Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
DAnk voor de tip Wild, voor zowel rijst/bonen als de viesklinkende spread. Ik ga hem onthouden
Leuk Fluf!

Hoe meer meeschrijvers, hoe meer ervaringen, hoe meer eettips en variatietips
toch maar geen avpcado geslacht, Plous?

ik had vanmiddag eieren met avocado tot een smeerbaar geheel gemixt, wat tomatenblokjes erdoor en wat pijnboompitjes erdoor op roggebrood en het smaakte heerlijk. Door de avocado wordt het smeuïg en heb je helemaal geen mayo of zo nodig.

Nu liggen er plakken aubergine hun water te verliezen voor de lasagne. Ben benieuwd.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Was nog niet rijp Roos, dus morgen misschien

Avondeten was alleen zalmmoot. Vriend blijft bij een vriendin eten. Dus morgen prei

Klinkt lekker Roos, je smeerseltje. Ben heel benieuwd naar die lasagna
Die sapjes van Amber, moeten die door de sapmachine? Of kan dat ook door de blender?
zal allebei toch wel kunnen?

Ik ben ook benieuwd naar de lasagne, vraag me af of het echt vult. Heb alleen geen parmesaanse kaas , maar wel feta, dus ik doe er feta en mozzarella door
quote:rosanna08 schreef op 18 oktober 2011 @ 17:59:

toch maar geen avpcado geslacht, Plous?

ik had vanmiddag eieren met avocado tot een smeerbaar geheel gemixt, wat tomatenblokjes erdoor en wat pijnboompitjes erdoor op roggebrood en het smaakte heerlijk. Door de avocado wordt het smeuïg en heb je helemaal geen mayo of zo nodig.

Nu liggen er plakken aubergine hun water te verliezen voor de lasagne. Ben benieuwd. Het schijnt dat je tegenwoordig die aubergines niet meer hoeft uit te laten lekken en bestrooien met zout enzo... scheelt een boel tijd.
quote:boebele schreef op 18 oktober 2011 @ 18:05:

[...]

Het schijnt dat je tegenwoordig die aubergines niet meer hoeft uit te laten lekken en bestrooien met zout enzo... scheelt een boel tijd. het stond nog wel in het recept, maar goed dat je het zegt

heb alleen nog geen honger
Dan máák je maar honger
"tonguitsteeksmiley"
ik ben bezig met de pasta nu, de pesto heb ik al gemaakt en smaakt erg goed.. zoveel beter dan uit een potje. Heb trek!
quote:wild schreef op 18 oktober 2011 @ 17:16:

Mag ik nog één keer de bieten-mierikswortelspread noemen ? Die is zo schandalig lekker!

Ik zal toch es omzien naar een sapcentrifuge, zo te lezen is het wel de moeite waard.

Swiertje, maak het jezelf niet te moeilijk. Je hoeft toch niet meteen een compleet gevarieerd aanbod te hebben? Gewoon elke dag hetzelfde ontbijt en lunch tot je het een beetje onder de knie hebt? Scheelt mij in ieder geval een hoop gedoe qua vanalles in huis halen.

die bieten-mierikswortel kun je zeker alleen bij de bio-winkel kopen?

Ik ben idd wel perfectionistisch.. alles of niets. Moet een beetje wennen

Vooral voor de lunch wil ik wel wat afwisseling/variatie.
quote:Fluffiej schreef op 18 oktober 2011 @ 16:27:

Hoi dames, zou ik hier mee mogen schrijven? Ik volg sinds ongeveer een jaar ook zoveel mogelijk de AmberAlbarda-methode en het bevalt me prima! Heb wel enkele momenten in de week waarop ik ervan afwijk, omdat het anders niet haalbaar voor me is/ ik zin in iets anders heb.. Ik was al enkele jaren bezig met gezond eten maar merk dat ik de ideeen van Amber Albarda echt heel inspirerend vind en het goed bij me past. Om een idee van mn eetpatroon te geven zal ik eens een lijstje posten.

Mijn ontbijt ziet er altijd hetzelfde uit, namelijk een glas lauw water, zelfgemaakte groentesap en bioyoghurt met havermout, lijnzaad en pompoenpitten en lijnzaadolie, met daarin blauwe bessen en frambozen en kaneel. Tussendoor eet ik op het werk twee rijstwafels met biojam, een paar dadels en worteltjes. In de middag eet ik óf twee speltboterhammen met biologische shitakebroodbeleg of een salade van veldsla, avocado, ei, geroosterde pijnboompitten en olijven en het avondeten was gisteren speltpasta uit het boek van Amber (met zelfgemaakte pesto/gegrilde tomaatjes, spinazie en feta). Jammmmmie!

Merk dat dit eetpatroon goed werkt. Heb veel energie, geen honger en voel me fit. VInd het leuk om mee te lezen en geinspireerd te raken!

hai! Leuk nog meer inspiratie

Die groentensappen maak je zeker ter plekke klaar?

Eet je echt elke dag hetzelfde?
ik heb net een potje bieten-mierikswortel gekocht wild! Ben erg benieuwd.
SUPERLEKKER!!!!!!!!

de pasta dus mjam mjam.!
Je pasta wordt nog lekkerder met: je raad het al: een goeie soeplepel bietenspread

Ik ga aan de tapas vanavond, lekkur!
Heb je aandelen Wild?
Hey!

Ik eet niet elke dag hetzelfde, dat zou ik te saai vinden =). In het weekend varieer ik, maak ik vaak heerlijke smoothies met banaan, eet ik andere salades, brood met eitjes etc.

De sapjes maak ik zelf. Eerst kocht ik ze van Zonnatura om een beetje te 'wennen', maar sinds ik een goede blender heb maak ik ze elke ochtend zelf.

Ik snij de groenten wel de avond ervoor zodat ik dat sochtends niet hoef te doen!
Hey Fluffiej ook hier Had op het eetlijstjestopic nog op je gereageerd, weet niet of je het nog gelezen hebt. Welkom hier. Ik heb gister hetzelfde gegeten! Vond het ook erg lekker.

De kamutwafels hadden ze niet bij mijn bio-winkel. Als ik in een grotere bio-winkel kom ga ik ze halen.

Die spruitjessalade... ik twijfel nog. Misschien waag ik een keer de gok.

Voor de liefhebbers heb ik recepten met kikkererwten en linzen. Heel lekkere en slanke recepten, alleen niet 100% AA, dan moeten we een vervanging vinden voor de curry's en chorizo.

Linzencurry met kip heerlijk! http://www.ah.nl/recepten ... 26&rq=linzencurry+met+kip

Kikkererwten met mango mjamm http://www.ah.nl/recepten ... rq=kikkererwten+met+mango

Bonen met chorizo en rucola http://www.ah.nl/recepten/recept?id=719 ... nen+linzen

Als jullie lekkere recepten hebben hoor ik heel graag! :-D
Ik durf toch niet aan de bieten-mieriksspread... klinkt zo vies. :(

En dat terwijl je zo overtuigend overkomt... ik zou bijna gaan twijfelen, maar ik had laatst notenpasta gekocht en champignonpaté van tartex en gatver wat vies! haha alsof dat iets over jouw spread zegt.
@Patra, bedankt voor Stevia link, ga ik bestellen!

@Ayli, voor havermout gebruik ik het AA recept. Ik heb alleen de amandelmelk van Ecomil gebruikt waarin al agavesiroop zit. (Had de verkeerde gekocht, maar bleek voor de havermout en quona ontbijtjes prima, want je hoeft de agavesiroop dan niet zelf toe te voegen.) Volgens AA kun je voor de havermout beter zelf amandelmelk maken, maar als je een lepeltje meer haver kookt en even minuutje laat staan is het met de "gekochte amandelmelk" prima vind ik.

@Wild, ik heb de Philips sapcentrifuge waar jij het over hebt gekocht bij BCC voor 99,00 met 2 maanden niet goed geld terug. Ik zag hem ook voor 155,00 staan, maar precies dezelfde dus ook stuk goedkoper verkrijgbaar. Deze na lezen reviews gekozen en ben er wel tevreden mee (kan niet vergelijken met eerdere exemplaren). Maak bijna elke dag een groentesap voor ontbijt en zit nu aan een overheerlijk fruitsapje van 2 appels, 1 peer en 1 kiwi (voor 2 personen).

Nog een vraagje. Hebben jullie ook last van je darmen gekregen in het begin. Ik ben nu 10 dagen bezig en heb al 2 dagen veel pijn in mijn darmen en ook bloeding door pil heen (sorry als het "vies" klinkt). Lijkt wel of mijn lichaam van slag is, hoewel ik me verder heel fit voel en ook totaal geen trek heb ik snacks enzo.

Vandaag de knolserderijfrietjes geprobeerd, zonder de kruiden in de Actifry bereid en was niet helemaal om over naar huis te schrijven, maar we gaan het wel nog een keer volgens gehele recept proberen. Iemand dat al geprobeerd?
Leef (je dromen na)!
@heppy: oké dat recept heb ik niet... heb het boek nog niet aangeschaft. Ik heb laatst havermout gemaakt en de melk vervangen door amandelmelk van ecomil. Ik zie nu dat daar inderdaad al agavesiroop in zit, wist ik niet. Ik heb een beetje agavesiroop en kaneel over de havermout gedaan. Het was lekker. Waarom vind ze dan dat je de amandelmelk beter zelf kunt maken? (ik geloof dat ik boek beter zelf kan aanschaffen )
de auberginelasagne is heerlijk!
Ik las o.a. deze link over e-nummers http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... mmers.aspx

Ik vraag me af of E-nummers echt zo slecht zijn en welke wel en welke niet....

Het kenmerkende is dat E-nummers niet van nature in voedsel voorkomen.... dus niet AA-proof denk ik. Sommige E-nummers hebben wel een natuurlijke bron, zoals planten. Ik vraag me af af welke E-nummers prima zijn om in te nemen. Al krijgen alleen veilige toevoegingen van de overheid een E-nummer, dus zou alles veilig moeten zijn.

Jullie weten vaak veel over voedsel.. dus wie weet loopt er hier een kenner rond of een laborant met kennis van zaken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven