Wat te doen?

20-10-2011 23:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen, ik en mijn vriend zijn 3 jaar samen. Daarvan wonen we 2 jaar samen. Alles ging goed tussen ons totdat zijn zusje uit Amerika weer terug is.. Zijn zusje verbleef ivm haar studie en werk in Amerika. Daarnaast had ze problemen met haar ouders, daarom ken ik haar vooral van verhalen en sinds 2 jaar persoonlijk. Het eerste jaar toen ik samen was met mijn vriend heb ik haar dus niet gekend.

Waar zal ik beginnen.. Mijn schoonzusje is een persoon die erg druk is en houdt van aandacht. Dit zie je door haar manier van praten (erg uitbundig en luid), manier van kleden (best ordinair). Daar is natuurlijk niks mis mee, maar ik vind haar relatie tegenover mijn vriend best vreemd.. Toen we elkaar nog net leerden kennen was mijn schoonzusje bij ons en twee vriendinnen van mij. We waren in de keuken met mijn schoonzusje lekkere dingetjes aan het klaarmaken. Toen ze dat deed keek ze de hele tijd naar mijn vriend en gaf knipoogjes en lachte. Dit ging de hele tijd zo door. Ze zei op dat moment: hij wordt zenuwachtig van mij. Ik dacht, waarom? Maar ach ik besteedde er niet veel aandacht aan. Later zeiden mijn vriendinnen dat ze mijn schoonzusje maar raar vonden hoe ze met mijn vriend omging. Weer stond ik er niet bij stil.. Daarna zijn er nog wat dingetjes gebeurd. Ze heeft het altijd over haar broer. Dat hij bv jaloers is als zij een vriendje heeft. Waarom zou hij? Ik denk dat hij hooguit het beste wilt voor zijn zusje. En nog een vb.. Een keer waren we op de kamer van mijn schoonzusje film aan het kijken. Op een gegeven moment nemen we pauze. Op dat moment springt ze letterlijk op mijn vriend en begint te stoeien en hem te kietelen. Ik wist letterlijk niet wat mij overkwam. Ik ben thuis best conservatief opgevoed en vond dit echt niet gepast! Daarnaast wil ze altijd zijn aandacht door heel opvallend te doen. Ik vind dit allemaal niet tof. Ze is zijn zusje, maar ik denk dat er grenzen zijn.. Mensen in mijn omgeving hebben mij aangesproken op haar gedrag. Ze zeggen dat het zelfs lijkt alsof ze verliefd is op haar broer. Nou dat lijkt me erg ziek en niet waar, maar dat neemt niet weg dat ik me er erg aan irriteer. Graag tips als jullie hebben, want dit voelt niet lekker..
In verband met mijn privacy wil ik dit berichtje verwijderen, maar ik zit er zo mee dat ik wel wat tips kan gebruiken. Dankje alvast..
Wat zegt je vriend er over?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als ik jou was zou ik er eerst eens met jouw vriend over praten.

Als zij beiden geen probleem hebben, waarom zou jij je er dan druk over maken?

Als ik het zo lees, zie ik het probleem eigenlijk nog niet zo.
Wat vindt jouw vriend van dit alles?
Mijn vriend is vergeleken met mij erg vrij opgevoed. Ik heb met hem gepraat en hij zei dat hij het gezegd heeft aan zijn zusje. Ze houdt er geen rekening mee. Ze merkt wel dat ik het niet leuk vind. Ze wilt volop aandacht van mijn vriend op een rare manier. Tegen hem aanleunen, hem omhelzen met haar open kleding (decollete). Zelfs anderen merken dit op.
Ik heb zelfs ruzie gemaakt met mijn vriend. Wilde het ook tegen haar zeggen, maar ze is een persoon dat gewoon geen respect heeft. Niet tegenover haar ouders, laat staan voor mij.
Kan het zo zijn dat wanneer jij er geen blijk meer van geeft dat haar gedrag jou soort, dat voor haar de lol er af is?
Wel gek zeg... brrr...

Ik vraag mij af of het je vriend opvalt? Wat zegt hij er zelf over dan ? Ik heb alleen nog maar gelezen dat hij haar er op aan heeft gesproken ?

Ik heb een tweelingbroer.. en ik omhels hem ook altijd als ik hem zie en geef heb een dikke kus... Maar iel ... soort flirtgedrag vertonen is best gek...

Dit klinkt niet echt in de oren zoals lieve broer zus gevoelens
Je bespreekt het met je vriend en als hij het ook wat raar vond dan breng je dat naar buiten. Dan is er echt niks leuks meer aan voor haar.
quote:give_love schreef op 21 oktober 2011 @ 00:07:

Kan het zo zijn dat wanneer jij er geen blijk meer van geeft dat haar gedrag jou soort, dat voor haar de lol er af is?

Misschien is ze ook gewoon heel jaloers.. Als zus zijnde?

Maar even, zie je ook echt dat zij met hem flirt ? Ik bedoel, hoe zie jij nou dat ze speciaal haar decollete zo heeft voor hem ? misschien loopt ze er altijd wel zo bij, maar lijkt het voor jou zo omdat jij wat conservatiever bent opgevoed?

ik probeer nu niet je verhaal en je gevoel te bagatelliseren ... maar ik probeer een realistisch beeld te schetsen van de situatie
Ik heb ook zo'n stel in mijn omgeving. Is over gegaan toen het zusje een jaloerse vriend kreeg. Misschien nog maar even geduld hebben en doen alsof het je koud laat? Tegenover haar uiteraard, niet tegenover je vriend.
Bedankt voor de reacties! Denk inderdaad dat ze ervan geniet als ik het niet leuk vind. Ik heb het geprobeerd om te negeren de laatste keer. Kreeg het gewoon warm van binnen. Ik liep gewoon even weg met de smoes dat ik een vriendin ga bellen. Ze vertoont gewoon flirtgedrag, ik krijg er ook gewoon de rillingen van als ik eraan denk. Er is niks mis met omhelzen of een kus geven, maar dit gaat op een andere manier.. Mijn vriend zegt dat hij het ook niet leuk vindt en hij geeft mij gelijk, maar ik word gewoon boos om het feit dat hij er niet veel aan doet. Ben bang dat ik een keer ga uitbarsten, want dit begint mij erg te irriteren. Vriendinnen doen er een schepje bovenop door te zeggen dat ik nog zo cool blijf. Maar ja, wat moet ik dan..
Ik hoop dat zij eens eindelijk een vriendje krijgt. Ik zal maar doen alsof het me koud laat ook al voel ik me anders van binnen..

Ze is trouwens vaak zo ordinair gekleed, maar ze drukt hem letterlijk tegen haar tieten of dan buigt ze expres naar voren zeg maar..
Doet me denken aan die aflevering van Friends waarin de scharrel van Rachel zelfs met zijn zus in bad gaat. Bah. Ik vind het iets gestoords hebben.
Ik ook! Die aflevering komt ook regelmatig in me op ja.. Maar in dit geval lach ik er niet om..
Oh dat klinkt niet heel erg lekker...

weetje wat ik zou doen? Ik zou gewoon recht in haar gezicht zeggen waar je vriend bij zit:

"Goh, Sjanita (for example) Het valt mij op dat je op een bepaalde manier naar je broer kijkt... Misschien wordt het tijd een vriend te gaan zoeken. Als je al zo gefrustreerd bent dat je dit op je eigen broer aan het projecteren bent zal ik maar haast maken.. Straks begin je nog met je bureaustoel te flirten en ik kan je vertellen dat deze niet warm of koud zal worden van je decollete...

Das helemaal eenzaam. Goh.... iemand nog chips ? "
Je moet niet gaan uitbarsten, want dan toon je emoties, die herkend worden als machteloosheid dus dan voelt zij macht.

Je moet met een koele gegeneerdheid praten, alsof je je niet kan voorstellen dat iemand zich zo verlaagt, dat je vriend zich eigenlijk ook geen houding wist te geven omdat ze zich zo uitdagend gedroeg.

Het moet natuurlijk wel waar zijn.

Hoewel sommige mensen een bord voor hun kop hebben, die willen vast geloven dat ze onweerstaanbaar zijn,
Haha, dat zou ik nou zo graag tegen haar willen zeggen! Maar dan is ook alles over en uit denk ik. Ze verbaasd me namelijk met sommige dingen. Dan geeft ze bv een jurkje van haar aan mij, omdat ik een beter figuur heb (zegt zij dan). Ze koopt ook regelmatig iets voor mij en dat zijn vaak leuke kleren (ze houdt van shoppen). Dan vind ik het ergens ook wel zielig. Dan komt er weer een moment dat ze zich overdreven gedraagd en denk ik wat jij zou zeggen..
Ah gos, zo krijg ik toch wel weer wat sympathie voor haar... Zou ze erg onzeker kunnen zijn?
Ze denkt echt dat ze onweerstaanbaar is ja.. Ik wil echt niet zeggen dat ik mooi ben ofzo, maar mensen zeggen dat wel regelmatig. Ik maak me ook regelmatig op en besteed aandacht aan mijn kleding.Dit wordt nooit over mijn schoonzusje gezegd, ze is ook veel forser dan ik. Mijn vriend zei weleens dat ik veel mooier ben dan haar enzo, maar daar gaat het niet om. Ze barst van de zelfvertrouwen (of ze doet alsof, want elke week begint ze een nieuw dieet) en haar gedrag irriteert me. Ik denk inderdaad dat ik er geen aandacht aan moet besteden. Al ben ik bang dat ik op dat moment een keer echt ga uitbarsten.
Misschien is ze wel onzeker ja.. Maar om dan zo te doen? Net op het punt dat ik haar echt niet meer mag (soms zelfs stiekem haat) doet ze iets liefs en zit ik met een schuldgevoel. Aandacht vragen van je broer is echt niet erg, maar waarom op deze manier..
Hmmm... denk dat ik zou proberen zo min mogelijk mijn irritaties te laten zien. Dus haar niet meer voeden. Of haar eens een compliment geven (positieve aandacht)? Weet 't ook niet zo goed, moeilijk in te schatten wat helpt.
Ik probeer me zo min mogelijk te irriteren, al lukt dit niet altijd. Complimenten heb ik haar vaak genoeg gegeven. Ik doe gewoon aardig, heb gewoon geen zin in ruzie tussen ons. Denk dat ik het de volgende keer nog meer ga negeren. Zo te horen is dit de beste oplossing. Eens zien of het werkt Allemaal bedankt!
Ik zou er niet tegen kunnen.

Denk dat ik haar gewoon zou confronteren door te vragen of ze soms aandacht tekort komt en door te zeggen dat ik dit geen gewenst gedrag vind.

Mijn vriend zou dit uberhaubt niet accepteren trouwens. Snap ook niet dat jouw vriend er niets aan doet, terwijl jij je er duidelijk aan stoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven