Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
Je klinkt als een verwend egocentrisch persoon.

Dat heb je door?

Word eens volwassen en besef dat je verantwoordelijkheden hebt in het leven.

Feesten is leuk, maar ga eens studeren, werken, op kamers, je afspraken nakomen.

Blijf jij dit gedrag vertonen dan kom je nergens.
quote:kaetje schreef op 19 oktober 2011 @ 18:41:

Pfffff, je komt gewoon midden in de nacht aankakken op een doordeweekse avond! Ik zou echt hartstikke pissig zijn als ik op zondagnacht tot half 3 op blijf om iemand te zien en die doet dan zo laconiek. Maandag is gewoon weer een werkdag/schooldag!Sterker nog, ik zou niet eens meer opendoen...

Opbokken zeg...als jij 3!!! uur de tijd vergeet vergeet ik jou voor de rest van de nacht ook even hoor..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 18:53:

Ik ben net 18 en hij is net 21. Ik geef wel toe dat er verschillen tussen ons zijn qua houding. Hij woont op zichzelf, betaalt alles zelf, is heel erg serieus met zijn studie bezig (rechten derde jaar) en ik woon bij mijn ouders, mijn ouders betalen alles en ik doe niet veel voor mijn studie op de universiteit. Ik ga persoonlijk liever leuke dingen doen met mijn vriendinnen, wat ik dan ook vaak doe. Maar aan de ene kant is dat juist goed aangezien hij me helpt met mijn studie af en toe.

Gewoon op je ingeslagen weg doorgaan. Bereik je vast veel op alle vlakken!

En hoe verzin je het om maar een greintje te denken dat HIJ fout zit.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 18:55:

Het was niet bewust dus ik zie niet in waarom ik mijn excuses aan zou moeten bieden. Hij maakt er een groot probleem van. Maar ik zal erover nadenken.

Sjee, ik vind je nogal dom. Als je iets onbewust(waar ik geen klap van geloof) verkloot, hoef je je excuses niet aan te bieden...

Volgens mij hebben je ouders wat gemist in je opvoeding. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:35
Reden: Provocatie
% gewijzigd
Is het onderhand tijd voor de klapstoelen en popcorn pizza?
klinkt zeker raar
Dus je vind het handig dat ie je helpt met je studie omdat je daar zelf te lui voor bent?

Ik denk niet dat je zelf doorhebt dat je keihard profiteert van iemand die om je geeft. Hij negeert je omdat hij wilt dat je een les leert, die dus blijkbaar niet echt doordringt. Je vraagt hulp hoe dit opgelost kan worden, kijk dan eerst naar jezelf. Want jij bent het probleem.

En open geen topic als je niet eens eerlijk naar jezelf kijkt. Want mensen wilen geholpen worden, en nu word je afgezeken.

En doe je vriend een plezier....

Maak het uit, daar maak je hem uiteindelijk veel gelukkiger mee,

Believe me....
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 18:57:

[...]

Ik ben serieus. Ik weet dat ik tegenover hem onvolwassen ben, maar hoe raar het ook klinkt; het compenseert elkaar wel.

HAHA je bent tegen iedereen onvolwassen, niet alleen tegenover hem.

Jammer dat ik weg moet, volg af en toe graag een gode soap
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 18:38:

Inderdaad, beetje 'n zeur situatie van zijn kant, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat hij mij weer ''toelaat''/minder boos is.

Door je fout te erkennen en sorry te zeggen.

Moet hij dan sorry zeggen dat jij niet op komt dagen om 11 uur en gewoon je telefoon uit zet? Wees dan slim en laad hem op ofzo..

Ik had je niet binnen gelaten, of in ieder geval in een andere kamer gezet zeg.

Het was niet bewust dus ik zie niet in waarom ik mijn excuses aan zou moeten bieden. Hij maakt er een groot probleem van. Maar ik zal erover nadenken.

Als je nou eens begint met het ophouden met je kutsmoesjes, niet bewust, een paar uur te laat! Je zat toch niet met je hoofd in een bubbel???? Alsof er ook niet al andere mensen op en eerder tijdstip aftaaide. Je hebt er voor gekozen langer te blijven om dat het gezellig was, dat is egoïstisch dat je dat gedaan het zonder te bellen.

Kweek klote en geef dat toe.
Oh leuk, weer een topic van deze TO :-D

/popcornmodus
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:37
Reden: Provocatie
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:38
Reden: Bashen
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:38
Reden: Off topic
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:39
Reden: Off topic
% gewijzigd
De psycholoog in mij ziet een patroon. Leest u even mee.

Voorbeeld één: op de universiteit voer je geen barst uit. Het interesseert je kennelijk niet. Als je er vanaf geschopt dreigt te worden, weiger je toe te geven dat dat aan jezelf ligt. Men moet maar een uitzondering voor jou maken. Als je een gesprek krijgt met je begeleider kom je niet opdagen, je hebt het namelijk te druk met uitgaan.

Voorbeeld twee: je komt vier uur te laat aanzetten bij je vriend, die je beloofd had bij hem te blijven slapen. Hij is boos omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden. Jij bent boos omdat hij het waagt je op je verantwoordelijkheid aan te spreken.

Mijn tip? Denk eens aan iemand anders dan jezelf en GROW UP!

Als jij per ongeluk een glas drinken bij iemand over de bank gooit, dan zeg je ook geen sorry, want het was niet bewust?

Grow up....
Ik ben niet dom, ik studeer aan de universiteit.

Ik zeg niet dat hij per definitie fout zit aangezien ik begrijp dat hij boos is. Ik vind het alleen belachelijk dat hij zo lang en zo overdreven reageert. Ik vind het ook nog eens beledigend dat hij mij egoistisch en naief noemt, laat hij ook mee zien dat hij niet bepaald vertrouwen heeft in mij.
Borrelnootjes iemand ? Wijntje?
Hoe groot is dat bord voor je kop TO?

Ik hoop dat je keihard wordt gedumpt door je vriend en dat je vader je uit huis knikkert. Anders leer jij nooit wat.
*heb nog niet bijgelezen *

Maarre.... hoe oud ben je? '' ik was de tijd vergeten''.

En , hoe kon je hem ''s nachts bellen, met een lege telefoon?

Zal wel vet mosterd zijn
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ach, je doet je best niet voor je studie, maar dat zal de universiteit een worst wezen. Die zijn jou over een tijdje wel weer vergeten. Je doet nu raar tegen je vriendje, dat doet hem waarschijnlijk wel wat pijn, maar dat geeft niet. Hij is je over een tijdje gewoon vergeten. Je doet raar op het forum, maar dat geeft niet. Er komt binnenkort wel weer een andere rare aardbei hier de boel op stelten zetten, en dan zijn we jou wel weer vergeten. Je doet sletterig op foto's, dat vinden jongens leuk, maar ook dat geeft niet. Zij zijn je zo vergeten.

Je kan wel tegen iedereen en alles aanschoppen, maar alles en iedereen is jou zo vergeten. Je hebt niets te brengen.

Zit je dan.. met jezelf.

Succes.
Nou, als je tegenover hem onvolwassen bent, dan zul je vast wel begrijpen waarom hij je niet meer wil spreken. Ik zou ook niet meer bellen of opnemen als ik gebeld werd in zo'n situatie.

Dus. Tot zover je verkering.
GOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

zie de o van goh in mijn avatar
Ik quote je even:

Ik had mijn telefoon uitgedaan omdat het batterijding knipperde en hij anders sowieso uit zou vallen. Omdat ik mijn tel uitdeed kon ik de telefoon weer aandoen om hem alsnog te bellen om te zeggen dat ik weg zou gaan. Anders was mijn telefoon sowieso uitgevallen en had ik niemand meer kunnen bellen. Ik vind het wel logisch.

Ik ben wel verliefd maar ik was gewoon met andere dingen bezig en dan gaat de tijd simpelweg snel.

Je bedenkt allerlei excuses maar feit blijft dat jij gewoon fout zit. Je had ook je telefoon op kunnen laden voor je van huis ging. Je had ook zijn nummer even op een papiertje kunnen noteren voor je je telefoon uit zette en dan met iemand anders telefoon een berichtje kunnen sturen.

En jij was gewoon met andere dingen bezig en de tijd ging simpelweg snel. Ja, tuurlijk. Dat ligt niet aan jou, daar kan jij niets niets niets aan doen. Ondertussen zit hij thuis op jou te wachten en kom je midden in de nacht zonder een berichtje oid aankakken. En dan ook nog durven te zeggen dat het allemaal niet jouw schuld is! Neeeeeee, het is zeker zijn schuld dat hij midden in de nacht ongerust op jou zit te wachten?

Ik geef hem groot gelijk en zou je niet meer hoeven zien. Niet omdat je een keertje te laat komt maar omdat je totaal niet ziet wat daar fout aan is en dat je daar vanalles aan had kunnen doen. Een volgende keer kan het dus zo weer gebeuren want jij ziet niet wat je anders had moeten doen.
Dat ouders alles betalen vind ik niet zo gek, dat hebben de mijne ook gedaan en ik ken wel meer van zulke ouders. Dat je daarnaast heel weinig doet en je zo opstelt vind ik wel gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven