Ex eist dat ik meer ga werken

18-10-2011 13:29 666 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bijna vijf jaar gescheiden. Samen hebben we een kind en alles is gegaan via een advocaat en dus via de rechter. In het verleden al problemen met ex gehad mbt tot betalen van KA. Hij vindt dat hij teveel betaald en dus betaalde hij simpelweg niet en verlaagde eigendhandig het bedrag.Via het LBIO toch nog gekregen. Naar de rechter voor vermindering stapt hij niet omdat hij weet dat hij in het ongelijk gesteld wordt omdat er geen enkele reden is om te verlagen. Mijn advocaat die ik ingeschakeld had toen hij achterwege bleef bevestigde dit ook. Ook naar mijn ex toe n.a.l. van zijn inkomstengegevens etc die hij haar had toe gestuurd. Hij heeft die gegevens notabene uitzichzelf zonder dat mijn advocate daarom had gevraagd, naar haar toe gestuurd. Zo was hij ervan overtuigd dat hij teveel betaalde.

Uiteindelijk werd er weer gewoon betaald maar wel op een treiterende manier en gewoon dwars liggen als het gaat om ons kind mbt omgang etc. Hetzij minder, want intussen heeft hij een relatie gehad en even samengewoond. Het was in die periode rustig wat de KA en treiteren aangaat. Maar nu is het inmiddels uit en woont hij weer alleen en begint het weer.

Twee weken terug werd ik wederom door hem gebeld. Hij eiste van mij, dat ik voortaan ons kind kom brengen en halen als het zijn weekend is. Toen hij samenwoonde mocht ik ons kind niet eens brengen of halen omdat zijn huis verhuurt werd en hij bij zijn vriendin woonde. Hij doet dat niet meer dat halen en brengen, zegt hij en hij wilt dat ik voortaan 40 uur per week ga werken want volgens hem is ons kind nu oud genoeg (net 9 jaar) dat ik meer kan gaan werken. Ik werk al drie dagen?? Want hij kon het allemaal niet opbrengen. Ik vroeg hoe moet ik dat doen dan? Dat was mij probleem hoe ik de opvang regelde. Als ik maar meer ging werken zodat de KA naar beneden kan.

De KA van oktober is trouwens ook niet gestort. Meneer moest even zien hoe hij dat ging doen. Ik zou nog horen.

Wat moet ik hier nu mee? Kan dit allemaal zomaar? Kan hij zo blijven treiteren? Kan hij eisen dat ik meer ga ga werken? Wat nu?
quote:Cameron10 schreef op 20 oktober 2011 @ 13:22:

o jammer, want ik wou iemand mijn excuus aanbieden, maar die wil vast geen vriendjes worden met mij:)Je kunt het altijd proberen toch :-) (en weet ook niet zeker of dat wel helemaal naar behoren werkt hoor...)
quote:Turkooiss schreef op 20 oktober 2011 @ 13:23:

Je kunt het altijd proberen toch :-)Psies! Dan heb jij je best gedaan!
quote:ildiko schreef op 20 oktober 2011 @ 13:18:

[...]

Voor sommige moeders moet gewoon de hele wereld werken voor de 'gezinspot', behalve zijzelf.Dat zie ik heel veel om mij heen. De nieuwe parters werken full-time, veel daarvan hebben co-ouderschap. De kinderopvng wordt volledig door pa en nieuwe vriendin betaalt, ook als de moeder niet werkt, onder het mom: nieuwe vriendin wist toch waar ze aan begon. Ze zorgt daarom ook maar voor mijn kinderen en ze betaalt er maar voor.
Nadeel is met nieuwe relatie's waarvan een partner( of beiden) en verleden mee dragen dat je daar altijd voor een deel mee te maken gaat hebben. Positief en Negatief.

Je zal daar heel flexibel in moeten zijn met af en toe de nodige frustratie.

Soms best lastig natuurlijk en ik begrijp lidiko's gevoelens daar wel in.daar wil ik beslist niet overheen walsen.

In haar specifieke geval kan het best erg krom zijn.

Je kan er naar mijn mening alleen geen stelling aan vast hangen die voor alle partime werkende moeders kunnen gelden.

Overigens ook niet voor vaders.

Als ik naar mijn leven terug kijk, wat was het toch een stuk simpeler als je met je relatie samen from scratch begint.

Wanneer zaken gaan sneuvelen en je nieuwe relatie('s) aan gaat met bagage wordt het ineens verdomd vol aan personen erom heen.

Het vergt best veel van je.
De nieuwe partner van mijn ex is op geen enkele manier verantwoordelijk voor mijn kinderen, behalve dan wellicht mede verantwoordelijk voor de zorg als de kinderen bij hem zijn. Tenzij zij anders afgesproken hebben. Ik moet er niet aan denken dat zij mee zou moeten betalen aan mijn onderhoud en dat van mijn kinderen. Maar goed, ik ontvang dan ook sowieso geen KA, hij betaalt alleen zo nu en dan de duurdere aankopen (schoenen, jassen, schoolspullen) en dan nog ligt de verhouding zeer scheef (ik betaal meer).

Zo zou ik ook niet bij gaan dragen aan de kinderen van een eventuele partner, behalve dan het onderhoud als ze daadwerkelijk bij ons zijn.
Hmm, ik weet niet, een vriendschapsverzoek? Ik wacht wel tot ze weer eens op het forum verschijnt denk ik.

Roos; dat is de wereld op zn kop.

Ik las vanochtend een ander topic, over een man die zijn vrouw bedriegt en haar niet meer aantrekkelijk vindt.

Een aantal reacties ging over dat ze die vrouw aan zouden raden hem financieel uit te kleden.

Zou het kunnen zijn dat veel ex-vrouwen dit als achterliggende reden hebben om zich zo op te stellen? M.a.w., ze willen zo wraak nemen?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Ik zou ook niet willen dat mijn nieuwe partner moet bijdragen aan mijn kinderen.

Maar goed, KA is ook voor vader om te betalen en zal je indirect wel in je gezamelijke draagkracht voelen.
@Roosje, volgens mij is dat pure haatdragendheid wegens het feit dat manlief het in hun ogen niet goed heeft gedaan en flink zal moeten boeten voor het niet slagen van hun relatie, terwijl zij daar beiden schuld aan hebben.

De (ex)man doet het nooit goed, is alleen nog maar slecht (en als die man echt alleen maar slecht is, wat heb je zelf dan een ontzettend slechte keuze gemaakt om hem de vader van je kind te laten worden...!) en de nieuwe vriendin kan het natuurlijk ook nooit goed doen. Beiden zullen zij moeten boeten voor het niet slagen van de relatie van moeder, terwijl er in die relatie maar twee schuldigen waren voor het niet slagen ervan: vader + moeder.

En ik hoor hier veel mensen praten over dat de man zo negatief veranderd is na de scheiding...ik geloof dat moeders na een scheiding ook erg veranderen, meestal richting verzuurd, verbitterd en haatdragend.
quote:Cameron10 schreef op 20 oktober 2011 @ 13:41:

Een aantal reacties ging over dat ze die vrouw aan zouden raden hem financieel uit te kleden.

Zou het kunnen zijn dat veel ex-vrouwen dit als achterliggende reden hebben om zich zo op te stellen? M.a.w., ze willen zo wraak nemen?Dat denk ik wel. Dit is namelijk een typische vrouwenmanier van wraak nemen. En natuurlijk zijn er zat vrouwen die inderdaad erg afhankelijk zijn van alimentatie en natuurlijk ben ook ik vóór alimentatie, maar alleen als het nódig is. Ik denk dat er erg veel vrouwen zijn die uit gemakszucht thuisblijven en het wel lekker vinden dat ze voor dat ex dat thuiszitten bekostigd. En lieve forummers, als dit op jou persoonlijk niet van toepassing is, voel je dan aub niet aangesproken!
jij hebt slechte ervaringen met de ex van jouw man, maar toch denk ik -en dat hoor ik veel om me heen- dat de meeste vrouwen echt graag willen werken om zodoende ook een stukje voor zichzelf te hebben, met andere volwassenen om zich heen. Eens andere gespreksstof. Ik hoor bijna niet dat vrouwen liever de hele dag thuiszitten of met plezier in de bijstand zitten.

Ik zou me kunnen voorstellen dat een vrouw die een flink bedrag aan PA krijgt daar anders over denkt, zij kan immers een hobby gaan uitoefenen voor die contacten. Maar op termijn heeft ze zichzelf ermee. Hoe los een je gat van max 12 jaar op in je cv, lekker dom.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Was het alleen maar de KA, Iry. Het gaat ook kleding, de kinderopvang dus, vakanties en alle bijbehorende kosten zoals beugel, telefoon, computer. Noem het maar op. Vaders betaalden dit altijd gezamenlijk met de moeders, maar die weigeren dat nu, zodat de nieuwe vriendin dan maar over haar hart strijkt.
Moeders blijven over het algemeen ook erg verbitterd over het feit dat hun leventje achteruit gaat, maar vergeten daarbij even dat het leven na een scheiding er voor alle partijen op achteruit gaat.

Er is besloten dat de relatie uitzichtloos is en dat elk zijn eigen weg gaat. Verandering van situatie. Moeder moet het met minder geld doen dan ze voorheen gewend was en probeert dus zoveel mogelijk geld te halen bij ex en vergeet dat zijzelf ook iets zou kunnen doen om haar financiele situatie te verbeteren.

Ex moet echter ook met heel veel minder geld doen, want van hetzelfde salaris als tijdens hun huwelijk moet hij nu twee huishoudens bekostigen. Er wordt hier altijd gedaan alsof de vader leeft als een god in Frankrijk en moeder het zo slecht heeft, maar de vaders moeten evengoed van een 'goed' salaris terug naar 'net kunnen rondkomen'.
Uit onderzoek blijkt wel dat na een scheiding vrouwen er financieel meer op achteruit gaan dan mannen. Ildiko, jij laat het net lijken alsof dat andersom is.
Ildiko, de meeste vrouwen gaan er na een scheiding op achteruit, de meeste mannen gaan erop vooruit. Jouw stelling dat "erg veel vrouwen uit gemakzucht thuisblijven en het wel lekker vinden dat ex dat thuiszitten bekostigt" is dus veel te algemeen gesteld en wordt niet door de feiten gestaafd.
Ga in therapie!
En dan ook nog de opmerking krijgen (ex tegen vriendin): "goh, wat zie jij er moe uit.

@Pinks, misschien komt het doordat mannen een partner krijgen met een fulltime-inkomen erbij? Want allimentie wordt berekend naar je draagracht. Als je 1500 netto verdient betaal je 250 euro. Je houdt dus 1250 over voor vaste lasten. Veel meer valt er dan ook niet te halen?
quote:iry schreef op 20 oktober 2011 @ 13:43:

Ik zou ook niet willen dat mijn nieuwe partner moet bijdragen aan mijn kinderen.

Maar goed, KA is ook voor vader om te betalen en zal je indirect wel in je gezamelijke draagkracht voelen.Wanneer je KA ontvangt gebeurd dat automatisch. Mijn inkomen wordt meegenomen bij de berekening van de KA.
quote:dubiootje schreef op 20 oktober 2011 @ 14:32:

Ildiko, de meeste vrouwen gaan er na een scheiding op achteruit, de meeste mannen gaan erop vooruit. Jouw stelling dat "erg veel vrouwen uit gemakzucht thuisblijven en het wel lekker vinden dat ex dat thuiszitten bekostigt" is dus veel te algemeen gesteld en wordt niet door de feiten gestaafd.Er was in een ander topic al eens over dat onderzoek gesproken. Maar vraag me af hoe een man erop vooruit gaat dan, gaan niet alle partijen erop achteruit?
quote:roosje4 schreef op 20 oktober 2011 @ 14:34:

En dan ook nog de opmerking krijgen (ex tegen vriendin): "goh, wat zie jij er moe uit.

@Pinks, misschien komt het doordat mannen een partner krijgen met een fulltime-inkomen erbij? Want allimentie wordt berekend naar je draagracht. Als je 1500 netto verdient betaal je 250 euro. Je houdt dus 1250 over voor vaste lasten. Veel meer valt er dan ook niet te halen?Wanneer die partner erbij komt kan de KA herberekend worden en zal de vader meer KA moeten betalen.
quote:Turkooiss schreef op 20 oktober 2011 @ 14:37:

[...]

Er was in een ander topic al eens over dat onderzoek gesproken. Maar vraag me af hoe een man erop vooruit gaat dan, gaan niet alle partijen erop achteruit?ja dat was een cbs verhaal, onderaan de streep blijft er miss minder over, maar het gaat om de koopkracht. De koopkracht van exvaders gaat er doorgaans op vooruit omdat hij alleen voor zichzelf hoeft te zorgen en zo minder kosten heeft
quote:pinks schreef op 20 oktober 2011 @ 14:22:

Uit onderzoek blijkt wel dat na een scheiding vrouwen er financieel meer op achteruit gaan dan mannen. Ildiko, jij laat het net lijken alsof dat andersom is.

Dat spijt me dan als dat zo overkomt. Naar mijn mening laat ik het niet lijken of het andersom is, maar probeer ik juist aan te geven dat ook de andere kant bekeken moet worden. Alle partijen gaan erop achteruit.en niet altijd de vrouw het meest.

Er wordt mij hier overigens elke keer opnieuw met grote stelligheid verteld dat mannen de slechteriken zijn die niets voor hun kinderen over hebben, maar daar lijkt niemand over te vallen. Nee, het is pas erg als iemand durft te beweren dat er ook mannen zijn die het wel goed doen en dat ook zij er flink op achteruitgaan (financieel èn emotioneel, want het gebeurt vrij vaak dat mannen graag de zorg voor de kinderen (meer) op zich willen nemen, maar dat de ex dit niet toelaat want die acht dat niet goed voor het kind.)

Ik hoor hier bijna niemand positief praten over ex, terwijl diezelfde moeders toch ooit met deze man kinderen wilden omdat het zo'n geweldige man en goede vader zou zijn. En waarom moet dan de vader wel bloeden voor het feit dat hij met de verkeerde vrouw aan kinderen is begonnen en hoeft moeder geen consequenties te dragen van het feit dat ze blijkbaar niet zo'n goede mensenkennis had en met een enorme hufter aan kinderen is begonnen. Hij had dus eerder moeten bedenken of hij haar wel 'vol sperma wilde spuiten' (niet mijn woorden, maar van een boze moeder die de man blijkbaar als enige schuldige ziet hiervoor, en ook vindt dat hij zal moeten bloeden voor die ene vrijpartij) en zij had zich toen moeten afvragen of het wel verstandig was met een enorme hufter die niets om kinderen geeft aan kinderen te beginnen.

Ik probeer dus vooral aan te geven dat het na een scheiding zo makkelijk is om alleen het negatieve van de ex te zien, maar dat die ex niet alleen maar negatief is. Er wordt hier alleen maar afgegeven op mannen en als iemand probeert iets positiefs te vertellen over een gescheiden man, dan wordt diegene even flink op haar plaats gezet, want goede mannen bestaan niet...of eigenlijk bestaan goede vaders niet...

Vaders veranderen niet alleen in draken, moeders veranderen ook vaak in wraakzuchtige wezens. Als beiden nuchter naar de situatie kijken en even bedenkt dat die ander niet in en in slecht is, zou dat al een hoop ellende schelen.
quote:roosje4 schreef op 20 oktober 2011 @ 14:34:

Of andersom. Wij werken beiden full-time, ex werkt drie dagen.

Wij nemen meer dan 50% van de zorg op ons.

Dan de kinderen naar haar brengen en van haar de vraag krijgen of we alsjeblieft de kinderen één of meerdere dagen extra willen nemen want ze is zóóó moe! Waarvan?
quote:ildiko schreef op 20 oktober 2011 @ 13:45:

@Roosje, volgens mij is dat pure haatdragendheid wegens het feit dat manlief het in hun ogen niet goed heeft gedaan en flink zal moeten boeten voor het niet slagen van hun relatie, terwijl zij daar beiden schuld aan hebben.

De (ex)man doet het nooit goed, is alleen nog maar slecht (en als die man echt alleen maar slecht is, wat heb je zelf dan een ontzettend slechte keuze gemaakt om hem de vader van je kind te laten worden...!) en de nieuwe vriendin kan het natuurlijk ook nooit goed doen. Beiden zullen zij moeten boeten voor het niet slagen van de relatie van moeder, terwijl er in die relatie maar twee schuldigen waren voor het niet slagen ervan: vader + moeder.

En ik hoor hier veel mensen praten over dat de man zo negatief veranderd is na de scheiding...ik geloof dat moeders na een scheiding ook erg veranderen, meestal richting verzuurd, verbitterd en haatdragend.

Ho ho!!

Het kan ook anders!

Met mijn exman heb ik heel goed contact, altijd gehad. Wij vinden van elkaar dat we het prima doen.

We waren beroerde partners maar zijn hele goede exen.

Ook met partners hebben we nooit moeite gehad, sta altijd open.

Wil ze wel graag een beetje leren kennen gezien ze ook in het leven van mijn kinderen komen, maar verder respecteren we het en verwachten dat eigenlijk ook wel terug.

Ik ben eigenlijk niet haatdragend aangelegd, dan moet je het heeeeeeeel bont maken, keer op keer.

Het kan ook echt gewoon anders
quote:Turkooiss schreef op 20 oktober 2011 @ 14:38:

[...]

Wanneer die partner erbij komt kan de KA herberekend worden en zal de vader meer KA moeten betalen.

Dat klopt, en niet omdat het andere inkomen in de berekening mee genomen wordt letterlijk.

Er word dan aangenomen dat de vaste lasten gedeeld gaan worden en zo komt er bij de man meer draagkracht door verlagen van vaste lasten.
quote:iry schreef op 20 oktober 2011 @ 15:34:

[...]

Dat klopt, en niet omdat het andere inkomen in de berekening mee genomen wordt letterlijk.

Er word dan aangenomen dat de vaste lasten gedeeld gaan worden en zo komt er bij de man meer draagkracht door verlagen van vaste lasten.Nee precies, maar dan wordt dus indirect mijn inkomen meegerekend (want er wordt wel naar de hoogte van mijn inkomen gekeken.)
quote:iry schreef op 20 oktober 2011 @ 15:12:

Het kan ook anders!

Met mijn exman heb ik heel goed contact, altijd gehad. Wij vinden van elkaar dat we het prima doen.

Ik weet als geen ander dat het ook anders kan. Ik ondervind dat namelijk dagelijks.

Ik had overigens niet gezegd dat ik het over jou had, hoor, Iry!

Ik reageerde op een post van Roosje over een man die vreemdging en dat de reactie is: kleed hem financieel uit. daar refereerde ik naar + als ik kijk naar de overgrote meerderheid van de posts hier, dan kan toch echt de ex geen goed doen. Ik neem aan dat ieder voor zich wel weet of ze bij die overgrote meerderheid hoort of niet? Ik hoef toch, hoop ik, niet 30 pagina's te doorlopen en iedereen afzonderlijk bij naam te noemen?

Maar Iry, jullie vinden van elkaar dat jullie het prima doen, maar hij laat de kinderen nooit spullen van zijn huis meenemen naar jouw huis...ik ga het stukje niet meer opzoeken, maar volgens mij was je behoorlijk kritiek aan het uiten op zijn vaderschap en werd hij aardig afgefikt, maar misschien zag ik dat verkeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven