Good Luck

12-05-2011 09:44 2650 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mallie, how about het gewoon helemaal anders gaan doen? Meer go with the flow en minder van de regelmaat en het forceren omdat dat normaal is? Dus wat als je nou eens probeert hem overdag wat minder te laten slapen en 's avonds hem bij je houdt en dan ook wakker laat zijn als hij niet wil slapen?

Ik voel je stress. Hij dus ook. Niet goed voor jou, niet goed voor hem. Mijn niet slapende koters (nog steeds gaat er hier niemand slapen zonder dat papa of mama erbij zijn): ik heb me er lekker bij neergelegd en dat scheelt iig die stress. En het feit dat ze dus niet alleen in slaap vallen daar heeft niemand behalve ik last van en daar hoeft dus ook niemand iets van te vinden. Als ze 16 zijn gaan ze echt wel slapen zonder ons.

Als Meetje overdag nog een dutje doet is ze dus nu tot half 10 wakker. Prima. Ze hoeft nog niet naar school dus geen probleem wat mij betreft. Ze roept vanzelf "ikke sapen" en dan is ze ook binnen 2 minuten vertrokken.

Wat ik dus bedoel: laat het los. Wie weet helpt het.

Jinster, toch gekeken: moooooiiii! Die wil ik ook.
Oh ja, en de dagen dat ik het "go with the flow principe" loslaat en toch in de stress schiet: gezeik. Bij Meetje en Jeetje. Dat slapen ze allebei niet voor 9 uur.
Joehoe meissies! Een wonderschone morgen gewenst.
Haai haai! Was 't lekker aan zee Suus?

Jin nog iets hekserigs kunnen vinden voor jarig jobje? Ikganietkijkenikganietkijkenikganietkijken naar je nieuwe snowboots. Heb m'n good old Gaastra's alweer aan, vind het maar bar koud. Dat wordt nog wat met die poolwinter die ons is voorspeld... Wat een fijne geluiden over je oudste!

Mal, ellendig dat het slapen zo'n drama is. Krijg je hem 's nachts zonder voeding niet meer in slaap? Dat niet alleen willen slapen, ik sluit me aan bij Suus. Maatje ook enorm veel moeite met alleen inslapen, daar hebben we ons maar (letterlijk en figuurlijk ) bij neergelegd. Sinds een half jaar slaapt ze steeds vaker alleen in. Maar ik heb er ook regelmatig van gebaald hoor.

Helemaal een raar leeg huis, Maatje gisteren bij mijn ouders logeren en vandaag 'dr eerste echte logeerpartijtje bij een vriendinnetje (samen met nog een ander vriendinnetje). Ze had er vreselijke zin in en ik heb er alle vertrouwen in maar vind het stiekum toch ook wel spannend.
Ik vind ze wel cewl voor snowboots Jin! Laat sneeuw maar komen Jongens er ook al helemaal klaar voor?

Zie je Male, ik zei toch dat dames van Hel en Suus ook lastige slaperts zijn? En tadaaaa zie daar de verhalen

Maar zonder dollen, goeie instelling van Suus. Hoop dat het voor jou ook werkt
Ik had serieus nooit gedacht dat mijn nieuwe boots door de ballotagecommissie heen zouden komen . Ik ga me er dus hip op voelen als ik mijn nieuwe slee voort trek naar school en kita .

Hel, spannend van het slaapfeestje. Gaaf en stoer vind ik! Hoe is het op de job? Ik heb een leesboekje met een heks in de titel gekocht. Ze was er blij mee. Oudsre hadden het echt super leuk gedaan. Bezemloop met een rookbom aan de bezems, woonkamer was een disco inclusief rook en discobollen en lampen (mijn oudste was zwaar onder de indruk van de lampen en de geluidsinstallatie, daar deed ie alles voor ). Smerig hekseneten ´s avonds en het hele huis vol nepspinnen en een kampvuur waar ze omheen dansten. Kinderen (behalve de mijne) allemaal leuk geschminkt, was echt een erg leuk feest.
Star, hoest in huize Star? Lekker vakantie?
Amalia, weer in het ritme maandag dus. Wat heerlijk toch dat jouw familie zo dichtbij woont, ook al worden ze ziek . Ik ben vanmiddag lekker twee uur naar de speeltuin geweest. Ik met een tijdschrift, boys met een emmer en een schep en een auto. Heerlijk!
Zennnnnnnnnnnnn Jinny, zennnnnnnnnnnnnn. Vijf volgepoepte broeken is NIET erg. Je hebt een wasmachine. En dat het ongeveer uit de broekspijpen droop is ook niet erg middenin de bloemenwinkel. En twee gisteren in de Ikea is ook niet erg. Dat zijn ze wel gewend in Ikea. Zennnnnnnn.
Oh? Broekpoepen? Jongste?

Moet je daar wat mee? Of wil je er niets mee? Qua luier zeg maar
Heb het met de arts besproken, hij krijgt nu wat om zijn ontlasting te regelen en ik heb over een maand een praatafspraak met de arts. Nu dus overdag zonder luier, maar hij weigert elke vorm van poepen op de wc. Plassen zowel staan als zitten gaat oke, maar poepen weigert ie. Erg vervelend. Kita is er ook klaar mee .
Hij is 4 toch?
Wat als je toch weer luier afspreekt? Waar hij om mag vragen als hij voelt dat hij moet poepen?
Hij wordt vier begin volgend jaar. Heb ik ook geprobeerd, maar hij geeft het poepen niet aan.
Zou hij het ook niet aanvoelen zelf dus? Wat vervelend zeg, daar heb je een boel zennnn voor nodig. Wordt hij er zelf ook verdrietig van als hij in zijn broek poept of maakt het hem niet uit?

Geen vakantie hoor Jin, mijn dagen zijn meer dan op helaas, dus gewoon werken.
Ik weet niet zo goed of het iets lichamelijks is of niet. Van de zomer hadden we een poging gewaagd, maar dat van ellende maar opgegeven om er niet zo´n druk op te zetten. En nu dus weer een poging. Het is nog binnen grenzen, maar als ie vier is moet ie toch echt wel zindelijk zijn hoor, pff. Hij doet alsof hij het niet erg vindt en zegt ook: doet ik niet weer mamma, echt niet. Ik probeer er wat luchtig over te doen, maar kost wel veel geduld hoor. Nou ja, eens moet het toch lukken .

Jammer van die vakantiedagen. Hoe gaat het met vent op werk? Waar waren jouw koters deze vakantie?
agos, hoor het hem zo zeggen, arm ventje. Proberen ze op kita ook niet meer dus?

Vent vermaakt zich goed, druk en een boel dingen op poten zetten, vindt hij leuk. Starman was maandag vrij, dinsdag bij mijn moeder, woensdag bij mij, donderdag Eetje naar KDV en Ceetje naar naschoolse opvang, Eetje vrijdag KDV en Ceetje vrijdag bij opa en oma. Weet u genoeg?
zie nu dat ik het een beetje lomp neer schreef, mijn vraag . Ja, ik weet genoeg haha. Goed geregeld! Fijn! Is dat voor Ceetje verwarrend, elke dag wat anders? Of heeft ze genoeg overzicht? Fijn dat het met Starman goed gaat, leuk!
Mogge allemaal! Ga zo met jongste en zijn vriendin en haar moeder naar de overdekte speeltuin. Nog even oudste om de tuin zien te leiden Leuke klus voor Jinnyman.

Staat jongste nu achter me, ziet ie mijn Jinny-avatar zegt ie: Oh mamma, ik wil ook zo´n pop met van die haren die mooi wackelen Kind blijft gek op alles dat vliegt, wappert en zwiert.
Wackelen is wapperen? Mooie woorden toch in het Duits voor sommige dingen

Vliegen, wapperen en zwieren? Ik zeg leuke vlieger voor Sint geven! Om hem toch een beetje uit zijn Leco-mood te krijgen

We hebben een weekplanner van de Hema hangen, werkt heel goed voor overzicht voor mevroi.

Was het leuk in de speeltuin?
Jep, was leuk. Vriendin van Jongste heeft een grote zus die vanavond lekker komt oppassen voor de eerste keer. ga ik eindelijk weer eens met man uit eten. Gezellig! Erg veel zin in. Zit leuke en niet heel dure Italiaan hier (soort plaatselijke inboorling ).

Fijn he, die weekplanners. Hebben we hier ook heel erg veel steun aan.

Wackelende haren zijn favoriet hoor, bij jongste. Maar vliegers, stronken, sliertjes, vliegtuigen etc. etc vindt ie ook prachtig. Als het maar wackelt en vliegt en zo. Ja, mooi woord he . Stikt het hier van, van de mooie woorden haha. Geil, richtig geil! Mot ik ook nog steeds aan wennen .
O wat leuk Jin dat je weer oppas hebt gevonden! Leuk meisje?

Ja, volgens mij went dat ook nooit

Weekplanner ook handig voor vent, want die leert het ook nooit
Proest , ik ga hier over de planning, maar anders zou vent het ook niet leren.

Ik vind meisje te jong om overdag op te passen, maar ´s avonds moet wel lukken. Ik ruik de kerstmarkt al in december .
Jinster, heel veel plezier met je meneer! Eet smakelijk (en vooral heerlijk rustig ).
Mal, vanmorgen een invalchauffeuse met bus zonder zitjes.

Schijnt dat dat soms gebeurt en overmacht is. Wat doe jij in zo'n geval?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven