Amber Albarda
zaterdag 25 september 2010 om 17:31
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
vrijdag 14 oktober 2011 om 18:01
vrijdag 14 oktober 2011 om 18:23
vrijdag 14 oktober 2011 om 20:12
haha nog best te eten hé pilous. Met wat meer melk vond ik het ook lekkerder. Ik had al amandelschaafsel gehaald om het zelf te maken, maar toen zag ik in een andere natuurwinkel alsnog de amandelmelk en heb ik dat ook gekocht.. ik was te lui om de melk zelf te maken. Ik at de quinoa met bosbessen én frambozen en (geroosterde) amandelen én pecannoten.
Rossana ik weet een lekker recept met linzen! http://www.ah.nl/recepten/recept?id=733318&rq=linzen+ Het is niet helemaal AA-proof, maar als je verse tomaten i.p.v. uit blik neemt dan denk ik wel op de chorizo na?
Ik ga binnenkort de boekweit- of speltpasta met spinazie en ovengeroosterde tomaatjes maken.. en ik wil de koekjes ook nog eens maken.
Rossana ik weet een lekker recept met linzen! http://www.ah.nl/recepten/recept?id=733318&rq=linzen+ Het is niet helemaal AA-proof, maar als je verse tomaten i.p.v. uit blik neemt dan denk ik wel op de chorizo na?
Ik ga binnenkort de boekweit- of speltpasta met spinazie en ovengeroosterde tomaatjes maken.. en ik wil de koekjes ook nog eens maken.
vrijdag 14 oktober 2011 om 20:19
klinkt goed Ayli, ga ik binnenkort eens uitproberen, thanks!
Ik eet al een tijdje speltpasta, kan niet goed tegen tarwe. Bak ook zelf brood met speltmeel en dat bevalt goed.
Ik heb net het kookboek besteld, als het goed is, krijg ik die morgen binnen
Ik eet al een tijdje speltpasta, kan niet goed tegen tarwe. Bak ook zelf brood met speltmeel en dat bevalt goed.
Ik heb net het kookboek besteld, als het goed is, krijg ik die morgen binnen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 14 oktober 2011 om 20:38
Ohhhh, vanavond die bloemkool gegeten en wat lekker! Goed recept van mw Albarda Ik heb er wel twee tenen knoflook doorgedaan maar het gewoon iets langer laten bakken. En dan is het erge er wel vanaf
verder vandaag:
havermout met sojamelk
drie kamutcrackers, twee met humus, één met twee plakken old Amsterdam (jamjam)
artisjokkensalade van de toko met zontomaat, olijven en wat kikkererwten
Albardabloemkool en een spinaziekaasrondo van de AH
tussendoor nog een winterwortel en een peer, en twee bockbiertjes
En vanavond eet ik biologische naturelchips bij de Voice....
Komt in totaal op 20% toch
Het eten gaat me met gemak af, voel me inderdaad fitter. De koffie mis ik eigenlijk helemaal niet, behalve 'sochtends vroeg in de auto. Mijn huid ziet er beter uit en ik ben twee kilo afgevallen. Al met al makkelijk vol te houden. Alcohol is voor mij altijd wel een valkuil, maar ik probeer me te beperken tot het weekend tegenwoordig. Nog twee maanden en ik ben zo fris en fruitig als een twintigjarige
verder vandaag:
havermout met sojamelk
drie kamutcrackers, twee met humus, één met twee plakken old Amsterdam (jamjam)
artisjokkensalade van de toko met zontomaat, olijven en wat kikkererwten
Albardabloemkool en een spinaziekaasrondo van de AH
tussendoor nog een winterwortel en een peer, en twee bockbiertjes
En vanavond eet ik biologische naturelchips bij de Voice....
Komt in totaal op 20% toch
Het eten gaat me met gemak af, voel me inderdaad fitter. De koffie mis ik eigenlijk helemaal niet, behalve 'sochtends vroeg in de auto. Mijn huid ziet er beter uit en ik ben twee kilo afgevallen. Al met al makkelijk vol te houden. Alcohol is voor mij altijd wel een valkuil, maar ik probeer me te beperken tot het weekend tegenwoordig. Nog twee maanden en ik ben zo fris en fruitig als een twintigjarige
vrijdag 14 oktober 2011 om 21:16
Linzensoep, heerlijk! Ik maak vaak die van AA, met verse spinazie onderin. Mjam!
Wat betreft de amandelmelk: ik koop bij de natuurvoedingswinkel witte amandelpasta. Schepje in een kom, water erbij en roeren maar. Heel makkelijk, ook wat de dosering betreft. Ik maak meestal genoeg voor twee keer. De andere helft bewaar ik tot de volgende dag in de koelkast. Werkt prima!
Wat betreft de amandelmelk: ik koop bij de natuurvoedingswinkel witte amandelpasta. Schepje in een kom, water erbij en roeren maar. Heel makkelijk, ook wat de dosering betreft. Ik maak meestal genoeg voor twee keer. De andere helft bewaar ik tot de volgende dag in de koelkast. Werkt prima!
vrijdag 14 oktober 2011 om 21:18
witte amandelpasta, das een goede tip! vast ook heel lekker op een kamutwafel. Ik vind in ieder geval de bruine amandelpasta echt heerlijk (het ziet er alleen echt heeel vies uit).
Nee, geen bio-snackbar hier. En ik heb zelfs niet vegetarisch gesnackt, dan had ik in ieder geval nog een soort van verantwoord gezondigd
Nee, geen bio-snackbar hier. En ik heb zelfs niet vegetarisch gesnackt, dan had ik in ieder geval nog een soort van verantwoord gezondigd