Vervolg Kerstnummer Viva 2010

23-10-2011 17:59 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar in het kerstnummer van Viva gestaan met mijn verhaal.

Ff in 't kort: in scheiding, huis te koop, ex bleek homo, zijn vriendje kwam inwonen (zonder mijn toestemming), huis verkocht maar niet, ex en zijn vriendje maakten mijn leven tot een hel, woonde ondertussen "noodgedwongen" bij mijn nieuwe vriend). Ik kon niet verder met mijn leven, zowel financieel, emotioneel als praktisch... Ik zat nog opgescheept met een huis, beperkte financiële ruimte, mijn ex en zijn vriendje. Ondertussen had ik ook nog even te verwerken dat mijn ex, waar ik 7 jaar mee samen was, "ineens" homoseksueel bleek te zijn en al binnen enkele weken na zijn coming out al een vriendje had waar ik continu mee geconfronteerd werd. Ik was niet thuis in mijn eigen huis, had geen privacy en geen rust. Kon niet meer goed functioneren. Problemen op mijn werk, omdat er niet echt begrip was voor mijn situatie en de baas eigenlijk schijt aan me had.

Inmiddels is begin dit jaar het huis verkocht! Na 2 jaar! Helaas wel met een dikke schuld! En geen geld meer, want ondanks dat ik de woning niet meer bewoonde, mocht ik wel gewoon de helft van alle woonlasten meebetalen, inclusief extra kosten als gemeentelijke belasting, waterschapsbelasting en eindafrekeningen gas, water en elektra. Daarbij waren mijn reiskosten toegenomen (woon bij vriend, verder van werk). Ik hield dus geen cent meer over.

Ik baal soms nog echt enorm van dit hele gedoe. Wil niet teveel in het verleden blijven hangen, maar ik betaal me de komende jaren nog echt scheel aan de aflossing van mijn lening (t.b.v. aflossing restschuld hypotheek). Ervaar dat ik hierdoor belemmert word in mijn leven. Ik zou niet eens een eigen huisje kunnen kopen of huren. Alleen anti-kraak of kamerbewoning is een optie. Gelukkig (da's dan wel weer heel fijn) heb ik een fijn dak boven mijn hoofd bij mijn vriend! Maar ja, gezien mijn ervaring.... you never know.... Kinderen zie ik vanwege de dikke schuld ook nog niet als optie helaas. Wat enorm shit als je nog zo'n lange tijd de nasleep van een enorme klote periode moet ervaren. Alsof dat allemaal niet genoeg was?!?!

Ach ja,ik weet ook heel goed dat zelfmedelijden niks oplost! Gelukkig gebeuren er ook nog zoveel mooie dingen! Maar kan het helaas niet helpen dat ik zo nu en dan nog wel eens overvallen word door een treurig en beklemmend gevoel.

En nu weer positief de toekomst tegemoet!!
Oh ja, wou alleen ff spuien! Lucht wel op.
Wat fijn dat er wel een eind in zicht is. Duurt nog even natuurlijk, maar het is alleen nog schuld afbetalen toch?

Even een voor jou
quote:pilous1 schreef op 23 oktober 2011 @ 18:19:

Wat fijn dat er wel een eind in zicht is. Duurt nog even natuurlijk, maar het is alleen nog schuld afbetalen toch?

Even een voor jouDank je wel!!!
Heel herkenbaar je verhaal! Ik ben alleen net al iets verder dan jij, net een paar maanden eerder het huis kunnen verkopen en heb nu sinds kort een huurhuis voor mijzelf!

Schuld aan het afbetalen, stukje bij beetje maar we komen er wel.

Niet treurig voelen, moet je even kijken hoe veel verder je deze kerst gaat zijn vergeleken met vorige kerst!
Geloept. Pas je wel op dat je niet een relatie met je vriend hebt/houdt omdat je het idee hebt financieel vast te zitten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven