Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
Ik bedoel ook niet dat je z'n boterhammetjes moet smeren .

Zolang je maar in alle oprechtheid tevreden over jezelf en je gedrag naar hem toe bent is alles in orde. Lukt dat niet (wel eerlijk zijn!) dan kun je daar maar beter iets aan veranderen of verder vlinderen.
Nog één ding wat ik me maar blijf afvragen: als je alles zo goed weet, iedereen hier het verkeerd ziet en je dus helemaal geen advies nodig hebt...Waarom open je dit topic dan?
Ik heb wel advies nodig maar ik hoef niet afgekraakt te worden met de dingen die al honderd keer eerder gezegd zijn hier.

Maar ik heb mijn rijbewijs gehaald net!!!!
Hoe heb je dat gedaan TO? Dat rijbewijs? Ook krokodillentraantjes en toen de examinator niet keek je vriend laten afrijden?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Aardbei?
Misschien moeten jullie eens met elkaar praten ipv op fora jullie probleem voor te leggen.

http://forum.fok.nl/topic/1725656/2/100#103339281
Neehoor, allemaal zelf gedaan. Kan ook niet anders..
quote:44pje schreef op 21 oktober 2011 @ 11:48:

Misschien moeten jullie eens met elkaar praten ipv op fora jullie probleem voor te leggen.

http://forum.fok.nl/topic/1725656/2/100#103339281Mijn vriend heeft niet eens internet (al een maand niet) dus dat kan niet.
quote:44pje schreef op 21 oktober 2011 @ 11:48:

http://forum.fok.nl/topic/1725656/2/100#103339281 Ik ga stuk hier
quote:_yellowlove_ schreef op 21 oktober 2011 @ 11:50:

[...]

Ik ga stuk hierWant? Ik ben de enige waarbij deze situaties voorkomen zeker.
quote:ikbenlief schreef op 21 oktober 2011 @ 11:50:

[...]

Mijn vriend heeft niet eens internet (al een maand niet) dus dat kan niet.

Kom op zeg, wil je serieus beweren dat iemand anders EXACT hetzelfde verhaal meemaakt op hetzelfde moment?

Wat ben jij een leugenachtig figuur zeg. Zo te zien hebben ze in het topic van je vriend juist over je geoordeeld.
quote:44pje schreef op 21 oktober 2011 @ 12:01:

[...]

Kom op zeg, wil je serieus beweren dat iemand anders EXACT hetzelfde verhaal meemaakt op hetzelfde moment?

Wat ben jij een leugenachtig figuur zeg. Zo te zien hebben ze in het topic van je vriend juist over je geoordeeld.Ik heb het verhaal gelezen, reacties gelezen en het is niet EXACT hetzelfde verhaal en ook niet EXACT op hetzelfde moment.
quote:ikbenlief schreef op 21 oktober 2011 @ 12:02:

[...]

Ik heb het verhaal gelezen, reacties gelezen en het is niet EXACT hetzelfde verhaal en ook niet EXACT op hetzelfde moment.Tuurlijk meid. Gelukkig geloof je jezelf nog. Jammer dat je vriend dat niet doet.
Ik weet wel wie mijn vriend is hoor, geloof mij maar. Ik weet ook dat hij niet op fora zit.
quote:ikbenlief schreef op 21 oktober 2011 @ 11:31:

Ik heb wel advies nodig maar ik hoef niet afgekraakt te worden met de dingen die al honderd keer eerder gezegd zijn hier.

Maar ik heb mijn rijbewijs gehaald net!!!!

Ik vind het afkraken in dit topic best meevallen, al vergeten wij denk ik wel steeds dat jouw egocentrische gedrag gewoon hoort bij een meisje van jouw leeftijd. Die zijn meestal niet zo serieus in de liefde. Wij bekijken het denk ik te veel vanuit een oogpunt van een volwassen relatie en dit is slechts een fling.

En van harte gefeliciteerd!
quote:ikbenlief schreef op 21 oktober 2011 @ 12:11:

Ik weet wel wie mijn vriend is hoor, geloof mij maar. Ik weet ook dat hij niet op fora zit.Maar daar lees je wel de andere kant van het verhaal. Heel leerzaam.
Het lijkt wel fokking veel op het verhaal daar

Maar wel met 4 jaar verschil in lengte relatie.

Maar goed, op een forum kunnen ze je van alles wijs maken.

Als je vriend er ongeveer hetzelfde in zit als die op het fok-forum, is er wel een scheefgroei aan de gang bij jullie. Nu al!

Gefeliciteerd met je rijbewijs. Kun je jezelf nu naar huis brengen de volgende keer
Only dead fish go with the flow
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2011 00:04
Reden: provocatie
% gewijzigd
Liever elitair dan een pauper!
quote:Dreamglasses schreef op 21 oktober 2011 @ 12:23:

Maar wel met 4 jaar verschil in lengte relatie.

Maar goed, op een forum kunnen ze je van alles wijs maken.

Als je vriend er ongeveer hetzelfde in zit als die op het fok-forum, is er wel een scheefgroei aan de gang bij jullie. Nu al!

Gefeliciteerd met je rijbewijs. Kun je jezelf nu naar huis brengen de volgende keer en dan op tijd komen scheelt al de helft
quote:Kalliope schreef op 21 oktober 2011 @ 12:25:

Heeft niemand een fok-account? Die kan dan even alle andere topics van TO neerzetten, dan weten we het zeker. Of zullen er heel veel pubers zijn die bijna van de universiteit zijn afgeflikkerd en verliefd zijn op hun trainer? Hoezo? Ik kon deze zonder account ook gewoon lezen, hoor.
Only dead fish go with the flow
Nee TO, jij zoekt helemaal geen advies. Je zoekt mensen die alleen maar zeggen wat jij wilt horen en die vooral geen tegengas bieden. Doen ze dat toch, dan noem je dat afkraken.

Wat een interessante nieuwe feiten komen er bovendrijven trouwens...
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 23:51:

Ik vind het juist krom om jezelf aan te passen en te veranderen voor iemand die jou moet nemen zoals je bent.

Maar bén jij zo... of dóe je zo? Ik vermoed dat je een houding aangeleerd hebt (wellicht door je opvoeding, of een gebrek hier aan) en dat deze houding jouw afweer is tegen 'de boze buitenwereld'. Niemand is zó, zoals jij nu doet. Dat is enkel GEDRAG, niet je ware identiteit. Het is zo jammer, want er zal ongetwijfeld een aardiger en oprecht (ikben)lief persoon in je zitten.

Laat dat schild eens vallen en kijk eens wat voor mooie mensen je aantrekt, en met 'mooi' doel ik niet zozeer op het uiterlijk.

Volg je me een beetje?
quote:ikbenlief schreef op 21 oktober 2011 @ 00:22:

Ik ben wel lief voor hem. Soms ook niet, maar dat is wel normaal. Zorgzaam ben ik niet. Ik zie niet in waarom dat zou moeten, hij is 21, geen kind van 3.Zorgzaam ben ik in zekere zin wel, niet per se in relaties (heb ik geen ervaring mee) maar wel naar familie, naar vrienden en bekenden. Als iemand hoofdpijn heeft, geef ik iemand een Paracetamol, of geef ik de suggestie een Paracetamol te geven,al is dit een wat letterlijk voorbeeld, maar ook in meer figuurlijke zin: behulpzaamheid.
World of Warcraft: Legion
Pff dat jullie zoveel moeite doen voor een trolletje. Oh en TO als je echt zo bent heb ik medelijden met je vriend. Maar vooral met jou.

Ik was vroeger ook zo egoistisch in relaties, werkt nooit. Soms moet je je aanpassen aan de ander. Iets doen voor een ander.

Dat is een relatie. Maar ja je bent nog een kind, zo gedraag je je in elk geval wel.

Mocht je geen troll zijn dan zou ik snel een ander forum zoeken, na al deze topics maak je jezelf niet echt populair hier.
quote:Dreamglasses schreef op 21 oktober 2011 @ 12:23:

Het heet daar dan ook niet voor niets een FOK!-forum!

Maar dit is een uiterst kostelijke wending! Soms denk ik, dat Internet de mooiste uitvinding ter wereld is! Zo lees je nog eens wat!!
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven