Recept met suikerbiet?

22-10-2011 18:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de boer mag ik wat suikerbieten meenemen, die liggen hier langs de weg en worden binnenkort opgehaald.

Maar wat kan ik er eigenlijk mee? Ik kwam via google op het FOK forum en vond daar een recept voor koekjes, veevoer en ethanol...Maar kun je ze echt ergens voor gebruiken in voedsel en recepten? De koekjes leken me wel geinig, maar misschien hebben de keukenprinsessen onder ons nog een goed idee? Het moet wel een beetje lekker zijn natuurlijk!
geef ze aan je geit, koe of paard
Ik heb alleen maar honden en katten
Volgens mij is het niet gebruikelijk dat de suikerbiet direct in voedsel wordt verwerkt.
Of maak er een leuke lampion van, voor St. Maarten en Halloween.
Ik at het vroeger rauw in stukjes,

Als we weer eens bieten en wortelen van de boer gepikt hadden
In mijn buurt was elk jaar een wedstrijd wie de grootste biet verbouwde...
quote:borderwalk schreef op 22 oktober 2011 @ 18:40:

Volgens mij is het niet gebruikelijk dat de suikerbiet direct in voedsel wordt verwerkt.

Volgens mij ook niet ;)

Ik weet ook niet of het niet vreselijk ingewikkeld is om er iets van te brouwen. Schillen, snijden, heel lang stoven...misschien is het echt wel enorm goor en dan heb je al die moeite voor niks gedaan.
Ik denk niet dat je er iets mee kunt.De meeste suikerbieten eindigen in de suikerfabriek en de restanten in veevoer.

Maar misschien kun je er wel (als je heel creatief bent) iets lekkers van maken.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 22 oktober 2011 @ 18:40:

Of maak er een leuke lampion van, voor St. Maarten en Halloween. hebben we ook wel eens gedaan , staat wel leuk bij de deur , maar ze zijn niet te tillen (voor leurende ukkies)
Tulpenbollen zijn ook lekker. Kijk maar eens op www.verzetsmuseum.nl .
Vroeger maakten wij op onze basisschool altijd zelf lampions van uitgeholde suikerbieten, pompoenen en andere knollen. De juf kookte van al het uitgeholde vruchtvlees altijd heerlijke pompoensoep. Met suikerbiet dus.

Als je hem goed uitholt en een klein exemplaar neemt kun je er prima mee Sint Maarten lopen trouwens.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 22 oktober 2011 @ 18:50:

In mijn buurt was elk jaar een wedstrijd wie de grootste biet verbouwde...

Nostalgie, dat was ook in mijn buurt. En iedereen bedacht dan de meest vreemde truukjes om de grootste biet te krijgen...

Maar ff serieus, is dit wat?

zelf suikerbietenstroop maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven