Klimaat Lanzarote in December?

15-10-2011 11:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo reizigers!

Mijn vriend en ik willen graag de tweede week van December een weekje er tussenuit. Waarschijnlijk een zonnige bestemming. Nu zag ik in de kampioen een leuk reisje naar Lanzarote in december. Maar weet iemand hoe het klimaat hier dan is? Kun je wel een beetje aan t zwembad of strand liggen? Anders wordt het wat verder (Egypte of Jamaica, het zijn uitersten ik weet het) Maar Lanzarote is toch ff net goedkoper en dat uitgespaarde geld kunnen we goed gebruiken voor onze Amerika reis in het voorjaar! Ik hoor graag als iemand van jullie ervaring heeft met het klimaat op dit eiland!

Groetjes,
google is your best friend...

http://www.landenportal.nl/lanzarote.htm

Of wilde je ff meedelen dat je lekker op vakantie gaat!
Off course heb ik eerst gegoogeld op het klimaat, maar ik vind die sites altijd zo uiteen lopen. De site die jij gelinkt hebt geeft 22 graden aan overdag, een andere site weer 18. En ik vind het altijd handig om onafhankelijke ervaringen van mensen te horen! En stiekem hoop ik dat iemand zegt dat het daar dan 25 graden is hahaha
Je kunt mazzel hebben en 25 graden en stralende zon, je kunt pech hebben en 16 graden en bewolkt. In elk geval is het 's avonds fris, dus verwacht niet dat je 's avonds in je zomerjurkje over de boulevard kunt slenteren. Als je echt gaat om dag in dag uit met boekje aan het zwembad te liggen, dan zou ik een andere bestemming kiezen.
(en het is 'of course' met 1 f, of ben je de weg kwijt?)
Het is wel de bedoeling dat het een relax vakantie gaat worden, dus een beetje op het strand vertoeven zou fijn zijn. Maar ga er niet vanuit dat het tot s;avonds laat borrelen is op een terras in zomerkledij, dat is het in Egypte ook niet. Oeps zie nu de dubbele f (iets te snel getypt) sorry voor de storende factor .
Voordeel van Lanzarote is dat er juist in het winterseizoen genoeg toeristen zijn om de boel levendig te houden. De restaurants draaien in de winter zelfs beter dan in de zomer (=all-in publiek), zegt men.
Maar in Lanzarote heb je altijd wind. Je moet dus een beschut plekje opzoeken want anders is het snel te koud.

En inderdaad... je moet geluk hebben met het weer.
quote:bergamot schreef op 15 oktober 2011 @ 12:04:

Je kunt mazzel hebben en 25 graden en stralende zon, je kunt pech hebben en 16 graden en bewolkt. In elk geval is het 's avonds fris, dus verwacht niet dat je 's avonds in je zomerjurkje over de boulevard kunt slenteren. Als je echt gaat om dag in dag uit met boekje aan het zwembad te liggen, dan zou ik een andere bestemming kiezen.Wat Bergamot zegt dus. We zijn 2x in die periode naar de Canarische eilanden geweest. We hebben voornamelijk mooi weer gehad, maar ook 2 dagen erg slecht met regen. Heel erg koud wordt het er echter nooit.
quote:haantje69 schreef op 15 oktober 2011 @ 12:29:

Maar in Lanzarote heb je altijd wind. Je moet dus een beschut plekje opzoeken want anders is het snel te koud.

En inderdaad... je moet geluk hebben met het weer.Ja, dat is denk ik al gauw een nadeel met een eiland, de wind he? Lastig, lastig. Zekerheid qua zonnig weer heb je idd nooit in de winter.
Er mag ook best een dagje regenen, maar ja, zodra dat 6 dagen worden is het wel wat minder als je er maar 8 dagen bent....
Reis even opgezocht en persoonlijk zou ik in de winter niet in Costa Teguise willen zitten, dat is puur een toeristenoord. Playa Blanca heeft een leukere boulevard en er is meer te beleven. Heeft ook beter weer (warmste stuk van het eiland).

Bijvoorbeeld Lanzarote Princess vond ik voor 480 pp incl ontbijt voor 8 dagen op 15/12. En dat ligt prima tov het centrum.
quote:bergamot schreef op 15 oktober 2011 @ 13:18:

Reis even opgezocht en persoonlijk zou ik in de winter niet in Costa Teguise willen zitten, dat is puur een toeristenoord. Playa Blanca heeft een leukere boulevard en er is meer te beleven. Heeft ook beter weer (warmste stuk van het eiland).

Bijvoorbeeld Lanzarote Princess vond ik voor 480 pp incl ontbijt voor 8 dagen op 15/12. En dat ligt prima tov het centrum.Bedankt voor de tip! Ben er nooit geweest, maar het klinkt goed als het weer daar net wat beter is. Lees op een site dat de hotels in Playa Blanca ook hun zwembaden ''uit de wind'' hebben gebouwd, dus dat is wel weer gunstig. Ik ga me eens verdiepen wat er zoal voor aanbod is in dat stuk van het eiland!
Ik ben vorig jaar december op Lanzarote geweest. Volgens mij heette de plaats Puerto del Carmen. Was een leuk plaatsje.

Wij hebben prima weer gehad. Het waait vooral hard in het Noorden, maar dat is wel leuk om een keer naartoe te rijden (eiland is vrij klein, je bent er zo).

Wij hadden alle dagen minimaal 20 graden tot maximaal 28. 3 dagen bewolking waarvan 1 met een beetje regen, 5 dagen volle zon. Is goed bevallen!

Volgens mij is Lanzarote ook het Canarisch eiland met het gunstigste klimaat van allemaal.
Ik ben er ook in december geweest, maar dan Fuerteventura... bijna hetzelfde dus! En het was echt perfect weer!! Elke dag zonnig en warm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven