Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:18:

[...]

Das waar maar ik blijf het gewoon overdreven vinden dat hij zo gefrustreerd reageert.En jij vindt het geen teken aan de wand dat hier pakweg 40 verschillende mensen je vriend gelijk geven? Dat stemt niet tot nadenken?
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:30:

Als ik me alleen maar ga focussen op de dingen die ik belangrijk vind, wordt het per definitie niks met mij in de toekomst.

Oke, ik ga mijn excuses aanbieden omdat ik fout zat, wat ik ook wel weet. Blijf er wel bij dat hij overdreven reageert. Dat hier mensen zijn die op cynische wijze mij gelijk geven terwijl ze het dus niet menen, heb ik dan wel weer door hoor mensen. Ik reageer d'r alleen niet op.

Dat ik hem pijn heb gedaan vind ik ergens een beetje overdreven gezegd, maar goed. Ik vind hem zeker wel leuk en ik wil hem zovaak mogelijk zien (iedere dag als het kan) maar ik had het gewoon leuk met vriendinnen en ik was de tijd echt vergeten.

Waarom zeg je dat het niets wordt met je in de toekomst als je gaat focussen op dingen die je belangrijk vind?

Waarom vind je die dingen dan zo belangrijk?
quote:Aubrey schreef op 19 oktober 2011 @ 18:59:

Is het onderhand tijd voor de klapstoelen en popcorn pizza?Neuh die haalt de mod weg. Je kan op de grond gaat zitten met maiskorrels, de magnetron is ook al geconfisqeerd.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:12:

Het was niet de bedoeling. Het was een fout. Ik had het gewoon gezellig, tijd vergeten, klaar. Misschien dat ik mijn excuses aan ga bieden maar daar sta ik dan niet achter aangezien het niet met opzet was.Niet erg lief van je. Hij is ongetwijfeld nog boos juist omdat jij weigert je excuses aan te bieden. Je onbegrepen voelen is namelijk niet fijn (net als niet belangrijk (genoeg) worden bevonden).
Ik vind jou maar raar. En niet lief voor je vriend.
quote:_flower_ schreef op 19 oktober 2011 @ 19:33:

[...]

Waarom zeg je dat het niets wordt met je in de toekomst als je gaat focussen op dingen die je belangrijk vind?

Waarom vind je die dingen dan zo belangrijk?Omdat TO haar vriendje al vergeet door een feestje met vriendinnetjes. Kun je nagaan hoe snel niet-interessante dingen zoals school dan je gedachten ontglippen
Mijn Blackberry werkt als volgt:

- Bij batterijcapaciteit van 3 % of lager is Internetten niet meer mogelijk;

- Bij 1 % schakelt de Blackberry zich uit, maar ik kan alleen een noodtelefoontje plegen, 112 of zo;

- Bij 0 % krijg ik hem niet meer aan. De enige manier om hem weer aan te krijgen is aansluiten op de adapter of op de computer (via USB).

Maar goed, Ikbenlief heeft niet aangegeven welke mobiel ze heeft, dat is volgens mij slechts een detail. Wel dat ze haar vriend in de zorgen heeft laten zitten. Ik denk dat hij hevig geschrokken is, toen plotseling om 2:30 de telefoon ging met Ikbenlief aan de lijn.
World of Warcraft: Legion
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 20:00
Reden: Off topic
% gewijzigd
quote:Oriane schreef op 19 oktober 2011 @ 19:32:

[...]

Hier ook een..... Die dat schooltje ook heeft afgerond...maar er ook niks van snapt.Gelukkig, dan ligt het niet aan het feit of je al dan niet gestudeerd hebt aan de universiteit.
[quote]Oriane schreef op 19 oktober 2011 @ 19:32:

[...]
anoniem_71657 wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:36
Reden: een keer is genoeg
% gewijzigd
quote:saeva schreef op 19 oktober 2011 @ 19:34:

[...]

Niet erg lief van je. Hij is ongetwijfeld nog boos juist omdat jij weigert je excuses aan te bieden. Je onbegrepen voelen is namelijk niet fijn (net als niet belangrijk (genoeg) worden bevonden).Ik ga mijn excuses wel aanbieden. Misschien voelt hij zich inderdaad niet belangrijk genoeg voor mij door deze situatie.
quote:Star schreef op 19 oktober 2011 @ 19:34:

[...]

Neuh die haalt de mod weg. Je kan op de grond gaat zitten met maiskorrels, de magnetron is ook al geconfisqeerd.
quote:jo12345 schreef op 19 oktober 2011 @ 19:30:

[...]

TO heeft gewoon gelijk hoor over die telefoon.

Als hij aangeeft bijna leeg te zijn en je hem dan uit zet, kun je later gewoon een kort telefoontje doen. Daar is niks geks aan. Probeer het zelf maar eens.Ze schrijft in OP dat ze toen nog 5 min heeft gebeld met hem. Rarara.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@ ikbenlief

Als jij alleen dingen belangrijk vind die jou nergens brengen in de toekomst, waarom vind je deze dan belangrijk.

Ik vind plezier maken ook super belangrijk.

Maar zonder geld en dus zonder te werken kunnen wij onze hypotheek toch echt niet betalen hoor. Tja en zonder huis, sta je op straat. En lijkt me toch niet zo fijn als het zo koud en nat is buiten.

En werken en/of studeren kan ook leuk zijn.
quote:rozenstruikje schreef op 19 oktober 2011 @ 19:03:

Ach, je doet je best niet voor je studie, maar dat zal de universiteit een worst wezen. Die zijn jou over een tijdje wel weer vergeten. Je doet nu raar tegen je vriendje, dat doet hem waarschijnlijk wel wat pijn, maar dat geeft niet. Hij is je over een tijdje gewoon vergeten. Je doet raar op het forum, maar dat geeft niet. Er komt binnenkort wel weer een andere rare aardbei hier de boel op stelten zetten, en dan zijn we jou wel weer vergeten. Je doet sletterig op foto's, dat vinden jongens leuk, maar ook dat geeft niet. Zij zijn je zo vergeten.

Je kan wel tegen iedereen en alles aanschoppen, maar alles en iedereen is jou zo vergeten. Je hebt niets te brengen.

Zit je dan.. met jezelf.

Succes.Ik quote deze nogmaals voor TO want deze is op zich wel wat hard maar oh zo waar, zeker voor 18 jarigen die zichzelf het middelpunt van het universum zien (en dat zijn er veel)
Beste forummers,

We zijn dit topic aan het opschonen. Off topic berichten, persoonlijke aanvallen en provocaties worden verwijderd.

We verzoeken jullie dringend om on topic te blijven en je te onthouden van persoonlijke aanvallen op andere gebruikers. Anders zijn wij genoodzaakt om verdere maatregelen te nemen.

We hopen dat dat niet nodig zal zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik wist trouwens niet dat dat zeilmeisje een oudere zus had.
quote:_flower_ schreef op 19 oktober 2011 @ 19:33:

[...]

Waarom vind je die dingen dan zo belangrijk?Ohnee, zo bedoel ik het niet. De dingen die ik belangrijk vind, zijn ook daadwerkelijk belangrijk alleen kan ik mijn aandacht daar niet op focussen. De dingen die ik leuk vind, wel.
quote:hipslala schreef op 19 oktober 2011 @ 19:26:

Woepsie, jij vraagt om deze reacties.

Het is wel raar wat je zegt, daarom reageer ik op jou.

Het is niet raar wat ik zeg en wil je mij der nou eens buiten laten en me niet steeds afschilderen als 1 of ander rare weet ik t wat!

Ik zeg nergens dat TO slim bezig is. Maar dan hoeven haar studies en weet ik t allemaal er niet bij te worden gehaald. Dan wordt ik er nog bijgehaald als ik ook een nickname van ikbenlief ben...

Dat is dus niet zo, zo kan ik dalijk nergens meer reageren, omdat iedereen denk dat ik ikbenlief ben. Ik ken haar niet en heb verder niks met haar te maken. Ik reageer alleen in de topics, waar er ook wat van haar bij zitten
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:_flower_ schreef op 19 oktober 2011 @ 19:40:

En lijkt me toch niet zo fijn als het zo koud en nat is buiten. Vandaag bijvoorbeeld was het erg slecht weer: hagel en onweer. En dan wil je niet buiten zijn.
World of Warcraft: Legion
Heb niet alles gelezen, maar ik snap jour vriend helemaal. Heb dit 1x met mijn ex meegemaakt en was behoorlijk bezorgd. De kans dat er iets gebeurd is klein, maar stel dat het nou wel een keer zo is? Wees blij dat hij zoveel om jouw geeft. Als hij helemaal niets had gezegd zou dat meer reden tot zorg geven. Dat hij boos wordt (als dit echt zo was, mogelijk meer een uiting een gevoelens van onmacht) is echt wel te begrijpen
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:37:

[...]

Ik ga mijn excuses wel aanbieden. Misschien voelt hij zich inderdaad niet belangrijk genoeg voor mij door deze situatie.Precies en daarom werd hij ook boos en hij was uiteraard bezorgd om je.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 19:58
Reden: Bashen
% gewijzigd
quote:woepsie schreef op 19 oktober 2011 @ 19:42:

[...]

Het is niet raar wat ik zeg en wil je mij der nou eens buiten laten en me niet steeds afschilderen als 1 of ander rare weet ik t wat!

Ik zeg nergens dat TO slim bezig is. Maar dan hoeven haar studies en weet ik t allemaal er niet bij te worden gehaald. Dan wordt ik er nog bijgehaald als ik ook een nickname van ikbenlief ben...

Dat is dus niet zo, zo kan ik dalijk nergens meer reageren, omdat iedereen denk dat ik ikbenlief ben. Ik ken haar niet en heb verder niks met haar te maken. Ik reageer alleen in de topics, waar er ook wat van haar bij zittenHaar studie en intellect erbij halen doet TO zelf steeds. Hoe anders denk je dat iedereen hier het weet?
Woepsie, ik reageer op jou wanneer ik daar zin in heb.

Ik vind het wel raar wat jij zegt, daar kun jij zelf niet over oordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven