Ex eist dat ik meer ga werken

18-10-2011 13:29 666 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bijna vijf jaar gescheiden. Samen hebben we een kind en alles is gegaan via een advocaat en dus via de rechter. In het verleden al problemen met ex gehad mbt tot betalen van KA. Hij vindt dat hij teveel betaald en dus betaalde hij simpelweg niet en verlaagde eigendhandig het bedrag.Via het LBIO toch nog gekregen. Naar de rechter voor vermindering stapt hij niet omdat hij weet dat hij in het ongelijk gesteld wordt omdat er geen enkele reden is om te verlagen. Mijn advocaat die ik ingeschakeld had toen hij achterwege bleef bevestigde dit ook. Ook naar mijn ex toe n.a.l. van zijn inkomstengegevens etc die hij haar had toe gestuurd. Hij heeft die gegevens notabene uitzichzelf zonder dat mijn advocate daarom had gevraagd, naar haar toe gestuurd. Zo was hij ervan overtuigd dat hij teveel betaalde.

Uiteindelijk werd er weer gewoon betaald maar wel op een treiterende manier en gewoon dwars liggen als het gaat om ons kind mbt omgang etc. Hetzij minder, want intussen heeft hij een relatie gehad en even samengewoond. Het was in die periode rustig wat de KA en treiteren aangaat. Maar nu is het inmiddels uit en woont hij weer alleen en begint het weer.

Twee weken terug werd ik wederom door hem gebeld. Hij eiste van mij, dat ik voortaan ons kind kom brengen en halen als het zijn weekend is. Toen hij samenwoonde mocht ik ons kind niet eens brengen of halen omdat zijn huis verhuurt werd en hij bij zijn vriendin woonde. Hij doet dat niet meer dat halen en brengen, zegt hij en hij wilt dat ik voortaan 40 uur per week ga werken want volgens hem is ons kind nu oud genoeg (net 9 jaar) dat ik meer kan gaan werken. Ik werk al drie dagen?? Want hij kon het allemaal niet opbrengen. Ik vroeg hoe moet ik dat doen dan? Dat was mij probleem hoe ik de opvang regelde. Als ik maar meer ging werken zodat de KA naar beneden kan.

De KA van oktober is trouwens ook niet gestort. Meneer moest even zien hoe hij dat ging doen. Ik zou nog horen.

Wat moet ik hier nu mee? Kan dit allemaal zomaar? Kan hij zo blijven treiteren? Kan hij eisen dat ik meer ga ga werken? Wat nu?
@ Turkooiss, @Cameron10, thanx!

@ Palanja,
Palanja ik geloof dat ik je al meerder keren mijn aandeel heb proberen uit te leggen.

Die is er idd, die van het te naief zijn, te groot vertrouwen te veel laat maar.

Aan mijn kant zitten geen ellendige zaken in die zin dat ik constant rotgeintje uit haal, lieg, bedrieg etc etc etc.

Laatste actie, inbreken op mijn laptop.

Zucht...

Waarom ga ik eigenlijk mij nog verantwoorden aan jou.
Avril, ik vind het jammer dat er op zo'n manier gediscussieerd wordt. Je hebt het over gemiddelden, zo kun je reacties toch niet afmeten? Logisch dat ik me aangesproken voel in die eerste reactie, je hebt het letterlijk over de hele groep.

Nou, ik trek me hier terug denk ik. Er wordt allang geen advies meer gegeven, alleen geklaagd over exen en de eigen situatie.

Dat hele geharrewar over PA is zwaar offtopic.

In elk geval succes en sterkte voor de dames die in een conflict zitten.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 22:06
Reden: Reactie op provocatie
% gewijzigd
@minny,

Je pikt nu 1 iemand eruit. Rest van het topic gelezen? Er zijn er een aantal die nog erger 'discussieren'.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 22:06
Reden: Persoonlijk conflict
% gewijzigd
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 22:07
Reden: Off topic
% gewijzigd
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2011 22:08
Reden: Off topic
% gewijzigd
Iry, lekker negeren, werkt het best.

Waar waren we? Oh ja, als je kinderen maakt, dan moet je er ook voor betalen. Ook als ze niet bij jou wonen. Klaar uit.
Daar waren we zo ongeveer ja.
quote:iry schreef op 19 oktober 2011 @ 21:23:

Daar waren we zo ongeveer ja.Mooi, gaan we daar verder. Ik snap even niet zo goed waarom de KA omlaag zou gaan als TO meer verdient. Ex moet toch gewoon bijdragen wat ie kan bijdragen, of zie ik dat nou zo verkeerd? Bij PA oke, dat snap ik nog wel. Ik heb dan ook iets tegen PA, vind dat eenieder voor zichzelf moet zorgen, ook gescheiden vrouwen. Ook getrouwde vrouwen overigens, maar oke, eigen keuze.

Maar KA, dat moet gewoon betaald worden, klaar uit.
quote:Marahbloem schreef op 19 oktober 2011 @ 20:18:

[...]

Ja, inderdaad even spuien..zoon komt hier altijd in een after shave walm binnen waar je u tegen zegt. Houd me altijd in om aan ex te vragen of zijn fles misschien is omgevallen . Ik kleed zoon meestal om, gewoonweg omdat de geur te overheersend is, maar misschien ben ik er extra gevoelig voor. Aan de andere kant, weet zo wel dat ex hem optilt en vasthoudt (ons kind is een baby). Oeh, dat klinkt wel heel erg he

Jij dus onder de douche om haar eigen geurtje terug te krijgen. Toch prettig om ook eens van anderen te horen...:-).

We gaan heerlijk offtopic hier, maar goed. Ik ben dus nog gelukkig met en bij m'n man (ik zou bijna ex typen ) en ik vind het juist lekker als de kinderen naar zijn after shave ruiken. Dat hebben jullie vroeger misschien ook gehad. Jullie zijn dus ook veranderd.

Ildiko (ea), ik zou slechts met heel veel moeite PA aannemen. Ik ben voor eigen broek ophouden. Ik vind wél dat beide ouders voor hun kind moeten zorgen, financieel en met tastbare zorg. Inderdaad klinkt co ouderschap dan ideaal, maar zoals Iry ook al aangeeft, kan een kind dat aan? Ik zou het als kind niet gekund heben, denk ik. Misschien wel met huizen dicht bij elkaar, maar dat is toch ook heel vaak niet het geval. Ik heb graag m'n eigen dingen om me heen. Zou dus óf met tassen vol zeulen, óf alles dubbel willen hebben en dat zou nog niet goed voelen.

Pf... ik sleep NU zelfs nog de meest onzinnige dingen mee, als ik een dagje wegga.
Later is nu
Ik ben het met ikdijo eens dat de ex van haar man zelf had af kunnen zien van de pa. Pa is idd een recht, maar je hoeft het niet aan te nemen. Vooral als je meer zou kunnen werken. Ka is wat anders.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
NDe nieuwe vriendinnen van vaders kunnen beter zelf wat meer gaan werken dan dat ze de gezinspot(alimentatie) willen leegconsumeren.
Beste forummers,

We zijn dit topic, na een aantal persoonlijke aanvallen, aan het opschonen.

We verzoeken jullie om on topic te blijven en te discussieren zonder elkaar persoonlijk aan te vallen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:dreamer schreef op 19 oktober 2011 @ 21:43:

[...]

We gaan heerlijk offtopic hier, maar goed. Ik ben dus nog gelukkig met en bij m'n man (ik zou bijna ex typen ) en ik vind het juist lekker als de kinderen naar zijn after shave ruiken. Dat hebben jullie vroeger misschien ook gehad. Jullie zijn dus ook veranderd.

.Ex heeft een nieuw geurtje....vandaar denk ik dan maar . Maar klopt wel hoor. Is gewoon een gevoeligheid.
@Wynette,

Ben je serieus?
quote:wynette schreef op 19 oktober 2011 @ 21:55:

NDe nieuwe vriendinnen van vaders kunnen beter zelf wat meer gaan werken dan dat ze de gezinspot(alimentatie) willen leegconsumeren.

Kan het toch niet laten. Hierna ga ik op mijn vingers zitten.

Ik ben zo'n nieuwe vriendin van vader en zowel vader als ik werken full-time. Daarnaast vangen we dus officieel de kinderen 50% van de tijd op en in de praktijk is dat vaak meer. Moeder blijft niet thuis omdat ze zo graag zelf voor de kinderen zorgt, want op haar vrije dagen gaan de kinderen net zo goed naar de NSO, maar zelf kan ze niet werken.

ik zou zo zeggen dat wij (vader + nieuwe vriendin) ons uiterste best doen om de 'gezinspot' zo groot mogelijk te houden. Ook mijn salaris draagt bij aan een beter leefsituatie voor hun kinderen. IK draag dus wel mijn steentje bij. Nu ZIJ nog!
quote:ildiko schreef op 20 oktober 2011 @ 13:11:

[...]

Kan het toch niet laten. Hierna ga ik op mijn vingers zitten.

Ik ben zo'n nieuwe vriendin van vader en zowel vader als ik werken full-time. Daarnaast vangen we dus officieel de kinderen 50% van de tijd op en in de praktijk is dat vaak meer. Moeder blijft niet thuis omdat ze zo graag zelf voor de kinderen zorgt, want op haar vrije dagen gaan de kinderen net zo goed naar de NSO, maar zelf kan ze niet werken.

ik zou zo zeggen dat wij (vader + nieuwe vriendin) ons uiterste best doen om de 'gezinspot' zo groot mogelijk te houden. Ook mijn salaris draagt bij aan een beter leefsituatie voor hun kinderen. IK draag dus wel mijn steentje bij. Nu ZIJ nog!Ik kon eigenlijk ook niet op mn vingers blijven zitten. Wat een rotopmerking zeg.
walgelijk gewoon...vind je niet turkoois?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
meiden, dit topic is helemaal ingestort na de boze blik van de moderator

kan je ook een forummer een persoonlijke post sturen, weet iemand dat?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Turkooiss schreef op 20 oktober 2011 @ 13:13:

Ik kon eigenlijk ook niet op mn vingers blijven zitten. Wat een rotopmerking zeg.

Voor sommige moeders moet gewoon de hele wereld werken voor de 'gezinspot', behalve zijzelf.
quote:Cameron10 schreef op 20 oktober 2011 @ 13:16:

walgelijk gewoon...vind je niet turkoois?

Ik wilde het echt tikken, maar dacht toen aan jou

En nee, dat priveberichten-gedoe werkt hier op deze site niet..
quote:Cameron10 schreef op 20 oktober 2011 @ 13:17:

kan je ook een forummer een persoonlijke post sturen, weet iemand dat?Volgens mij moet je dan iemand eerst een 'vriendje' maken en heb je dan de mogelijkheid om mail te sturen, maar ik weet het niet zeker.
o jammer, want ik wou iemand mijn excuus aanbieden, maar die wil vast geen vriendjes worden met mij:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven