Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
Nou, het is allemaal goed hoor, ben de hele dag met hem samen geweest. Hij heeft ook zijn excuses aangeboden voor zijn overdreven gedrag qua negeren.
quote:Very.Cherry schreef op 20 oktober 2011 @ 13:35:

Why bother...Geweldig onderschrift! Lig echt haast dubbel hier
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 22:11:

Nou, het is allemaal goed hoor, ben de hele dag met hem samen geweest. Hij heeft ook zijn excuses aangeboden voor zijn overdreven gedrag qua negeren.

Ikbenlief, nog een cadeautip voor je vriend als genadeklap:

Nou, het is allemaal goed hoor, ben de hele dag met hem samen geweest. Hij heeft ook zijn excuses aangeboden voor zijn overdreven gedrag qua negeren.Oh... ik dacht dat jij aan hem je excuses aanbood.
World of Warcraft: Legion
Heb ik ook wel gedaan maar hij zat ook fout om er zo lang en overdreven over door te gaan en mij zelfs te negeren.

HIJ heeft zijn excuses aangeboden? Is hij helemaal gek geworden? Jij zat fout hoor, hij niet.

Maar ik had niets anders verwacht, want deze arme jongen danst naar jouw pijpen.
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 22:30:

Heb ik ook wel gedaan maar hij zat ook fout om er zo lang en overdreven over door te gaan en mij zelfs te negeren.Nee meid, dat zat hij niet. Hij had volkomen gelijk, maar hij is bang je kwijt te raken en daarom kruipt hij voor je. Een zeer ongezonde situatie als je het mij vraagt.
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 22:30:

Heb ik ook wel gedaan maar hij zat ook fout om er zo lang en overdreven over door te gaan en mij zelfs te negeren.

Oh gezellig! Mevrouwtje-terecht-of-onterecht is weer terecht hoor...

En wat nu als hij zijn excuses niet aangeboden had? Had je het dan uit gemaakt?
Only dead fish go with the flow

Wat?

Heeft hij zijn excuses aangeboden? En jij aan hem dan?

Niet zeker?

Hoe dan ook, lang zal het niet gaan duren voordat hij ziet hoe je echt ben, en dan sta je er heel alleen voor (en moet je je eigen werk voor school weer doen). Daar was je trouwens zogenaamd toch al mee bezig onder die andere nick. Best nep.

In ieder geval; helemaal alleen bedoel ik letterlijk, want die knullen die denken verliefd te zijn, zijn ook alleen verliefd op het beeld dat ze nu van je hebben. Ook die gaan zien hoe egoïstisch je bent.
Ik ook aan hem natuurlijk. Verder hebben we een hele leuke dag gehad; heeft hij voor mij gekookt en hebben we films gekeken enz. EN goed uitgepraat.
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 22:44:

Ik ook aan hem natuurlijk. Verder hebben we een hele leuke dag gehad; heeft hij voor mij gekookt en hebben we films gekeken enz. EN goed uitgepraat.

Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! wat lieeeeeeeeef!!

Geniet van je behaalde winst meid!

Dus hoe erg iemand ook is geweest, je hebt het recht om iemand straal te negeren?

Nee vind ik van niet. De vriend van IBL zat óók fout door zo lang boos te blijven en haar zelfs te negeren. Het is goed dat ze beiden sorry hebben gezegd voor hun gedrag.
quote:nokiafan schreef op 20 oktober 2011 @ 22:48:

Dus hoe erg iemand ook is geweest, je hebt het recht om iemand straal te negeren?

Nee vind ik van niet. De vriend van IBL zat óók fout door zo lang boos te blijven en haar zelfs te negeren. Het is goed dat ze beiden sorry hebben gezegd voor hun gedrag.

nou ik denk dat dit wel goed is voor het 'lieve' meisje.

Anders walst ze zo weer over iemand heen.

Die jongen heeft laten merken dat hij niet met zich laat sollen. Vind ik heel normaal.

Nee, dat is niet binnen een paar uur altijd goed. Mag best wat slapeloze nachtjes kosten dan.
quote:nokiafan schreef op 20 oktober 2011 @ 22:48:

Nee vind ik van niet. De vriend van IBL zat óók fout door zo lang boos te blijven en haar zelfs te negeren. Het is goed dat ze beiden sorry hebben gezegd voor hun gedrag.Vind ik niet, want ze heeft hem schaamteloos en achterloos opzij gezet met haar actie. Logisch dat hij boos was en het niet gelijk goed wilde maken.
Ach, laat haar toch lekker grenzeloos achteloos neerbuigend losbollig achterbaks egoistisch puberen, want het hoort er immers allemaal volkomen gezellig en logischerwijs bij, toch?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Het maakt mij niks meer uit. Het is inmiddels goed tussen ons. Dit gebeurt niet weer tussen ons.
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 22:44:

Ik ook aan hem natuurlijk. Verder hebben we een hele leuke dag gehad; heeft hij voor mij gekookt en hebben we films gekeken enz. EN goed uitgepraat.Ik lees selectief, maar jij bent de koningin van het selectieve lezen. Onbegrijpelijk. Hoe kun je in godsnaam een leuke dag hebben, en goed hebben gepraat als je zo egoïstisch in een relatie staat als jij dat doet. Dat spreekt elkaar toch tegen?
Ik sta niet egoistisch in de relatie.
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 23:08:

Het maakt mij niks meer uit. Het is inmiddels goed tussen ons. Dit gebeurt niet weer tussen ons.

Waarom denk je dat? Omdat hij dit gedrag (lees: bezorgdheid) niet meer zal tonen als jij weer eens niet of laat komt opdagen of

omdat jij in het vervolg rekening houdt met zijn gevoelens en je netjes aan de afspraken houdt?
Optimist tot in de kist!
Misschien sta je wel niet in de relatie maar stap je er alleen in als het jou uitkomt.
Optimist tot in de kist!
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 23:13:

Ik sta niet egoistisch in de relatie.

Hmm, daar zijn de meningen over verdeeld.

Je bent nog jong, waarom leg je je nu al vast in een "relatie" terwijl je gewoon nog aan het vlinderen bent?
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 23:08: Het maakt mij niks meer uit. Het is inmiddels goed tussen ons. Dit gebeurt niet weer tussen ons. Dus je hebt even goed in zijn oren geknoopt dat als jij eens een keertje ietsje pietsje later bent, omdat een feestje zonder hem natuurlijk veel leuker is omdat hij maar eens niet zo saai moet zijn, dattie dan gewoon effe de deur open doet, jah! Want anders zet je 'm gewoon bij het grof vuil met z'n gemok en gezeur. Dit gebuert dus nooit weer, hè.

Goed zo meis. zo kennen we je weer.
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 23:13:

Ik sta niet egoistisch in de relatie.Nee? Wat doe jij voor hem dan?
Ik ben mezelf naar hem toe. Ik doe niet specifiek iets voor hem aangezien dat gewoon vanzelf gaat, zegmaar
quote:iris1969 schreef op 20 oktober 2011 @ 23:16:

[...]

Hmm, daar zijn de meningen over verdeeld.

Je bent nog jong, waarom leg je je nu al vast in een "relatie" terwijl je gewoon nog aan het vlinderen bent?

Ja, alleen weten hij en ik hoe het echt zit.

Ik leg me niet vast, ik doe wat ik wil en als dat hem niet aanstaat is dat pech voor hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven