M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
He, Scooby, hoe was het? Kids erg gemist en blij ze weer te zien?

O jee, Frans, das wel een dramadag! Wel leuke schoentjes gescoord?

Is echt leuk hoor, de speelotheek, ik kan het alleen soms wat lastig vinden allemaal, maar ik moet er mijn weg nog een beetje vinden denk ik. En niet duur, 27,50 voor een jaar en dan mag ik per keer 2 dingen meenemen.

Huisje voor buiten is leuk! Ik weet het ook nog niet, ik bedenk steeds van alles, maar vergeet dan weer wat het was...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Heeft iemand van jullie nog tips voor speelgoed voor in de auto? Behalve een dvd-speler, die gaat alvast absoluut mee, maar daar is ze ook niet de hele reis mee zoet.

Wat drinken jullie kindjes eigenlijk? Lynn eigenlijk altijd appelsap, maar ik zou het ook wel fijn vinden als ze water drinkt. En zou diksap nou beter zijn dan appelsap, of maakt dat niet uit?
Speel-o-theek is idd erg leuk. Ik heb voor het werk geinformeerd en bij ons kostte het 12,50 per jaar en ook 2 dingen per keer. (of was het 3)

Ben er zelf nog nooit geweest. Wil dat binnenkort wel eens gaan doen.

Voor in de auto, gaan we op zoek naar iets met een stuur. De autofreak hier.

Zal eens een foto maken van het klimrek dat wij hier in de tuin hebben staan, daar klimt hij zelf op en glijd er dan weer zelf af. Helemaal alleen, kei knap!!

Dacht date r wel een foto van bij zat in de AK, maar kun je niet goed zien denk ik.

Speelhuisje hebbenw e ook, ook favoriet hier (met tijden dan)

Juultje, misschien een paar boekjes, spelletje wat ze zittend in de auto kan doen?? Zal voor je gaan denken.
Das goedkoop, Indian, 12,50 voor een jaar! En ik vond het bij ons al niet duur...

Leuk zo'n klimrek in de tuin. Hier komt in de zomer een schommel. Huisje vind ik ook wel leuk, maar weer niet goed waar ik dat moet laten.

Ik heb bij Bruna een boekje van Barbapapa besteld, dat vindt ze nu helemaal geweldig, dus die krijgt ze dan. Ik ga ook een en ander inpakken, misschien dat ze het leuk vindt om met het pakpapier te prutsen. Spelletjes vind ik lastig, zo veel kan ze nog niet natuurlijk.

Echt drama-dag hier vandaag, Frans, lijkt wel wat op jouw dag van een paar dagen terug... over alles moet strijd worden gevoerd. Broek aan, Lynn boos en slaan. Lynn in de hoek, oke nu wel broek aan. Shirt aan, Lynn boos, Lynn in de hoek, oke nu wel shirt aan. Na het zwemmen eerst sokken aan en dan pas schoenen, Lynn boos en slaan, in de hoek (en das lastig in zo'n klein zwemhokje), en hopla, sokken en schoenen aan. Pfffff, ik word er doodmoe van, ben blij dat ze al anderhalf uur lekker ligt te slapen... Tussendoor is ze heel lief en gezellig, krijg ik knuffels, aaitjes en kusjes...
Hoi, oh daar komt Yuma aan.

Doei!!

en Juultje succes met lynn!! (ken het, hier ook regelmatig)
over drammen en NEE gesproken. HIer wil het zojuist iets niet lukken bij hem. Wat doet hij, hij gaat op de grond liggen stieren. Hihi
Wat een k*tdag! Leuk hoor, de hele dag door gemept worden door je kind... Iemand nog tips??
Juultje, ik ga ff toepassen wat ik heb geleerd op stage (slaan doen ze bijna allemaal!!!!) slaat ze uit frustratie of soms ook onverwachts? Kindjes uiten hun liefde voor jou ook door je te slaan, ze snappen (nog) niet dat dat niet fijn is eigenlijk. Pak dan haar handje en zeg tegen haar, we doen aaien als je mij lief vindt (Marit aait me nu ipv in mn gezicht te meppen!).

Waarschuw nooit bij schoppen, slaan en bijten, grijp meteen in. Pak haar hand vast en zeg dat ze wilde slaan omdat ze boos is (benoem de oorzaak/het gedrag) maar dat dat niet!!! mag. Slaat ze nog een keer hoppa in de hoek/box/gang. Probeer rustig te blijven, maar laat wel zien dat je boos bent en dat je het niet leuk vindt. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Zo ugh ik heb gesproken (hmmm ik kan hier geen gezichtjes plakken, anders kreeg je een knipoog)
ik heb een lijst praktische tips voor de koppigheidsperiode, ik zal eens kijken of ik die ergens digitaal kan vinden. Het is echt zoooooooooooooooooooooo handig af en toe.

Ze worden echt allemaal 2 he, erg duidelijk . Marit is vorige week flauwgevallen in een driftbui, ze was zo kwaad en was zo hard aan het schreeuwen dat ze 'vergat' adem te halen. Meeeeeen das schrikken, ik wist dat zoiets kon gebeuren in theorie, maar ja, mijn kind doet dat soort dingen natuurlijk niet .
Juultje,terugslaan

Sorry hier geen ideeen, kind hier slaat niet, schopt niet etc., Het verhaal van Tiram klinkt goed trouwens.Ik heb het net even uit mijn hoofd geleerd voor het geval dat...

Scoob, hoe hebben jullie het gehad?

Wij zijn vandaag voor het eerst twee uurtjes "als gezin" weg geweest. Er zit hier vlakbij een geweldige mega kinderboerderij/speeltuin/educatiecentrum/monkeytownachtig ding. Pipsie ging helemaal uit haar dak :-) Jammer toch dat ze nog steeds niet loopt,dan zou het nog leuker zijn. Er waren trouwens allemaal jonge beesten, erg leuk.

Tiramam,hoe gaat het met jullie? Ik denk vaak aan je nu je zo'nnieuwe start bent begonnen!

Pips

NB

Ik typ al drie dagen op mijn nieuwe laptop! Erg gaaf, Vista enzo erop. Probeer iedere avond een half uurtje er voor uit te trekken om het apparaat te leren kennen, moet wel wennen. Grin, ben nu ook "persoonlijk failliet" trouwens....;-)
Tiramam, jemig ik lees nu dat stukje over het flauwvallen....Men... wat zul je geschrokken zijn!

Even wat anders trouwens. Wat vinden jullie, Pipsie is sinds februarie vorig jaar nonstop verkouden geweest op maximaal 1 maand na. Moet ik daarmee nu naar de dokter? In de CB boekjes staat dat alle jonge KDVkids vaak verkoudenzijn en dat je daarvoor niet naar een dokter hoeft. Maar omdat het nu zo vaak en zo lang door gaat begin ik wat te twijfelen. Okay... Papsie twijfelt, hij vindt al maanden dat ik met Pipsie naar de dokter moet.

Oeps..kleine roeptoeter wordt wakker...drinkalarm!
Pips!!! Hoe gaat het? Hoe doe je het nu met de bv? Heb je al wat meer vrede met de situatie?

Pipsie praat echt al goed zeg!

Indian, hoe is het vandaag gegaan met je nieuws? Mag het al van de daken geschreeuwd?

Scooby, hoe was jullie vakantie? Hoe ging het zonder de kindjes? Weer helemaal platgeknuffeld vandaag ?

Merel hangt het bord al? Het nieuwe huis al helemaal ingericht in gedachten? Is Valentijn er al geweest? Wat vond hij ervan? Wanneer krijgen jullie de sleutel (of heb ik daar overheen gelezen)?

Hier gaat t wel zn gangetje, Marit is lekker dwars , ik ben lekker druk, DE ideale combinatie . Deze week zit ik op de helft van mn stage, het gaat zo snel! Loop weer lekker achter dus met alles....
Pips, ut is ook k*tweer wat betreft verkoudheidsbeestjes. Als je twijfelt gewoon naar de HA gaan hoor! Daar issie voor aangenomen . Al is het alleen maar om Papsie gerust te stellen (hahaha, laat HEM maar lekker naar de HA gaan dan he!)
hmmmmm zitten er allergieen in de fam?
Hoi Tiramam,

Hier geen allergie etc. En ik laat Papsie idd gaan maar soms is het fijn ook de mening van derden te horen :-)

Ow....kleinste roeptoeter meld zich...
Hooooi!!!

Scoob; hoe is het om weer terug te zijn? En hoe was het skien?? Pfff... ik zit t/m woensdag (snds gisteravond) in het zuiden van het land (vlakbij Frans!). En jeeee.... ik mis de kids! Wie had dat gedacht?! En nu al, dus.... Hoe moet dat komende nacht en morgen?? Nah ja; hopelijk biedt de cursus veel afleiding.

Pips; waar zit die megaleuke monkeytown-achtige toestand?? Misschien wel een leuk idee om met zijn allen naar toe te gaan na de poppeslok?! Lijkt me geweldig leuk!

Wo, en een nieuwe laptop. Super; ik wil ook al een tijdje eentje, maar vind het best prijzig. Helemaal omdat we eigenlijk een prima "vaste" PC hebben....

Nah; ik moet gaan. De cursus begint zo...
Hai ff snel

Heb net mn haar otch maar laten knippen, bobline. weer eens wat anders. Volgende week doe ik er denk ik nog wat blond in, maar nu geen tijd want zo weer werken.

Xop succes met de cursus. Hoelang zit je daar?

Pips, ik zou zeker even naar de HA gaan, wie weet heeft ze inderdaad een allergie ofzo, een jaar non stop verkouden kost ook veel energie. Die ze dan weer niet voor andere dingen kan gebruiken, zoals los lopen enzo. Waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar om het uit te sluiten altijd goed.

(je kan ook bij een homeopaat langsgaan, voor korreltjes voor verbetring van de weerstand, dus niet het standaard gebeuren van VSM, maar zeer specifiek. Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan en Valentijn is bijna nooit ziek/verkouden, terwijl hij wel op kdv zit)

Heee tiraman, gezellgi. Fijn een tip. ben benieuwd naar die lijst. Drift buien, jeemig, da s heftig als ze gaan flauw vallen. Gelukkig weet jij als vk wat je moet doen.

Juultje, hou vol. Tip van Tira lijkt mij een goede. Valentijn deed dat ook en nu nooit meer. Wel schopt hij de hond van mijn vader ) da s weer een ander probleem.

Scoob, lekker gehad? Kids gemist of juist helemaal niet?

Ons huis staat nu op internet bij de makelaar, morgen ofzo bij Funda, zal linkje in de AK doen.

Ben weer weg......

Merel
druk heir geweest met Pips en tiramam. Leuk!!!!

JAJAJAJAJAJAJA ons huis is verkocht!!

(schreeuwt het nu van alle daken!!!)

Nou ben weer weg, mag vanmiddag ook weer werken.

Leuk merel je haren, denk ik aan je beschrijving te lezen, denk dat we een klein beetje hetzelfde hebben nu! Ben erg nieuwsgierig dus ga snel in de AK kijken

Zo ladies daar ben ik weer ff. Best heftig om gelijk weer 2 dagen na je vakantie te moeten werken. (vandaar nu pas een uitgebreidere reactie) Thuis nog een rommeltje met spullen van de vakanties. Maar wij en de kids hebben een erg leuke vakantie gehad. Wij hebben genoten van het niet even hoeven te zorgen. Lekker onbezorgd aan de apres ski met een biertje en dan zien we wel wanneer en hoelaat we eten. Heerlijk relaxed. Skien ging super goed. Kan het nu eindelijk echt goed, netjes beentjes naast elkaar en een mooi 'hupje' erin. Was fijn om dit eens 7 dgn achter elkaar te doen. Weer was goed. 1 Dag sneeuw en verder mooie blauwe luchten. Net als hier de afgelopen dagen.

Kids hebben het ontzettend naar hun zin gehad bij opa en oma. Laura wil als ze 5 is mee skien en heeft tegen opa en oma gezegd dat ze dan niet meer komt logeren, alleen jasper komt dan...wijs kind. Nu was ze alleen een beetje bezorgd of ze dan nog wel eens ging logeren bij opa en oma. Ze dacht dat dat nu nooit meer kon/mocht. Schatje toch!

Jasper kletst ons nu helemaal de oren van het hoofd. Als je hem een week niet gehoord hebt dan verbaas je daar helemaal over. Zondagavond liep manlief naar de gang en roept ie: Wat ga je doen? !!!! Wij keken elkaar helemaal verbaasd aan van huh... wijsneus.

Nu weer helemaal gezellig thuis met elkaar. Heb in Oostenrijk echt de knop omgezet en heb ze niet gemist. Bewust genoten en had gewoon heel veel afleiding door skien en het stappen. Geen tijd om over het gemis na te denken. Paar keer met ze gebeld en elke dag met oma gesmst.

Genoeg over mij. Ga dit ff posten eens even kijken hoever ik met reageren op jullie kom.

Pipsie, leuke een poppeslok. Misschien is april een beter idee gezien de verjaardagen. Wij vieren het ook de 16e maart, dat weekend wordt wat lastig. Eerlijk gezegd had ik het laatst toen ik bij mijn ouders logeerde al in mijn achterhoofd om bij je langs te komen. Helaas een te druk programma met andere familie bezoekjes.

Goed idee van Xop om poppeslok te combineren met bezoekje aan dat leuke kind vriendelijk parkje bij jullie in de buurt.

Tiramam, wat een goeie tips van je. Ik ga ze ook onthouden. Ook gezellig dat je weer lekker vaak hier bent. Vind je verhalen/reacties altijd leuk te lezen.

Merel, leuk huis heb je nu. Dat verkoop je vast snel. Mooie startersprijs met alle grote dingen in orde. Ik ging vanmiddag even snel kijken in de AK voordat ik Laura van school ging halen. Kwam ik daarna Roos tegen, die ging op de fiets Evie halen. Dus gezellig samen met beppend naar de scholen gefietst. (evie zit op andere school dan laura) Ik vertellen van je huis, en toen vertelde ze dat ze net een uitnodiging voor de verjaardag van Valentijn gekregen had. Erg grappig dat ze jou ook kent. Morgenmiddag komt ze ff een bakkie hier doen. Meiden willen spelen met elkaar.

Hebben jullie al afspraken voor kijkers? Nog een paar weekjes en dan mag jij lekker boarden. Gaaf! Ben benieuwd wat Valentijn van de sneeuw vind.

Juul, dat gebeurd hier ook, denk je jeetje wat zijn ze vervelend of slapen ze slecht en dan worden ze ziek, dan valt gelijk het kwartje waarom ze ineens zo anders waren. Ik heb het al vaker geschreven maar het gedrag van Lynn en ook van Milena is zo herkenbaar voor mij. Het lijkt bijna wel of jullie laura beschrijven. Die was ook zo op die leeftijd. Er komen weer allemaal herinneringen naar boven. Jasper is zo anders, die is veel rustiger, minder driftig en minder lang boos om iets. Het komt allemaal goed, het zijn echt fases waar je door heen moet. De ene dag supervrolijk en volgende dag kun je ze wel weer achter het behang plakken. Soms duurt het paar dagen of paar weken. Ik merk nu Laura 4 is dat het steeds beter gaat, je kunt makkelijker dingen afspreken zij kan goed vertellen wat ze zelf wil doen en wat ik mag doen.

Indian, Wow gefeliciteerd, jullie huis verkocht. Leuke foto's van de carnaval. Heb ze ook op je hyves gezien. Was wel koud zo te zien met de optocht. In Kirchberg waren heel veel brabanders omdat er bij jullie vakantie was. Heel veel verkleed en gekke dingen op het hoofd met skien. Ook in de eettentjes op de pistes was het bedienend personeel vaak verkleed. Heb helaas dit jaar bij ons in het dorp de carnaval gemist. Volgend jaar maar weer.

Frans, heb je stukje bij juul gelezen wat ik net geschrevn heb over Laura. Echt zo herkenbaar. Hoe milana doet. Is manlief nog thuis of weer op reis? Hoe gaat ie nu tussen jullie?

Ik ga er een einde aan breien, verhaal is erg lang geworden volgens mij. Heb geen tijd om terug te lezen ga nu Jasper halen. Lees het later nog wel en zal dan de typefouten die er ongetwijfeld in staan verbeteren.

Greetz Scooby

Xop, ik vergeet nog te zeggen, wat een zielige Sophie, de waterpokken. En jij bent nu op de hort als ik het goed lees? Wat voor cursus doe je? En gaat ie nu weer een beetje met sophie?

Haha, Pips, dat zal ik maar niet doen, terugslaan. Maar ze dreef me wel tot het uiterste gisteren, knettergek werd ik er van. Gelukkig vandaag een erg gezellig dagje gehad. Mijn ouders zijn geweest, en das altijd goed, Lynn is gek op opa en oma (van beide kanten trouwens).

Tira, bedankt voor je tips! Sommige pastte ik al toe, doet goed dat ik dus op de goede weg ben. Die tip van dat aaien is ook goed, die zal ik ook eens proberen. Lynn kan trouwens heel goed aan mij zien als ik echt boos ben, ik hoef haar dan maar aan te kijken en ze bindt in. Die lijst met tips hou ik me voor aanbevolen!

Het is trouwens echt uit boosheid dat ze slaat, ze doet het als ze iets niet mag, of bv in de auto moet terwijl ze niet wil.

Jee, zeg, dat Marit is flauwgevallen!

Ik denk dat ik ook naar de dokter zou gaan, Pips, kan geen kwaad in ieder geval.

Indian: gefeliciteerd!!

Scoob, Lynn en Milena lijken inderdaad wel op elkaar qua gedrag, 'grappig' dat jij dat weer herkent van Laura. Er is dus nog hoop?

Morgen weer begin van de werkweek voor mij..
huh ik heb die tips gemist. Waar staan die dan???? Kan altijd weer wat nuttigs bij zitten.

Ja was best fris Scooby, dus dik ingepakt. Maar was wel enorm leuk. hadden ook prijs, in het ene dorp de 2de prijs, in het andere dorp de 3de prijs!!

Mmmm weinig bijzonders verder te melden eigenlijk.

Tot morgen.

oh had ik al verteld dat ik de prednison aan het afbouwen ben??? Gaat wel enorm langzaam, mar het begin is gemaakt. ja volgens mij had ik dat al verteld. nouja weer wat herhaling dan.

Laura heeft mij ook tig x gemept, uit frustratie / boosheid. Vooral mijn bril moest het ontgelden. Die pakte ze dan van mijn hoofd en smeet m op de grond. Ik denk achteraf dat ze al heel veel zelf wilde doen en dat begreep ik dan niet of ze kon het gewoon ook zelf nog niet. Ze kon zich niet duidelijk genoeg maken. Ik zie dat nu ook weer terug. Je moet niet te snel iets voor haar doen. Ze wil zoveel mogelijk zelf doen. Tja wij als moeder willen graag onze kids helpen.

Indian, tips staan volgens mij bij maandag van Tira. Gefeliciteerd met jullie prijzen!

Juul, werk ze. Ik zit voor de 3e dag deze week op kantoor. Pff wel heftig, ben nog geen dag met mijn kindjes alleen geweest. Moest eigenlijk vrijdag werken maar dan kon mijn moeder niet oppassen ivm begravenis. Tja dan vandaag ook nog maar. Heb ik daarna bijna een week vrij, volgende week dinsdag pas weer.
Bleh wat een naar weer. Was zo mooi de afgelopen dagen, vanmorgen al vroeg de bedden afgehaald, denk kan ik die mooi buiten drogen, niet dus!

Dankje scoob, heb ze gevonden. Nou we doen het dus goed. Hihi.

Weet je wat ik soms moeilijk vind, heb je je dag niet, alles gaat mis, en dan ook nog een dwarse peuterpuber. En dan heb ik soms de neiging om een keer tegen hem te schreeuwen als hij weer iets doet wat niet mag / kan. Maarja dat helpt niet, weet ik, maar is soms wle moeilijk om me dan in te houden. hebben jullie dat ook wel eens??? Of ben ik de enige???

Nou ga weer verder, tot straks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven