Zo traag als poppestront
vrijdag 21 oktober 2011 om 15:34
Ik heb een nieuwe laptop, paar maanden oud (Sony Vaio), maar hij is momenteel echt zo traag als poppestront. Nu ik dit type bv verschijnt pas na 3 woorden wat ik getypt heb. Of de muis reageert echt heel sloom, net alsof hij in slowmotion stand staat.
Laptop staat eigenlijk altijd aan, maar ik heb hem nu al een paar keer opnieuw opgestart. Geen idee of het aan het altijd aan staan ligt, maar het opnieuw opstarten heeft in ieder geval niet geholpen.
Ik heb wel vaak meerdere sites tegelijk open. Lijkt me dat dat moet kunnen, toch?
Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen?
Laptop staat eigenlijk altijd aan, maar ik heb hem nu al een paar keer opnieuw opgestart. Geen idee of het aan het altijd aan staan ligt, maar het opnieuw opstarten heeft in ieder geval niet geholpen.
Ik heb wel vaak meerdere sites tegelijk open. Lijkt me dat dat moet kunnen, toch?
Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen?
vrijdag 21 oktober 2011 om 15:35
Even je laptop 'opschonen' ik doe dat altijd door middel van AVG Tuneup: klik
Op de site staat ie 'te koop' maar hij is ook wel te cracken
Als ik merk dat mijn laptop sloom wordt, dan laat ik 'm even opschonen ( en dan vindt ie vaak 3000 bestanden enzo) en dan haalt 'ie die weg en kan ik weer op volle snelheid vooruit
Op de site staat ie 'te koop' maar hij is ook wel te cracken
Als ik merk dat mijn laptop sloom wordt, dan laat ik 'm even opschonen ( en dan vindt ie vaak 3000 bestanden enzo) en dan haalt 'ie die weg en kan ik weer op volle snelheid vooruit
vrijdag 21 oktober 2011 om 15:38
Sopsie, bedankt voor de tip. Man kan dat wel cracken, denk ik.
Ik vraag me alleen wel af hoe het kan. Bij m'n vorige laptop (was een Dell) heb ik dit nooit gehad. Vind het ook een beetje vreemd na een paar maanden. En het is dat ik zo goed blind kan typen en m'n laptop geen dag kan missen, anders had ik hem al weggebracht.
Ik vraag me alleen wel af hoe het kan. Bij m'n vorige laptop (was een Dell) heb ik dit nooit gehad. Vind het ook een beetje vreemd na een paar maanden. En het is dat ik zo goed blind kan typen en m'n laptop geen dag kan missen, anders had ik hem al weggebracht.
vrijdag 21 oktober 2011 om 15:54
Even kijken wat er nu gebeurt...
Hé, ik kan weer gewoon direct zien wat ik typ! Ik heb CCleaner gebruikt, volgens mij zag ik dat er echt enorm veel in de prullenbak zat. Dat verbaast me, ik gooi nooit iets weg, maar ik denk dat dat het was.
Ga nu nog even bij de systeemwerkset kijken wat dat is.
Dank voor de hulp tot nu toe!
Hé, ik kan weer gewoon direct zien wat ik typ! Ik heb CCleaner gebruikt, volgens mij zag ik dat er echt enorm veel in de prullenbak zat. Dat verbaast me, ik gooi nooit iets weg, maar ik denk dat dat het was.
Ga nu nog even bij de systeemwerkset kijken wat dat is.
Dank voor de hulp tot nu toe!
vrijdag 21 oktober 2011 om 15:58
quote:flint schreef op 21 oktober 2011 @ 15:42:
Okay, ik beken dat ik een computer nitwit ben
.
Ik heb bij bureauaccessoires gekeken, maar defragmenteren? Waar doe ik dat?
Ben trouwens ook nog steeds benieuwd waarom ik dit na een paar maanden al heb!
Dit heb je al na een paar maanden omdat je je pc niet onderhoudt. Daarvoor heb je dus programma's als Malwarebytes, CCleaner nodig. Ook defragmenteren is nodig.
Heb mijn pc al 3 jaar en hij is nog steeds even lekker snel.
Heeft Sony veel eigen software op je pc geinstalleerd?
Ik heb na aanschaf al die standaard-zooi van Acer die je meegeleverd krijgt ge-deinstalleerd met het programma Revo Uninstaller. Dat scheelt veel onnodige ballast op je pc.
Okay, ik beken dat ik een computer nitwit ben
Ik heb bij bureauaccessoires gekeken, maar defragmenteren? Waar doe ik dat?
Ben trouwens ook nog steeds benieuwd waarom ik dit na een paar maanden al heb!
Dit heb je al na een paar maanden omdat je je pc niet onderhoudt. Daarvoor heb je dus programma's als Malwarebytes, CCleaner nodig. Ook defragmenteren is nodig.
Heb mijn pc al 3 jaar en hij is nog steeds even lekker snel.
Heeft Sony veel eigen software op je pc geinstalleerd?
Ik heb na aanschaf al die standaard-zooi van Acer die je meegeleverd krijgt ge-deinstalleerd met het programma Revo Uninstaller. Dat scheelt veel onnodige ballast op je pc.
vrijdag 21 oktober 2011 om 16:16
Ja, ik denk wel dat Sony veel Vaio shit op m'n laptop heeft gezet. Maar dat was bij Dell ook zo en daar heb ik er nooit last van gehad. En ook bij Dell deed ik nooit iets aan computeronderhoud en daar had ik dit probleem na 3 jaar nog niet.
Maar goed, het trage typen is nu opgelost. Ben nu aan het kijken wat er met defragmenteren gebeurt. Stond wekelijks in het schema voor woensdagnacht maar altijd op 0%. Ik laat hem nu draaien en hij is nu wel echt aan het defragmenteren.
Ben blij dat jullie me zo goed kunnen helpen!
Maar goed, het trage typen is nu opgelost. Ben nu aan het kijken wat er met defragmenteren gebeurt. Stond wekelijks in het schema voor woensdagnacht maar altijd op 0%. Ik laat hem nu draaien en hij is nu wel echt aan het defragmenteren.
Ben blij dat jullie me zo goed kunnen helpen!
vrijdag 21 oktober 2011 om 16:42
Heb je Windows 7?
Ik heb Vista en daarin kun je met defragmenteren niet zo goed zien wat er gebeurd. Ik gebruik daarom Defraggler; is van dezelfde fabrikant als Ccleaner.
Link:
http://www.piriform.com/defraggler
Ik heb Vista en daarin kun je met defragmenteren niet zo goed zien wat er gebeurd. Ik gebruik daarom Defraggler; is van dezelfde fabrikant als Ccleaner.
Link:
http://www.piriform.com/defraggler