Mijn buffet (heb ik genoeg)

18-10-2011 09:03 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week vier ik mijn verjaardag de verwachting is dat er 9 mensen blijven eten. Vind het om die reden ook leuk om wat verschillende dingen op tafel neer te zetten.

Tot nu toe heb ik bedacht.

Aardappe gratin

Harige taart (denk spinazie en spekjes)

Gehaktballetjes

(evt kip rollade)

Wraps met roomkaas & zalm

Wraps met roomkaas & ham

Stokbrood & Ciabatta met diverse smeerseltjes

Is dit voldoende? Mis ik wat?

Ik wil de gerechten trouwens niet al te moeilijk omdat ik geen zin heb om de hele dag in de keuken te staan en dingen van te voren voorbereiden wordt lastig.
Zou er op z'n minst een salade bij doen. En je weet zeker dat er geen vega's bij zijn?
Lijkt me genoeg, ligt er wel een beetje aan hoeveel je van alles hebt natuurlijk.

Zijn er ook vegetariërs bij?
Ik zou die harige taart niet doen :-)

Nee, ik denk wel dat het genoeg is. Wel een beetje veel aardappels/brood/deeg. Misschien iets vervangen door een soep of salade?
Ik zou die eerste twee dingen niet doen en dan een salade.
Ik denk ook dat het genoeg is,

zou het mss nog aanvullen met bakje radijsjes/komkommer/ tomaatjes (lekker makkelijk) of als je er net iets meer werk van wilt maken plakjes tomaat met mozzerella en basilicum met dressing van olie met balsamico en

misschien een grote fruitsalade maken en erbij zetten als soort van toetje.
Fijn dat er zo snel al reacties zijn.

er zijn geen vegetariërs, een salade erbij is een goed idee...
Hartige taart

Salade

Soep

Ciabatta/stokbrood en smeersels
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Wat hier al gezegd is; wat meer groenten en wat minder brood en aardappels. Dus een lekkere salade en wat bakjes met tomaat, komkommer etc.
Hartige taart vind ik een goed idee, maar soit. Misschien hartige muffins?
Ook ik zou vitamines toevoegen: salade, fruit (bijv. parten meloen, trosjes druiven, verse ananas etc.) en/of dipgroenten met sausjes.
Inplaats van wraps met zalm of yam,met kipfile maken en honingmosterddressing met rucola sla en pijnboompitten gedroogde zontomaatjes. heerlijk
Yam is ham
Lijkt me goed, mis alleen broodjes met evt knakworst / hamburgers/ kaas vd kids.

Vaak wordt er geen rekening gehouden dat kids dit dus gewoon niet eten...

Desnoods alleen een mand kleine broodjes of veel stokbrood. Laatst ook weer heeft mijn dochter hele middag op 3 chocolaatjes geteerd want er was alleen taart en quiche.
quote:Misskatie schreef op 18 oktober 2011 @ 09:42:

Lijkt me goed, mis alleen broodjes met evt knakworst / hamburgers/ kaas vd kids.

Desnoods alleen een mand kleine broodjes of veel stokbrood. Laatst ook weer heeft mijn dochter hele middag op 3 chocolaatjes geteerd want er was alleen taart en quiche.Er zij geen kinderen die mee eten.
quote:silly19 schreef op 18 oktober 2011 @ 09:35:

Inplaats van wraps met zalm of yam,met kipfile maken en honingmosterddressing met rucola sla en pijnboompitten gedroogde zontomaatjes. heerlijkKlinkt lekker, gebruik je gewone kipfilet of gerookte?
Gewone kipfile
Ik zou idd de aardappelgratin weglaten.
Mischien een schaaltje van snoeptomaatjes er bij zetten .

Desnoods alleen een mand kleine broodjes of veel stokbrood. Laatst ook weer heeft mijn dochter hele middag op 3 chocolaatjes geteerd want er was alleen taart en quiche.Hoezo kunnen kinderen niet eten wat de pot schaft?
Ik heb geen idee

Desnoods alleen een mand kleine broodjes of veel stokbrood. Laatst ook weer heeft mijn dochter hele middag op 3 chocolaatjes geteerd want er was alleen taart en quiche.

Ik heb zelf een kind van 16 maanden maar ik zou dus never nooit niet speciaal voor de kinderen broodjes knakworst/hamburgers/kaas gaan maken. '

Ze heeft meerdere gerechten en als er dan nog niets bij is wat het kind lust moet het kind maar leren minder kieskeurig te worden.

Ik mis ook de vitamientjes in het buffet. Dus ik zou ook een salade of iets van groente en fruit toevoegen.

Voor de rest lijken het mij lekkere gerechten.

Ik zou wel zorgen dat je voldoende hoeveelheid hebt zodat iedereen een stukje quiche en wrap kan nemen.

Dus niet dat de ene persoon wel een wrap moet eten omdat de quiche al op is.
Wat ook wel lekker kan zijn, is een pannetje met satestukje in satesaus. Heb je wat om je brood in te dippen. En misschien een lekkere fruitsalade na/erbij?

Maar zo klinkt 't buffet ook al lekker!

En jouw dochter eet dat niet, omdat? Er zit toch altijd wel iets bij wat ze wel lusten?

Verder eens met de rest van de reacties, meer groenten, fruit, salade, evt. een soep en de aardappelgratin zou ik laten vervallen. En de wraps ook.
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven