Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Ok Thanx Fede!!

Draai ik bedoel de echo in het andere ziekenhuis, de eerste zeg maar. En inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken, je hoort wel eens verhalen van stellen die jaren aan het aanmodderen zijn voordat er een diagnose gesteld wordt... Maar mooie stappen voor jullie en reuze spannend...
De eerste echo (ook eerste ooit voor mij, weet nog dat ik er tegenop zag :-) ) gaf toen ook slijmvlies en mogelijk net eisprong geweest aan. Zoiets heb ik dus nu weer.

Tweede echo waren de eierstokken verdwenen, en 3de ook. Gisteren bij de 4de zaten ze er weer :-) (wel kleintjes) Eierstokken worden groter als ze actief zijn en krimpen als ze inactief zijn.

Maar ik heb ze nog wel :-)

Ben ook blij met de stappen inderdaad!
Hihi, draai en het mysterie van de eierstokken .

Flower hier ook een difraxfles. WB klokte met de aventfles de melk zo snel naar binnen dat hij er krampjes door kreeg.

Hier weer een goede nacht gehad! WB heeft van 20:00 tot 6:00 geslapen. De napijn wordt minder alleen de verkoudheid is er nog.

WB gaat vanmiddag lekker naar het kdv en vriend en ik gaan lekker in de stad lunchen en shoppen.
Geniet er van Earth!

Fijn dat WB zo goed opknapt!!!
Miekie, wat leuk dat de intake erop zit! Bij ons was het ook normaal om pas met 9/10 weken de eerste echo te krijgen. Rot dat je je zo vermoeid voelt.
Hier ook difrax!

Enige onhadinge is dat je de fles niet gevuld mee kan nemen, want dan kan hij lekken.

Ik vraag me wel af wanneer ik een nieuwe maat speen moet?

Veel plezier earth!
Elisa, ik denk dat je een grotere maat nodig hebt wanneer r. langer dan 20 min over een voeding doet.
En die speen koop je er los bij? En wat voor maat dan, staat dat op doosje ofzo?

Weet echt niks van spenen hoor...
Maar bizar toch draai dat je eierstokken zich dan herstellen? Wat kan een lichaam toch bijzonder veel... Zagen ze ook eiblaasjes?
Hoi hoi,

Ben druk met vanalles, dus niet veel tijd en even een zwaai!

Hier ook een goede nacht van 22.00 tot 6.00! Ze leren het wel, die kleintjes!

Tot straks!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Flower, nee, die zijn er ook niet, want ik heb geen eitjes. Of in elk geval heel weinig. Ik heb wel hormonen die ze proberen te laten rijpen, maar e valt niets te rijpen.

Als ik wel eiblaasjes had gehad, hadden we wellicht een kans op een kindje met mijn eitje mbv IVF. Al moeten ze dan enorme prenatale screening doen, want mijn chromosomen zijn natuurlijk niet in orde.

Dat er dus activiteit is, betekent niet dat er opeens toch een kans is op een kindje met mijn genen. Dat is en blijft een gesloten boek.
Vergeet niet dat ik gewoon in de vervroegde overgang ben en blijf. Mijn AMH (eicelvoorraadhormoon) is zeer zeer laag (<0.1). De reden dat ik in de vervroegde overgang ben is de mozaiek Turner, en dat ik de mozaiek variant heb is weer de reden dat er wel enige activiteit is.

Ingewikkeld he!
Even jullie mening/advies nodig..

R heeft sinds 2/3 dagen een rode wang, zijn rechter wang en ik blijf er zalf op smeren zo droog..

Nu las ik dat dat kan betekenen dat er een tandje aan zit te komen? Net had hij ook een hele erge natte poepluier.

Ook koemelkallergie kan of Gewoon kou op zijn wangetje gehad..

Wat denken jullie?

Hij is ook niet echt het zonnetje in huis de laatste dagen.

Heeft een van jullie dat al gehad bij hun baby? Zo een droog wangetje, maar het gekke is maar aan 1 kant.?
Ja, heel ingewikkeld draai! Maar dat en 0 kans is op een eigen bevrucht eitje wist ik... Je zou zeggen dat als er slijmvlies en eierstok is, er misschien ook iets gaat gebeuren (weer) in die eierstokken? Niet dat jij daar wat aan hebt natuurlijk... Maar waarom geven ze jou medicijnen om ze te toch te laten rijpen dan? Dit klinkt dan weer een beetje onlogisch...

Elisa: geen idee wat het kan zijn? Is het uitslag of lijkt het meer op iets wat van binnenuit komt?? Als het warm / gloeiend is zou ik even de huisarts bellen, anders even aankijken? Tandjes is wel heel vroeg...
Oh en draai: druk met redelijk leuke dingen. Vooral bezoek steeds... Was hier herfstvakantie dus dan zijn veel mensen vrij.

Net kwam kdv op huisbezoek, kreeg een zo'n leuk cadeau. Plaats wel ff op h.
Ik krijg medicijnen om een slijmvlies op te bouwen, niet om te rijpen! En voor je vraagt: ja maar je bouwt toch zelf op? Geef ik vast antwoord :-) Ja, ik bouw op, maar niet regelmatig, en ik moet zeker weten ontvankelijk zijn als er een match is. Dus daarom gewoon regelen met hormonen! :-)

Fijn dat het leuke dingen zijn flower :-)

Kdv op bezoek dus, Danoon lekker laten slapen?
Elisa tandjes lijkt mij ook wat vroeg...
Het is niet warm, maar schraal.

Geen koorts ofzo.

Ik kijk het wel even aan. Het schijnt dat moeders rond een spong van de baby altjjd ineens denken dat er wat met hem is, dus laat maar even gaan.

Nog zi iets om sjacho van te worden:

Mijn schoonzus stuurt altijd een berichtje of ze langs kan komen als r gezellig is..

Gister dus ook en hij huilde steeds. Zij helemaal teleurgesteld. Ook verwacht ze al dat hij vanalles kan. Zo irritant. Een luier verschonen, ho maar! Het is ook niet te voorspellen hoe hij is vantevoren!

En flower,, heb je danoon lekker laten slapen?

Ik ga effe kijken op h.

Draai, jouw lichaam doet iedereen verbazen volgens mij!
Ja, danoon lekker laten slapen. Ze vond het wel jammer maar noemde ons een "warm gezinnetje"' bedankt!!

Ze is nu net pas wakker! Geslapen van 10-14
Zo, lekker even bijlezen!

Miekie, wat jammer dat je nog moet wachten op de echo! Ik kreeg intake en echo tegelijk bij 10 weken. Je kon toen echt al een boontje met ledematen zien. Nielsje zwaaide toen al

Wel leuk km alle spulletjes te krijgen hè! Voelde me helemaal trots met de zwitsaltas.

En het wordt heus beter hoor, ik was geloof ik bij 14 weken minder misselijk en bij 16 weken ook weer fit. Maar hetnverschilt nogal per zwangere.

Kristin, slim om nu vast snowboots in te slaan. Ik heb nog goede wandelschoenen staan, die gebruik ik altijd bij de wintersport. Hoop voor je op een mooie winter zodat je straks lekker veel naar buiten kunt met je kleintje.

Flower, ik heb ook nog de avent
Was nog niet klaar

Ik heb dus ook de avent en heb een speen met 2 en een met 3 gaatjes. Als ik merk aan het einde dat n. Nog veel zuigbehoefte heeft dan zet ik voor het laatste beetje de kleinere speen erop. Dan moet hij harder werken en is het inderdaad zoals Fede zegt comazuipen haha...

Fede wat goed dat max zijn speen nu 's nachts niet meer zo hard nodig heeft. Goed zeg hier al die doorslapers! Volgens mij slapen ze nu allemaal wel goed door toch?

Earth, fijn dst het goed gaat met wb. Hoe snel zo'n kleintje opknapt is wonderbaarlijk hè!

Shopze vanmiddag!

Elisa, wat gek dat rode wangetje van Richard. Heeft hij misschien met een kant in de spuug geslapen? Datnheeft Niels wel eens en dan ook een rood schraal wangetje. Maar dat gaat met een paar dagen bepanthen smeren altijd snel weer weg.

Tandjes is wel vroeg, maar kan wel hoor! Misschien eens voorzichtig met je vinger in zijn mondje voelen?

Wat een stomme schoonzus heb je. Baby's huilen nou eenmaal, de ene dag helaas meer dan de andere. Bij mij hoeft trouwens niemand aan tr komen dat hij nog niet genoeg kan, want ben al hartstikke trots op wat hij allemaal al wel kan!

Je schoonzus heeft zeker geen kinderen?

Draai, wat bizar dat je eierstokken nu weer groter zijn dan pak 'm weg een jaar geleden. Dat vind ik ook heel raar. Gek hoe lichamen werken hoor!
Hier een drukke dag. Vanochten al vroeg op pad om te voet de weekboodschappen te doen. Nielsje deed het voortreffelijk. Hele tijd wakker liggen kijken in de kinderwagen. In de rij bij een kassa moest hij even huilen, maar toen tilde ik hem er evennuit zodat hij rond kon kijken en toen vond ie het weer leuk.

Hij had vandaag voor het eerst wantjes aan, want het had hier best gevroren vannacht en het was echt koud vanochtend. Ze waren alleen erg groot haha... Het leek wel een schildpadje met van die zwemflapjes ipv handjes haha...

Maar hij had wel lekker warme handen.

Verder paddestoelensoep gemaakt en kip gebraden voor vanavond, gespeeld met N. En nog wat huishoudelijke dingen.

Voel me weer een stuk beter dan gisteren, alleen nog steeds een plijnlijke en rode arm van de spuit. Dat heb ik normaal nooit zolang eigenlijk.
quote:draaiorgel schreef op 21 oktober 2011 @ 08:25:

Goedemorgen!

Miekie: fijn dat de vlos leuk was, maar jammer van de echo inderdaad. Ach, aan de andere kant, hebben jij en wij weer iets om naar uit te kijken :-)

Wat vervelend dat je je zo naar blijft voelen. Hopelijk wordt dat inderdaad minder na 12 weken.....

Elmie: jij hebt vandaag een echo toch? Ik hoop dat er flink wat eitjes te zien zijn!!!!

Fijne dag allemaal!

Klopt helemaal Draai!!

Er zitten 5 follikels rechts en 3 links. Op zich een mooie score als de follikels goed blijven groeien. Ik krijg maandag weer een vervolgecho.

Er zit wel vocht in mijn buik die er niet hoort te zijn. Niets verontrustends maar wel iets om in de gaten te houden. Daarom ben ik blij maar heb ik nog geen juichgevoel. Ik bekijk het stapje voor stapje.

Miekie, wat apart dat je nog geen echo kreeg!

Earth, ben blij dat WB goed opknapt.

Kristin, sterkte met de laatste loodjes.

Voor de rest iedereen een dikke knuf!!
Misschien vanavond nog even naar de stad.

Morgen niks, lekker aanrommelen denk ik en zondag hebben we familiedag.

We gaan karten en eten. We gaan alleen 's middags mee, zie het niet zo zitten met n. In een restaurant te gaan zitten.

Jullie nog plannen voor het weekend?
Heei Elmie, 8 is mooi toch?

Ik hoop dat ze blijven groeien! Hebben ze een indicatie gegeven van de punctie? Oh en, moet El op dat moment (punctie) zijn ding doen of is er al iets ingevroren? (bij ons werken ze met ingevroren, vandaar)

Vervelend van het vocht. Had je dat zelf ook gemerkt?

Hoe voel je je onder de hormonen?

(8 is mooi voor jullie, voor ons zou het betekenen wachten op volgende match. Ze verdelen niet tussen ons en donor als er 8 of minder zijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven