VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Kennen jullie die kleine DAIM snoepjes?

Die zijn zooooooooo lekker!
victoria principal
Daim snoepjes zijn errug vies!

Leuk dat je gaat eten met haar Wind. Ff zo spieken op AK!

Pammie had ik al eens op foto gezien, dus eigenlijk geen Pamela Anderson of Victoria Principal visioenen.

O ja, groetjes van Nathje allemaal. Had haar vandaag aan lijn en aankomend weekend gaan ze verhuizen, dus weer hopelijk een sociaal leven na het weekend.

Ik ga douchen, lekker naar bed tv kijken of Hello lezen. heerlijk. Morgen stomme dag op het werk. Echt heel stom want moet allemaal hele stomme dingen doen. BAH.
Eh... Veel plezier op werk?! Of niet natuurlijk .

Vandaag hectische dag op werk. Normaliter hadden we vandaag met 15 'man' moeten zitten, maar we hadden vijf (5!) zieken. Ongeveer dezelfde klachten als ik had: misselijkheid, buik- of maagpijn, darmen over de zeik. Ik moet zeggen dat mijn buik- en maagstreek nog steeds aanvoelt alsof er weer een tweeling inzit, enorm veel beweging, en er zit ook veel lucht in. Heel raar.

Vrolijk, hoe laat kunnen we zaterdag aan komen waaien?
Ennnnn de laatsten zullen de eersten zijn. Iemand koffie (het valt me ineens op dat de 'kop koffie smiley' verdwenen is), of ben ik de enige hier?

Heb een bestelling uit België binnen, mijn webshop goes international. Site heeft alleen geen verzendkosten berekend voor verzending buiten NL en binnen Europa, da's weer minder.
Wauw Dropje, wat goed. Mensen weten je dus wel te vinden, ben je zo goed googlebaar?

Vrolijk, je leest het vast niet, maar succes vandaag. Dagen op het werk waar je tegenop ziet zijn irritant maar gaan meestal heel snel weer voorbij en vallen ook vaak mee!

Ik ga naar Chimpie Champ nu, dus voor mij geen koffie.

Later!
Veel plezier in de Sjimpie Sjamp!

Suske heeft vanmiddag een verjaardagsfeest van een schoolvriendje. Moet nog iets verzinnen om met Wiske te gaan doen, is echt wennen voor haar als Suske ergens heen gaat waar zij niet is uitgenodigd.
Vanmorgen was ik om 6.15 wakker omdat er een Klein Pebbeltje naast mijn bed stond. Die heb ik teruggebracht, ben weer in slaap gevallen en gaan dromen. Ik droomde levensecht dat mama er gewoon nog was. Ik was helemaal van slag en verdrietig toen ik wakker werd. En nog eigenlijk.

Ik mis mijn moeder echt heel erg. Wordt nu ook steeds geconfronteerd met momenten waarop ik haar gebeld zou hebben als ze nog leefde. Dingen die ik haar zou willen vertellen, gewone alledaagse dingen overigens, maar toch.

Ik werk veel. Iedere dag. Is ook nodig, maar ook afleiding. Als ik alleen thuis ben voel ik me heel erg alleen. Gek, dat je je zo alleen kunt voelen terwijl je toch vent, kinderen en nog wel meer mensen waar je om geeft en die om jou geven hebt. Nu ik dit schrijf krijg ik ook weer zo'n prop in keel en pijn op borst. Het is echt waardeloos als je moeder dood is.
Meisje toch

Het is inderdaad waardeloos, net wat je zegt.

Ik weet niet of jij in het hiernamaals gelooft, maar ze zeggen wel eens dat als je een levensechte droom hebt, het vaak zo is, dat de overledene ' langskomt'.

Toch jammer dat je je er dan op zo'n moment niet bewust van bent en er ook wat mee kunt.

Ik zou zo graag willen dat ik wat voor je kan betekenen, maar ik kan dat niet.

Kan wel zorgen voor wat leuke afleiding.

Als na de volgende week een keer een gaatje hebt, dan kom ik graag even op de thee met Zen en Zeefje.
Even kijken Ely, na de volgende week...

Dus in de week van 25 februari? Dan hebben de Pebbeltjes voorjaarsvakantie en werk ik niet zoveel. Ga denk ik wel een beetje met Pebblo de tijd thuis en op werk verdelen, maar daar hebben we het verder nog niet over gehad. Roep maar een dag, dan kijk ik of het werktechnisch kan.
Ach Peb toch. Wat moeilijk voor je, je moeder zo moeten missen. Een virtuele omarming bij gebrek aan beter..
Pebblesmeisje, wat kan ik het me voorstellen, en toch ook weer niet. Maar wat jij beschrijft is precies waar ik zo bang voor ben als mijn moeder komt te overlijden. Het is echt zwaar, dat geloof ik direct. Gelukkig vind je afleiding in je werk, dat is dan eigenlijk precies op tijd gekomen. Is er ook een plek waar je heen kunt? Een graf oid?
Net terug van chimpie champ. En het was leuk maar ook heel sneu. Schorrie ging in het grote klimding met allemaal buizen enzo. Hij was heel lang weg maar dat is wel vaker zo en dan ineens duikt hij weer op. Op een gegeven moment ging ik toch maar zoeken. Zie ik hem ineens huilen, helemaal sip kijken. Hij was in zo'n buis in dat klimding bang geworden en durfde niet meer verder. Hij had daar heel lang gezeten en gehuild. Uiteindelijk hadden meisjes hem geholpen. Mijn arme ventje...
Achja, dat is zielig.

Pebblo is nu in het kader van leuke dingen op woensdagmiddag met de Pebbeltjes naar de bioscoop. Wel fijn dat hij dat kan, vanmorgen zouden we misschien vanmiddag ruilen, als ik nu thuis was geweest dan was ik de was aan het wegwerken en aan het stofzuigen enzo. Geen idee wanneer dat dan wel weer eens gebeurt trouwens...

We hebben geen graf. Eigenlijk nog niets. Een maand na de crematie wordt de as vrijgegeven. We laten het uitstrooien op de begraafplaats aan het water. Dat wilde mama zelf ook graag. Mijn zusje en ik willen daar bij zijn. Mijn vader en broers niet. Mijn tante misschien als wij ook zouden gaan.

Daarna willen we wel een gedenkplaatje op de crematiemuur. Simpel, met naam, geboorte- en sterfdatum.

We hebben de Pebbeltjes verteld dat oma nu een ster is. Dat vinden ze wel wat. De laatste dagen was het heel erg helder, met veel sterren. "Welke ster is oma?" ,vroeg GP. "Ik weet het niet", zei ik, "maar ik denk dat de mooiste ster oma is". Daar was GP het wel mee eens. Klein Pebbeltje keek ook omhoog en zag inderdaad heel veel sterren. "Wel fijn", zei hij, "dat oma zoveel vriendjessterren heeft!".
Ach wat lief zijn die kinderen he.

Schorrie vraagt sinds kort de hele tijd om snoep. Heel irritant. Ik heb nu gezegd tegen hem dat hij het niet meer hoeft te vragen, dat ik het wel zeg als hij snoep mag. Maar nu zegt hij steeds: 'Wil je het nu zeggen?'

Ik denk dat we een klok in de woonkamer moeten gaan hangen ofzo, zodat ik hem kan zeggen hoe laat hij snoep mag. Nu heb ik gezegd dat als het tv programma dat hij zit te kijken afgelopen is, dat hij dan een snoepje mag (en ik ook!).
Groot Pebbeltje kon ook zo zeuren om eten. Maar die wilde gewoon eten uit verveling.

Makkelijk als ze naar school gaan, snoep en drinken krijgen ze als ze 's middags uit school komen en daarna niets meer tot avondeten.
Ach, wat zijn kinderen toch lekker lief en nuchter. Daar kun je echt ontroerd van raken, toch?

Peb, meisje wat zul je het moeilijk hebben. Het is gewoon kut... ik wou dat ik iets voor je kon doen, maar zou niet weten wat. In ieder geval een dikke knuffel!

Wow, Dropje goes internationaal!

Goed hoor en wat leuk!

Vrolijk, sterkte op je saaie werkdag. Je bent al over de helft

Ach, arme Schorrie! Ik ben vanmorgen ook met die knullen naar een indoorspeeltuin geweest hier in de stad. Ik wilde eigenlijk naar Plaswijckpark of Blijdorp maar het was 1 graad! Hebben genoten!

Bries klom in peutergedeelte op klimhuisje (4 treden) ging door een klein tunneltje en samen met KW van de glijbaan. Echt leuk om te zien, jammer dat ik mijn camera niet bij me had.

En nu ligt KW uitgeteld op de bank Thomas te kijken en ligt Bries op bed en heb ik even voor mezelf. Handig uitgetelde kinderen
Toevallig dit!

Ik wilde al aan jullie vragen of jullie kinderen ook zoveel om eten vragen. KW is zo'n vreetzak!

Vanmorgen heeft hij als ontbijt een boterham op met een beker thee en na een half uur vraagt hij al om een snoepje. Heb gezegd dat als hij trek had hij een stukje ontbijtkoek mocht en dat wilde hij. Vervolgens na een half uur weer vragen om een snoepje. Heb weer nee gezegd en toen vroeg hij maar om een boterham. Ik heb gezegd dat hij een appel kon krijgen en die heeft hij op. En toen was het pas 10.00 uur! En nu ook weer... hij heeft net twee kaakjes op en vraagt nu al weer om iets. Heb nee gezegd. Vraag me af of het verveling is of dat hij echt trek heeft.
Schorrie vraagt om snoep of zegt dat hij honger heeft. De hele dag door. Hij eet 2 boterhammen als ontbijt en 2 in de middag. 's Middags eet ik dan meestal nog fruit met hem en 's ochtends rond een uur of 10 mag hij 2 snoepjes uit een bakje. Maar tussen die momenten door hoor ik dus de hele tijd: 'Mag ik een snoepje' en 'Ik heb honger'.

O ja bovenstaand schema is mijn ideale schema. Ik houd me er niet altijd aan. Vandaar dat hij het ook de moeite waard vindt om te blijven vragen waarschijnlijk.
O ja, echt trek dat geloof ik niet bij Schorrie. Het is meer dat hij het lekker vindt en leuk en bijzonder enzo. Denk ik.
Ik denk dat we wat consequenter moeten zijn. Dus 1 keer per dag op een vast moment een snoep en/of koekmoment. Dan weten ze waar ze aan toe zijn.

Wat een verschil met gisteren met het weer joh!

Ging er gewoon van uit dat het vandaag weer zo'n mooie dag zou zijn.
Ja, dat denk ik ook dat we consequenter moeten zijn. En toch het snoepje linken aan een bepaald moment zodat hij weet wanneer hij het kan verwachten. Alleen welk moment dat vind ik nog een beetje moeilijk want de dagen verlopen hier nooit zo gestructureerd.....
Morgen wordt het ook nog zo maar vrijdag tot en met zondag is weer lekker!

Ik ga vananvond met mijn moeder naar het theater. Ik heb er zin in, we gaan naar Loes Luca, Moordvrouwen (ik dacht dat dat de titel was). Ik ben erg benieuwd hoe ze het doet. Heb haar al vaker op zien treden en vindt haar errug goed.

Mijn buik is vet. Heel lelijk.
Ja, echt. Consequenter zijn. Zeker als ze zo klein zijn.

Ik deed toen ze nog niet op school zaten ontbijt, tussendoor fruit met drinken, lunch, tussendoor koekje of snoepje en drinken en dan gewoon avondeten en toetje. En dat was het. Op een gegeven moment weten ze ook niet beter en als zeuren om een snoepje soms wel wat oplevert dan is zeuren en dus proberen in ieder geval de moeite waard.

Nu eten ze thuis ontbijt, fruit en lunch op school, snoepje en drinken als ze thuiskomen, en soms dan ook wel 2 of 3 snoepjes maar dan wel allemaal achter elkaar zodat het 1 eetmoment blijft en dan avondeten en klaar.

Ze zeuren nu bijna niet om eten. En omdat het er nu goed inzit wijken we ook wel eens af. Ik zeg wel eens dat ze altijd wel wat krijgen als ze er om vragen., maar ze vragen ook meestal op de vaste momenten dus dan is het makkelijk.
Pebblo is naar Moordwijven geweest, en hij was er niet kapot van.

Pebbeltjes keken op gegeven moment 's middags tv, op Ketnet en dat begon geloof ik om 15 uur ofzo en was dus mooi moment. Zitten, eten en drinken.

En bij mij krijgen ze echt niet iets als ze net een uur geleden gegeten hebben. "Ja maar ik heb honger" is flauwekul en als dat zo is dan moeten ze maar meer eten tijdens ontbijt of lunch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven