Benen extreem droog
maandag 17 oktober 2011 om 14:26
Hallo,
Ik heb sinds een week last van extreem droge onderbenen. Ze jeuken en prikken heel de dag door, en het is zo erg dat ze door het krabben nu (een dag later) nog steeds rood zijn.
Ik heb van alles geprobeerd: vaseline aloe vera bodylotion, olijfolie en nivea creme, maar niks helpt.
Iemand een idee wat ik kan doen?
Ik heb sinds een week last van extreem droge onderbenen. Ze jeuken en prikken heel de dag door, en het is zo erg dat ze door het krabben nu (een dag later) nog steeds rood zijn.
Ik heb van alles geprobeerd: vaseline aloe vera bodylotion, olijfolie en nivea creme, maar niks helpt.
Iemand een idee wat ik kan doen?
maandag 17 oktober 2011 om 14:36
quote:sabbb schreef op 17 oktober 2011 @ 14:33:
Ik heb een bad! Heb ontzettend veel zin om in bad te gaan, maar ik dacht dat mijn droge benen juist kwamen door te lang in bad en te heet douchen.
Dat zou heel goed kunnen. Probeer een tijdje om de dag te douchen en dan kort en niet heet. Smeer je onderbenen voorlopig in met (massage) olie.
Succes!
Ik heb een bad! Heb ontzettend veel zin om in bad te gaan, maar ik dacht dat mijn droge benen juist kwamen door te lang in bad en te heet douchen.
Dat zou heel goed kunnen. Probeer een tijdje om de dag te douchen en dan kort en niet heet. Smeer je onderbenen voorlopig in met (massage) olie.
Succes!
maandag 17 oktober 2011 om 14:37
Bij Wibra hebben ze Kneipp Nachtkerze. Niet altijd, maar vorige week wel. In Utrecht en Den Haag, dus misschien ook in andere filialen. Daar kost 'ie ¤3. Maar uiteraard kan je 'm ook kopen bij Etos oid. (iets duurder).
Flinke scheut in bad, handwarm water, 10-15 minuten liggen en dan dus deppend afdrogen. Nachrkerze is speciaal voor "probleemhuid". Ook extreem droog valt eronder (en oa eczeem).
Flinke scheut in bad, handwarm water, 10-15 minuten liggen en dan dus deppend afdrogen. Nachrkerze is speciaal voor "probleemhuid". Ook extreem droog valt eronder (en oa eczeem).
maandag 17 oktober 2011 om 14:59
Wat bij helpt (als het extreem is) is mijn benen heeel dik insmeren met iets vettigs (olijfolie of creme op basis van olie). Het moet zo dik zijn dat het niet kan intrekken!
Vervolgens knip ik een grote vuilniszak open zodat er een groot plastic vel ontstaat. Dit knip ik in tweeen en bedek mn benen hiermee. Hier gaat een pyamabroek over en zo hop ik mn bedje in.
De volgende dag heerlijke benen... succes verzekerd!
Vervolgens knip ik een grote vuilniszak open zodat er een groot plastic vel ontstaat. Dit knip ik in tweeen en bedek mn benen hiermee. Hier gaat een pyamabroek over en zo hop ik mn bedje in.
De volgende dag heerlijke benen... succes verzekerd!
maandag 17 oktober 2011 om 15:07
maandag 17 oktober 2011 om 16:27
"La roche lipikar baume ap" wordt door veel dermatologen voorgeschreven voor extreem droge huid met irritatie en jeuk.
Heeft bij mij uitstekend geholpen, ik zat onder de uitslag van het krabben. Zelfs blauwe plekken kreeg ik ervan. Zelfs geschikt voor babies en kinderen. Ik koop het bij de apotheek.
Heeft bij mij uitstekend geholpen, ik zat onder de uitslag van het krabben. Zelfs blauwe plekken kreeg ik ervan. Zelfs geschikt voor babies en kinderen. Ik koop het bij de apotheek.
maandag 17 oktober 2011 om 16:35
Ik heb zelf ook last van droge huid. Ik heb een tijdje geleden de tip van een vriendin gekregen een creme met de inhoudsstof 'urea' te gebruiken (ik heb die van garnier gekocht, maar ik denk dat er waarschijnlijk geen groot verschil is in kwaliteit met andere merken). sindsdien zijn mijn benen echt veel gladder en vooral zachter!
maandag 17 oktober 2011 om 17:08
Ik heb door medicijngebruik een tijdje een heel droge huid gehad (en haar, en slijmvliezen en noem maar op), en toen kwam mijn moeder met het idee van Argan olie.
Ik heb inmiddels niet zo'n droge huid meer als toen ik de medicijnen gebruikte, maar ik zweer er nog steeds bij. Kost geen drol, je doet er vrij lang mee, en als je een goed merk/goede leverancier hebt dan ruikt ie nog lekker ook!
Verder douchte ik toen altijd ook met iets van badolie of die douchegel/olie van nivea.
Oh en trouwens, met olie insmeren werkt het beste als je recht uit bad/douche komt op een natte huid!
Ik heb inmiddels niet zo'n droge huid meer als toen ik de medicijnen gebruikte, maar ik zweer er nog steeds bij. Kost geen drol, je doet er vrij lang mee, en als je een goed merk/goede leverancier hebt dan ruikt ie nog lekker ook!
Verder douchte ik toen altijd ook met iets van badolie of die douchegel/olie van nivea.
Oh en trouwens, met olie insmeren werkt het beste als je recht uit bad/douche komt op een natte huid!