Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Wauw Elmie: wat een spannende tijd voor jullie zeg? Wanneer gaan ze eigenlijk een punctie doen? Hoe groot moeten daarvoor de celblaasjes zijn?
Elisa, M. Heeft dat ook (1 schrale wang). Komt hier door het vele kwijlen. Dat loopt 1 kant op, en precies daar is het schraal. Lekker vet houden met vaseline of creme.

Pff.. Ik zit nog te kolven op werk. Super druk gehad, stond 4 uur alleen! Om half 12 voor het laatst gekolfd dus ik plof bijna. Hopelijk gaat het snel. Wil nog even iets afmaken en dan naar huis.

Later meer!
Denk ook dat het met het telkens natworden komt dat wangetje!

Lekker smeren dan maar.

Nu ligt hij zo lekker in de wagen te slapen na een wandeling naar de stad!

Over spenen gesproken, ik heb grotere gekocht voor de difrax vanaf 3 maanden.

Was 15% korting op bij het kv.

En billendoekjes ingeslagen.

Wish, dat is pijnlijk, zolang niet kolven!

Hopelijk ben je alweer klaar en kan je naar huis.

Jun ik heb vorige week ook muts en wantjes gekocht!

Zo leuk. Moet ook wel, want r ligt telkens met zijn handjes boven de dekens.

Je zou ze bijna ook in bed aandoen. Ijsklompjes zijn het, brrrrrr
Wat was het heerlijk een middagje om met vriend door te brengen!

We hebben wat nieuwe broekjes gekocht voor WB bij de Hema. Lekkere zachte broekjes maat 62 (echte broekjes maat 56 zijn nog veels te groot en de zachte broekjes maat 56 zijn voor dit weer net iets te kort).

En een winterjasje bij de Zeeman voor 3,00!

Verder was het goed gegaan op het kdv alleen heeft WB daar bijna niet geslapen. Alleen op de arm terwijl hij in slaap gewiegd werd.

Net wilde hij ook al niet gaan slapen dus hebben we hem 5-5-10 min laten huilen. Dat werkte. Echt dit is de eerste keer dat we hem hebben laten huilen vond het zo zielig. Maar goed, nu hij geen pijn meer heeft tijdens het huilen moet hij toch wat meer in zijn eigen bedje zelf in slaap leren vallen.

Verder heb ik niet zo'n leuke 'bijwerking' van de bevalling. Gisteren voor het eerst ongesteld geworden. Dus toen we naar de stad gingen heb ik toch maar tampon ingedaan. Maar toen hij na een uurtje vol aan het raken was 'viel' hij naar beneden. Echt wat doet dat pijn zeg een tampon die niet op de goede hoogte zit. Dus z.s.m. een toilet opgezocht en eruit gehaald. Zucht, toch maar weer aan de slag met de bekkenbodem-oefeningen.
Oh shit Earth!!! Dat voelt inderdaad erg rot... Had ik ook wel eens voor mijn zwangerschap hoor, had ik m niet ver genoeg ingebracht. Ik ken ook veel vrouwen die na hun bevalling een maatje groter tampon gebruiken...

Lekker even tijd voor jezelf!! Dat slapen lijkt me ook wel een dingetje. Begreep dat ze bij ons (indien nodig) kindjes wel laten slapen in puckababy. Ben al lang blij dat te horen... Onze wendagen zijn ook gepland. Ik kom eerst een keertje samen met danoon koffie drinken...

Ik ga voice kijken...
Wish, was je nog een beetje op tijd thuis?

Elisa, dat van het speeksel klinkt als de boosdoener. Wij hebben de difraxfles ook weleens gevuld meegenomen maar geen lekkage gehad, Neem je hem wel compleet mee? Dus incl. dat dekseltje voor de binnenkant van de fles? Balen van schoonzus. Tja, een baby doet dingen op zijn eigen manier en huilen hoort daar helaas bij....

Elmie, spannend dat er 8 follikels aan het groeien zijn! Ik duim voor je dat ze op de volgende echo groter zijn geworden!

Juun, klinkt leuk je familieuitje! Kan me voorstellen dat je liever niet met Niels in een restaurant zit. En schattig dat hij eruit zag als een schildpadje!

Wij hebben zondag een uitje met vrienden. Gaan de hele middag op pad en dan 's avonds eten. En dan maandag mag ik weer beginnen met werken! Echt ik heb er zo'n zin in!

Ohhh, nog een voor WB. Gisteren zat hij op de 4 zetpillen en vandaag maar 1. Echt zo fijn dat hij snel opknapt na de operatie!
Wij gaan Cars 2 kijken!

Goede tip flower! Ik ga maandagavond zwemmen. Ik zal er dan een supertje in doen.
Wish, kolven nog gelukt? Nu lekker weekend!

Elisa, die wantjes had n. Echt nodig vandaag. Mutsje nog niet want heeft een warme kapuchon aan zijn jasje.

Earth, wat rot van die tampon. Komt het niet gewoon doordat je nu meer bloed verliest dan voor de bevalling? Heb ik wel, nu 2 keer ongesteld geweest en heb een paar dagen gewoon bijna weer kraamverband nodig. Bah...

Wel fijne middag gehad! En knap van wb
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
dat hij zo snel na de operatie al naar het Kdv gaat!

Flower, ik ga volgende week met Niels kennismaken bij het Kdv en dan ook de eenzaten afspreken.
Haha eenzaten? 
Earth, wat vervelend van die tampon! Ik herken het pijnlijke gevoel wel van voor de zwangerschap. Niet fijn

Misschien is maandverband even wat prettiger voorlopig? Toen ik na de bevalling die surfplanken in mn onderbroek had bedacht ik me dat dat gewone maandverband zo erg nog niet was! (voorheen vond ik dat ver-schri-kke-lijk!)

Wat goed om te horen dat WB zo goed opknapt!

Juun, hoe ist nu met je arm?

Kristin nog gesignaleerd? Jij krijgt zo onderhand meldplicht

Ik was om 18 uur thuis. Das wel laat voor mijn doen, ivm de bv ben ik nu steeds rond half 5 thuis. Maar 't was even nodig. De flesjes en kolf zijn al uitgekookt,flesjes gevuld voor dinsdag, vaatwasser uitgeruimd en ga zo een was aanzetten. M. ligt alweer in diepe slaap boven. Vind het wel lekker zo'n avondje niksen.. Lig heel lui voor de tv samen met een kroelende, spinnende poes, knus hoor!
Juni, ik denk dat M een klein eskimootje wordt deze winter, heb haar nu al een lekker wollig jasje met cappucion (?) aan.. Komende winter kan ze haar armpjes vast niet meer bewegen, zoveel lagen krijgt het kind aan haha...
Flower, damn autocorrect. Bedoelde wendagen!

Wish, dan zal ik even een foto van n. Met zijn skipak aan (te groot want voor de wintersport) op h. zetten. Je lacht je dood!
Hoi meiden, weekend! Ik kom vandaag alleen even zwaaien. Het werken is heerlijk, maar wat ik wel wennen vindt zijn de avonden. Normaal ging ik lekker 'niks' doen en nu ben je toch nog best wel druk. Even wat minder tijd voor mezelf dus, zal daardoor wel iets minder hier te vinden zijn denk ik .

Ik probeer morgen of zondag hier weer even uitgebreid bij te kletsen!
Hier nog niks aan de hand hoor! Zit nu niet zo lekker in mijn hum, dus vandaag alleen bijgelezen. Slaap lekker allemaal!
Slaap lekker Kristin. Hopelijk is morgen een betere dag.

Lieke, kan me voorstellen dat je nu minder tijd hebt voor het forum. Fijn dat het werken bevalt!

Juun, we hebben bewust gekozen om WB toch naar het kdv te brengen. Eigenlijk zou hij de do en vrij al volledig gaan. Daar zijn ook de wendagen op gebaseerd. Na overleg toch besloten om hem vrijdagmiddag te brengen. Dan blijft hij in het ritme en er is veel een-op-een tijd voor hem.

Flower ik maakte me ook een beetje zorgen om de regels van het kdv. WB slaapt gewoon niet zo goed overdag. Maar ze doen erg hun best om een goede oplossing voor hem te vinden qua slapen. Op het moment is hij ook de jongste baby.
Nou lekker zit ik dan te kolven...

Even een filmavondje met een paar meiden en mijn man past
Op(foutje )

Kom ik thuis, ligt r schijnbaar net te slapen en heeft nog geen late voeding gehad.

Ik was om 0:00 Thuis dus ik dacht dat ik alleen hoefde te kolven en naar bed, maar nee hoor, aan de borst en luier verschonen, heel vervelend ventje... Pfff

Hij huilt veel tijdens en na de voeding, dat maakt me onzeker. Zou er wat met hem zijn???

Maar goed, man ook sjacho, gezellig hoor, een avondje weg :(

Hij was bij zijn zus geweest en weer was r niet gezellig.

Ze heeft idd geen kinderen jun!

Nog even doorkolven en dan hopelijk lekker slapen!!

Sorry voor de egopost..
Hè getsie wat een gedoe Elisa. Ik zou behoorlijk boos worden als WB rond 23:00 in bed gelegd worden zonder eten.

Zit er misschien eenn boer dwars bij r.? Je zou hem halverwege even kunnen laten boeren.

Hier zit ik inmiddels de fles te geven. WB werd om 5:15 wakker voor zijn speen en om 6:15 was het gedaan met de slaap.

Juun ik snap je opmerking over kraamverbanden. Poeh het is behoorlijk veel.
He getsie elisa... Ik zou daar ook pissig om zijn!! Hoop dat r lekker in slaap gevallen is en je een goede nacht gehad hebt...

Rond 3 maanden heb je ook weer regeldag(en) borstvoeding He? Misschien, zeker in combinatie met sprongetje kan ie daar flink lastig van zijn...

Ik werd net (7:30) wakker met enorme ploftieten, schok gewoon van de tijd... Wat een slaapkop!! En dat met 7 weekjes, Pff heerlijk hoor.
Zo... Nu weer opstaan! R sliep gelukkkig ook wat langer..

Ik moet mijn man maar uitleggen dat r dan maar wakker gemaakt moet worden, ookal slaapt hij rond 23:30, die voeding moet hij hebben.

Flower, geluksvogel! Lekker van genieten hoor!!

Hmm zouden meiden gewoon beter slapen??

Ik hoor wish ook eigenlijk nooit klagen over het slapen van maaike

Earth, over die ongesteldheid, jakkie!

Ik verwacht het ook binnenkort.

Het is ook nog niet serieus geweest, dus straks komt er toch een plup!

Het wordt w mooi weer dit weekend, dus genieten maar!!
Volgens mij komen we weer langzaam in het goede slaapritme terecht.

WB was om 7:45 bij mij op de borst voor de tv in slaap gevallen. Om 8:00 uur in zijn bedje gelegd en 4 x naar boven gegaan voor zijn speen. Maarrr hij ligt nog steeds te slapen! Zolang heeft hij de afgelopen week nog niet geslapen na de ochtendvoeding!

Elisa, wij maken WB ook altijd wakker voor de voeding van 23:00 uur. Dus dat is echt niet gek ofzo. Geen idee of meiden beter slapen. Ik kreeg gisteren wel te horen op het kdv dat het al heel wat is dat WB slaapt van 20:00 uur tot 5:00/6:00 uur met alleen een onderbreking van de fles van 23:00 uur.

Slaapt Richard al redelijk 's avonds?
Goedemorgen allemaal!

Ik heb weinig te vertellen. Rondje hardlopen gaat niet door, eens kijken of ik later vandaag nog alleen wil gaan lopen. Zouden om 10.00 uur gaan. Aangezien ik geen ochtendloper ben, ga ik dan liever eind van de dag zelf.

Verder weinig nieuws. Ik wacht op ongesteldheid en voel me heel raar. Voel mijn rug af en toe en denk dan dat het zover is, maar dan is het gewoon extreem veel afscheiding. Heel vreemd.

(lig op mijn buik in bed en er komt steeds een kat op mijn kont liggen....)

Elisa: wat vervelend om zo thuis te komen. Heeft je man niet in de gaten dat er zoiets als een schema is? Misschien voortaan gewoon opschrijven?

Je schoonzus is wel raar hoor! Baby's zijn geen poppen of robotjes of accesoires!

He Lieke, zorg maar lekker voor een goed ritme en nieuwe planning in huis. Je moet inderdaad vast meer doen als je nu thuis komt! Geeft niks, wij blijven wel. D. nog steeds tevreden op kdv?

Earth: wat heerlijk dat jullie een fijne middag hebben gehad. Groot gelijk om WB naar kdv te brengen. Als hij zich goed voelt, en het was toch al gepland, waarom niet?

Dat van die tampon, dat gevoel ken ik! (maar dan omdat ik hem niet goed genoeg had ingebracht) Denk je niet dat het gewoon kwam omdat je meer bloed verliest?

(ik weet nog dat toen ik voor het eerst tampons ging gebruiken het niet zo goed lukte, en door het steeds inbrengen en weer uithalen van tampons, in zeer korte tijd achter elkaar, was het helemaal schraal en dus nog pijnlijker ....)

Oh en geniet van je laatste weekend als niet werkende moeder!!

Jun: lief, minihandschoentjes :-)

Veel plezier vandaag met de familiedag!!

Kristin: hoop dat je vandaag beter in je vel zit!!

Fijne dag iedereen!!!
Wij mogen ook echt niet klagen.

Als ik thuis ben ;) dan probeer ik rond 19/20u r in bed te hebben.

Hij slaapt meestal niet echt lekker dan en we moeten er dan een paar keer naar toe. Maarrrrrr aanhouder wint en hij valt dan in een diepe slaap en dus moet je hem wakker maken om 23/23:00u. Hij drinkt dan altijd!

En dan slaapt hij tot 6:30/7:00. Meestal is hij nog even wakker rond 4u, maar speentje erin en hij slaapt door!!
Goeiemorgen,

Lieke, logisch dsat je nu druk bent en je minder tijd voor het forum hebt. Zal ik over 2 weken ook wel hebben. En earth volgende week al natuurlijk.

Wel gek, is iedereen dadelijk weer aan het werk. Zal een stuk rustiger worden hier.

Elisa wat vervelend om zo thuis te moeten komen. Wist je man niet dat r. nog moest drinken?

En dat hij hem meegenomen heeft naar schoonzus, r. kan er natuurlijk niks aan doen dat hij niet lekker in zijn vel zit toch?

Als N. Zo'n dagen heeft doe ik alleen het hoognodige met hem, maar vermijd visite enzo. Is toch voor niemand gezellig dan.

Gelukkig heb jij aks goede moeder gered wat er te redden viel en hebbennjullie nog lekker kunnen slapen

Earth, zeiden ze dat op het kdv? N. Slaapt ook gemiddeld wel van 20.00 tot minimaal 6.00 met een onderbreking laat op de avond voor een fles. Wat zei jij? Op het forum is dst heel normaal heur

Do, balen dat je je wat rot voelt. Hoop voor je dat je ongesteldheid dan ook maarmsnel komt. Ben je er weer vanaf en kun je verder in het traject!

Straks wel iets eten voor je gaat hardlopen hè!

Verder niks te melden. Lekker geslapen, dadelijk even naar de stad (familiedag is morgen pas) en verder niks denk ik.

X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven