Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Oh, was toch nog niet bijgelezen.

Ik heb een keer een kilo (of 3) meel kado gekregen toen mijn broer en schoonzus erg krap zaten. Plus recepten/site en een tijdschrift was ze zelf gelezen had (dat wilde ze niet als kado beschouwen )

Ik vind marktplaats/kringloop altijd wel een leuke sport, of je nu krap zit of niet. (boekje van 25 cent over sterrebeeld stiefzus, zij blij, ik blij)

Als kraamkado voor oudste neefja had ik ondere andere een cd gebrand en de songteksten uitgeprint. Cd heeft mijn zusje nu nog.

Ook wel eens gelezen: geef een ui met als kaartje erbij: tzt een uitje

Heb een vriendin met wajong, als we na haar verjaardag een uitje hebben geef ik korting op het kaartje of een keer iets drinken ofzo.
Alle reacties Link kopieren
@Watervrouw,

Antikraak...ben ik niet zo op de hoogte van..ga er later maar eens wat meer informatie over opzoeken

Wat leuk dat je je zo jong voelde bij de reunie ..hahahaha

Verder is marktplaats heel handig..ook al zit je niet al te krap. Ik had het geld wel om een studieboek van bijna 70 euro tekopen, maar vond het zonde, aangezien ik het maar 1 jaar zou gebruiken.

En via marktplaats heb ik het voor 30 Euro incl. verzendkosten kunnen vinden, met wat aantekeningen erin die ik ook kan gebruiken..

Verder hier net laatste mail richting project gestuurd met mijn bijgewerkt deel en het vriendelijke verzoek of de notulen aangepast kunnen worden.

En voor vandaag laat ik het hierbij. Mijn werk is in principe klaar nu, dus is het project nu op onofficiele wijze afgelopen voor mij.

En ga ik me richten op de aankomende tentamens en stofzuigen.. . En lekker rust nemen
Hallo allemaal. Choco riep. Ben even wat afwezig, omdat ik druk aan het puzzelen ben IRL. Vriend is nu echt werkloos en op het werk is het chaos. Even mijn handen vol dus.

Maar voor iedereen hier. Yellow, balen van het geld. Geldproblemen geven zoveel stress. Ibi, succes vast met je sollicitatie! Fijn dat je zo snel op gesprek mag.
Watervrouw ik had gelezen dat je me wilde mailen? Kan ik ets voor je betekenen?

Succes Sanne, shit zeg van het werkeloos...

Ibi, heel veel succes/sterkte morgen bij de groep he, je kunt het!!!
@Sanne

Veel sterkte met de situatie! Lijk me niet prettig om in jou schoenen te staan..

@Ibi, ik hoop dat het morgen een redelijke dag voor je is!

Hier heb ik nu een ironisch lachje..want bij het project moet je een evaluatieformulier over de "collega's" invullen.

En ik krijg van een van de projectleden op het aspect communicatie met de docent maar 1 van de 2 punten dus dat wil zeggen dat mijn communicatie naar de docent: onvolledig, niet respectvol,onjuist ed. was. Terwijl ik weet dat niet zo is.

Verder maak ik me ook niet druk om de beoordelingen die ik van "collega's" krijg, omdat ik van te voren al weet dat ze vrij negatief zullen zijn. En verder wijs ik er niet over uit..omdat het mij verder niet meer uitmaakt.
ego alert

Ik voel me best naar, ik voel me eigenlijk weer een beetje met de neus op de feiten gedrukt dat ik toch niet zo ver ben als ik dacht, met weer leuk leven en leuke dingen doen. Verder niet belangrijk hoe of wat, maar dat gewoon een paar opmerkingen die iet zo attent zijn, dan er weer voor zorgen dat ik moet huilen. Ik vind het echt zo kut, ik dacht echt, echt dat het heel goed met me ging. en dan is het blijkbaar toch niet zo. Ik weet niet, ik denk dat jullie het wel begrijpen , die realisatie dat je toch kennelijk 'anders' bent omdat je dingen teveel aantrekt ofzo, dat je misschien moet laten varen dat je wel normaal bent net zoals de rest.zoiets
quote:_yellowlove_ schreef op 23 oktober 2011 @ 22:02:

Watervrouw ik had gelezen dat je me wilde mailen? Kan ik ets voor je betekenen?

Wil je mijn huiswerk maken? Nee hoor, zat vannacht te bedenken dat ik iets voor jou kon doen, maar wist het later niet meer zo zeker. Heb hier een batterijlader en batterijen die liggen te verstoffen en ik ben dinsdag in jouw stad.... Weet alleen niet goed wat de kwaliteit van het spul nog is.. Tot zo'n 5 jaar terug had ik een digicam op batterijen.
Ik lig in bed, ik mail je wel eventjes, ik heb wel tentamens enzo, dus moeten kijken of jij er bent als ik tentamens heb dan kan het niet, anders wel. Heel lief dat je me wilt helpen
quote:_yellowlove_ schreef op 23 oktober 2011 @ 23:11:

ego alert

Als je niemand/niets je iets doet is er meer mis met je dan wanneer je (soms) overgevoelig bent hoor. En normale mensen heb ik nog nooit ontmoet.
@ Yellow,

mischien vraag ik iets teveel. Maar ben HSP of iets dergelijks.

Ik snap dondersgoed wat je bedoeld, zoals waarschijnlijk gemerkt kan wordne kan ik me ook enorm veel aantrekken van alles

Ik kan ook enorm veel huilen om de meest stomme dingen.

Als je je verhaal ooit kwijt wilt en erover wilt praten moet je het maar aangeven hoor!

En het anders zijn herken ik me ook in hoor, en niet alleen vanwege mijn autisme. Ook vanwege persoonlijkheid. Sinds kind val ik een beetje buiten de boot en anderen vonden mij altijd raar(dat is ooit verteld door een docent)

Maar goed, verder veel sterkte en "beterschap"

En denk maar...iedereen heeft wel van die "emotionele" momenten! En die gaan wel weer over!
voor yellow! Mail me gerust als je wilt.

Kleine aanvulling op mijn verhaal: geestelijk gaat alles goed, maar moet dus ff vriend steunen en probeer mening/keuzes te vormen rond eigen werksituatie.
Er valt niets over te zeggen, ik trek me gewoon dingen veel te veel aan. En ik durf het soms ook niet te zeggen omdat ik dan bang ben dat mensen gaan zeggen dat ik een aansteller ben, en ik weet dan weer dat ik dat niet aankan. Maar soms voel i me er gewoon wat moedeloos van geloof ik. Waarom kan niet iedereen aardig tegen elkaar doen?
quote:_yellowlove_ schreef op 23 oktober 2011 @ 23:43:

Er valt niets over te zeggen, ik trek me gewoon dingen veel te veel aan. En ik durf het soms ook niet te zeggen omdat ik dan bang ben dat mensen gaan zeggen dat ik een aansteller ben, en ik weet dan weer dat ik dat niet aankan. Maar soms voel i me er gewoon wat moedeloos van geloof ik. Waarom kan niet iedereen aardig tegen elkaar doen?

Dat van niet durven te zeggen herken ik. Bij mij komt het deels door onzekerheid en faalangst.

En het is makkelijk gezegd dan gedaan, maar je moet proberen in je hoofd een automatisch proces aan te zetten dat je bent wie je bent en dat dat goed is. En dat je het durft te erkennen en te vertellen aan anderen is al heel een hele stap vooruit.

Probeer het anders eerst uit op mensen die je maar 1x in je leven ziet..soms gaat dat makkelijker en na een hoeveelheid keer gaat het steeds makkelijker.

Wat ik soms deed om makkelijker over de grens te gaan is een glaasje alcohol op te hebben en dan gaat het wat soepeler, en dan steeds de dosis alcohol te verlagen(uiteraard ook niet teveel alcohol gebruiken). Maar je moet daar wel erg mee oppassen!
quote:_yellowlove_ schreef op 23 oktober 2011 @ 23:43:

Maar soms voel i me er gewoon wat moedeloos van geloof ik. Waarom kan niet iedereen aardig tegen elkaar doen?

Niet iedereen en sommigen wel, ook hier, waaronder ik .

Dikke van mij.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@Yellow Ik hoop dat je op je beslissing terugkomt en blijft

Succes vandaag.
bah ik voel me echt rottig nu. Heb gisteren mega slecht geslapen, zowieso heb ik de laatste tijd al wat slaapproblemen.

En komt een mug me nog eens lastig vallen de hele nacht
vandaag een kleine triomf:

http://www.euro-me.org/news-Q42011-003.htm

Nu hoop ik dat deze tendens doorzet naar het zuiden.

Verder gaat het hier wel ok.

Iedereen een big
Voor straw een dikke knuffel

Bankje en Enn bedankt voor jullie knuffels. Voel me al iets beter vandaag, had 2 tentamens gemaakt en ik heb niet het idee dat ik totale onzin opgeschrven heb, dus ik denk dat ik het gehaald heb, maar weet niet zeker..

Ik ben er nog hoor, geen zorgen, wel heel lief. Maar ik wilde gewoon weer een schone lei en onloepbaar zijn, dat was het meer. Nu heet ik _yellowlove, origineel he

Sabrina, ik kan de link nu niet kijken, ben mobiel en als ik non mobiele sites kijk ga ik door mijn databundel. En het internet ligt eruit in de flat... zucht. Ga snel kijken, en wel ok klinkt niet dramatisch, maar eigenlijk niet echt fijn. Kan ik iets voor je betekenen?
Hee Yellow,

Gelukkig ben je er weer, al die verdwijnende mensen kan ik ook niet zo goed tegen.

Ik zal zeggen: het gaat relatief goed. Maar ja ik blijf natuurlijk erg beperkt dus echt goed gaat het daarom nooit, maar het gaat dus redelijk. Eind deze week aan de antibiotica dus dan zal het wel minder goed gaan. En teveel dingen in mijn hoofd. Ook vermoeiend. Maar goed, dat doe ik zelf :-)

Vervelend dat je zo in geldnoofd zit steeds, kun je geen online enquetes gaan invullen of zo voor wat extra geld?

Mika waar ben je? Ben je er ook vandoor?

Liefs idereen...
Mika werkt weer Ik had vanmiddag een mailtje gehad van haar.

Ik zou n ooit zomaar weggaan zonder gedag te zeggen hoor Wat rot dat zo'n antibiotica kuur het nog rotter maakt.. hoor je daar niet juist van op te knappen dan?
hoera voor Mika!!!

Sabrina, kan me voorstellen dat het een fijne triomf is. Lijkt me echt moeilijk om te moeten leven met beperkingen.

Sanne, wat klote van je vriend en zijn werk. Sterkte meid! Als er praktisch iets is wat ik voor je kan betekenen laat het me dan vooral weten.

Tja hoe moet ik beschrijven hoe het was vandaag vind het moeilijk maar daar gaat hij dan:

We zijn met een groep van 8 vrouwen die allen hun partner hebben verloren. 1 persoon heeft 2 jaar geleden haar partner verloren en een andere vrouw 4 maanden geleden gemiddeld is het een jaar dus daar zit ik in het gemiddelde.

Ik merkte wel dat de andere vrouwen vaak naar mij keken zeker toen benadrukt werd dat iedereen er zat ivm. het overlijden van haar partner.

We hebben een multo-map gekregen met div. gedichten, mandala's, internetsites, boeken, songteksten enz. die over overlijden gaan best handig.

We hebben eerst een rondje gedaan waarin je verteld wie je bent, hoe je partner is overleden, wat voor werk je doet of andere dagelijkse bezigheden zijn. Ik voelde me een beetje ongemakkelijk omdat ik de enige was die niet gehuild heeft toen anderen hun verhaal deden en ook niet toen ik over Patrick vertelde.

Daarna even pauze gehad en verder gesproken over zaken als wat je nu in de avond en in de weekenden doet enzo. Dat liep wat warrig want veel mensen begonnen samen een gesprek en ik overzag het niet meer wat er toe leidde dat ik eigenlijk niks meer hoorde. Gelukkig pakte de groepsleiders dat goed op en werd het weer centraal gehouden.

Voor volgende keer hebben we de vraag gekregen of we iets mee wilde nemen wat je aan het afscheid van je partner doet denken. Ik dacht eraan om het nummer doen wat je altijd deed van marco mee te nemen op mijn i-pod met speakers maar wist niet of dat te zwaar was. Toen ik echter in de metro de map door bladerde zag ik dat de songtekst hiervan in stond dus heb ik besloten dat idd. te gaan doen. (nummer heb ik als 2de gedraaid op zijn begrafenis heb het ooit hier in dit topic gezet het nummer)

Als laatste een rondje gedaan met de vraag hoe je het ervaren hebt en of je zo naar huis kan gaan.

Ik ben gelijk doorgegaan naar mijn behandelaar wat misschien te veel van het goede was want was best moe. Behandelaar vond het erg jammer dat de PIT vorige week niet door was gegaan wegens ziekte en deze week door een fout van mij.

Ze maakt zich toch wel zorgen om me nu ik geen werk heb waar ik afleiding in kan vinden. Ze vroeg of ik niet, tijdelijk, opgenomen wilde worden. Wederom aangegeven dat ik dat niet wil.

Ik voel me wel erg nutteloos zo zonder werk. Niemand die op mij zit te wachten. Eigenlijk maak ik me ook zorgen om mezelf maar ja....

Vanavond actief geweest. Ramen even gezeemd (heb in het weekend een halloween thema raam gemaakt met slingers, heksen, grafzerken,pompoenen enz. enz. met mijn neefje en nu zag ik dat het raam wel erg vies was waarschijnlijk viel het me nu op omdat normaal de gordijnen dicht zijn en ze nu even open waren) wc's goed schoongemaakt, beneden verdieping gestofzuigd, bed verschoond en een was gedraaid. Nu vind ik het wel weer welletjes voor vandaag en zit ik te niksen.
De groep klinkt op zich wel goed toch ibi, ik denk dat je daar veel aan kunt hebben. Kan me voorstellen dat je in een gat valt zonder werk zo.. Bah wat naar toch.. En nou doet mijn internet het niet dus we kunnen geen rummi :( (ter afleiding ofzo)

misschien iets knutselen thuis? Je hebt wel veel huishouden gedaan zeg
nah er liggen nog vrij veel knutselzooi die ik moet opbergen die ik gekocht heb voor een prikkie bij de action. Nu ben ik gewoon moe dus doe lekker niks. Toen ik naar buiten ging om de ramen te zemen hoorde ik de buurvrouw ineens zeggen: doe jij eens niet zo actief haha schok me een hoedje ze stond verdekt opgesteld.

Woensdagavond bestuursvergadering, donderdag ga ik met een tante naar mijn andere tante toe die een gebroken voet heeft. We gaan daar waarschijnlijk ook wat knutselen.

Ik ben bezig met bepaalde dingen voor bepaalde mensen te maken. Sorry dat ik het zo vaag omschrijf maar ik heb meelezers die dit nog niet mogen weten.

Zit nu te kijken naar undercover baas vind ik altijd wel grappig. Zojuist mijn medicatie ingenomen dus hoop over niet al te lange tijd in slaap te vallen.
Hoop dat je een beetje kunt slapen zo iebs.. drukke dagen voor de boeg wel!
valt wel mee hoor enne morgen helemaal niets!!! heerlijk hoop dat het droog is dan ga ik naar de grote markt voor een nieuwe handtas. De mijne is kapot gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven