VRLK
woensdag 13 februari 2008 om 20:33
Oja, filegedoe, brr. Ben blij dat ik nu op 6 minuten fietsen van werk woon. Scheelt echt een hoop tijd op een gemiddelde werkdag!
Wind, ik herken je gevoel, maar dan met Maxi. Die kan ook aan het eind van de dag nog even met een lekkere puberbui mijn humeur grondig vergallen. Irritant is dat ja!
En dan is zij het kwijt en gaat ze lekker douchen en nog even in bed liggen lezen, en ik loop nog een kwartier na te foeteren in mezelf.
Maar ik geloof niet dat het idee dat het de komende jaren wel zo blijft echt helpt he?
Wind, ik herken je gevoel, maar dan met Maxi. Die kan ook aan het eind van de dag nog even met een lekkere puberbui mijn humeur grondig vergallen. Irritant is dat ja!
En dan is zij het kwijt en gaat ze lekker douchen en nog even in bed liggen lezen, en ik loop nog een kwartier na te foeteren in mezelf.
Maar ik geloof niet dat het idee dat het de komende jaren wel zo blijft echt helpt he?
woensdag 13 februari 2008 om 20:50
Peb, ik had met niet gerealiseerd dat het dan vakantie is.
Zootje is dus ook vrij. Komt vrijdag jou uit?, dat is dus 29 februari ofzo?
(is het eigenlijk schrikkeljaar of niet?
Zen kan ook heeeeeel erg stout zijn. Als zijn gedrag me erg stoort, probeer ik altijd om dat niet te laten merken.
Ga dan overdreven geduldig doen.
Dit hoef ik dan maar een uurtje vol te houden, dan geeft hij het op om me woest te krijgen.
Werkt goed hoor.
(al gebeurt het natuurlijk hier ook wel eens dat ik voor viswijf speel)
Emo-eter ben ik absoluut niet. Als ik me rot voel, krijg ik geen hap door mijn keel.
Kilo's vliegen er dan juist af.
Ik snoep wel uit verveling, dat dan weer wel.
Hier wordt ook veel gezeurd om snoep. Maar nee is nee.
Hier werkt de afspraak heel goed, dat als ze nog drie keer om snoep vragen, terwijl ik gezegd heb, dat ze er niet om mogen zeuren, ze helemaal niks krijgen die dag.
Soms krijgen ze een dag of wat helemaal niks, soms chips koek en snoep op 1 dag.
Net hoe het loopt, eigenlijk.
Gisteren pas om 1.30 klaar met fotoalbum, ik was helemaal gesloopt.
Maar af is af en last van de schouders:)
Lekker dagje vandaag
Twee vriendinnetjes van Zootje te spelen, dus gezellige drukte.
Cakejes gebakken en geknutseld. Leek bijna een ideale moeder;-)
Woensdag kinderfeestje van Zootje. Wat is een handige tijd voor zoiets?
Zootje is dus ook vrij. Komt vrijdag jou uit?, dat is dus 29 februari ofzo?
(is het eigenlijk schrikkeljaar of niet?
Zen kan ook heeeeeel erg stout zijn. Als zijn gedrag me erg stoort, probeer ik altijd om dat niet te laten merken.
Ga dan overdreven geduldig doen.
Dit hoef ik dan maar een uurtje vol te houden, dan geeft hij het op om me woest te krijgen.
Werkt goed hoor.
(al gebeurt het natuurlijk hier ook wel eens dat ik voor viswijf speel)
Emo-eter ben ik absoluut niet. Als ik me rot voel, krijg ik geen hap door mijn keel.
Kilo's vliegen er dan juist af.
Ik snoep wel uit verveling, dat dan weer wel.
Hier wordt ook veel gezeurd om snoep. Maar nee is nee.
Hier werkt de afspraak heel goed, dat als ze nog drie keer om snoep vragen, terwijl ik gezegd heb, dat ze er niet om mogen zeuren, ze helemaal niks krijgen die dag.
Soms krijgen ze een dag of wat helemaal niks, soms chips koek en snoep op 1 dag.
Net hoe het loopt, eigenlijk.
Gisteren pas om 1.30 klaar met fotoalbum, ik was helemaal gesloopt.
Maar af is af en last van de schouders:)
Lekker dagje vandaag
Twee vriendinnetjes van Zootje te spelen, dus gezellige drukte.
Cakejes gebakken en geknutseld. Leek bijna een ideale moeder;-)
Woensdag kinderfeestje van Zootje. Wat is een handige tijd voor zoiets?
woensdag 13 februari 2008 om 20:56
Last van schouders of nu last van schouders Ely
Kinderfeestje? Je kan gaan voor meteen uit school meekomen en dan eerst met ze eten, of ze om een uur of twee, half drie laten brengen en dan eerst nog wat meer voorbereidingstijd misschien. Ik deed eigenlijk altijd het eerste; meteen mee. Vond Maxi ook altijd wel zo leuk.
Wat ga je allemaal doen met ze?
Kinderfeestje? Je kan gaan voor meteen uit school meekomen en dan eerst met ze eten, of ze om een uur of twee, half drie laten brengen en dan eerst nog wat meer voorbereidingstijd misschien. Ik deed eigenlijk altijd het eerste; meteen mee. Vond Maxi ook altijd wel zo leuk.
Wat ga je allemaal doen met ze?
woensdag 13 februari 2008 om 21:07
Maar als je ze dan gelijk meeneemt, doe je dan tot en met eten, of dan tot eten?
Ik zit dus te twijfelen tussen van 15.00 tot 18.30 met eten
Of vanuit school (12.30) tot een uur of 16.00.
Ik ben van plan om diadeems/diademen met ze te gaan knutselen
Thema is namelijk prinses:)
Dus een roze diadeem en dan beplakken met glitters, roosjes, tule en zo.
En daarna gaan we make uppen, dat wil Zootje heel graag
Dan een paar kim-spelletjes (weten jullie dan wat ik bedoel?)
Vervolgens stoelendans en disco ofzo.
En in eerste instantie had ik dus bedacht met eten. Dus dan lekker patatjes eten, met als toetje een prinsessenijsje
Ik zit dus te twijfelen tussen van 15.00 tot 18.30 met eten
Of vanuit school (12.30) tot een uur of 16.00.
Ik ben van plan om diadeems/diademen met ze te gaan knutselen
Thema is namelijk prinses:)
Dus een roze diadeem en dan beplakken met glitters, roosjes, tule en zo.
En daarna gaan we make uppen, dat wil Zootje heel graag
Dan een paar kim-spelletjes (weten jullie dan wat ik bedoel?)
Vervolgens stoelendans en disco ofzo.
En in eerste instantie had ik dus bedacht met eten. Dus dan lekker patatjes eten, met als toetje een prinsessenijsje
woensdag 13 februari 2008 om 21:08
woensdag 13 februari 2008 om 21:10
woensdag 13 februari 2008 om 21:13
Ik heb een duozitter, is echt superuitvinding vind ik.
Fietst prima, helemaal niet overdreven zwaar ofzo.
Ze moeten er alleen we echt groot voor zijn, Zen kan net aan bij de voetstepjes. Maar ja, dat is ook wel een ukkie voor zijn leeftijd.
In welke maat zit Nano nou?
En Bries, Wind?
Ik wilde laatst weer iemand babykleertjes geven die Zeefje te klein waren, kindje is 5 maanden jonger.
Bleek dat kindje al in een grotere maat te zitten, dan Zeefje.
Zeefje heeft maat 68. Sommige kleertjes maat 74, maar dan alleen de dingen die ik voor Zootje ook gebruikt heb en die in de droger zijn geweest (dus gekrompen)
Sommige shirtjes in maat 62 past ze ook nog
Fietst prima, helemaal niet overdreven zwaar ofzo.
Ze moeten er alleen we echt groot voor zijn, Zen kan net aan bij de voetstepjes. Maar ja, dat is ook wel een ukkie voor zijn leeftijd.
In welke maat zit Nano nou?
En Bries, Wind?
Ik wilde laatst weer iemand babykleertjes geven die Zeefje te klein waren, kindje is 5 maanden jonger.
Bleek dat kindje al in een grotere maat te zitten, dan Zeefje.
Zeefje heeft maat 68. Sommige kleertjes maat 74, maar dan alleen de dingen die ik voor Zootje ook gebruikt heb en die in de droger zijn geweest (dus gekrompen)
Sommige shirtjes in maat 62 past ze ook nog
woensdag 13 februari 2008 om 21:19
Mille, bedankt voor de complimenten, ik vind vooral die kabouter kwebbelfoto zo lief. Ze had twee dagen carnaval op het kdv. Dus eerste dag als kabouter, tweede dag als Zwarte piet.
(enige outfits in haar maat, in onze verkleedkist;-)
Zootje krijgt een nieuwe prinsessenjurk voor haar verjaardag van Zen (die slijt er drie per jaar)
Moet er wel aan denken dat we kado's geven als ze al is aangekleed, anders gaat ze vast in haar prinsessenjurk naar school...
Van Zeefje krijgt ze haar felbegeerde MegaMindy masker.
(enige outfits in haar maat, in onze verkleedkist;-)
Zootje krijgt een nieuwe prinsessenjurk voor haar verjaardag van Zen (die slijt er drie per jaar)
Moet er wel aan denken dat we kado's geven als ze al is aangekleed, anders gaat ze vast in haar prinsessenjurk naar school...
Van Zeefje krijgt ze haar felbegeerde MegaMindy masker.
woensdag 13 februari 2008 om 21:21
Suske had vanmiddag een kinderfeestje en dat was van 14-17, dus zonder eten. Vriendje werd vijf. Ze hebben schatkistjes gegraven (ik weet alleen niet waar die dingen begraven waren, mensen hebben een compleet bestrate achtertuin en voortuin) en vlaggen beschilderd. Vlaggen waren gemaakt van stokjes die je bij een doe-het-zelf zaak kunt kopen en een stuk wit katoen waar een tunneltje in was gestikt en daarna op het stokje geschoven. Vond ik wel crea! Ik denk dat als de kinderen jarig zijn, ik ga voor een feestje van meteen uit school tot 15.30u of zoiets. Suske was wel erg narrig toen hij eenmaal thuis was, was misschien net iets te laat. Of het zit in de lucht, zo te lezen zijn er nog meer narrige Vrolijke kindjes.
Whaaaa Elyane, ik zag het zo voor me, tieten vooruit en GRIJP! Wat een poppetje moet ze zijn zeg (en ze is qua koppie zeker een poppetje, wat een enorm leuke foto's in ak), dat ze nog in die maten past!
Whaaaa Elyane, ik zag het zo voor me, tieten vooruit en GRIJP! Wat een poppetje moet ze zijn zeg (en ze is qua koppie zeker een poppetje, wat een enorm leuke foto's in ak), dat ze nog in die maten past!
woensdag 13 februari 2008 om 21:25
Ely, Nano heeft trouwens ook zeker tot een maand of tien, elf nog veel maat 68 gedragen hoor. Zeker dus broeken, shirts toen wel 74. En Mini had met twee jaar maat 74-80, dus ik vind Zeefje volkomen normaal
Hm, duozitter klinkt niet als mogelijke oplossing dan, want denk niet dat Nano daar met een jaar of twee goed op kan zitten..
Hm, duozitter klinkt niet als mogelijke oplossing dan, want denk niet dat Nano daar met een jaar of twee goed op kan zitten..
woensdag 13 februari 2008 om 21:36
woensdag 13 februari 2008 om 21:41
Anders zo'n aanhangfiets Mille?
Ben blij dat Groot Pebbeltje als zo snel goed kon fietsen (met 3,5 zonder zijwielen). Vanaf moment van naar school gaan zit hij eigenlijk nog nauwelijks achterop. Klein Pebbeltje is niet zo'n fietser. We hebben wel zijn zijwielen er 2 weken geleden afgehaald en even geoefend.
Moeder van schookl adviseerde mij ook zo'n duozit (waarom eigenlijk?). Mijn kinderen wegen ongeveer 23 en 19 kilo, dat is 42 kilo kind achterop. En dan zeker nog fietstassen vol met boodschappen. Mij niet gezien. Als ik wel in de situatie was geweest dat ik 2 niet zelf fietsende kinderen had dan had ik een bakfiets gekocht.
Vrijdag de 29e lijkt me pirma Ely.
Ben blij dat Groot Pebbeltje als zo snel goed kon fietsen (met 3,5 zonder zijwielen). Vanaf moment van naar school gaan zit hij eigenlijk nog nauwelijks achterop. Klein Pebbeltje is niet zo'n fietser. We hebben wel zijn zijwielen er 2 weken geleden afgehaald en even geoefend.
Moeder van schookl adviseerde mij ook zo'n duozit (waarom eigenlijk?). Mijn kinderen wegen ongeveer 23 en 19 kilo, dat is 42 kilo kind achterop. En dan zeker nog fietstassen vol met boodschappen. Mij niet gezien. Als ik wel in de situatie was geweest dat ik 2 niet zelf fietsende kinderen had dan had ik een bakfiets gekocht.
Vrijdag de 29e lijkt me pirma Ely.
woensdag 13 februari 2008 om 21:42
woensdag 13 februari 2008 om 21:44
Kinderfeestjes zijn hier ook meestal 3 uur urend. Ik doe er wel eten bij, dan scheelt zo weer een half uur dat je niet hoeft in te vullen met andere activiteiten. En ook nog taarteten natuurlijk. En rustige activiteit afwisselen voor drukke activiteit (buiten!) zodat ze weer even energie kwijt kunnen. Maar dat is met jongens ook meer nodig geloof ik.
wat zijn kim-spelletjes?
wat zijn kim-spelletjes?
woensdag 13 februari 2008 om 21:45
Oh, en bakfiets past hier niet door de poort Peb. En voor op de stoep laten staan vind ik ook niet echt een optie.
Er is trouwens vanmiddag een poging tot inbraak bij de buren van onze buren gedaan! Gewoon op klaarlichte dag, ze waren achterom gekomen en op dak van bijkeuken geklommen, en bezig badkamerdeur te forceren. Lekker dan.
Wel goed voor vent, die is nu eindelijk ervan overtuigd dat de boel Altijd Goed Op Slot moet. Heeft te lang in een gehucht gewoond..
Er is trouwens vanmiddag een poging tot inbraak bij de buren van onze buren gedaan! Gewoon op klaarlichte dag, ze waren achterom gekomen en op dak van bijkeuken geklommen, en bezig badkamerdeur te forceren. Lekker dan.
Wel goed voor vent, die is nu eindelijk ervan overtuigd dat de boel Altijd Goed Op Slot moet. Heeft te lang in een gehucht gewoond..
woensdag 13 februari 2008 om 21:52
Plaatje plakken lukt vast weer niet, maar zoiets is misschien ook wel handig: http://www.fietsfabriek.nl/imagesbig/pa ... duo_01.jpg
Kunnen ze allebei achterop zonder dat je kiept vanwege gewicht.
Kunnen ze allebei achterop zonder dat je kiept vanwege gewicht.
woensdag 13 februari 2008 om 21:59
Lekker druk hier! Gezellig! Ik kom even snel zeggen dat wij aanstaande vrijdag gaan verhuizen, joehoe! Dan hoop ik daarna snel online te zijn en lekker ouderwets te forummen in vrije uren. Nu al zin in!
ik zag een staartje over kinderfeestjes, Apie heeft twee weken terug haar eerste feestje gehad van een vriendinnetje die 4 werd en dat was van 16 tot 18 uur met eten. Ik heb even geholpen want vriendin heeft nog twee meisjes van 0 en 1 dus druk zat. Het was gezellig maar de meisjes waren aan het eind wel snel uit hun doen (als een prinsessenketting uit elkaar viel en dat soort werk) Ik zou het ook zelf iets eerder doen.
En Ely, jouw fysio ervaring! whahaha! (Ik ben erg visueel ingesteld)
ps ook hier drakend kind van drie, pfff zaterdag was het hoogtepunt en zelf oma stond op het punt Apie een draai om haar oren te geven (bij wijze van spreke), gedeelde smart halve smart?
Wind, morgen ook naar B?
ik zag een staartje over kinderfeestjes, Apie heeft twee weken terug haar eerste feestje gehad van een vriendinnetje die 4 werd en dat was van 16 tot 18 uur met eten. Ik heb even geholpen want vriendin heeft nog twee meisjes van 0 en 1 dus druk zat. Het was gezellig maar de meisjes waren aan het eind wel snel uit hun doen (als een prinsessenketting uit elkaar viel en dat soort werk) Ik zou het ook zelf iets eerder doen.
En Ely, jouw fysio ervaring! whahaha! (Ik ben erg visueel ingesteld)
ps ook hier drakend kind van drie, pfff zaterdag was het hoogtepunt en zelf oma stond op het punt Apie een draai om haar oren te geven (bij wijze van spreke), gedeelde smart halve smart?
Wind, morgen ook naar B?
woensdag 13 februari 2008 om 22:01
Volgens mij zijn de meeste bakfietsen er wel op gemaakt om buiten te laten staan. Maar dan moet je dat wel willen natuurlijk; zo'n bakbeest op je stoep. Ik vind zo'n ding super maar hij kan niet in onze schuur van 2 bij 2 en ding op de oprit vind ik niks. Leen hem wel incidenteel bij vriendin in de buurt.
Vrolijk, fietsen jullie er nog veel mee?
Vrolijk, fietsen jullie er nog veel mee?