Recept met suikerbiet?
zaterdag 22 oktober 2011 om 18:31
Van de boer mag ik wat suikerbieten meenemen, die liggen hier langs de weg en worden binnenkort opgehaald.
Maar wat kan ik er eigenlijk mee? Ik kwam via google op het FOK forum en vond daar een recept voor koekjes, veevoer en ethanol...Maar kun je ze echt ergens voor gebruiken in voedsel en recepten? De koekjes leken me wel geinig, maar misschien hebben de keukenprinsessen onder ons nog een goed idee? Het moet wel een beetje lekker zijn natuurlijk!
Maar wat kan ik er eigenlijk mee? Ik kwam via google op het FOK forum en vond daar een recept voor koekjes, veevoer en ethanol...Maar kun je ze echt ergens voor gebruiken in voedsel en recepten? De koekjes leken me wel geinig, maar misschien hebben de keukenprinsessen onder ons nog een goed idee? Het moet wel een beetje lekker zijn natuurlijk!
zaterdag 22 oktober 2011 om 19:05
quote:borderwalk schreef op 22 oktober 2011 @ 18:40:
Volgens mij is het niet gebruikelijk dat de suikerbiet direct in voedsel wordt verwerkt.
Volgens mij ook niet
Ik weet ook niet of het niet vreselijk ingewikkeld is om er iets van te brouwen. Schillen, snijden, heel lang stoven...misschien is het echt wel enorm goor en dan heb je al die moeite voor niks gedaan.
Volgens mij is het niet gebruikelijk dat de suikerbiet direct in voedsel wordt verwerkt.
Volgens mij ook niet
Ik weet ook niet of het niet vreselijk ingewikkeld is om er iets van te brouwen. Schillen, snijden, heel lang stoven...misschien is het echt wel enorm goor en dan heb je al die moeite voor niks gedaan.
zaterdag 22 oktober 2011 om 19:15
zaterdag 22 oktober 2011 om 19:23
Tulpenbollen zijn ook lekker. Kijk maar eens op www.verzetsmuseum.nl .
zaterdag 22 oktober 2011 om 20:12
Vroeger maakten wij op onze basisschool altijd zelf lampions van uitgeholde suikerbieten, pompoenen en andere knollen. De juf kookte van al het uitgeholde vruchtvlees altijd heerlijke pompoensoep. Met suikerbiet dus.
Als je hem goed uitholt en een klein exemplaar neemt kun je er prima mee Sint Maarten lopen trouwens.
Als je hem goed uitholt en een klein exemplaar neemt kun je er prima mee Sint Maarten lopen trouwens.
zaterdag 22 oktober 2011 om 20:37
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 22 oktober 2011 @ 18:50:
In mijn buurt was elk jaar een wedstrijd wie de grootste biet verbouwde...
Nostalgie, dat was ook in mijn buurt. En iedereen bedacht dan de meest vreemde truukjes om de grootste biet te krijgen...
Maar ff serieus, is dit wat?
zelf suikerbietenstroop maken
In mijn buurt was elk jaar een wedstrijd wie de grootste biet verbouwde...
Nostalgie, dat was ook in mijn buurt. En iedereen bedacht dan de meest vreemde truukjes om de grootste biet te krijgen...
Maar ff serieus, is dit wat?
zelf suikerbietenstroop maken