in de vakantie tot een dieptepunt gedaald. Nu probeer ik het weer een beetje op te pakken.
Ik ontbijt meestal met wat geitenyoughurt, appel en lijnzaad, of quinoa met bosbessen, of havermout met amandelmelk. Tussen de middag maak ik een salade van kikkererwten/ mungbonen/adukibonen en rist, met rauwe groenten. 's Avonds veel groente, toch ook vaak een recept uit een van de boeken van AA.
Ik hoop hier wat inspiratie en motivatie op te doen van gelijkgestemden!
Ik ontbijt meestal met wat geitenyoughurt, appel en lijnzaad, of quinoa met bosbessen, of havermout met amandelmelk. Tussen de middag maak ik een salade van kikkererwten/ mungbonen/adukibonen en rist, met rauwe groenten. 's Avonds veel groente, toch ook vaak een recept uit een van de boeken van AA.
Ik hoop hier wat inspiratie en motivatie op te doen van gelijkgestemden!
vrijdag 7 oktober 2011 om 23:35
Mijn lijstje van vandaag, niet heel spectaculair:
ontbijt: yoghurt met 2 eetl. muesli, 1 kiwi, stuk banaan, halve mango, amandelen, hazelnoten en lijnzaad
lunch: bulghur met pompoen (had ik nog over van gisteren)
tussendoor: 2 speltwafels en een paar gedroogde abrikozen
diner: sushi (uit eten geweest)
ontbijt: yoghurt met 2 eetl. muesli, 1 kiwi, stuk banaan, halve mango, amandelen, hazelnoten en lijnzaad
lunch: bulghur met pompoen (had ik nog over van gisteren)
tussendoor: 2 speltwafels en een paar gedroogde abrikozen
diner: sushi (uit eten geweest)
zaterdag 8 oktober 2011 om 12:24
Hoi Bigdipper! Fijn dat je dr bent!
Mijn lijstje van gister:
havermout/sojamelk/gojibessen/lijnzaad
mungbonen/rijst/rauwe groente en gegrilde aubergine en paprika
twee speltwafels met humus/komkommer
caneloni met ricotta en spinazie
tussendoor een appel, peer en banaan en een handje noten/rozijnen
half flesje bokbier
Heb gegoogeld op de gojibessen, ze zijn echt heel gezond maar worden bitter als het oude besjes zijn. Vandaar, zal es op zoek naar iets versere........
Mijn lijstje van gister:
havermout/sojamelk/gojibessen/lijnzaad
mungbonen/rijst/rauwe groente en gegrilde aubergine en paprika
twee speltwafels met humus/komkommer
caneloni met ricotta en spinazie
tussendoor een appel, peer en banaan en een handje noten/rozijnen
half flesje bokbier
Heb gegoogeld op de gojibessen, ze zijn echt heel gezond maar worden bitter als het oude besjes zijn. Vandaar, zal es op zoek naar iets versere........