Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ik heb ook een abo genomen op sante! Ben nu wel heel erg benieuwd en 15 euro voor een blad voor een half jaar en een kookboek is natuurlijk geen geld!

Hoort sante ook bij sanoma trouwens, dacht het niet toch? Maar die moet ik in dec toch bellen om mijn viva abo op te zeggen (die heb ik omdat ik mijn 101 woonideeen niet op tijd had op gezegt en daar vond ik echt geen hol aan! viva is wel leuk maar ik vind het niet nodig die elke week in de bus te hebben!).

bedankt voor de tip!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
ah thx Biebele, ga ik morgen eens uitproberen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:adios schreef op 21 oktober 2011 @ 13:44:

Ik heb ook een abo genomen op sante! Ben nu wel heel erg benieuwd en 15 euro voor een blad voor een half jaar en een kookboek is natuurlijk geen geld!

Hoort sante ook bij sanoma trouwens, dacht het niet toch? Maar die moet ik in dec toch bellen om mijn viva abo op te zeggen (die heb ik omdat ik mijn 101 woonideeen niet op tijd had op gezegt en daar vond ik echt geen hol aan! viva is wel leuk maar ik vind het niet nodig die elke week in de bus te hebben!).

bedankt voor de tip!Hm zie het al, jammer want anders was het mooi met 1 telefoontje geregeld voor beide abo's. Nouja het staat in mijn agenda genoteerd!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Wat een goede tip van die Santé Heppy, heb meteen een abonnement genomen!

En de vijgensalade van Swiertje: staat nu ook op mijn planning

Vandaag alle boodschappen weer gedaan, zo alleen nog even naar de markt en biowinkel. Heb voor deze week de basilicumspread meegenomen. En owee als ie niet net zo smaakt als de bietenspread!

Was bij de Jumbo, daar hebben ze best veel betaalbare bioproducten. Mais en rijstwafels onder de euro, das beter betaalbaar dan van de natuurwinkel.

Lidl viel me erg tegen qua biologische groente hoor
Vanavond even geen amber. Rode kool uit pot. Wel bio-aardappelen en bio-karbonade

Roos, suikervrije choco hoeft niet meer. Maar meeten is wel leuk
Klinkt best lekker pilous! Ik weet nog steeds niet wat ik vanavond ga maken. Misschien ook een heerlijk stuk vlees, mjam! Ja, had vanmiddag ineens zo'n trek in boerenkool met een worst voor E-nummers.

Hier trouwens nog iemand die een abbo op de Santé heeft genomen. Misschien kunnen we elkaar hier over 4 maanden aan herinneren dat we ons abonnement weer moeten opzeggen
Bedankt voor de Sante tip, ik heb ook een abo genomen met kookboek als cadeautje Nog wel even wachten voordat het binnen is natuurlijk, das dan weer een nadeel, hihi.

@Swiertje, en zijn de broodjes gelukt? Ik vries ze inderdaad in. Je kunt natuurlijk ook de helft van het recept gebruiken als je geen ruimte hebt in de vriezer.

Kikkererwten staan hier nu te koken, ga morgen maar eens humus maken. Vanavond dus maar eens een receptje zoeken op internet.

Vanmorgen weer havermout op, tussendoor banaan,

middag: McDonalds. Vanavond: speltbroodje met komkommersalade
die havermout, wordt dat zo een slijmerig papje?
Ik heb even een paar dagen moeten wennen aan de havermout, maar vind het nu best lekker.

Je kunt het zo dik of dun maken als je zelf wilt, gewoon proberen, bevalt het niet dan kun je de havermout altijd gebruiken voor koekjes, muesli of door de yoghurt.
Ik ga vanavond maar aan de hollandse pot denk ik, heb daar zo'n trek in. Stamppot, mmmm! En zo te zien zijn er hier meer mensen die af ent toe 'zondigen'

nee, maar even serieus, de trek naar zoet valt me heel erg mee, zeker de afgelopen dagen. Maar naar vet en vlees kan ik soms een onbeheersbare drang hebben. Dan zijn al die bonen, granen en zaden me echt even te plantaardig allemaal
De dikte van pap maakt me niet zoveel uit, maar slijmerige drek hoef ik niet en ik weet dat havermout dat wel vaak heeft. Heeft het recept van Amber dat ook?

Volgens mij heeft zij ook hartige havermoutrecepten trouwens. Zal eens kijken voor degene die geen zoet willen.

Boebele, stamppot hoeft toch niet 'slecht' te zijn? Bioaardappelen en biogroente en dan heb je alleen de worst die niet 'a la amber' is. Swa, als dat alles is
Ik heb een tijd lang 's morgens verse granenpap gegeten, en dat valt zo ontzettend lekker! Ik wil dat de komende winter weer oppakken. Ik heb een graanmolen aan de muur hangen in mijn keuken en plet daar zelf mijn granen (alle granen zonder gluten, dus gierst, boekweit, quinoa, amarant, rogge en haver) mee. Ik zet een mengsel op van haver + twee andere granen met (gefilterd, Brita) water, wat zout en stevia en kook er in 25 minuten pap van. Ik deed er vaak ook wat noten in. Mijn dochter (5) vindt het heerlijk gelukkig. Ik ga mijn eenvoudige recept wel een beetje pimpen, want ik vond het op een bepaald moment niet meer lekker. Wel lichamelijk, maar niet meer qua smaak. Eens zien wat ik kan doen met kaneel en misschien ook amandelmelk ofzo. Of rozijnen, of stukjes gedroogde abrikoos, of frambozen... Mmm ik ga het de komende week uitproberen!

Ik gebruik de molen nu alleen om mijn lijnzaad en sesamzaad mee te malen 's morgens, voor door mijn yoghurt of om bijvoorbeeld zonnebloempitten te pletten om een saus lekker romig mee te maken zonder zuivel.

* Veel mensen verdragen gluten slecht. Rogge en haver staan onterecht bekend als glutenhoudend. Men doet dit 'expres' omdat geplette haver en rogge (voor muesli ed) in een omgeving geplet worden waar ook de glutenhoudende granen geplet worden. Er kunnen dan dus gluten van de andere granen in terecht komen. Van zichzelf bevatten ze dus geen gluten. Tot zover mijn warenkennisbijdrage *
Ik weet niet of dit een AA-waardige tip is maar ik eet eigenlijk al een hele tijd havermout met gekookt water in de ochtend (en wat suiker, zonder vind ik het echt niet lekker) en doe er dan een flinke snuf kaneel in of speculaas kruiden. Dit maakt het een stuk lekkerder en kan je iets afwisselen qua smaak.

heb er ook een keer met mijn slaperige kop 5-spice kruiden ingedaan maar dat was geen succes haha

Ik ben echt benieuwd naar dat kookboek. Mijn gezonde recpten bron is de laatste tijd een beetje uitgeput. In de zomer kan ik nog wel vanalles flansen aangzien er dan voormij gevoel veel meer groentes zijn maar in de winter wordt het moeilijker. Vooral omdat ik nu een vriend heb die nogal kieskeurig is qua groentes. en ik kijk veel op de AH site maar daar staan zoveel recepten met potjes en zakjes op dus dat gaat me steeds meer tegenstaan!

Ik blijf jullie topic maar volgen want ik zie die "eetstyle' wel zitten (ondanks dat ik onmogelijk alles bij de natuurvoedingszaak en biologisch kan kopen wegens te weinig geld).

groetjes
Mmmm net een lekker dinertje voor mezelf gemaakt:

Ui en teentje knoflook met een paar tomaatjes in de wok. Beetje gekruid met herbamare, komijn en peper.

Een paar wortels in dunne plakjes en een paar handen verse spinazie erbij.

Handje mungbonen en rijst uit de koelkast erdoorheen. Even laten pruttelen... Lekker!!
KLinkt goed jersey! Heb even overwogen om jouw recept te gaan maken, maar ik doe vanavond makkelijk en bak een omeletje met feta en rode ui. speltboterham erbij, klaar. Geen zin om naar de supermarkt te gaan nu.
Omeletje is altijd lekker toch!

Ik had alles in huis, dus het was een makkelijke keuze...

De maaltijden vind ik goed te doen... maar ohjeeej de avonden. Dan ga ik steeds de mist in.. Vanavond proberen om sterk te zijn: wortels en komkommer met hummus tijdens de voice..
Ow, ik heb daar niet zo'n last van gelukkig, die snaaibuien. En als ik wel trek heb neem ik een kamutwafel met iets erop, zoooo lekker.
Leuk te zien dat de abbo tip aanslaat :-)

Net de bloemkoolpuree gemaakt en die is aan te raden! Wel opletten dat je de pan niet laat droogkoken zoals ik... Enne ik heb er ook een stuk minder olie in gedaan dan AA recept: 60 ml ging me te echt iets te ver (oude calorie / puntentel tik...)

Fijn weekend!
Leef (je dromen na)!
quote:boebele schreef op 21 oktober 2011 @ 13:43:

linzen in een ruime laag water op laag vuur laten droogkoken. Wel checken of ze niet aanbranden. Denk dat het iets van 10 minuten duurt.

en dan weken van te voren?

Ik heb nu een aantal keer linzen gegeten en ik vind ze altijd zo zanderig in mijn mond... niet echt lekker. Binnenkort maar soep maken, dan kan ik ze tenminste pureren..

Vandaag:

boterham pindakaas

groene smoothie (appels, banaan, water, spinazie)

salade

niet zo gezonde pannenkoeken

Vanmiddag ook nog een plak cake... wel zelfgemaakt, dat scheelt toch?

--

speltbroodjes, tsja wat zal ik zeggen. Ik denk dat het niet genoeg gerezen is. Kan dat liggen aan de broodverbeteraar die ik er niet in heb gedaan? Hoe groot worden jouw broodjes altijd, Kid?
Ze verdubbelen ongeveer in omvang, je kan ipv broodverbetermiddel ook een vitamine C tabletje verpulveren en toevoegen.

Maar spelt is vrij stevig en compact.
of mss karnemelk gebruiken? Het is wel vrij lekker van smaak. Klopt t dat het een beetje bittere smaak heeft?
Mééén, wat een reacties hier zeg. Hoe hou ik dat bij?

Hier een lekkere aanvulling op mijn verder keurige lijstje: een chocolademuffin en cappuccino. Heerlijk van genoten bij het tuincentrum. Dus naast 20% zondigen ook heel wat burgerpunten gescoord

havermout met sojamelk

appel

chocomuffin en cappuccino

twee kamutwafels met bietenspread, paar vegaballetjes, tomaat

couscous met gegrilde groente en een falafelburger

Mijn gewicht daalt langzaam maar gestaag en mijn nagels zien er naast mijn huid ook ineens veel beter uit. Geen brokkelstompjes meer

Morgen pompoen, dit recept:

http://www.ah.nl/recepten ... 388&rq=pompoen+huttenkase

Erg lekker!

Ben nog op zoek geweest naar een sapcentrifuge, maar ze zijn zo duur

Heb wel een nieuwe app (scoupy) gedownload, krijg je korting mee bij allerlei winkels. Wel de moeite waard! Hoewel ie gruwelijk traag is. Maar hé, dat heb ik er wel voor over
Ik eet de kip van margot maar dan met tofu.

*proeft*

lekker!

mjam mjam. Hm, toch maar goed dat ik niet voor de boerenkoolstamppot ben gegaan
weet iemand eigenlijk of de zilvervliesrijst met een kooktijd van 8 minuten ok is? Ik heb het net op en heb nu toch weer een bol buikje. Kwam misschien ook wel doordat het eten zo lekker was en ik nogal veel heb gegeten
Was dat niet omdat er dan al goede vliesjes enzo uitgekookt zijn? Of afgepeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven