Ex eist dat ik meer ga werken

18-10-2011 13:29 666 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bijna vijf jaar gescheiden. Samen hebben we een kind en alles is gegaan via een advocaat en dus via de rechter. In het verleden al problemen met ex gehad mbt tot betalen van KA. Hij vindt dat hij teveel betaald en dus betaalde hij simpelweg niet en verlaagde eigendhandig het bedrag.Via het LBIO toch nog gekregen. Naar de rechter voor vermindering stapt hij niet omdat hij weet dat hij in het ongelijk gesteld wordt omdat er geen enkele reden is om te verlagen. Mijn advocaat die ik ingeschakeld had toen hij achterwege bleef bevestigde dit ook. Ook naar mijn ex toe n.a.l. van zijn inkomstengegevens etc die hij haar had toe gestuurd. Hij heeft die gegevens notabene uitzichzelf zonder dat mijn advocate daarom had gevraagd, naar haar toe gestuurd. Zo was hij ervan overtuigd dat hij teveel betaalde.

Uiteindelijk werd er weer gewoon betaald maar wel op een treiterende manier en gewoon dwars liggen als het gaat om ons kind mbt omgang etc. Hetzij minder, want intussen heeft hij een relatie gehad en even samengewoond. Het was in die periode rustig wat de KA en treiteren aangaat. Maar nu is het inmiddels uit en woont hij weer alleen en begint het weer.

Twee weken terug werd ik wederom door hem gebeld. Hij eiste van mij, dat ik voortaan ons kind kom brengen en halen als het zijn weekend is. Toen hij samenwoonde mocht ik ons kind niet eens brengen of halen omdat zijn huis verhuurt werd en hij bij zijn vriendin woonde. Hij doet dat niet meer dat halen en brengen, zegt hij en hij wilt dat ik voortaan 40 uur per week ga werken want volgens hem is ons kind nu oud genoeg (net 9 jaar) dat ik meer kan gaan werken. Ik werk al drie dagen?? Want hij kon het allemaal niet opbrengen. Ik vroeg hoe moet ik dat doen dan? Dat was mij probleem hoe ik de opvang regelde. Als ik maar meer ging werken zodat de KA naar beneden kan.

De KA van oktober is trouwens ook niet gestort. Meneer moest even zien hoe hij dat ging doen. Ik zou nog horen.

Wat moet ik hier nu mee? Kan dit allemaal zomaar? Kan hij zo blijven treiteren? Kan hij eisen dat ik meer ga ga werken? Wat nu?
Nou leuk dat je het fijn vond op die manier.

Ik zou voor geen goud met je willen ruilen.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:roosje4 schreef op 19 oktober 2011 @ 15:16:

@Cameron, nee dat weet ik niet. Want nogmaals, ik kan niet in hun portemonee kijken.

Ik neem aan dat je ook niet op de hoogte bent van alle aspecten van hun leven.

Mensen kunnen hele specifieke kosten hebben die ze moeten ophoesten. Een vriendin en haar kinderen hebben bv. hoge medische kosten die niet vergoed worden.
"Wat klets je nou?" Kunnen we het gewoon beleefd houden?

Is die 1400¤ netto voor haar of voor je vriend? PA en KA zijn aftrekbaar voor de betaler. DE ontvanger betaalt belasting over de PA. Als zij 200¤ netto PA ontvangt, moet zij daarover nog belasting betalen. Jouw vriend kan het aftrekken. Ik begrijp dat hij aardig verdient, dus netto kost zijn ex hem waarschijnlijk niet meer dan 100¤ per maand. Om je daar nu zo kwaad om te maken...
Ga in therapie!
quote:ildiko schreef op 19 oktober 2011 @ 17:13:

[...]

Wat klets je nou! Met het 50/50 verdelen van de financieen bedoel ik: zijn hogere salaris + haar lagere salaris bij elkaar gooien en door twee delen. Hij verdient beduidend meer dan zij, ook als zij meer zou werken, dus hij zou altijd een hoog bedrag alimentatie moeten betalen, en terecht! Maar van gesloten beurzen is geen sprake en dat heb ik ook nooit beweerd. Ik heb beweerd dat alle inkomsten gelijk verdeeld worden.

Daarbij vind ik dan wel dat, omdat al het andere eerlijk verdeeld is, zij dus ook meer mag gaan werken en als zij dat niet doet, dan zijn de 'lasten' niet eerlijk verdeeld en zou ze wat mij betreft haar recht op PA kwijtraken!Dat komt omdat er wordt uitgegaan van de situatie op het moment van scheiden, dat is een stukje bescherming naar degene die achterblijft.
quote:Cameron10 schreef op 19 oktober 2011 @ 18:40:

Nou leuk dat je het fijn vond op die manier.

Ik zou voor geen goud met je willen ruilen.je zit zo vast aan je eigen ideeën hierover, je eigen mening, dat er gewoon niet iets anders kan bestaan wat ook goed gaat volgens jou. En eerlijk gezegd is dat precies wat me altijd opvalt aan thuisblijfmoeders, ze zeggen wel voor de vorm 'iedereen moet het zelf maar weten wat ze doen' maar ondertussen lopen ze over van de vooroordelen en altijd die mening erdoor drukken. Er is maar 1 goede manier, en al het andere is inferieur. Als kinderen zelf aangeven gelukkig te zijn opgegroeid, dan is dat gewoon in de ogen van de thuisblijfmoeder onmogelijk. Jammer hoor, een open mind is op zoveel manieren waardevol, ook voor kinderen om dat mee te krijgen.
quote:dreamer schreef op 19 oktober 2011 @ 18:17:

[...]

Integendeel, in mijn jeugd zwierven juist de kinderen met tbm op straat.. om daar hun eigen gang te kunnen gaan. DAt kon ik thuis

Echt wel. In mijn geval was mijn vader thuis, hij werkte in het weekend.

Bij ons was het na schooltijd vaste prik, verzamelen op het buurtspeelplein, en op woensdag soms knutselen in het buurthuis. Als kind hadden wij in ieder geval meer interesse voor elkaar, dan de ouderlijke theepot.
quote:devima schreef op 19 oktober 2011 @ 18:40:

[...]

Ik neem aan dat je ook niet op de hoogte bent van alle aspecten van hun leven.

Mensen kunnen hele specifieke kosten hebben die ze moeten ophoesten. Een vriendin en haar kinderen hebben bv. hoge medische kosten die niet vergoed worden.Precies, je weet niet welke kosten ze hebben naast hun vaste lasten.
quote:_avril_ schreef op 19 oktober 2011 @ 18:46:

[...]

je zit zo vast aan je eigen ideeën hierover, je eigen mening, dat er gewoon niet iets anders kan bestaan wat ook goed gaat volgens jou. En eerlijk gezegd is dat precies wat me altijd opvalt aan thuisblijfmoeders, ze zeggen wel voor de vorm 'iedereen moet het zelf maar weten wat ze doen' maar ondertussen lopen ze over van de vooroordelen en altijd die mening erdoor drukken. Er is maar 1 goede manier, en al het andere is inferieur. Als kinderen zelf aangeven gelukkig te zijn opgegroeid, dan is dat gewoon in de ogen van de thuisblijfmoeder onmogelijk. Jammer hoor, een open mind is op zoveel manieren waardevol, ook voor kinderen om dat mee te krijgen.Lieve avril, dit stukje staat ook bol van de aannames. Jammer dat je ook meteen alle tbm over een kam scheert. Over een open mind gesproken....
quote:_avril_ schreef op 19 oktober 2011 @ 18:46:

[...]

je zit zo vast aan je eigen ideeën hierover, je eigen mening, dat er gewoon niet iets anders kan bestaan wat ook goed gaat volgens jou. En eerlijk gezegd is dat precies wat me altijd opvalt aan thuisblijfmoeders, ze zeggen wel voor de vorm 'iedereen moet het zelf maar weten wat ze doen' maar ondertussen lopen ze over van de vooroordelen en altijd die mening erdoor drukken. Er is maar 1 goede manier, en al het andere is inferieur. Als kinderen zelf aangeven gelukkig te zijn opgegroeid, dan is dat gewoon in de ogen van de thuisblijfmoeder onmogelijk. Jammer hoor, een open mind is op zoveel manieren waardevol, ook voor kinderen om dat mee te krijgen.

Ik snap niet waar je dat nou weer vandaan haalt. Ik had eerder al uitgelegd dat ik blij was dat mijn moeder thuis was elke dag. Het heeft goed voor mij gewerkt. Als ik me indenk dat ik elke dag met een sleutel om mn nek had moeten wachten en mezelf zou moeten vermaken zou ik een heel ongelukkige jeugd gehad hebben. Ik ben zo opgegroeid, het is me goed bevallen en ik doe het net zo bij mijn kind. Dat is mijn MENING. Jij noemt dat een vooroordeel. Sja, kan ik niet tegenaan lullen hoor.

Tweede ding is, ik ben geen thuisblijfmoeder. Ik heb schijnbaar een andere definitie van een tbm.

Derde ding is, ieder ander moet lekker doen wat ie wil. Zit ik toch niet mee? Waar haal je dat idee toch vandaan? Denk je nou echt dat ik daar wakker van lig? Zal me een dikke hemaworst wezen wat de rest van de moeders doet. Niet iedereen heeft mijn normen en ik heb ze gelukkig ook niet van iedereen.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Het stukje van Avril staat idd ook vol met aannames. Maar vind de reacties van Cameron behoorlijk vervelend worden nu.
Het hele topic draait inmiddels niet meer om het advies geven aan TO...
@Iry,

Ik vind het nog altijd zo vreemd om te zien hoe iemand (man of vrouw) zo kan veranderen na een scheiding zeg! En walgelijk dat gedoe over spullen en kleding. Dat kennen we hier thuis ook; moeder geeft de kids altijd in kapotte, te kleine, te koude (of warme) kleding mee. Terwijl we bij wijze van de week ervoor nog een compleet nieuwe garderobe voor ze hebben gekocht. Hebben er ook wel eens aan zitten denken om ze de nieuwe kleding niet meer mee te geven, maar daar 'pak' je alleen de kinderen mee. Overigens heeft moeder zoontje ook weleens op zn sokken meegegeven, omdat zij nieuwe schoenen voor hem had gekocht en die mocht hij niet aan naar ons toe. Of dochter, in de sneeuw, op schoenen met gaten naar school gestuurd. Ik vind het vooral zo sneu voor de kinderen
quote:dubiootje schreef op 19 oktober 2011 @ 18:42:

Is die 1400¤ netto voor haar of voor je vriend? PA en KA zijn aftrekbaar voor de betaler. DE ontvanger betaalt belasting over de PA. Als zij 200¤ netto PA ontvangt, moet zij daarover nog belasting betalen. Jouw vriend kan het aftrekken. Ik begrijp dat hij aardig verdient, dus netto kost zijn ex hem waarschijnlijk niet meer dan 100¤ per maand. Om je daar nu zo kwaad om te maken...

Ho ho....

Over KA krijgt hij maar zeer beperkte aftrek; iets van Euro 75 per maand per kind geloof ik.

Dus die Aftrek over PA van Euro 200 per maand is te verwaarlozen.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:Turkooiss schreef op 19 oktober 2011 @ 19:42:

@Iry,

Ik vind het nog altijd zo vreemd om te zien hoe iemand (man of vrouw) zo kan veranderen na een scheiding zeg! En walgelijk dat gedoe over spullen en kleding. Dat kennen we hier thuis ook; moeder geeft de kids altijd in kapotte, te kleine, te koude (of warme) kleding mee. Terwijl we bij wijze van de week ervoor nog een compleet nieuwe garderobe voor ze hebben gekocht. Hebben er ook wel eens aan zitten denken om ze de nieuwe kleding niet meer mee te geven, maar daar 'pak' je alleen de kinderen mee. Overigens heeft moeder zoontje ook weleens op zn sokken meegegeven, omdat zij nieuwe schoenen voor hem had gekocht en die mocht hij niet aan naar ons toe. Of dochter, in de sneeuw, op schoenen met gaten naar school gestuurd. Ik vind het vooral zo sneu voor de kinderen

Hier ben ik het mee eens, dat mensen na een scheiding kunnen veranderen. Ik kan me ook ergeren aan dingen die ex doet: knopjes van het rompertje nooit dicht doen, kind stinkt altijd naar after shave/parfum, te warm of te koud aangekleed. In een relatie was dat waarschijnlijk ook voorgekomen, maar had je er iets van gezegd. Dus geldt: slikken. Zolang de veiligheid niet in het geding is kleine ergernissen gewoon wegslikken. En ex zal op mij ook wel het eea aan te merken hebben mbt de opvoeding gok ik zo. Dat is menselijk.

Maar goed, op ander niveau: mensen kunnen idd ontzettend veranderen na een scheiding.
quote:Turkooiss schreef op 19 oktober 2011 @ 19:34:

Het stukje van Avril staat idd ook vol met aannames. Maar vind de reacties van Cameron behoorlijk vervelend worden nu.

Dat snap ik wel, het gaat er hier onderling soms best wel ruig aan toe, al die mensen met hun eigen mening. Iedereen vertelt zijn verhaal vanuit zijn eigen referentiekader.

Zo heb jij iets met het woord "walgelijk"

Vind ik ook wel wat vervelend worden onderhand...
quote:Marahbloem schreef op 19 oktober 2011 @ 19:57:

[...]

Hier ben ik het mee eens, dat mensen na een scheiding kunnen veranderen. Ik kan me ook ergeren aan dingen die ex doet: knopjes van het rompertje nooit dicht doen, kind stinkt altijd naar after shave/parfum, te warm of te koud aangekleed. In een relatie was dat waarschijnlijk ook voorgekomen, maar had je er iets van gezegd. Dus geldt: slikken. Zolang de veiligheid niet in het geding is kleine ergernissen gewoon wegslikken. En ex zal op mij ook wel het eea aan te merken hebben mbt de opvoeding gok ik zo. Dat is menselijk.

Maar goed, op ander niveau: mensen kunnen idd ontzettend veranderen na een scheiding.

off topic: Hahaha sorry hoor, moet even lachen om deze ergernissen. Zou op zich wel een leuk nieuw topic kunnen worden: waar erger jij je aan bij je ex, met betrekking tot jullie kinderen?

Mijn kind (ons kind) ruikt ook altijd naar mijn ex, en dat is geen fris gewassen geurtje. Dus zet ik haar vaak meteen onder de douche de volgende dag, zodat ze haar eigen geurtje weer heeft:)
quote:dubiootje schreef op 19 oktober 2011 @ 18:42:

Ik blijf de hele tijd netjes en mij wordt de hele tijd verweten dat ik verbitterd en boos ben terwijl dat niet het geval is.

Nu begin ik aardig geirriteerd te raken omdat mijn woorden continu worden verdraaid en verkeerd worden geinterpreteerd. Ik begrijp best dat ik een niet-zo-populair standpunt inneem, namelijk dat ook moeders kunnen werken, maar dat daarom mensen door mijn posts zo'n waas voor hun ogen krijgen dat ze niet meer kunnen lezen wat er staat, dat begrijp ik niet.

Persoonlijk vind ik dat wij alles in onze situatie heel eerlijk verdelen. Daarbij gaat de omgang met de ex ook nog eens prima, doen we veel dingen samen en de sfeer is oké. Ja, de kinderen wonen in twee huizen, maar hoeven nooit met dingen te slepen en mogen alles meenemen wat ze willen.

Er is één aspect waar ik het niet mee eens ben en daar gaat iedereen hier van stuiteren, want wee je gebeente als je vindt dat moeders ook voor zichzelf moeten kunnen zorgen.

Je rekensommetje gaat trouwens niet op, Dubiootje. Als de ex meer zou werken, zou het gezamenlijk inkomen groter zijn, zou dús de gehele alimentatie wat omlaag gaan èn zou het allemaal een stuk rechtvaardiger zijn.

Ik heb overigens geen begrip voor de redenatie: hij betaalt veel alimentatie, dús hij zal het wel kunnen missen, dus 100 euro meer of minder maakt niet uit. Hij betaalt erg veel, houdt niet heel veel over en elk honderdje scheelt. Daarbij is datzelfde honderdje meer of minder ook hetgeen waarvoor ik hier het vuur aan de schenen krijg omdat datzelfde honderdje absoluut niet ingeleverd mag worden, want dan wordt moeders veel te veel benadeeld.

Ze heeft maar de helft van de maand de kinderen. Momenteel brengt ze de kinderen op haar vrije dagen ook gewoon naar de NSO, maar ze kan niet werken!

Ik begrijp werkelijk niet wat mij nou zo'n vreselijk rotwijf maakt dat ik vind dat ze dan wel zou kunnen werken.

Maargoed...waar ik dus geirriteerd van raak is het constante verdraaien van mijn woorden en het maken van aannames.
@Marahbloem,

Ja zie dat ook om me heen bij ouders die uit elkaar zijn. Lijkt me zo lastig dat 'loslaten' wat de andere ouder doet. Want het gaat toch om je kind. Een goede verstandhouding tussen de ouders vind ik zo belangrijk na een scheiding, daar zijn kinderen (maar ook ouders, nieuwe partners) zo gebaat bij. Vind het moeilijk om te zien dat persoonlijke issues vaak niet aan de kant kunnen worden gezet omwille van de kinderen, hallo..er is wel besloten om kinderen te krijgen dus dan hoor je dat gewoon te doen, vind ik! Ja sorry frustraties

Erg kinderachtig van me, maar moet er gewoon uit; walgelijk, walgelijk, walgelijk. Dus. *zucht*
Ildiko, waar mensen hier volgens mij over vallen is dat jij er eigenlijk niets over te zeggen hebt. Jouw partner heeft het zo afgesproken met zijn ex.

Ik vind dat als jij je wilt beklagen, dat je maar moet gaan klagen bij je partner over zijn keuzes en de manier waarop hij de dingen geregeld heeft. En niet hier op een forum lekker anoniem zijn ex zitten affikken.

Dat heeft niets te maken met 'moeten moeders werken'.
quote:Cameron10 schreef op 19 oktober 2011 @ 20:11:

[...]

off topic: Hahaha sorry hoor, moet even lachen om deze ergernissen. Zou op zich wel een leuk nieuw topic kunnen worden: waar erger jij je aan bij je ex, met betrekking tot jullie kinderen?

Mijn kind (ons kind) ruikt ook altijd naar mijn ex, en dat is geen fris gewassen geurtje. Dus zet ik haar vaak meteen onder de douche de volgende dag, zodat ze haar eigen geurtje weer heeft:)

Ja, inderdaad even spuien..zoon komt hier altijd in een after shave walm binnen waar je u tegen zegt. Houd me altijd in om aan ex te vragen of zijn fles misschien is omgevallen . Ik kleed zoon meestal om, gewoonweg omdat de geur te overheersend is, maar misschien ben ik er extra gevoelig voor. Aan de andere kant, weet zo wel dat ex hem optilt en vasthoudt (ons kind is een baby). Oeh, dat klinkt wel heel erg he

Jij dus onder de douche om haar eigen geurtje terug te krijgen. Toch prettig om ook eens van anderen te horen...:-).
quote:helene31 schreef op 19 oktober 2011 @ 19:06:

[...]

Lieve avril, dit stukje staat ook bol van de aannames. Jammer dat je ook meteen alle tbm over een kam scheert. Over een open mind gesproken....de gemiddelde reactie hier is nu eenmaal zo, daar scheer ik niet iedereen mee over 1 kam. Het is hier gewoon standaard geworden, en cameron is daar een lichtend voorbeeld van. Ik zal er voortaan een disclaimer bij plaatsen: gemiddelde reactie, maar uitzonderingen daar gelaten.
quote:pinks schreef op 19 oktober 2011 @ 20:15:

Ildiko, waar mensen hier volgens mij over vallen is dat jij er eigenlijk niets over te zeggen hebt. Jouw partner heeft het zo afgesproken met zijn ex.

Ik vind dat als jij je wilt beklagen, dat je maar moet gaan klagen bij je partner over zijn keuzes en de manier waarop hij de dingen geregeld heeft. En niet hier op een forum lekker anoniem zijn ex zitten affikken.

Dat heeft niets te maken met 'moeten moeders werken'.

(Ook in het algemeen geldt: dat mogen die moeders lekker zelf uitmaken, hun leven.)
Ildiko, trek het je niet zo aan, zoals ik al zei, iedereens reactie is gekleurd door wat hij/zij heeft meegemaakt of hoort in zijn/haar omgeving.

Ik vind het ook raar dat die ex van jouw man niet werkt omdat ze PA krijgt. PA is ook wel beetje achterhaald, hooguit om even op gang te komen na er jaren uit geweest te zijn, of gedeeltelijk misschien. Maar dan weer lekker zelf doen.

KA is een heel ander verhaal, maar dat zeg je zelf ook al.

Ik heb ook te maken met aannames van anderen, en eerlijk gezegd doe ik zelf ook wel een een aanname. (gebeurt zelden hoor)
@Ildiko,

Voor wat het waard is; ik begrijp je heel goed en je frustraties ook. Ik denk dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten, met het verschil dat hier de verstandhouding tussen ouders 0,0 is.
quote:Cameron10 schreef op 19 oktober 2011 @ 19:27:

[...]

Ik snap niet waar je dat nou weer vandaan haalt. Ik had eerder al uitgelegd dat ik blij was dat mijn moeder thuis was elke dag. Het heeft goed voor mij gewerkt. Als ik me indenk dat ik elke dag met een sleutel om mn nek had moeten wachten en mezelf zou moeten vermaken zou ik een heel ongelukkige jeugd gehad hebben. Ik ben zo opgegroeid, het is me goed bevallen en ik doe het net zo bij mijn kind. Dat is mijn MENING. Jij noemt dat een vooroordeel. Sja, kan ik niet tegenaan lullen hoor.

Tweede ding is, ik ben geen thuisblijfmoeder. Ik heb schijnbaar een andere definitie van een tbm.

Derde ding is, ieder ander moet lekker doen wat ie wil. Zit ik toch niet mee? Waar haal je dat idee toch vandaan? Denk je nou echt dat ik daar wakker van lig? Zal me een dikke hemaworst wezen wat de rest van de moeders doet. Niet iedereen heeft mijn normen en ik heb ze gelukkig ook niet van iedereen.Lees al je reacties maar eens terug, en ook je laatste opmerking hierboven. Iedereen die een goede ervaring heeft met opgroeien, zonder een moeder thuis iedere dag, daar reageer je negatief op. En nu ook weer uit de hoogte: "niet iedereen heeft mijn normen,,,,"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven