Werk & Studie alle pijlers

planner thuiszorg

19-10-2011 18:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb morgen (uh oh) een sollicitatiegesprek voor de functie van Planner in de thuiszorg. Dit lijkt mij een hele leuke baan. Ik ben al 15 jaar receptioniste in een verzorgingshuis dus affiniteit met 'oudjes' heb ik wel.

Maar ik wil me gewoon graag goed voorbereiden voor dit gesprek. Iemand tips/suggesties/info whatelse?

Alvast bedankt!
Ik vond het een hel van een baan, mijn broer idem (die is nu zorgmanager). Bij thuiszorg organisaties zijn dingen vaak zoooo dramatisch slecht geregeld!

Maar wie weet vind jij het geweldig succes!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Succes!

Een vraagje uit interesse: Vragen ze nog om een bepaalde opleiding?
Of de thuiszorg organisatie ''dramatisch'' is verschilt per organisatie, ik hoor namelijk ook vaak goede verhalen!
Is het voor de thuiszorg in Groningen?

Ik ben nl afgewezen voor die functie laatst

Succes in ieder geval!
Ik denk dat 'affiniteit met oudjes' niet per se een pré is als je planner wilt worden. Misschien is het juist vervelend als je je zo betrokken voelt, omdat de thuiszorg steeds meer afgeknepen wordt, er weinig tijd is voor de cliënten en er dus vrijwel geen tijd is voor een praatje of wat persoonlijke aandacht.

Maar succes met je sollicitatie!

Kun je goed organiseren? Wat doe je als je je schema rond hebt, maar 1 iemand meld zich ziek en de ander kan geen opvang vinden voor haar kind?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tip: Zeg geen 'oudjes'. Zo vreselijk denigrerend, ook al bedoel je het goed. Gewoon niet doen. Het zijn oudere mensen.

Ik denk dat die affiniteit ook niet echt nodig is, affiniteit met organiseren en de zorgsector wel, dus dienstverlenend, overzicht hebben, stressbestendig zijn en een gladde rug hebben.

Ook erg kort door de bocht: de thuiszorg behelst meer dan oudere zorgvragers, zorg voor ernstig zieken, clienten die na een revalidatie (daar kan vanalles onder vallen) weer naar huis mogen maar nog wel thuiszorg nodig hebben, terminale zorg etc. En ook bestaat er individuele begeleiding voor bv begeleiding aan psychisch belaste mensen die specifieke steun nodig hebben.

Het is wel handig als je een beetje weet hoe en wat in de thuiszorg. Ik hoor ook altijd luid geklaag vanuit het planbureau, en chronisch overspannen personeel etc, het lijkt mij ook een takkenbaan, maar leuke collega`s kunnen natuurlijk een hoop goed maken.
"ikke1988, 13 minuten geleden

Of de thuiszorg organisatie ''dramatisch'' is verschilt per organisatie, ik hoor namelijk ook vaak goede verhalen!"

Daar heb je gelijk in waarschijnlijk, maar bij ons in de regio is het een ellende
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
sterkte en succes met de baan! dat plannen bij de thuiszorg is gigantisch, je moet iig stevig in de schoenen staan, tegen stress kunnen is een pre
Ik ben weggegaan bij een thuiszorgorganisatie omdat de planners zó slechte planden dat het werken vreselijk was! Ik hoop dat jij het beter gaat doen

succes!!
Het scheelt ook nogal of je de V&V teams gaat plannen of de huishoudelijke dienst. Tenminste bij ons zijn dat twee verschillende "planningsgroepen". Vooral het plannen van de V&V teams wordt hier door veel planners als stressvol ervaren, inderdaad vanwege de vele wijzigingen en eisen/verwachtingen/etc. van zowel cliënten als personeel. Het plannen van de huishoudelijke dienst is minder ingewikkeld en stressvol omdat daar weinig wisselingen in indicatie ed zijn over het algemeen.
succes...

laat even weten hoe het gegaan is...
Oh ja, veel succes morgen natuurlijk!
Affiniteit met de zorg is denk ik belangrijker dan affiniteit met bejaarden.

Verder moet je het leuk vinden in een hectische werkomgeving te werken, een goed geheugen hebben, accuraat zijn en administratieve ervaring is ook wel handig.

Succes!
Poeh...... ik weet niet of ik nog wel zin heb in deze baan na al deze reacties hoor. Veel positiefs kwam er niet uit hier. Maar daar vroeg ik dan ook naar. Naar jullie ideeën dus. Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Kijk dat er in de zorg eea aan schort ja dat wist ik al wel. Dat kom ik dagelijks tegen in mijn huidige baan. Ik heb iemand gesproken die dus straks mijn collega kan gaan worden en die was juist hartstikke enthousiast over haar baan als planner. Nou, ik ga er morgen gewoon heen en zie het allemaal wel. Kijken wat ze allemaal te vertellen hebben.

Jullie horen nog van me! ;).

In elk geval bedankt voor jullie reacties.

Groetjesssss
quote:lien69 schreef op 19 oktober 2011 @ 19:44:

Poeh...... ik weet niet of ik nog wel zin heb in deze baan na al deze reacties hoor. Veel positiefs kwam er niet uit hier. Maar daar vroeg ik dan ook naar. Naar jullie ideeën dus. Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Kijk dat er in de zorg eea aan schort ja dat wist ik al wel. Dat kom ik dagelijks tegen in mijn huidige baan. Ik heb iemand gesproken die dus straks mijn collega kan gaan worden en die was juist hartstikke enthousiast over haar baan als planner. Nou, ik ga er morgen gewoon heen en zie het allemaal wel. Kijken wat ze allemaal te vertellen hebben.

Jullie horen nog van me! ;).

In elk geval bedankt voor jullie reacties.

GroetjesssssSucces en bereid ook zelf wat vragen voor! Dat maakt uiteraard een goede indruk, maar kan je ook bepalen of de functie wel bij jou past.
Ik ken iemand die ook op zo'n functie heeft gesolliciteerd en die kreeg vragen over kennis van wet-en regelgeving omtrent arbeidstijdenbesluit (of zoiets) en vragen over kennis van planningssoftware. Ook een casus over een kraamverzorgster met kattenallergie die ingepland was in een gezin met juist: katten...

Wie weet heb je er wat aan, succes!
Ik vind planner en receptioniste wel erg ver uit elkaar liggen? Of heb je bijkomende taken naast het receptiewerk?
Ik hoorde van de week iemand zeggen dat ze een teflon-huid heeft ontwikkeld; alles glijdt er zo af. Dat moet je ook hebben als je gaat plannen, er wordt aan alle kanten aan je getrokken. Maar als je de puzzel rondkrijgt is het hartstikke leuk! Je moet dus echt van puzzelen houden. Ben zelf planner, niet in de thuiszorg. Enige kennis van CAO is wel handig. Ik werk met een groot planningsprogramma, en daarin wordt de ORT en de vakantiedagen etc bijgehouden. Programma leer je wel, vooral door te doen.

Succes!
quote:Esmoreit schreef op 19 oktober 2011 @ 20:29:

Ik ken iemand die ook op zo'n functie heeft gesolliciteerd en die kreeg vragen over kennis van wet-en regelgeving omtrent arbeidstijdenbesluit (of zoiets) en vragen over kennis van planningssoftware. Ook een casus over een kraamverzorgster met kattenallergie die ingepland was in een gezin met juist: katten...

Wie weet heb je er wat aan, succes!Ja, ik denk ook dat je een baan als deze niet moet onderschatten. Ik zou gillend gek worden iniedergeval.
TO, het klinkt alsof je gaat solliciteren naar een functie waar je geen idee van hebt wat het inhoudt.

Wat had jij je voorgesteld bij een functie als planner?
Ik heb gewerkt als planner op een politieburo.

Allereerst: Ik zie absoluut de link niet tussen receptioniste en planner.

Verdee is het voor een planner belangrijk om snel overzicht te hebben, logisch denkvermogen, stressbestendig (zeker bij veel wijzigingen).

Het leuk vinden om te puzzelen en over meer lijnen kunnen denken is ook best belangrijk. Net als kennis van de arbeidstijdenwet, hoewel je dat ook gaandeweg op kunt doen.

Ik vond het een fantastische baan. Maar heb binnen de regio waar ik werkte ook gemerkt dat lang niet iedereen er voor geschikt is. En een slechte planner is echt killing voor een team.

Je klinkt alsof je niet echt veel weet over/inzicht hebt in de functie waarop je solliciteert.

Succes in elk geval. Het is geen makkelijk beroep, wel een leuk beroep.
Uhhh... vraag ook even naar je salaris.

Heb ook een keer gesolliciteerd in de Thuiszorg. Heb een hbo-diploma en zou met psychiatrische patienten, verslaafden ed gaan werken. Met een werkweek van 28 uur, kwam ik uiteindelijk op een salaris onder mijn bijstandsuitkering. Na ja, salaris zat net rond dat bedrag, maar oa de reiskostenvergoeding was zo slecht, dat ik er op toe moest leggen ( hele regio rond crossen). Dan nog overblijfkosten voor de kinderen, enz. Mijn koopkracht zou ruim 100 Euro erop achteruit gaan. Verdiensten waren iets meer dan de helft van mijn vorige baan .
Lien, kom je nog even vertellen hoe het gegaan is?
quote:Madhe schreef op 19 oktober 2011 @ 21:08:

TO, het klinkt alsof je gaat solliciteren naar een functie waar je geen idee van hebt wat het inhoudt.

Wat had jij je voorgesteld bij een functie als planner?up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven