Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Rose, we zijn ook alleen door de datum bijelkaar gebleven hoor. Wel toevallig dat jij geboren bent op de dag dat goede vrienden van ons elkaar hebben leren kennen.

Zo jij wordt dus 21jr over een paar mnd.

Anita, alweer iemand die denkt dat jij Japans kent? Had jij laatst niet van een Aziatische man sjans?

Hopelijk weet de plaatstelijke Chinees wat er staat.

Vandaag 7kaarten geschreven, 5 officials en twee van een loterij. Misschien nog een kaart schrijven naar iemand....

Poezels, Janna: haaii.

Ik kan de aflevering van Editie NL niet gratis terugkijken, zal later nog eens snuffelen..

Afgelopen week 3 adresjes aangevraagd waarvan 1 naar..... Israel!! Yeeeh bijzonder land

Rose1991: welkom, leuk dat je onze verslaving en geliefd tijdsbesteding gevonden hebt
Kozoo, gaaf land, Israel! Het filmpje kan je volgens mij nog wel gratis terugkijken. Ik weet niet hoe je hier een link moet plakken, maar je vindt het door even te googlen op 'de moderne penvriend Editie NL'.

Steph, waar ligt het aan of je nog een kaart gaat schrijven??

Anita, ik vind Aziatische tekens altijd erg mooi, ik denk dat zelfs scheldwoorden er nog mooi uit zouden zien! Maar een vertaling erbij is altijd handiger!

JJ, jij bent verwend met een stapel superrrrleuke kaarten!

Rose, kaarten op voorraad is altijd handig! Het aanbod ansichtkaarten is niet overal even groot in de winkels, dus een eigen verzameling is wel zo handig vind ik!
Ja, het zou natuurlijk zonde zijn om het op te geven terwijl je zo'n mooie datum hebt, haha. Dat is zeker toevallig!

Dat klopt, nog een paar maandjes te gaan! Best raar om dan een echte "twintiger" te zijn.

Wauw, Israël! Dat is echt nog een land wat ik graag wil bezoeken, ik zou graag aankomend jaar willen gaan maar twijfel er alleen een beetje aan vanwege de veiligheid..
quote:Anita1973 schreef op 23 oktober 2011 @ 09:07:

En die uit Japan was helemaal vol geklad met japanse tekens en het ID.

Misschien was ze wel aan het schelden op me, echt geen idee, hahaha

Misschien inscannen en op het officiele forum vragen of iemand het kan vertalen?

Zelf heb ik een buurvrouw (van die ene buurman ) die Koreaans studeert en dat schijnt veel op elkaar te lijken.
quote:stereogram schreef op 19 oktober 2011 @ 12:00:

Oja, nog even een tip voor degenen die kaarten willen hebben van Krtek/het Molletje. Bij bol kan je bij de Duitse afdeling hier een kaartenboekje van bestellen! Ook van optische illusies (!) en van kunst.Eh... hoe kom je daar dan? Ik kan 't niet vinden
quote:steph schreef op 23 oktober 2011 @ 11:44:

Rose, we zijn ook alleen door de datum bijelkaar gebleven hoor.
quote:Kozoo schreef op 23 oktober 2011 @ 12:02:

Ik kan de aflevering van Editie NL niet gratis terugkijken, zal later nog eens snuffelen..Deze link doet het wel: EditieNL, Postcrossing.

Een fragment is bij mij gratis.
quote:Janna_ schreef op 23 oktober 2011 @ 13:17:

[...]

Eh... hoe kom je daar dan? Ik kan 't niet vinden Bij bol ga je naar boeken, daar kies je voor Duitse boeken en dan typ je in Postkartenbuch.
quote:Janna_ schreef op 23 oktober 2011 @ 13:17:

[...]

Eh... hoe kom je daar dan? Ik kan 't niet vinden

Zoeken op postkartenbuch of postkarten.

Die van Molletje heb ik alleen nog niet gevonden, wel de optische illusies en kunst.
Noa_lynn, die link bedoelde ik inderdaad, alleen lukte het mij niet om een linkje te plakken hier...
quote:noa_lynn schreef op 23 oktober 2011 @ 13:24:

[...]

Zoeken op postkartenbuch of postkarten.

Die van Molletje heb ik alleen nog niet gevonden, wel de optische illusies en kunst.Die van het Molletje is volgens mij de eerste die je krijgt. Das Maulwurf Postkartenbuch.
Kozoo, Israël wauw dat is een bijzonder land om daar een kaart heen te sturen.

Stereogram, geen antwoord op maar die kaart is verstuurd.

Rose, kijk eens op deze site's voor kaarten te kopen als ze evt. alleen maar gewone kaarten in je woonplaats verkopen:

-Artunlimited

-Cardcetera (hier kun je ook postcrossingzegels kopen)

Stereogram, ik ga ook even op Bol.com kijken.
Steph, dankjewel voor de links naar die twee websites! Erg handig voor als ik hier geen geschikte kaart(en) kan vinden.

Ik denk dat ik binnenkort postcrossingzegels ga kopen, veel leuker dan de (best wel saaie) gewone postzegels!

Ik kom wel veel in Amsterdam voor m'n studie en daar zijn typische toeristenkaarten genoeg, maar ik moet nog wel even op zoek naar winkels waar ze wat meer bijzondere kaarten verkopen voor postcrossers met een bepaalde interesse.
Rose, ik heb even gekeken op het postcrossingforum en hier zijn de winkels in Amsterdam:

-Holland

Amsterdam: toeristische/Holland kaarten: veel souvenirwinkeltjes vanaf Amsterdam Centraal station tot de Dam, langs het Damrak.

Amsterdam: Paleisje, Paleisstraat 5 www.paleisje.nl

Amsterdam: Albert Cuypmarkt (een van de kraampjes, vanaf de Ferdinand Bolstraat aan de rechterkant)

Amsterdam: Souveniers33, P.C. Hooftstraat 33 www.souvenirs33.nl

Amsterdam: Plantage Books & More, Overtoom 8 plantagebooks.nl

Amsterdam: Wereldwinkel 'Abal', Ceintuurbaan 266

Amsterdam: VU Boekhandel, De Boelelaan 1105 (B/W kaarten o.a. katten en schattige kindjes, ¤1.00 per stuk)

Amsterdam: Ajax Fanshop, Amsterdam ArenA (spelerskaarten ¤0,50 per kaart)

Amsterdam: 5¤ winkel, Damstraat 2 (10 kaarten voor 3 euro)

Amsterdam: kraampje tussen het Rijksmuseum en het Van Gogh (Holland en Amsterdam kaarten voor slechts 35 cent. En 3 kaarten voor ¤1)

Amsterdam: Art Unlimited/Friends of Art, Keizersgracht 510

Amsterdam: gemeentearchief van Amsterdam, Vijzelstraat 32

Amsterdam: Kloek, Rosmarijnsteeg 4

Amsterdam: tobacconist Berkman, Singel 528

Amsterdam: Gadgets & Gays, Spuistraat 44

Amsterdam: Gay Boekhandel Vrolijk - Paleisstraat 135 Vrolijk
Dit topic staat niet stil....maar mijn postcrossingavontuur op het moment wel

Rose , jij wilt ook testen of je geduld hebt?

Steph, mijn postzegels zijn ook binnen. Ze zijn leuk!

Ik heb zaterdag een kaart uit Rusland gehad. Die man is echt slim! Je maakt in je computer een bestandje met een standaard verhaaltje, dat print je uit en plak je over een niet zo'n mooie(laat ik het lief zeggen ) kaart en stuur je op. Niet vergeten om nog met pen even de ID erbij te kalken, wel vergeten je verhaal aan te passen.. Ja, iedereen wordt een jaartje ouder. Die meneer ook alleen dat was ie even vergeten.

Helaas zijn mijn kaarten allemaal nog onderweg en kan ik zelf niks versturen. Nu begint het echt te kriebelen om nog een account aan te maken, maar ik weet het...geduld...
Steph, het moet zeker lukken om leuke kaarten in Amsterdam te vinden dus! Veel winkeltjes zijn ook vrij dichtbij m'n universiteit zie ik, dus dat komt erg goed uit! Misschien is dat toch niet zo handig bij een toekomstige postcrossing verslaving.. haha!

Pierot, vervelend is het hè? We kunnen elkaar hier wel steunen met het wachten, haha!
Hallo!

Ik heb nu het editieNL filmpje gezien! Leuk! Is dit een "BP= bekende postcrosser" die we in de film zien?

Pierot, succes met het geduld. Het wordt makkelijker.

Wat een ramp van die kaart.

Ik heb mijn deadline niet gehaald, 2 kaarten niet af gekregen, maar zonet 7 op de post gedaan, dus toch een redelijk brave postcrosser geweest.

Hyvesruil anyone?
Pierot, wat een stomme kaart zeg. Lijkt wel op 'het virus' maar deze kwam dan uit Rusland en het virus uit Australië.

Ligaa, ik ken die postcrosser niet. Op het forum is ze ook niet bekend.

Hyvesruil YES.
Hyvesruil.....graag!!!!

(gewone ruil bedoel je toch he)

Heeft iemand van jullie al eens kaarten besteld bij goedkope-briefkaarte . nl

Zo ja, hoe is de kwaliteit van de kaarten??
Hyvesruil, ja, leuk!!!

Anita, fijne vakantie! De site die je noemt ken ik niet.

Poezels, alvast een fijne verjaardag!

(Ik denk dat ik morgen te druk ben met werken en zo om hier te komen schrijven, dus voor de zekerheid nu alvast maar!)
Bedankt Stereo en werk ze maar weer he!

En die site die ik noem heeft natuurlijk gewoon een n achter briefkaarte

Maar die kwam even niet door, hahaha
Anita ik dacht al klinkt wel erg goedkoop die site
Hyvesruil? Ja hoor, wie wil mijn hyves?
Pierot een hyvesruil houd het volgende in:

Iedereen die van hier mee wil doen meldt zich aan.

De adressen worden gehusseld en iedereen krijgt 1 adres en je stuurt en ontvangt 1 kaart.

Als je nog niet eerder mee hebt gedaan en je witl wel meedoen kun je je adres, je forumnaam op viva (voor de duidelijkheid) en welke kaarten je het leukst vind (als je een voorkeur hebt) in een mail naar mij sturen. En ik denk dat de adressen binnen nu en 2 weken worden uitgegeven. Je kunt je sowieso de hele week nog aanmelden.

Mailen kan naar verwijdert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven