Mode & Beauty alle pijlers

Foundation

14-10-2011 12:30 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe foundation. Welke gebruiken jullie en waarom?
Ik gebruik al jaren Clinique superbalanced.

Die is heel zacht voor mijn droge huid en blijft de hele dag goed.

Matte foundations en poederachtige 2-in-1 worden op mijn droge velletje als krijt.

Bovendien heeft Clinique veel verschillende tinten, voor iedere teint de goede.
quote:_airecolette_ schreef op 16 oktober 2011 @ 22:42:

[...]

De Translucent poeder van Max Factor, rond zwart doosje. Er zit een sponsje bij dat ik altijd weggooi. Heb jij met andere dan die wel de ervaring dat het de boel verstopt?
quote:Ksenija schreef op 15 oktober 2011 @ 20:13:

[...]

Heb je die van Sisley gebruikt?Jazeker, had deze gekocht voor een zeer speciale gelegenheid. Nu is hij op en ben ik weer terug bij de prijstechnisch aantrekkelijkere estee lauder. Vind die van Sisley een hele mooie natuurlijke uitstraling geven, geen make up hoofd. Estee Lauder bevalt ook goed, maar zeker als mijn huid iets droger is, toch iets zichtbaarder.
quote:Maja82 schreef op 17 oktober 2011 @ 11:07:

[...]

Heb jij met andere dan die wel de ervaring dat het de boel verstopt?ehh Nee eigenlijk niet echt. Ik gebruikte hiervoor een poeder van de Hema, en in vergelijk met die is MF al hemels natuurlijk. Maar ik vind het gewoon een fijn product dat je mooi in laagjes op kunt brengen, zo dik als je wil. Er verstopt bij mij niets maar goed, dat zegt niets over jouw huid. Ik vind dat ze bij de Etos vaak bereid zijn om je even te helpen en op te maken als je het vraagt. Het is het proberen waard, toch?
Ik vind hem duur voor even proberen. Vandaar mijn vraag.

Ik ga wel even langs de etos.
quote:MissMMM schreef op 17 oktober 2011 @ 15:37:

[...]

Jazeker, had deze gekocht voor een zeer speciale gelegenheid. Nu is hij op en ben ik weer terug bij de prijstechnisch aantrekkelijkere estee lauder. Vind die van Sisley een hele mooie natuurlijke uitstraling geven, geen make up hoofd. Estee Lauder bevalt ook goed, maar zeker als mijn huid iets droger is, toch iets zichtbaarder.

Deze?

http://www.google.nl/imgr ... t:429,r:2,s:0&tx=59&ty=47
quote:pietjebello schreef op 14 oktober 2011 @ 22:25:

Heeft iemand tips welke ik het beste kan gebruiken? Ik gebruik nu al jaren die van l'oreal met dat rollertje. Maar zoek eigenlijk , een niet dure en voor een onzuivere huid met veel puistjes een goede foundation.

Ik zweer bij clinique continuous coverage. Heb ik in 4 kleuren en het jaar door meng ik zelf de goede kleur. Is jaren niet meer verkrijgbaar geweest in de Benelux, ik kocht ze in Duitsland. Maar nu google ik en zie ik dat je ze bij de bijenkorf kunt bestellen. Je hebt maar heel weinig nodig en je kunt het ook alleen gebruiken op delen van het gezicht waar je het nodig vindt.

Edit: ik zie dat je maar 2 kleuren kunt bestellen. De totale lijn heeft 8 kleuren.

link bijenkorf
quote:Maja82 schreef op 17 oktober 2011 @ 15:59:

Ik vind hem duur voor even proberen. Vandaar mijn vraag.

Ik ga wel even langs de etos.

Ik bedoelde dat het het proberen waard is om je op te laten maken bij de Etos, of om een tester uitgebreid te testen. Maar gebruik dan niet het sponsje wat er bij zit!

12 euro voor een probeerseltje is inderdaad zonde.
quote:Ksenija schreef op 17 oktober 2011 @ 15:59:

[...]

Deze?

http://www.google.nl/imgr ... t:429,r:2,s:0&tx=59&ty=47Ja correct, die!
Ohja, nu weet ik weer waarom ik dat spul nooit gebruik..... het is zo ingewikkeld!!

Heeft iemand een tip voor een fijn poedertje, dat de huid niet verstopt en waardoor ik wat minder een glim-kip wordt? Gecombineerde huid. En ook fijn voor de portemonnee graag
Ik gebruik make up vsn Catrice en Essence.. Lekker goedkoop en werkt prima.
Internagelaktisch
quote:MissMMM schreef op 18 oktober 2011 @ 10:53:

[...]

Ja correct, die!

Heb ik een tester van gehad en het resultaat is vrij natuurlijk.

Ook geen last van mijn huid gehad.

Wel vind ik hem wat te "vettig".

Wat is jouw ervaring (heb jij het een flesje gekocht?)
Voor een vette of gecombineerde huid is mineral make-up echt geweldig. Dat is een hele fijne poedermake-up die versmelt met je huid. Niet te vergelijken met gewone poeder.

Lees maar eens bij Bare Escenuals of Pur Minerals.

Sinds ik een paar jaar geleden een starterkit gekocht heb, wil ik niets anders meer.

Je krijgt absoluut geen glimhoofd, het blijft de hele dag mooi en je ziet het niet zitten.

Het is wat duurder, maar met zo'n doos (met foundation, bronzer en kwast) doe je echt wel een jaar.
Je kan dan beter naar de Douglas of de ICI Paris. Ik heb zelf bij de Etos gewerkt maar daar hadden we geen kwasten etc om iemand mee op te maken.

Ik zelf had een hele tijd geleden ook die Sisley foundation gekocht (¤60,-) alleen de kleur die ze me gaven was veels te geel! Zonde van het geld dus. Ik zit nu zelf te sparen voor de Lancome Teint Miracle foundation, ik hoor daar heel veel goede dingen over en ze hebben ook hele lichte kleuren, voor de "spook" dames onder ons ;)
quote:Ksenija schreef op 18 oktober 2011 @ 17:05:

[...]

Heb ik een tester van gehad en het resultaat is vrij natuurlijk.

Ook geen last van mijn huid gehad.

Wel vind ik hem wat te "vettig".

Wat is jouw ervaring (heb jij het een flesje gekocht?)Ik vind hem niet te vettig, juist erg prettig dragen, ik heb wel een redelijk vochtarme huid, dus misschien dat ie daarom prettig aanvoelt bij mij. Met een poedertje erover (clinique) had ik de juiste dekking, mat en er ook nog eens zeer naturel uitzien....
quote:MissMMM schreef op 19 oktober 2011 @ 11:20:

[...]

Ik vind hem niet te vettig, juist erg prettig dragen, ik heb wel een redelijk vochtarme huid, dus misschien dat ie daarom prettig aanvoelt bij mij. Met een poedertje erover (clinique) had ik de juiste dekking, mat en er ook nog eens zeer naturel uitzien....Wat is het verschil met die van EL, ik heb het idee dat EL veel "dikker" en droger is...
Voor het aanschaffen van een foundation kan je toch het beste even een testertje vragen vind ik ,om zo miskopen te voorkomen.In een winkel is het ,licht ook anders dan dat je het buiten ziet in het daglicht.. Had laatst nog een tester van Clinique meegenomen maar zat weer teveel roze in. Ik blijf toch bij de Mac omdat ze toch de meeste tinten hebben wat ik bij een ander merk nog niet ben tegengekomen.
ben ik met je eens en op je hand is toch anders dan je gezicht..
Mary Kay foundation, plantaardig en super product! voor droge of vette huid. mail me maar als je het wilt uitproberen info@kimagestyle.nl
Ik gebruikte eerst nooit foundation maar heb laatst een tube Xperience gekocht van Max Factor, en hij bevalt mij goed.

Ik heb er een keer een proefje van gebruikt en ik vond de kleur erg mooi, dus toen heb ik hem gekocht.

Betaalbaar, kleur sluit mooi aan bij mijn huid (de kleur lijkt net een tintje lichter dan m'n eigen huid, of in elk geval, lichter dan de oneffenheden en vlekjes) en ik vind hem goed dekken. Geen idee of het je porien afsluit, hoe merk je dat?

Als ik geen zin heb in foundation (en dat is best vaak), gebruik ik gekleurde dagcreme van Nivea Young. Zie ik er nét iets gezonder en egaler uit.
quote:Jirelle schreef op 19 oktober 2011 @ 11:16:

Je kan dan beter naar de Douglas of de ICI Paris. Ik heb zelf bij de Etos gewerkt maar daar hadden we geen kwasten etc om iemand mee op te maken.

Ik zelf had een hele tijd geleden ook die Sisley foundation gekocht (¤60,-) alleen de kleur die ze me gaven was veels te geel! Zonde van het geld dus. Ik zit nu zelf te sparen voor de Lancome Teint Miracle foundation, ik hoor daar heel veel goede dingen over en ze hebben ook hele lichte kleuren, voor de "spook" dames onder ons ;)

Waarom probeer je geen ander kleur (dat gele herken ik wel een beetje) Er schijnt een kleur porcelein te zijn, ik had Ivory (iets te donker)

Lancome vond ik een roze ondertoon hebben.
quote:_airecolette_ schreef op 16 oktober 2011 @ 22:42:

[...]

De Translucent poeder van Max Factor, rond zwart doosje. Er zit een sponsje bij dat ik altijd weggooi. Ik breng het op met een kwast van echt haar, gekocht bij Mooi. Omdat het transparante poeder is, loop je niet te hannesen met de kleur. Ik gebruik het overigens zonder foundation, omdat ik dat niet nodig heb. De poeder is voor mij onmisbaar! (ongeveer 12,- bij Etos/Kruidvat enzo)Nu Hollands Next Top Model korting: heb hem net voor 8,75 gekocht bij Kruidvat!
quote:Emma95 schreef op 19 oktober 2011 @ 09:51:

Voor een vette of gecombineerde huid is mineral make-up echt geweldig. Dat is een hele fijne poedermake-up die versmelt met je huid. Niet te vergelijken met gewone poeder.

Lees maar eens bij Bare Escenuals of Pur Minerals.

Sinds ik een paar jaar geleden een starterkit gekocht heb, wil ik niets anders meer.

Je krijgt absoluut geen glimhoofd, het blijft de hele dag mooi en je ziet het niet zitten.

Het is wat duurder, maar met zo'n doos (met foundation, bronzer en kwast) doe je echt wel een jaar.Echte minerale makeup is niet geschikt voor de vette huid omdat het van zichzelf geen vetten bevat. Wanneer je deze poeder op de vette huid aanbrengt, neemt het de huidvetten op. Deze huidvetten tasten de pigmenten aan waardoor de kleur zal veranderen. De kleur wordt vooral donkerder.
quote:Matisse schreef op 14 oktober 2011 @ 16:47:

Vichy Normaderm. Een van de weinige foundations met een goede lichte kleur in het assortiment, blijft goed zitten, goed smeerbaar en veroorzaakt geen pukkeltjes.Ik gebruik deze ook en ben er heel tevreden over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven