Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
precies, lightprodukten verkopen omdat mensen denken dat dat echt helpt om af te vallen. Er zullen daarom ook altijd nieuwe boeken over diëten uit blijven komen en nieuwe dieetgoeroe's opstaan: dat is iets wat altijd leeft onder de mensen en dus verkoopt.

Vind het wel dieptriest hoor, vooral als je kijkt naar hoe je genept wordt bij de doorsnee supermarkt. Klavertjes, gezonder keuzes... (bijna) allemaal hartstikke nep. In Kellogs ontbijtgranden zit bv gewoon suiker, en nog best veel ook.

Ik ben blij dat ik inmiddels weet hoe ik lekker en gezond kan koken zonder pakjes en zakjes of bewerkte produkten.
Speltbrood met roerei (op recept van AA), heerlijk *burp*
Patra, klinkt goed! Ik hoop dat ik ook zo enthousiast dit kan vasthouden.

Ik moet nog beginnen overigens maar test nu steeds wat dingen uit. Ik wil niet gelijk 100% AA maar heb gewoon brood nu vervangen voor speltbrood en alle lightproducten eruit gemieterd hier. Goed begin. Koffie en colalight wil en kan ik nog niet opgeven. Beetje bij beetje. Ik doe nu water en cola om en om drinken ipv alleen maar cola.

Gaat goed. Ik merk inderdaad verschil na het eten of het AA was of niet. Qua energiedip vooral
Hallo,

Mijn eerste week AA zit erop en ik ben er erg gelukkig mee. Voel me nu al veel fitter en eet met veel meer smaak als voorheen. Ook veel meer variatie!

Ik heb deze week al een aantal dingen uit de boeken van AA geprobeerd. Yoghurte met lijnzaad, muesli en bosbessen zijn een feestje. Ook het havermoutrecept vind ik heerlijk, gemaakt met de amandelmelk met agavesiroop erin. Het quona ontbijtje heb ik vanmorgen geprobeerd met frambozen en vond ik ook wel lekker, maar staat op 3,

De auberginelasagna is een aanrader: omdat wij niet dol zijn op bascillicum hebben we dat weg gelaten.

Vanavond de boekwijtnoedels met brocolli gegeten en was voor herhaling vatbaar, maar wel met minder knoflook. Ik vrees dat ik het morgen nog proef...

Ook een recept voor linzensoep met kokosmelk van de site van ekoland gemaakt en was lekker. Volgende keer doe ik er wel iets minder komijn in, maar smaken verschillen.

Omdat het zo goed is gegaan mocht ik vandaag een sprits van speltmeel.

Ben nog wel op zoek naar stevia. Waar en welke soort halen jullie? Onze natuurwinkel heeft het niet en op internet kom ik zoveel ( voor mij vage) sites tegen....tips zijn welkom!
Leef (je dromen na)!
Neem de Stevia die NIET op alcoholbasis is, maar op waterbasis. Die is vele maler zoeter, dus heb je er minder van nodig.

Ik heb dit flesje, gekocht bij 'mijn' natuurwinkel. Je hebt van dit merk ook Stevia op basis van alcohol meen ik, dus let daar op!
Beetje rare vraag misschien, maar waar gebruiken jullie stevia voor? Ik gebruik zelf nooit en te nimmer zoetstof, soms wel wat agavesiroop. Het lijkt me op de 1 of andere manier helemaal niet gezond.

Ik had een beetje een rommelig AA-weekend met 1 keer eten bij een date en gisteren uit eten, maar ik heb toch gezond gegeten. Date had thais gekookt (mjam mjam) en gisteravond koos ik couscous met gestoofde groentes. Heel verantwoord dus!

Nu zit ik weer aan mijn heerlijke ontbijtje met yoghurt, quinoa-muesli, kiwi, mango, aardbei, banaan, amandelen, hazelnoten, lijnzaad en dit keer ook wat gojibessen. Heb maar een zakje meegenomen van de natuurwinkel, kan geen kwaad!
We zijn met velen hoor Patra Tis soms zoeken naar wat voor je werkt en blijkbaar slaat AA (iig voor mij) de spijker op de kop.

En lightproducten, tja. Ik spiek vaak op de lijstjes bij afvaltopics en wat daar op een dag weggegeten wordt verbaasd me altijd weer. Vaak te weinig eten om allerlei uitspattingen te compenseren, te weinig eten omdat het lekker afvalt, de gekste shakes en diëten uitproberen. Geen wonder dat er amper resultaat in de tabelletjes terug te vinden is. Iedereen moet dus eigenlijk aan de AA, hoezee

En mijn eigen uitspatting: een glas rosé en broodjes met knoflookboter bij de pizzeria. Die waren denk ik niet goed gaar, werd zo beroerd van het gegist dat ik mijn pasta aglio&oglio niet meer wegkreeg. En nu nog buikpijn heb

Dus weer braaf aan mijn eigen lijstje gister:

havermout met sojamelk

salade met linzen&kikkererwten, gekookt ei, pompoenzaad, avocado, tomaat

erwtensoep (pakje) met vegarookworst en wat desemstokbrood met humus

Tussendoor fruit

Heeft iemand een tip voor een goed vegetarisch erwtensoeprecept? Ik nam altijd een pakje van Honig, maar vers is natuurlijk lekkerder. Maar geen idee hoe dit lekker te krijgen zonder enorme brokken varkenspoot
ik heb echt geen idee Wild, erwtensoep is nou net een van de weinige dingen die echt niet lust

ik heb net inkopen gedaan voor de roergebakte spruitjes met appel en de auberginelasagne. Ben benieuwd

Verder heb ik net een roggebroodje met geitenkaas, tomaat en avocado op, erg lekker

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Oh, lust je geen erwtensoep? Heeerlijk vind ik dat, helemaal de vleesversie met Groninger metworst enzo....

Je maaltijden klinken goed Rosanna, heb je dat allemaal uit het kookboek? Klinkt toch wel als de moeite van het aanschaffen waard.

Zal mijn eigen kookboeken eerst weer es doorpluizen. Heb er tientallen in de kast staan met vliegensvlugge vegarecepten, koolhydraatarme, de Dikkevandam. Moet toch al wel heel wat in huis hebben zonder meteen weer een nieuw kookboek aan te willen schaffen. Te hebberig
ik ben ook zo dol op kookboeken, hoe meer hoe liever

De spruitjes en de lasagne staan idd in het kookboek en ook staan er tips in hoe je je brood of roggebrood kunt beleggen.
alleen, hebben jullie tips hoe ik een beetje smaak kan geven aan tahoe?
Met wat ketjap of sojasaus bakken, en dat wat sesamzaad eroverheen voor oosterse maaltijden

Ook lekker met een snufje zout en dan gewoon bakken

Of marineren in wat zelfgemaakte pesto

Eigenlijk gewoon insmeren en bakken met dat wat je maar lekker lijkt!
ah dan gaan we daar maar eens mee experimenteren
Heey heppiedepeppie, klinkt allemaal erg goed. Zou ik dat havermoutrecept van je mogen? Of is het gewoon havermout met ipv 250 ml gewone melk 250 ml amandelmelk en zoeten met agavesiroop? En die yoghurt spreekt ook voor zichzelf denk ik..?

Binnenkort het AAreceptenboek maar eens doorbladeren om te kijken of het wat is. Word van je recepten wel heel nieuwsgierig.

Ik heb stevia-extraxt wit van de cruydhof. Het bevat geen alcohol. Ik gebruik het eigenlijk niet meer, het heeft een specifieke smaak en ik gebruik nu meer honing en guave-siroop.
Boebele ik gebruik(te) stevia gewoon voor door de yoghurt en het kan ook in cakes e.d. maar dat heb ik zelf nooit gedaan. Het schijnt wel gewoon gezond te zijn hoor.
Hoi hoi, ik kom even binnenvallen in jullie topic! Ik doe eigenlijk Weight Watchers, maar dat dieet mag je naar eigen inzicht invullen zolang het maar gezond is en je binnen je punten blijft. Ik ben altijd wel geïnteresseerd in gezond maar ook lekker eten. Op één of andere manier spreekt wat ik gelezen heb over Amber Albarda me wel aan. Ik heb haar boek net bij de bieb gereserveerd en ook die van Gillian McKeith. Duurt meestal een paar weken voordat het dan daadwerkelijk bij mij thuis ligt.

Ik ben qua eten best wel een geitenwollensok want ik eet graag biologische dingen (maar het moet ook makkelijk, dus meestal gewoon van AH, dat dan weer wel). Vlees eet ik bijna nooit, geen principekwestie maar ik vind het niet meer zo lekker. Meestal vegetarisch en vis. Veel groente en fruit. Water en groene thee. Wel koffie, 's ochtends en 's avonds een beker. Ik kook bijna nooit met pakjes en zakjes, behalve bijv. gezeefde tomaten voor het gemak of een groentebouillonblokje. Ik probeer te letten op zowel niet te veel suiker als niet te veel kunstmatige zoetstof, maar helemaal zonder is haast niet te doen (heb het wel een paar maanden gedaan, maar werd me te gek).

Ik ben benieuwd of ik nog iets zinvols qua theorie en fijne recepten kan halen uit de boeken van Amber Albarda en Gillian McKeith. Ik geef altijd graag mijn eigen draai aan eetmethodes dus ik ben sowieso niet van plan de boeken letterlijk te volgen, ik haal eruit waar ik achter sta.

Iedereen hier veel succes met Amber Albarda-en! (Of noem je dat niet zo? Hahaha.)
Stevia is echt een natuurproduct. Ik gebruik het niet.

Lijstje vandaag:

Ontbijt: Glas water, appel, boterham speltbrood met geitenkaas en roomboter

Tussendoor: Banaan en paar amandelen

Lunch: Tomaat, geitenkaas, roomboter er 2 speltboterhammen

Tussen door: 3 wortels *knaagknaag* en een paar amandelen

Diner: De bloemkool (yammie!) met wat kip.

Liter water naarbinnen gewurgd en ook nog koffie. Maar dat komt later wel.

Prima dagje. Misschien zo nog kwark met een appeltje. Maar zit nu nog vol van het avondeten
de spruitjessalade is lakkah!

alleen voor degenen die hem maken, ik zou de spruitjes even voorkoken

Verder ontbijt en lunch: roggebrood met geitenkaas, tomaat en avocado
lekker

Klinkt goed Roos, die spruitenzooi

Morgen ga ik een avocado slachten denk ik...
Een avocado slachten? Dat klinkt alsof je een carnivoor bent met vleesgebrek, ziet overal potentiele hamburgers in

Mijn lijstje:

sojamelk met havermout

linzen, kikkererwten, tomaat, ei, avocado, walnotensalade

drie speltwafels, twee met gekookt ei&alfalfa en 1 met humus&komkommer

pad thai met groente en ei (pad thaipasta uit een pakje met maar twee E-nummers )

stuk komkommer, een appel en een peer
Vandaag heb ik de pasta met spinazie en ovengeroosterde tomaatjes (vegetarisch) gegeten van AA. Zie http://www.amberalbarda.nl/recepten/. Super lekker!!! Echt mjam

Dit weekend heb ik veel zoetigheid naar binnengewerkt met veel E-nummers. Niet alle e-nummers schijnen slecht te zijn. Zijn er hier mensen die er veel vanaf weten?
spruitjessalade lekker?
heb je misschien een aaifoon Ayli?
alleen als je spruitjes lekker vind
geen aaifoon haha.

dan laat ik dat gerecht maar even aan me voorbij gaan denk ik. Een enkele keer zijn ze te eten, maar vaak hebben ze zo'n bittere smaak. Het is lang geleden dat ik spruitjes heb gegeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven