Bevroren herfsteitje??

09-10-2011 17:04 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een prutszomer straks weer een vruchtbare herfst??

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0990 cm / 12,7 kgJ: 30/12/108550 gr 74 cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Hij is er!!! C. heet ie en alles is goed!Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

30/03/12 04/10 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg 27/10/11M. 4196 gram 52 cm 22/12 CB + prikken JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

20/01/12 22/11 vkHuskyI: 16/11/0992cm / 12,7kg

R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0978,5cm / 10,44kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 74cm / 9785grRainbowS: 08/07/10 82cm / 10,5 g

MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 versgetestSpecu K: 28/01/11 10600 gram 73,5 cm Poll

Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
Deb: Jeetje! Daar zit je niet op te wachten! Hopelijk word het beter door de ondersteunende band en het ondergoed! Je bent nu 26wk toch? voor jou!
Char: ik ben nu idd ruim 26 wk, bijna 27 zelfs al.. De tijd vliegt in elk geval!!

Wat is het hier trouwens rustig vanavond!

Ik ga zo maar eens op bed, morgen weer werken.

Slaap lekker allemaal!
justdeb,

geen leuke berichten,

moet zeggen dat dat wel is waar ik ook heel bang voor ben in een volgende zwangerschap, verplichte (bed) rust.

Ik zou echt niet weten hoe ik het dan hier moet doen, met man die er vaak niet is en mijn vangnet is hier echt te klein....

nou ja, eerst maar eens het gesprek met de gyn afwachten.
en ebp
Oh lieve deb, ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt! Ik kwam natuurlijk met 30 weken in zhs te liggen en mocht daarna niets meer! En dan had ik (gelukkig) geen ander kindje rondrennen. Maar echt hoor, ik begrijp dat het niet altijd even makkelijk is maar luister naar je lichaam en laat dat huishouden maar even voor wat het is. Schakel hulptroepen in voor klusjes en wasjes draaien enzo, zodat ook niet alles op mans nek terecht komt. Echt doen hoor en sterkte!!!

Gw, dat is bij mij ook wel een beetje een angst voor een 2e. Maar ik kan het ook positief bekijken natuurlijk en denken dat veel erger dan de eerste keer kan het niet worden haha. En ik denk ook wel dat ik een stuk beter naar mijn lichaam ga luisteren en niet maar doordender.
Deb

1 minuut voor de wekker wakker! Werd alleen midden in de nacht wakker van in haar slaap gilldende collega, kamer naast me.
met beetje geluk wordt vandaag de berg sloffen bezorgd! hij is nu 'with delivery courier'
Leuk moom! Ben erg benieuwd! heb nu al spijt dat ik er geen sokjes bij heb besteld, ben steeds al D zijn sokken kwijt. Volgens mij vreet de wasmachine ze op ofzo.

Wanneer vlieg je trouwens weer terug?

Deb, wat balen zeg! ik moest ook rust houden, maar dat is inderdaad zo moeilijk met een kleine erbij. Toch maar proberen te vragen of moeder/schoonmoeder/vriendin een keer wil stofzuigen. En anders maar een keer niet toch? Kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar jij en je kindjes zijn het belangrijkst!

mag je wel gewoon blijven werken?

Ik heb straks een afspraak bij de huisarts. Voor wat anders, maar ga het ook gelijk maar over anticonceptie beginnen.

D is naar de creche, dus nu even wat meer de handen vrij om wat in huis te doen.
vanaaf, en dan morgen vroeg weer op, 7.30 melden in ZH.
Justdeb, het gevoel dat baby tussen benen hangt heb ik ook gehad, terwijl ze niet ingedaald is. Bij mij hebben ze nooit gezegd dat ik iets niet mocht of juist wel moest doen. Kun je anders tijdelijk een hulp in huishouding aannemen?

Gisteren bij VK besproken dat ik het kindje veel minder goed voel sinds een week. Dit hoort gedeeltelijk bij de termijn van de zwangerschap omdat er minder ruimte is. VK wilde toch het zekere voor het onzekere en heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar gisteren 45 minuten aan CTG gelegen en nog een echo gehad. Gelukkig was de hartslag prima en ik heb ook nog genoeg vruchtwater. Vanmiddag moet ik nog een keer (hoort bij de procedure). Wel raar hoor. Ik lag op een verloskamer met het glazen wiegje/bakje naast het bed maar die bleef leeg. Waarschijnlijk voel ik haar niet zo goed omdat ik veel last heb van harde buiken en dit gevoel overheerst t.o.v. de (minder krachtige) bewegingen van het kindje.
Och Deb, wat irritant! Ik zou t inderdaad nog wel met een arts/gynaecoloog of huisarts bespreken, heb persoonlijk niet zo'n hoge pet op van verloskundigen.. Vaak veel geschreeuw om niets, en geen goede diagnose. En probeer dat huishouden maar een beetje los te laten hoor.. Ik doe echt zoveel minder dan jij, en mensen rennen hier niet gillend weg, en dochter is nooit ziek.

Dat tandenspul vannacht niet nodig gehad. Ik had t ook nog nooit gebruikt, maar ik zag haar die nacht echt pijn hebben in haar mond, dus heb t er toen maar opgesmeerd. Leek wel te helpen, ze viel in ieder geval weer in slaap..

Murron, houd je het nog een beetje vol? Fijn dat je even wat geruststelling hebt gekregen. Wordt je dan echt op een verloskamer gelegd..? Vreemd.. Vind t wel jammer dat ik straks in een andere stad beval, ik had t fijner gevonden om nog een keer daar te bevallen.

Moom, fijn dat je zo lekker hebt geslapen! Goede terugreis maar weer!
Heb trouwens bedacht dat ik de LP Boerderij ga kopen voor F. voor Sint. Een aantal van jullie had die toch? Is t leuk?
je hebt twee versies, een grote en een kleine. ik A heeft de kleine. Hij vindt hem erg leuk, zit continu de deuren te openen, zegt dan tegenwoordig al zelf "huuuuu". En ook het kattaklop geluid vindt ie fantastisch.
GW en Rain: dit is ook precies waar ik zelf al zo bang voor was, en nog steeds ben, want idd, wat als ik later nog eens complete (bed)rust zal krijgen, of erger nog, in het zkh kom te liggen (bv door hoge bloeddruk of iets anders)... Denk ik nu nog maar niet aan, maar weet toch in mijn achterhoofd dat het wel kán gebeuren.

Allemaal: doe idd ook wel rustig aan... Moeder en schoonmoeder willen beiden helpen waar nodig, dus dat scheelt al een heleboel!

Werken doe ik nog wel, maar ik werk ook maar 6 a 7 uur per week meer, alleen therapeutisch, en zittend achter een buro. Het enige wat ik op mijn werk loop, is naar de printer, of naar de koffiezaal ...

Moom: lekker geslapen dus! Alvast een goede reis terug!

Murron: fijn dat je weer gerustgesteld bent, hopelijk komt je kleine meid snel!
Husk, die locobase repair crème is alleen voor het gezicht? Daar hebben de beide J’s geen last van droogheid en eczeem. Ik smeer bij beide iedere dag de armen en benen in. Bij J2 zelfs met vasaline-parafine 2x per dag, die is zo enorm droog (gelukkig geen eczeem meer). J1 smeer ik nog wel iedere dag met vasaline-cetamacrogol crème in, maar die is haast niet meer droog. Mss is t ook wel goed als ik die alleen na het bad insmeer.

Met mijn moeder gaat het redelijk goed. Bijna geen paniekaanvallen meer, en als ze het heeft dan maar heel lichtjes. Auto rijden vind ze nog wat eng, maar doet ze wel weer. In het dorp deed ze het wel, maar daar buiten niet. Nu wil ze steeds een stukje verder proberen, en dan met mij of mn vader er naast. Ze is vorige week op intake geweest voor dagbehandeling. Maar omdat het nu zo goed met haar gaat (waarschijnlijk door de medicatie die ze krijgt), hebben ze daar waarschijnlijk geen dagbehandeling voor haar. Dat is alleen voor als het heel erg is (en dat is het niet meer). Ze zouden a.s. maandag erover vergaderen. Want ze is er nog niet en dan kijken of ze haar therapie aankunnen bieden in haar woonplaats en dat is dan waarschijnlijk 1 ochtend in de week (vaker zijn die psychologen daar ook niet). Maar dat hoort ze dus maandag of dinsdag

Justdeb, schoonzusje had ook zo’n buikondersteunende band. Zij vond het echt een verademing.

Ik had met 15 weken al het gevoel dat het kindje tussen mijn benen hing. Volgens de vk waren mijn bekkenbodemspieren nog verzwakt en moest ik die goed trainen.

Murron, schrikken

Kath, ik werd met J2 ook aan CTG in verloskamer gelegd. Maar goed ook want ik bleek wel al aan het bevallen te zijn. 1 uur later was hij der al.

Ik had mij vanmorgen verslapen, werd wakker van de wekker van een cliënt (slaapt in de slaapkamer naast die van de slaapwacht). Oeps… Gelukkig redden ze het ’s ochtends ook heel goed zelf
pakje niet kunnen bezorgen kennelijk proberen ze het tegenwoordig niet meer bij buren ofzo? oh wacht, is aangetekend. nou, hopelijk komen ze morgen nog een keer, want ik ben morgen niet in staat het op te halen, met Atje en zijn oortjes...
Murron, ik heb ook altijd gehad dat ik H nooit heel erg goed gevoeld heb, zeker de weken dat ik in het zh lag, dus kan wel kloppen dat je het minder voelt met veel harde buiken, maar goed dat ze je even controleren, wel zo'n veilig gevoel toch?

En dat rust houden bij een volgende zwangerschap, de gyn heeft bij de nacontrole toen wel gezegd dat ik bij een volgende zwangerschap wss een 'werkverbod' zou krijgen (ik geloof dat je dat in NL niet zo hebt, maar hier krijg je dan gewoon een soort van ziektebriefje). Ik weet dat al mijn collega's niet zouden zeggen, maar toch, dat betekend dan dat ze gewoon nog langer zonder mij moeten en vervanging krijgen we toch niet (omdat die niet te vinden is), dat zou ik ook wel heel lullig vinden eerlijk gezegd.

Maar het allerbangste ben ik niet voor het rust houden, uiteindelijk komt daarvoor wel een oplossing, maar stel dat dat dus niet helpt en ik dus wel gewoon al met 30 weken ofzo ga bevallen? Pff, daar wil ik gewoon het liefst echt nog niet aan denken, nou ja volgende week ga ik het er eens over hebben.

Kath, H heeft ook de kleine LP boerderij, wisselt een beetje, ze heeft er een hele tijd heel veel mee gespeelt, nu weer minder.

En moom, nog steeds geen boeken (zou iemand hier mijn post jatten? Duurt nu wel erg lang). Zie je op tegen morgen?
Zo, eerste complete werkdag erop zitten en ben gesloopt! Koppijn!

Morgen nog en ben ook al voor ma en di gevraagd!

Erg blij mee! Lekker nog wat verdienen!

Nu ff eten koken en dan met pootjes omhoog.
Hier ook gevoel dat kleine erg laag zit, maar gelukkig nog niet heel erg last van bekken
Dat duurt wel lang, gw maar normale post heeft toch ook wel eens 2 weken over gedaan?
Ja, langste is geloof ik een keer kerstkaart geweest die pas in februari aankwam....

maar ik ben zo nieuwsgierig
even vanaf telefoon:

maya ik heb net even gekeken, op de tube staat "creme speciaal voor de zeer droge huid" Dermatoloog zei het in de trant van "dit is een heel fijne creme voor haar gezicht" maar je kan het dus gewoon ook op andere plekken gebruiken.
Deb: vervelend nieuws. Niks voor mij, stilzitten. Toch maar wel proberen meis. Sterkte

Murron: oei, lijkt me eng als je kindje ineens minder voelt. Goed dat je dat hebt laten checken! Geruststelling, en beter keer te veel dan te weinig.

Moom: succes morgen!

Geen nieuws hier. Gaat goed hier.
Waar is iedereen?

Moom, veel succes voor morgen!
Tnx. Begin nu wel nerveus te worden. Weet dat het niet handig is omdat ie jouw stemming snel overneemt.

Blij dat ik er weer ben. Voelde als heel lange trip.. Maar het gaat steeds soepeler! Mss volgend kwartaal maar 1 dag, al is dat de jaarclose, dus super belangrijk! Naja, Q1 dan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven