Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 02:45:

De kans is klein, Helene.

Als hij d'r geen last van heeft en ik ook niet, zie ik het probleem niet.

Ik ga het niet uitmaken met hem.

De kans is klein IBL? Dacht ut niet hoor... Als hij woorden gebruikt waar jij nog nooit van gehoord hebt, en jij die verder nooit meer gebruikt in gesprekken, en stukken die je moet inleveren, gaan ze zich echt nog wel eens achter de oren krabbelen waarom je dat éne briljante stuk toen hebt ingeleverd en daarna weer zo enorm wegzakt...

Maar mijn zegen heb je hoor...

Ik vind je stuitend egocentrisch, wat doe jij precies voor je vriend, dat hij verliefd op je blijft? Híj lijkt veel voor je over te hebben, maar of dat zo blijft als de verliefdheid bij hem wegzakt omdat jij hem niets te bieden hebt? Hmmmm, don't think so! Mensen (en dieren) zijn geen wegwerpartikelen he? Daar kan je niet zo respectloos mee omgaan. It wil come back and bite you in the ass...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Volgens mij ben je uit op reacties zoals die van Sartan. Of je verzint alles, of het is echt. Weet niet wat ik sneuer vind.
quote:hollebollegijs schreef op 19 oktober 2011 @ 20:44:

[...]

Vind ik ook maar het ging er om dat ikbenechoistich

vervolgens niet thuis gaat slapen maar ex scharrel, nu

partner, om half 3 uit bed belt (5 minuten bellen) en

als deze vervolgens "not amused" is het ook nog niet

nodig vind om sorry te zeggen.

[...]

Juist en je mobiel uit? Hahahahaha als ik verliefd ben stijgen

de aandelen van T-mobile en heb ik een lamme duim van het

sms-en.Ze herhaalt zichzelf inderdaad wel de hele tijd.
quote:iris1969 schreef op 19 oktober 2011 @ 23:56:

Precies, ze is jong, egocentrisch, onzeker en onstuimig, een hele gewone puber dus.Daarom denk ik dat ze beter op haar plaats is op het ellegirl forum. Ze is dan wel heul slim beweert ze, maar onze reacties zijn voor haar intellect echt nog een bruggetje te ver.
quote:nokiafan schreef op 20 oktober 2011 @ 05:42:

[...]

Stel je háát kamperen, maar je partner houdt van zo basic mogelijk kamperen, dan moet je maar mee, omdat dat nou eenmaal Echte Liefde is? Wat heeft die partner eraan als jij met een chagrijnig gezicht rondloopt omdat je het echt niet leuk vind?

Inderdaad. Ik zie mezelf al survivallen omdat mijn liefde dit leuk vindt, niet dus. Whhaha.

Overigens heb ik me verslapen en ga ik nu niet meer naar hem toe. Doe ik in de middag wel.
Wát een verrassing... Wel eens van een wekker gehoord? Kind, je hebt deze man helemaal niets te bieden, ik hoop voor hem dat hij daar snel achterkomt en het uitmaakt... Wat een droeftoeter ben je ook! Bah!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 07:30:

[...]

Inderdaad. Ik zie mezelf al survivallen omdat mijn liefde dit leuk vindt, niet dus. Whhaha.

Overigens heb ik me verslapen en ga ik nu niet meer naar hem toe. Doe ik in de middag wel.verrassend. Geeft wel weer weer hoe belangrijk jij het echt vind en wat deze jongen voor jou betekent. Niets dus.
Ik geloof er helemaal niks van.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ellegirl = 14/15/16.

Ik heb me verslapen omdat ik moe ben en ik maar drie uur heb geslapen, niet omdat iets niet belangrijk is. Maar ik zie vanmiddag wel wat er tussen ons gebeurd.
"Overigens heb ik me verslapen en ga ik nu niet meer naar hem toe. Doe ik in de middag wel."

Dat zegt ze gewoon om te provoceren, ze geniet van deze aandacht. Ze is net een klein kind, negatieve aandacht is ook aandacht.

Je gaat bij mij ook *poef* onder de negeerknop!

En degenen die op haar blijven reageren, jullie leren haar niks wat ze zelf al niet weet! Jullie voeren alleen haar ego maar!

Tragisch meisje ben je, en heel naar!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:nokiafan schreef op 20 oktober 2011 @ 05:42:

[...]

Stel je háát kamperen, maar je partner houdt van zo basic mogelijk kamperen, dan moet je maar mee, omdat dat nou eenmaal Echte Liefde is? Wat heeft die partner eraan als jij met een chagrijnig gezicht rondloopt omdat je het echt niet leuk vind?

Er is toch ook een middenweg? Of meerdere zelfs. Niet naar een luxe hotel gaan maar naar een ingerichte caravan. Of hem lekker met een vriend basic laten kamperen.

Het is een voorbeeld dat iemand noemde om aan te geven dat je soms iets voor de ander doet dat je zelf niet zo leuk vindt. Ik wil niet zeggen dat je ver over je eigen grenzen heen moet gaan.
Iemand anders opdrachten laten maken en die inleveren als je eigen is fraude, het is namelijk plagiaat. Op plagiaat staan hevige sancties, zoals een jaar lang uitgesloten worden van tentamenmogelijkheden en een aantekening op je bul.
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 07:41:

Ellegirl = 14/15/16.

Ik heb me verslapen omdat ik moe ben en ik maar drie uur heb geslapen, niet omdat iets niet belangrijk is. Maar ik zie vanmiddag wel wat er tussen ons gebeurd.

je hebt je verslapen net zo als dat je te laat komt om je afspraak met hem, hij heeft gewoon niet je prioriteit.

Als het echt belangrijk voor je zou zijn geweest dan had je gezorgd dat je op tijd zou zijn. Je vind het niet belangrijk genoeg dat is duidelijk.
Nee hoor, er zijn daar genoeg meiden van 18 en hoger.

Overigens, als ik jou was zou ik heel erg mijn best doen op school. Je hebt nog een hoop bij te leren. Je eigen communicatie en PR zorgen er namelijk voor dat ik het product niet wil 'kopen'.....
quote:mali30 schreef op 20 oktober 2011 @ 07:44:

"Overigens heb ik me verslapen en ga ik nu niet meer naar hem toe. Doe ik in de middag wel."

Dat zegt ze gewoon om te provoceren, ze geniet van deze aandacht. Ze is net een klein kind, negatieve aandacht is ook aandacht.

Je gaat bij mij ook *poef* onder de negeerknop!

En degenen die op haar blijven reageren, jullie leren haar niks wat ze zelf al niet weet! Jullie voeren alleen haar ego maar!

Tragisch meisje ben je, en heel naar!He-le-maal eens. Hier ook onder de negeer.
Ik heb er even een nachtje over geslapen. En weetje, toen ik 18 was waren er ook verschillende jongens verliefd op mij. Ik ging uit en zoende elke week met een of meer verschillende jongens zonder enig gevoel van schuld of spijt. Ik hield ze allemaal aan het lijntje en had soms met de een en dan met de ander een maand of twee verkering.

Na een tijdje maakte ik het echter uit omdat ik weer een andere jongen had ontmoet of omdat ik me verveelde. Maar stiekem durfde ik me gewoon nog helemaal niet te binden, was ik absoluut niet toe aan een relatie en aan iemand binnen te laten. Iemand zodanig te vertrouwen dat diegene ook al mijn slechte kanten zou kunnen zien.

Inmiddels heb ik zo'n 2,5 jaar een relatie met mijn vriend. En dat is soms inderdaad hard werken, als ik gestrest ben voor school bijvoorbeeld. Dan ben ik een paar weken niet te genieten en dan komt hij eerder thuis, kookt voor me, doet de afwas en helpt me waar hij kan. Soms typt hij dan bijvoorbeeld theorie voor me over, maar ik zit dan wel al uren naast hem met schele ogen van vermoeidheid om er wel mijn eigen verhaal van te maken. En de weken daarna kook ik extra lekker voor hem, iets waar ik niet zo van hou maar hij wel bijvoorbeeld.

Dit is de eerste jongen waarbij ik niet wil dat hij zich niet fijn voelt. Waar ik voor wil zorgen als hij ziek is, waar ik alles mee wil delen. En ik weet wel met 100% zekerheid dat jij niet zo over jouw vriend denkt.

Dat je het niet uit wil maken is je goed recht, maar sta niet raar te kijken als je binnenkort heel hard het deksel op je neus krijgt. En kom vooral ook niet hier uithuilen.
quote:pinks schreef op 20 oktober 2011 @ 07:44:

Iemand anders opdrachten laten maken en die inleveren als je eigen is fraude, het is namelijk plagiaat. Op plagiaat staan hevige sancties, zoals een jaar lang uitgesloten worden van tentamenmogelijkheden en een aantekening op je bul.In haar geval nog wel erger, vorige week had ze een gesprek omdat ze hadden besloten dat ze het niet kon. Ze mocht blijven maar het is kantje boord. De sancties in deze zullen dus wel anders gewogen worden
Ellegirl = 14/15/16.

Its a damn shame dat de yes is opgeheven!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Soep, je hebt een lieve vriend!
Je hebt je verslapen omdat je dingen moet inhalen. Omdat je andere dingen belangrijker vond. Dat jij je dus verslapen hebt omdat je moest leren... Heb je volkomen aan jezelf te wijten.
quote:mali30 schreef op 20 oktober 2011 @ 07:47:

Ellegirl = 14/15/16.

Its a damn shame dat de yes is opgeheven!Yesforum
quote:chrissiy schreef op 20 oktober 2011 @ 07:48:

Soep, je hebt een lieve vriend!

Ja! (raar trouwens dat er hier wel een smiley is maar geen ja. Zou de sfeer hier daarom soms zo ongezellig zijn?)

Had je mijn berichtje nog gelezen over schuilen in mijn pan? Het topic was opeens weg toen ik er weer wilde kijken.
quote:Tomatensoep schreef op 20 oktober 2011 @ 07:54:

[...]

Ja! (raar trouwens dat er hier wel een smiley is maar geen ja. Zou de sfeer hier daarom soms zo ongezellig zijn?)

Had je mijn berichtje nog gelezen over schuilen in mijn pan? Het topic was opeens weg toen ik er weer wilde kijken.Schuilen in je pan? Nee? Mag ik schuilen in je pan? Ah, wat lief! Neem ik de soepstengels mee!
*wil trouwens ook een :yes: smiley*
quote:Liquorice schreef op 19 oktober 2011 @ 23:43:

Dat je moeite hebt om met mensen om te gaan wil niet zeggen dat je autistisch bent.

Inderdaad. Ik heb een vorm van autisme, maar kan wel redelijk met mensen omgaan. Althans, ik doe een poging daartoe. Ik kan wel beredeneren dat andere mensen ongerust raken in een situatie zoals door Ikbenlief omschreven, vooral als het 's nachts gebeurt. Alleen een psycholoog of psychiater (misschien ook (huis)arts) kan de diagnose van autisme stellen. Diagnoses van anderen zijn slechts vermoedens.

quote:Ik kan me best voorstellen dat mensen je sociaal noemen. Je komt over als iemand die niet op haar mondje gevallen is, met een druk sociaal leven.

En er zijn maar weinig autisten met een druk sociaal leven.

quote:Aan de andere kant ben je terughoudend als het over gevoelens gaat. Je vertelt wel dat je vroeger een band had met je kat, maar dat noem je "vaag", en een contact met een dier fijn vinden vind je "raar". Je bent erg hard naar je vriend toe en de manier waarop je je aan de buitenwereld voordoet verschilt (blijkbaar) nogal van hoe je je soms vanbinnen voelt. Dat vind ik allemaal niet zozeer autistisch, maar iets wat wel een beetje scheef zit.Ik zie dat ook zo. Een band hebben met een dier vind ik niet raar, hoewel ik zelf niet zo om dieren geef (althans als het gaat hebben om het wel of niet hebben van een huisdier).
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven