Bevroren herfsteitje??

09-10-2011 17:04 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een prutszomer straks weer een vruchtbare herfst??

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0990 cm / 12,7 kgJ: 30/12/108550 gr 74 cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Hij is er!!! C. heet ie en alles is goed!Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

30/03/12 04/10 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg 27/10/11M. 4196 gram 52 cm 22/12 CB + prikken JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

20/01/12 22/11 vkHuskyI: 16/11/0992cm / 12,7kg

R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0978,5cm / 10,44kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 74cm / 9785grRainbowS: 08/07/10 82cm / 10,5 g

MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 versgetestSpecu K: 28/01/11 10600 gram 73,5 cm Poll

Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
Staan een paar foto's op mijn haifs...

Ga nu nog even gezellig doen met man, en straks op bed, ben echt heel erg moe!

Truste allemaal!
Speec geniet er nog maar van. M. heeft hier zeker tot 19 maanden alles heerlijk mee zitten eten. En ineens was het over... ik moet hier ook echt aan wennen hahaha
EBP

J1 is ook echt een lekkere eter. Aardappels en groente zijn vies, maar als het spaghetti, bami of rijst is dan kan hij s avonds ineens wel 2 borden op. Tussendoor vraagt J1 heel soms om een koekje en wil dan een biscuitje nou das wel prima. Maar meestal vraagt hij om fruit.

J2 eet echt alles. Die eet zo goed als mee. Alleen als wij patat of pizza eten krijg hij een potje. Maar bami, pasta end, pureer ik grof voor hem en het maakt hem niet uit hoe pittig t is, hij vindt t heerlijk

J2 is echt heel ondernemend, trekt alles van de salontafel wat te dicht op de rand ligt. Hij kan er al liggend dan net bij. Ook kabels zijn favoriet om aan te trekken. We hadden de kabels mooi weggewerkt achter de plinten, nou J2 trekt ze er gewoon uit :-s
O Speec, zo leuk, fietsen!! F. haar favo bezigheid. Was wel heel handig dat ze er net in het voorjaar aan toe was. Maar goed, Berend een dikke muts op, en gaan met die banaan!

Hier een echt fruitetertje, bijna alles vindt ze lekker. Groente wordt ze nu wat pietluttiger in, vroeger ging alles erin. Erwtjes echt met stip bovenaan, maar aardappels ook erg lekker, en ei en penne pasta.

Wat een leuke cadeautjes, Justdeb!
Niet bijgelezen, hele dag feest gehad. Was gezellig! A zat net met zijn nep-duplo's te bouwen, de knapperd :hearts:
Grrrr, vriend is echt niet te genieten, heb de hele ochtend al naar zijn gezeik moeten luisteren.. Wordt een gezellig dagje vrees ik..
FF een vraagje: heeft er iemand van jullie kinderen op slippers gelopen afgelopen zomer? Hoe loopt dat? Wat vinden ze er zelf van?

Zit even te bedenken wat voor schoenen ik voor F. moet doen voor de vakantie..
Kath: ik had voor S slippers van h3ma. Teenslippers met elastiek achter hak. Ervaring leert dat dat elastieken bandje snel achter hak wegschuift... Rest van zomer heeft ze op cr0cs gelopen. Op marktplaat.s worden ze veel aangeboden.
Oh leuk speec fietsen! H is nooit van de lange tochten fietsen geweest, na een half uur max heeft ze het gehad en zet ze het op een krijsen.

Kath, H had afgelopen zomer teva's. Ik hoop heel hard dat ze daar het nog mee redt de vakantie, maar ik vrees van niet.... Je mag ze anders wel lenen voor jullie vakantie (wanneer gingen jullie ook alweer?) Ik zit dus ook nog te kijken wat ik ga kopen.

Denk er over om mss pas daar wat te kopen, we zijn eerst een paar dagen in KL en daar moeten we vast wel sandalen kunnen krijgen toch? Slippers was hier geen succes, h heeft ze gepast maar hield pas op met huilen toen ze weer uit gingen. En idem voor waterschoentjes, die heb ik hier ook nog thuis liggen, ongebruikt....

Hier vanochtend gezwommen, het is zo mooi om te zien hoe H daar echt van kan genieten, echt een waterrat. Man is alweer weg, gaat vandaag aan een wk meedoen. H ligt op bed, als het goed is slaapt ze nu wel even een lekkere lange ruk na het zwemmen. Al heeft ze als lunch alleen een banaan gehad....
Je hebt trouwens van ipanema ook leuke peuterslippers, ook weer met bandje achter hak langs maar dan van plastic
Oh crcos heb ik hier volgens mij ook nog staan bij de voorraad schoenen (de rubberlaarzen ed die we alvast gekregen hebben) mss past ze die idd ondertussen wel al.
Deze bedoel ik:

http://www.kampeermarkt.com/images/T/Naamloos-1.jpg
Teva's lijken me super, maar volgens mij zit ze net tussen die maten in. Maar kan ze misschien dan wel wat te groot aanschaffen zodat ze ze in de zomer nog aankan.. Maar is ook niet de bedoeling dat ze erover struikelt natuurlijk.

O, ff kind uit bed halen, kom straks nog wel even melden. Welke maat teva's heb jij dan GW?
Ik heb maat 20,5 maar ik vond ze groot uitvallen, want H had toen maat 21 van gewone schoenen en toen waren ze nog (iets) te groot.

H heeft nu maar 22 van schoenen en ze kunnen nog net (maar of het over 6 weken nog kan?)

Ik vrees alleen dat als ik nu nwe koop dat ze dan van de zomer niet meer passen.

En alles qua tussen de tenen vind ik niets, ik had als kind ook een grote aversie tegen teenslippers, dus ik vrees dat H dat van mij heeft, dus die van char gaan het hier niet worden.
Oh en ik vrees dat H alweer uit haar schoenen gegroeid is, ze gaan weer moeillijker aan, gelukkig deze keer een paar met binnenzool dus zal haar voet er vandaag eens op zetten.
hmm, veel teva aanbod op mp, mss ga ik daar wel gewoon een groter paar scoren voor die 2,5 week.
link

kath, ik had voor D deze voor van de zomer. Heb ook wel slippers gezien, maar dat leek me niet zo lekker lopen voor die kleintjes, dit is net wat steviger.

wat heerlijk, al die vakantie plannen!

Hier gaat het even niet zo. S komt al dagen elke 2 uur voor een voeding, ook 's nachts. Ik heb eens gekolfd, en er komt genoeg uit (uit 1 borst 70 cc) en ze drinkt aan beide borsten. Ben steeds bijna een uur bezig met voeden, en dan komt ze na een uurtje weer. Ze komt helemaal niet aan slapen toe (en ik dus ook niet) Ook D is nog steeds zo hysterisch, en vraagt heel veel aandacht als ik aan het voeden ben. Logisch ook, ben ik haast de hele dag mee bezig. Zie het weer dezelfde kant opgaan als met D toen, dus heb gister een fles gegeven. Nadat ze 4 keer aan de borst had gelegen in 3 uur tijd, dronk ze zo 60 cc op. Daarna sliep ze 3,5 uur! Dus ga nu maar bv afbouwen denk ik, denk dat ze er op 1 of andere manier niet genoeg aan heeft..

D is ook niet fit, al 3 dagen steeds koorts, dan weer niet. Net zag ik aan de achterkant van zijn benen een stuk of 10 rode stippen zitten, dus misschien wel weer wat onder de leden..

Sorry voor de ego!
Duuv, als je wilt afbouwen moet je dat doen. Alleen jij voelt of je het nog trekt of niet, ik wil je alleen nog in overweging geven of je mss niet een lactatiedeskundige langs wilt laten komen, mss heeft zij nog wel tips waardoor het weer beter loopt? Ik zeg niet dat het moet, ik wil je ook niet pushen ofzo, maar wil het gewoon nog even meegeven. Hier hielp het wel vaak dat ik in geval van twijfel mezelf nog een week gaf en dat ik daarna pas ging beslissen, vaak gaat het dan na een week alweer veel beter. Mss kunje op het bv topic ook nog wat tips krijgen? (Goed en zo is het toch nog een redelijk pro-bv praatje geworden, sorry daarvoor)

Verder vooral een dikke voor jou.
Zo en ik heb op 4 teva's geboden op mp
gw, heb ik ook over nagedacht. Wijkverpleegkundige is hier van de week al geweest, en die heeft ook wel wat tips gegeven, maar niets helpt. Vind het ook echt heel zonde, maar ik wil niet weer dezelfde kant opgaan als met d, toen zat ik op gegeven moment oververmoeid thuis.

Lactatiekundige hebben we bij D ook last gehad, maar dat soort dingen wou ik deze keer niet allemaal weer. Ze bleef ene poos en kwam dan geregeld terug om te kijken hoe het ging. Heel fijn, maar ik heb nu niet zo heel erg zin meer in al dat gedoe.. Ontaard klink ik nu he.. Heb het fles geven al even uitgesteld,man wou het vorige week al doen.. maar trok het nu echt even niet meer.
En ik stop er ook niet in 1 keer mee hoor, wil in ieder geval een paar voedingen per dag blijven geven, moet alleen nog even puzzelen hoe dat er uit moet gaan zien..
Niet ontaard duuv, zeker niet je heb nu nl niet alleen S maar ook D, dus ik snap het wel en als voor jou de grens ligt bij geen lactatiedeskundige, dan niet.

Pff, wat moet dit moeillijk voor je zijn, nogmaals een hele dikke voor je. De tip heb ik ook niet voor je en uiteindelijk moet je toch gewoon zelf beslissen. Maar ik zou je het zo gunnen dat de bv gewoon lekker loopt.
Volgens mij is het wel lastig om nu een paar voeding te geven, volgens mij is je produktie daarvoor nog niet stabiel genoeg.

Maar ik zou je echt aanraden je probleem eens op het bv topic neer te zetten, daar zit ook echt veel kennis.
Hey Duuv wat vervelend dat de bv niet zo geweldig gaat! Als jij je er niet meer fijn bij voelt, moet je ook gewoon de keuze maken die jij goed vind hoor! Als S het beter doet op een fles, en dan tevreden is en lekker slaapt, prima toch?

Misschien nog wel een optie om alle voedingen te gaan kolven?? En dan per fles te geven?

Enne.. niet negatief bedoeld verder, en ook niet specifiek naar Duuv toe,maar gewoon even algemeen, maar GW noemt ook nog wel een optie, de lact. deskundige... Nou heb ik daar persoonlijk zeer slechte ervaring mee, dus in mijn geval zal ik daar niet eens aan denken...

Heb deze keer bij mijn kraamzorg ook geen bv-pakket meer genomen, had ik bij T wel, kost behoorlijk wat, en een service van niets...

Zijn er meer die daar slechte ervaring mee hebben? Of had ik gewoon pech toendertijd??

Vraag het, omdat ik straks ook weer bv wil gaan geven, en eigenlijk al min of meer heb besloten dat als het 'live' voeden niet gaat, alles te gaan kolven, en geen deskundige er meer aan te pas wil laten komen..
Justdeb, ik heb hele goede ervaring met mijn lk, was echt een hele liever vrouw, we hebben ook heel lang en veel geprobeerd maar uiteindelijk moest ze ook gewoon toegeven dat ze H niet aan de borst kreeg.

Waar had jij je lk vandaan? Was ze ergens bij aangesloten?

Ik geloof dat je via het bv topic wel een lijst van goede lk's kunt krijgen (ik heb me toen meer verdiept in die hier dan in NL).

En FT kolven kost echt veel tijd, ik weet niet of ik dat bij een 2e kindje zou kunnen, dus ik zou er wel echt alles aan doen om een evt. 2e kindje aan de borst te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven