Ex eist dat ik meer ga werken

18-10-2011 13:29 666 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bijna vijf jaar gescheiden. Samen hebben we een kind en alles is gegaan via een advocaat en dus via de rechter. In het verleden al problemen met ex gehad mbt tot betalen van KA. Hij vindt dat hij teveel betaald en dus betaalde hij simpelweg niet en verlaagde eigendhandig het bedrag.Via het LBIO toch nog gekregen. Naar de rechter voor vermindering stapt hij niet omdat hij weet dat hij in het ongelijk gesteld wordt omdat er geen enkele reden is om te verlagen. Mijn advocaat die ik ingeschakeld had toen hij achterwege bleef bevestigde dit ook. Ook naar mijn ex toe n.a.l. van zijn inkomstengegevens etc die hij haar had toe gestuurd. Hij heeft die gegevens notabene uitzichzelf zonder dat mijn advocate daarom had gevraagd, naar haar toe gestuurd. Zo was hij ervan overtuigd dat hij teveel betaalde.

Uiteindelijk werd er weer gewoon betaald maar wel op een treiterende manier en gewoon dwars liggen als het gaat om ons kind mbt omgang etc. Hetzij minder, want intussen heeft hij een relatie gehad en even samengewoond. Het was in die periode rustig wat de KA en treiteren aangaat. Maar nu is het inmiddels uit en woont hij weer alleen en begint het weer.

Twee weken terug werd ik wederom door hem gebeld. Hij eiste van mij, dat ik voortaan ons kind kom brengen en halen als het zijn weekend is. Toen hij samenwoonde mocht ik ons kind niet eens brengen of halen omdat zijn huis verhuurt werd en hij bij zijn vriendin woonde. Hij doet dat niet meer dat halen en brengen, zegt hij en hij wilt dat ik voortaan 40 uur per week ga werken want volgens hem is ons kind nu oud genoeg (net 9 jaar) dat ik meer kan gaan werken. Ik werk al drie dagen?? Want hij kon het allemaal niet opbrengen. Ik vroeg hoe moet ik dat doen dan? Dat was mij probleem hoe ik de opvang regelde. Als ik maar meer ging werken zodat de KA naar beneden kan.

De KA van oktober is trouwens ook niet gestort. Meneer moest even zien hoe hij dat ging doen. Ik zou nog horen.

Wat moet ik hier nu mee? Kan dit allemaal zomaar? Kan hij zo blijven treiteren? Kan hij eisen dat ik meer ga ga werken? Wat nu?
quote:Turkooiss schreef op 19 oktober 2011 @ 19:42:

@Iry,

Ik vind het nog altijd zo vreemd om te zien hoe iemand (man of vrouw) zo kan veranderen na een scheiding zeg! En walgelijk dat gedoe over spullen en kleding. Dat kennen we hier thuis ook; moeder geeft de kids altijd in kapotte, te kleine, te koude (of warme) kleding mee. Terwijl we bij wijze van de week ervoor nog een compleet nieuwe garderobe voor ze hebben gekocht. Hebben er ook wel eens aan zitten denken om ze de nieuwe kleding niet meer mee te geven, maar daar 'pak' je alleen de kinderen mee. Overigens heeft moeder zoontje ook weleens op zn sokken meegegeven, omdat zij nieuwe schoenen voor hem had gekocht en die mocht hij niet aan naar ons toe. Of dochter, in de sneeuw, op schoenen met gaten naar school gestuurd. Ik vind het vooral zo sneu voor de kinderen

Dat is het ook,het meest trieste wat je kan doen.

Zo erg dat wanneer ex een nieuwe broodtrommel en beker heeft gekocht, frum op de wisseldag naar mij, een pakje drinken en een boterhamzakje mee krijgt.

Mijn god, alsof ik denk zoooo dank je wel voor de broodtrommel en de beker.

En ja je hebt er alleen de kinderen mee. Ze kunnen overigens zelf goed de verantwoordelijkheid dragen dus ik snap dat spullen gedoe niet zo.

Frum heeft een eigen weekendtas en die mag hij vullen met wat hij mee wil nemen. Ik spreek af, dan vul je een andere keer de tas weer met de spullen mee terug.

Zo kan hij ook fijn zijn eigen knuffels, speelgoed ofzo meenemen toch?

what's the deal?

Zo ook later als ze groot zijn met kleren, verdwijnt er te veel naar de andere kant,dan zelf weer wat mee terug nemen als je hier mis gaat grijpen.

Nee ik snap het ook niet zo.

Raar gedoe.
@ Ildiko,

Ik denk dat ik je verhaal redelijk kan volgen.

Je preekt alleen voor de verkeerde parochie.

Een gedeelte forummers heeft nogal een beperkt zichtveld, maar hebben wel het grootste 'rechtvaardigheidsgevoel'.

Dus je kan je hier tot de eeuwigheid verklaren, maar hoe helder ook; dat doet er niet toe.

Ik zou dus de eer aan mezelf houden, als ik jou was.

Neemt niet weg dat ik voor een open discussie ben waarin verschillende meningen gerespecteerd dienen te worden.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:_avril_ schreef op 19 oktober 2011 @ 20:18:

[...]

de gemiddelde reactie hier is nu eenmaal zo, daar scheer ik niet iedereen mee over 1 kam. Het is hier gewoon standaard geworden, en cameron is daar een lichtend voorbeeld van. Ik zal er voortaan een disclaimer bij plaatsen: gemiddelde reactie, maar uitzonderingen daar gelaten.

Je hoeft niet zo aangebrand te doen.

Ik ben er ook een, mij zul je niet zien oordelen over andere moeders. Is niet aan mij. Jammer dat jij dat wel meent te doen.

Als je moeite hebt met een forummer, spreek die persoon dan persoonlijk aan, dat scheelt veel irritatie.
@ Iry,

Zoals jij ooit zo ongeveer naar mij beweerde; er is een andere kant aan dit verhaal wat onderbelicht blijft.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 22:00
Reden: Persoonlijke aanval
% gewijzigd
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:_avril_ schreef op 19 oktober 2011 @ 20:18:

[...]

de gemiddelde reactie hier is nu eenmaal zo, daar scheer ik niet iedereen mee over 1 kam. Het is hier gewoon standaard geworden, en cameron is daar een lichtend voorbeeld van. Ik zal er voortaan een disclaimer bij plaatsen: gemiddelde reactie, maar uitzonderingen daar gelaten.

Ah, ik ben een lichtend voorbeeld.

Ik ben geroerd door deze mooie woorden avril
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Precies Iry, raar gedoe! Hij koopt die dingen toch niet voor jou?! Soms zou ik willen weten wat er in die hoofden omgaat. Ik zou ook echt een boek kunnen schrijven over die rariteiten.

Helemaal met je eens Palanja! (Ook over dat aan een verhaal twee kanten zit, ook aan die van Iry en ook hier bij mij)
quote:Turkooiss schreef op 19 oktober 2011 @ 20:15:

@Marahbloem,

Ja zie dat ook om me heen bij ouders die uit elkaar zijn. Lijkt me zo lastig dat 'loslaten' wat de andere ouder doet. Want het gaat toch om je kind. Een goede verstandhouding tussen de ouders vind ik zo belangrijk na een scheiding, daar zijn kinderen (maar ook ouders, nieuwe partners) zo gebaat bij. Vind het moeilijk om te zien dat persoonlijke issues vaak niet aan de kant kunnen worden gezet omwille van de kinderen, hallo..er is wel besloten om kinderen te krijgen dus dan hoor je dat gewoon te doen, vind ik! Ja sorry frustraties

Erg kinderachtig van me, maar moet er gewoon uit; walgelijk, walgelijk, walgelijk. Dus. *zucht*

Een slechte verstandhouding ontstaat niet voor niets hoor. Ik heb ook een slechte verstandhouding met ex. Eerst vond ik het erg, maar inmiddels kan ik ermee leven, hij heeft me iets teveel geflikt over de rug van ons kind heen. Het meest zakelijke contact in mijn leven heb ik met de vader van mijn kind en dat is een vreemde en nare constatering. Maar zolang het functioneel is...

Loslaten is inderdaad het moeilijkste. Mijn kind heeft een gescheiden leven. Als hij bij zijn vader is weet ik niet hoe zijn leven eruit ziet (hij kan nog niet praten en het dus ook niet vertellen). En dats is moeilijk.
quote:palanja schreef op 19 oktober 2011 @ 20:25:

@ Iry,

[...]

Zoals jij ooit zo ongeveer naar mij beweerde; er is een andere kant aan dit verhaal wat onderbelicht blijft.Wat is dit nou voor 'n gemene opmerking?
quote:dubiootje schreef op 19 oktober 2011 @ 18:42:

Is die 1400¤ netto voor haar of voor je vriend?

Voor haar. En met de aftrek van de belasting is rekening gehouden bij het vaststellen van de alimentatie. Ze komt er dus niet bekaaid af omdat ze er belasting over moet betalen.

Ook is er al rekening gehouden met het bedrag dat vader terugkrijgt van de belasting. Nadat overal rekening mee is gehouden, is de hele boel door twee gedeeld zodat beiden evenveel te besteden hebben.

Zij is dus niet zielig en delft niet het onderspit. Ze heeft de helft van de maand haar handen vrij van haar kinderen, heeft een riant inkomen en werkt drie dagen per week. Met de kinderen die dus de halve maand niet bij haar zijn en ook nog eens naar school gaan, zou ik dus denken dat ze best wat meer kan werken om in elk geval van die PA af te komen. Maarja, inderdaad, zoals de meeste vrouwen hier denken...waarom zou ze? Ze zit er nu toch warmpjes bij. Voor haar is deze situatie perfect. Haar ex werkt voor haar (PA dus!), dus waarom zou zij nog gaan werken...

Gelukkig heb ik een vent die zijn ex op een goede manier achterlaat.

Het enige dus dat steekt is de PA.
quote:Turkooiss schreef op 19 oktober 2011 @ 20:28:

Precies Iry, raar gedoe! Hij koopt die dingen toch niet voor jou?! Soms zou ik willen weten wat er in die hoofden omgaat. Ik zou ook echt een boek kunnen schrijven over die rariteiten.

Helemaal met je eens Palanja! (Ook over dat aan een verhaal twee kanten zit, ook aan die van Iry en ook hier bij mij)

Je vat 'm in 1 keer!

Lidiko,

Ik zeg eigenlijk helemaal niet dat ik het in jouw specifieke geval normaal vind, alleen je scheert dan direct alles over 1 kam.

Ik snap ook niet dat wanneer je de kinderen niet onder je hoede hebt, je probeert meer te werken, al is het maar voor je zelfvertrouwen en de kinderen meer te bieden.

De ex van mijn vriend is gewoon gestopt met werken en leeft nog van wat eigen vermogen. Als dat op is hou ik mijn hart vast voor de kinderen.

Dat snap ik serieus ook niet dat je in bijna twee jaar niet een keer bedenkt, goh... misschien moet ik mijn leven eens op de rit gaan krijgen en voor inkomsten gaan zorgen. En de KA is echt geen bedrag waar van te leven is( er is geen topsalaris aan de andere kant en ze hebben ook een evenredige co)

Dus nee, soms snap ik het niet, maar om gelijk te roepen alle vrouwen moeten full time werken en de ka moet dan omlaag vind ik te zwart/wit/ Er zijn ook vaak andere belangen aanwezig die het meer dan rechtvaardigen dat een moeder ervoor kiest parttime te werken en de zorg van de kinderen in de andere dag volledig op zich te nemen.

En gedeelde zorg kan gewoon echt niet altijd en past niet bij ieder kind.

Zaken liggen vaak genuanceerder waardoor je niet 1 stelling in kan nemen
quote:pinks schreef op 19 oktober 2011 @ 20:15:

Ildiko, waar mensen hier volgens mij over vallen is dat jij er eigenlijk niets over te zeggen hebt. Jouw partner heeft het zo afgesproken met zijn ex.

Ik vind dat als jij je wilt beklagen, dat je maar moet gaan klagen bij je partner over zijn keuzes en de manier waarop hij de dingen geregeld heeft. En niet hier op een forum lekker anoniem zijn ex zitten affikken.

Dat heeft niets te maken met 'moeten moeders werken'.

Dus Ildiko mag geen mening hebben?

Ik lees nergens dat ze de regeling frustreert.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 22:02
Reden: Persoonlijke aanval
% gewijzigd
Ik zeg niet dat ze geen mening mag hebben. Ik zeg dat zij er niets over te zeggen heeft, omdat het een afspraak is tussen haar man en zijn ex.

Zij lijkt steeds zo boos op die ex, terwijl ik denk: spreek je eigen man aan dan. Die heeft immers ook die afspraak gemaakt. Voor een akkoord zijn er twee nodig.
@Marahbloem,

Ook al is het zakelijk, jullie hebben tenminste nog contact. Uit je verhaal begrijp ik dat jullie kind nog erg klein is en dat dit allemaal dus nog erg vers is. Ik ken ex-stellen bij wie het erg moeilijk ging in het begin, maar narmate de tijd verstreek het allemaal wat beter ging. Ik hoop voor jullie dat dit ook gebeurd. De ex van mn partner wil helemaal geen contact met mn partner, niet telefonisch, niet per mail, niet face to face. Dat is moeilijk, vooral voor de kinderen. Jij in elk geval heel veel sterkte, lijkt me idd erg moeilijk met zo'n kleintje.
quote:pinks schreef op 19 oktober 2011 @ 20:15:

Ildiko, waar mensen hier volgens mij over vallen is dat jij er eigenlijk niets over te zeggen hebt. Jouw partner heeft het zo afgesproken met zijn ex.

De PA is niet afgesproken, die is hem opgelegd omdat een wet gebaseerd op een situatie van 40/50 jaar geleden hem dit oplegt. En nee, die wet kan ik niet veranderen, maar ik kan er wel een mening over hebben.

En niet hier op een forum lekker anoniem zijn ex zitten affikken.

Dan lees je dus toch ook over een hoop dingen heen, want ik heb ook meerdere malen gezegd dat ik prima met haar door één deur kan en dat we regelmatig dingen gezamenlijk doen. Dat zou ik niet doen als ik een hekel aan haar zou hebben. Er is maar één aspect van haar dat mij niet bevalt
@Turkoois: dank je, mijn zoontje is idd jong (10 maanden). Tzt zien we wel. Helemaal geen contact zoals in jullie situatie lijkt me verschrikkelijk, voor jou en je man, maar al helemaal voor de kinderen. Wat jammer. Ik neem aan dat alles al geprobeerd is. Jullie ook sterkte.

Ikido: je hoeft niet alles leuk te vinden aan de ex van je partner. En zij kan er natuurlijk ook niets aan doen dat de regels zo zijn...mee leren leven dus.
@Pinks,

Dan lees jij ldiko anders dan dat ik haar lees. Ik lees geen boosheid naar ex toe, ze zegt alleen dat ze de PA niet begrijpt en dat ze wat meer zou kunnen werken. Ik begrijp ook niet waarom de ex van mn partner niet meer gaat werken ipv op andermans zak te teren. Kunnen we er iets aan veranderen? Nee. Maar dan mag je er nog wel een mening over hebben.
quote:palanja schreef op 19 oktober 2011 @ 20:22:

Dus je kan je hier tot de eeuwigheid verklaren, maar hoe helder ook; dat doet er niet toe.

Ik zou dus de eer aan mezelf houden, als ik jou was.

Je hebt helemaal gelijk!

Ik ga er ook mee ophouden om me te verklaren. Lukt toch niet, ik word er moe van en het kost me een hoop tijd, tijd die ik beter in mijn lieve vriend en stiefzoontjes kan steken.
quote:pinks schreef op 19 oktober 2011 @ 20:37:

Ik zeg niet dat ze geen mening mag hebben. Ik zeg dat zij er niets over te zeggen heeft, omdat het een afspraak is tussen haar man en zijn ex.

Zij lijkt steeds zo boos op die ex, terwijl ik denk: spreek je eigen man aan dan. Die heeft immers ook die afspraak gemaakt. Voor een akkoord zijn er twee nodig.

Volgens mij is er ook nog een juridische weg en dan wordt het voor je bepaald.

Dan kunnen we wel met z'n allen roepen dat het dan dus rechtvaardig is, maar feit is dat deze wetgeving jaren achterloopt op de huidige maatschappij.

Dan heeft haar ex geen keuze gehad, toch?

Verder gaat het ook om zijn kinderen en wil hij het beste daarvoor.

Dat wil nog niet zeggen dat er situaties ontstaan waarin de verzorgende partner meer kan bijdragen dan gebeurt.

Ik heb hier nog niemand horen zeggen van; 'ja die afspraken van 5 of 10 jaar geleden zouden eens tegen het licht gehouden moeten worden ten voordele van de draagkrachtige partner.
quote:palanja schreef op 19 oktober 2011 @ 20:25:

@ Iry,

[...]

Zoals jij ooit zo ongeveer naar mij beweerde; er is een andere kant aan dit verhaal wat onderbelicht blijft.

Er is werkelijk waar met de hand op mijn hart geen nare zaken aan mijn kant.

Dat hoef jij niet te geloven.

Dit wat hier op het forum aan verhalen rondhangt is nog maar het topje van de ijsberg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 22:04
Reden: Reactie op persoonlijke aanval
% gewijzigd
quote:helene31 schreef op 19 oktober 2011 @ 20:23:

[...]

Je hoeft niet zo aangebrand te doen. Aangebrand? Hier raak ik dan wel geirriteerd van. Het is een scherm met zwarte letters, jij hebt geen enkel idee wat ik voel als ik een reactie neerzet. Ik reageerde niet aangebrand, zit hier rustig met een glaasje te wachten op het avondeten en heb een muziekje op staan. Niet invullen voor een ander, is nooit handig.quote:Ik ben er ook een, mij zul je niet zien oordelen over andere moeders. Is niet aan mij. Jammer dat jij dat wel meent te doen.Daarom schrijf ik toch: uitzonderingen daargelaten. Ik meen dus niet iets wel te moeten doen.quote:Als je moeite hebt met een forummer, spreek die persoon dan persoonlijk aan, dat scheelt veel irritatie.Heb geen moeite met iemand, wel met de reactie en de gemiddelde reactie van zulke moeders. Kan wel iedere uitzondering gaan benoemen, worden het alleen wel ellenlange disclaimers bij iedere post. Is dat dan nodig? Lijkt me niet wenselijk en draagt ook niet bij aan de duidelijkheid. Het scheelt wel in hoofden stoten. Dat wel.
Thnks Marahbloem.
quote:ildiko schreef op 19 oktober 2011 @ 20:46:

[...]

Je hebt helemaal gelijk!

Ik ga er ook mee ophouden om me te verklaren. Lukt toch niet, ik word er moe van en het kost me een hoop tijd, tijd die ik beter in mijn lieve vriend en stiefzoontjes kan steken.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 22:05
Reden: Provocatie
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven