POWERVROUWEN!

14-10-2011 20:35 491 berichten
Een topic voor en door vrouwen die vanuit een diep dal naar een hoge berg zijn geklommen vanuit hun eigen kracht! :-)

Iedere vrouw die zich aangesproken voelt, die zich herkent in de topictitel en een POSITIEVE bijdrage wil leveren, voor haarzelf en/of voor anderen, is welkom.

'Powerwoman' staat voor een vrouw die de moed en de kracht heeft om uit een dal te komen, ongeacht de diepte van het dal en het soort dal, met wiens hulp dan ook. Een vrouw die weet waar haar kracht ligt en die niet schroomt om die kracht in te zetten, ook al maakt ze een moeilijke tijd door. De kracht dus die getoond is ten tijde van moeilijke, pittige of eenzame tijden, maar zeker ook tijdens mooie, liefdevolle of zelf-overstijgende momenten.

Veel lieve dames hebben een powervrouw in hun leven (gehad); prachtig om te lezen. Maar wat hebben jullie zelf aan lessen eruit gehaald, wat heeft het jullie gebracht, hoe ga jij om met een moeilijke situatie, met verdriet, boosheid, etc.?

Welke associaties hebben de powervrouwen hier bij dat woord, voel jij je een powervrouw, of in hoeverre ben je zelf in je proces een powervrouw te worden? Ervaringen zijn welkom, wijsheden daarop gebaseerd ook. Steun, reacties vanuit je hart zijn welkom. Oprechtheid, vanuit je eigen beleving, de leuke en minder leuke dingen des levens, maar..... wel positief bedoelend richting anderen en het topic an sich. Deel het met ons, deel je kracht!

Dat het maar een enorm positief topic mag worden, met inspirerende teksten en mooie verhalen! :-)
Alle reacties Link kopieren

Wij hebben helemaal geen inleidende tekst nodig! Dat is een van de kenmerken van powervrouwen!

Mijn inspiratie is nu ook even de hort op maar dit wordt ons topic en daar ben ik erg blij mee. Dit weekend ga ik meer schrijven.
Eh? Ok? Dus dit wordt een topic waar alleen bepaalde mensen in mogen posten?
to you too!

Je hebt gelijk: we hebben misschien geen inleiding nodig.

Mocht iemand toch aanvulling hebben voor de OP, ook wat namen betreft (ik vergat er net nog eentje, dus heb haar gauw geplaatst) dan roep maar.
Kort, krachtig en to the point Molly. Precies zoals het een powerwoman betaamt...

Wens ons en iedereen een pracht van topic en hoop hier een heleboel powerwomen te ontmoeten!
Inderdaad Ailien, bepaalde mensen. En dat kan zomaar jij zijn! :-) Als je je geroepen voelt, je herkent in de titel of in de inleiding, etc.
quote:ailien schreef op 14 oktober 2011 @ 20:42:

Eh? Ok? Dus dit wordt een topic waar alleen bepaalde mensen in mogen posten?Nee joh. Als je je (in positieve zin) aangesproken voelt door de OP, ben je van harte welkom.
quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 20:44:

Inderdaad Ailien, bepaalde mensen. En dat kan zomaar jij zijn! :-) Als je je geroepen voelt, je herkent in de titel of in de inleiding, etc. Precies het omgekeerde .....en toch precies hetzelfde.
Hoi
Ailien, ik heb je even geloept (doe ik niet vaak, haha), maar ik denk dat jij ook zeker kunt bijdragen aan wat 'wij' bedoelen met het topic. Ik zag namelijk een topic wat je zelf op 10 okt. hebt geopend en waarin je halverwege iets zegt over jouw persoonlijke ervaringen. :-)
Ik geloof in de kracht die God kan geven en wat daarbuiten is voortgebracht geloof ik dat toch geen stand houdt.
Inderdaad Bliksem, haha!
Hoi Phily! :-)

@Matth: kun je dat uitleggen? Wat is 'daarbuiten'? :-)
quote:matth0 schreef op 14 oktober 2011 @ 20:51:

Ik geloof in de kracht die God kan geven en wat daarbuiten is voortgebracht geloof ik dat toch geen stand houdt.Bedoel je dit serieus ?
quote:molly74 schreef op 14 oktober 2011 @ 20:52:

Hoi Phily! :-)

@Matth: kun je dat uitleggen? Wat is 'daarbuiten'? :-)Hoi Molly
Wat een mooi topic heb je geopend !
Hoi Phily, welkom!
quote:phily schreef op 14 oktober 2011 @ 20:53:

[...]

Bedoel je dit serieus ?

Ja dat bedoel ik serieus, moest denken aan de rijke dwaas

Eigenlijk begint het al vanaf vers16

Lucas12vers19 En ik zal tot mijn ziel zeggen: Ziel, gij hebt vele goederen liggen, opgetast voor vele jaren, houd rust, eet, drink en wees vrolijk. 20 Maar God zeide tot hem: Gij dwaas, in deze eigen nacht wordt uw ziel van u afgeëist en wat gij gereedgemaakt hebt, voor wie zal het zijn? 21 Zó vergaat het hem, die voor zichzelf schatten verzamelt en niet rijk is in God.
Dankje Molly, leuk dat je me hebt geloept en positief bent (wist niet eens dat dit kon ;) Ik zal er eens over nadenken wat ik misschien met jullie kan delen!
Is dit een vervolg op iets anders?

Anyway, ik voel me ook wel een beetje aangesproken. (Niet loepen want vandaag heb ik alleen nog maar geklaagd )
quote:matth0 schreef op 14 oktober 2011 @ 20:56:

[...]

Eigenlijk begint het al vanaf vers16

Lucas12vers19 En ik zal tot mijn ziel zeggen: Ziel, gij hebt vele goederen liggen, opgetast voor vele jaren, houd rust, eet, drink en wees vrolijk. 20 Maar God zeide tot hem: Gij dwaas, in deze eigen nacht wordt uw ziel van u afgeëist en wat gij gereedgemaakt hebt, voor wie zal het zijn? 21 Zó vergaat het hem, die voor zichzelf schatten verzamelt en niet rijk is in God. Okay Matt0... Je houdt er een andere mening op na.. Dat kan... maar ik denk niet dat het een juiste topic is om te discussieren of mensen wel of niet op eigen kracht iets doen en of dat alleen kan door god... Dus dank voor je bijdrage.. maar ik ga er niet met je in over discussie
quote:Moonlight82 schreef op 14 oktober 2011 @ 20:59:

Is dit een vervolg op iets anders?

Anyway, ik voel me ook wel een beetje aangesproken. (Niet loepen want vandaag heb ik alleen nog maar geklaagd )Hoi Moonlight, ook welkom! Je mag best even klagen hoor, we zullen ons best doen om je weer wat pep te geven. En wie weet pep jij mij morgen weer op.
quote:matth0 schreef op 14 oktober 2011 @ 20:56:

Hoi Matth0. Met alle respect, maar ik denk niet dat je hier veel rijke dwazen aan zult treffen.

In hoeverre voel jij je zelf positief aangesproken door de OP?
quote:bliksemse_bende schreef op 14 oktober 2011 @ 21:04:

[...]

Hoi Matth0. Met alle respect, maar ik denk niet dat je hier veel rijke dwazen aan zult treffen.

In hoeverre voel jij je zelf positief aangesproken door de OP?Niet, in mijn ogen is het ijdelheid.
@Moonlight: het is geen vervolg, maar wel een spin off. Enkelen van ons 'kenden' elkaar uit een ander topic, waarin we dingen deelden die in het betreffende topic niet meer pasten. En we wilden elkaar nog niet kwijt, dus vandaar dit topic. En we dachten dat het fijn was als anderen konden meedelen en meedoen in wat er allemaal achter een powervrouw schuilt. :-) En nu zijn die mooie teksten beter te vinden, op een central punt.

@Matt: ik begrijp helaas je tekst niet. Misschien kun je hem in je eigen woorden plaatsen? Want zo is het een beetje te ingewikkeld (voor mij altans). En wat Phily zegt: het topic is vooral bedoeld om je eigen krachten te delen, te laten zien hoe je dit gedaan hebt, etc. Met jouw tekst deel je op dit moment niet een eigen ervaring.

@Ailien: wat je te delen hebt komt vaak 'vanuit het niets', of naar aanleiding van wat iemand anders weer schrijft. Ik heb momenteel ook nog niets zinnigs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven