Discofeestje jongen 9 jaar.

26-10-2011 15:10 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog tips ? Er komen alleen jongetjes, meisjes zijn :puke:

Vrijstaand huis, dus de buren hebben weinig te lijden.

Ongeveer van 19:00 tot 21:00 uur.

Eerst cadeautjes uitpakken en een taartje o.i.d., daarna de lichten uit.

Discolamp die reageert op geluid hebben we, cd's is de bibliotheek geschikt voor, kerstlampjes / gekleurde lampjes om een deel van het huis wat te verlichten. (Griezel)-lampions ??

Emmer popcorn, zakken chips, bak M&M's. Cola, ranja.

Zie ik nog iets finaal over het hoofd ?

Tips en goede raad zijn welkom, met name voor dansbare muziek die "grote jongens" leuk vinden.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hebben jullie een spelcomputer? Dan zo'n dansspel, je weet wel dat je een eenvoudige choreografie moet volgen.
Ik zit te denken aan een bar (eettafel?) met barman/vrouw met daarop lege doorzichtige drankflessen gevuld met gekleurde limo (ranja?) als coctails? Een pinata misschien, altijd leuk! Lege of oude cd's als onderzettertjes gebruiken. Oude lp 's aan de muur hangen. Entreekaartjes maken voor bij de uitnodiging lijkt me ook leuk. Portier bij de deur die de kaartjes afscheurt. Limbodansen? Nou, ben even uitgedacht;)
Bij een dergelijk feest zijn meisjes nodig... met alleen jongens wordt dit geheid niet gezellig. Jongens zijn niet zo van het dansen, maar meer van het ravotten enz.

Een binnenspeeltuin lijkt mij leuker in dit geval! Of wat je thuis zou kunnen doen is een haloween party....

geen disco joh!
Stiekem toch een paar meisjes uitnodigen :o

Wedden dat ze het toch leuk vinden
Eens met Bergje. Zonder meisjes wordt dit niks. Zeker weten.

Tips MET meisjes: wedstrijd breakdancen, dansfilm, Wii-dance, muziek met veel discolampjes, huur een rookmachine.

Cocktails maken (met parasolletjes).

Dresscode.

Succes.
quote:Nina28 schreef op 26 oktober 2011 @ 15:22:

Stiekem toch een paar meisjes uitnodigen :o

Wedden dat ze het toch leuk vinden

Inderdaad.

Het is mss raar maar ik koppel een discofeestje op die leeftijd automatisch aan meisjes. Die zijn bezig met dansen. Vaak bij een dansschool (streetdance) enz.
Er was bij SYTYCD een meneer die themafeestjes gaf. Hij was dan Dan Karaty.

Als zoon het wat lijkt, ook een uurtje audities doen? Grote tafel neerzetten, kinderen om en om jurylid laten zijn. Desnoods laat je ze met zijn tweeën dansen.
Kunnen jullie een bar neerzetten (of fabriceren) en muntjes uitdelen voor consumpties? Dan sta jij of man achter de bar, net als in een echte disco.

Muntjes zelf maken of pokerfiches gebruiken.
Bij binnenkomst elk kind een stempel op de hand geven.

Eventueel kijken of je er een in thema kunt ontwerpen.
quote:helene31 schreef op 26 oktober 2011 @ 15:28:

Er was bij SYTYCD een meneer die themafeestjes gaf. Hij was dan Dan Karaty.

Als zoon het wat lijkt, ook een uurtje audities doen? Grote tafel neerzetten, kinderen om en om jurylid laten zijn. Desnoods laat je ze met zijn tweeën dansen.Ik denk dat geen enkele van de genodigden zich geroepen voelt om met de voetjes van de vloer te gaan. En al helemaal niet 2 jongetjes tegelijk.
Zon dansspel lijkt me echt een hit! Er zijn al erg leuke dingen genoemd qua aankleding, vind bar met muntjes geniaal idee. Weet ook zeker dat jongens van 9 zelf verschillende kleuren drank door elkaar mixen leuk vinden (vooral als er bv. nog slagroom ofzo bij zit, lekker vies)
Bergje, waarom zo negatief? Er zijn zat jongens die dansen cool vinden! Neem aan dat Snoesje weet wat haar zoon en vriendjes leuk vinden!
Op de uitnodiging zetten dat elk kind verkleed komt als zijn favo artiest. Dan kunnen jullie daar eventueel nog iets mee doen.

Een raadspelletje, wie is wie.

Elk kind zijn favoriete nummer laten noemen en deze via youtube afspelen om op te dansen.

Prijzen uitdelen voor beste danser, beste zanger, meest extravagant, meest stijlvol etc. Wel zorgen dat elk kind prijs heeft. Prijzen in de vorm van een oorkonde met iets lekkers. Kun je aan het einde doen. Als je het echt leuk wilt maken, op de oorkonde plek vrijhouden voor een foto. Van elk kind bij binnenkomst een foto maken en deze printen en op de oorkonde plakken.
quote:Bergje65 schreef op 26 oktober 2011 @ 15:32:

[...]

Ik denk dat geen enkele van de genodigden zich geroepen voelt om met de voetjes van de vloer te gaan. En al helemaal niet 2 jongetjes tegelijk.Dan kan denk ik het hele dansfeest van tafel, als niemand gaat dansen.
Qua muziek voorkeur zou ik je zoon zelf vragen, hier luisteren onze drie jongens van alles.

Wat dat dansen betreft, onze jongste zit op breakdance dus die zou echt wel een dansje doen, daar heeft hij geen meisjes bij nodig.

Als de genodigden het durven zou je een dans battle kunnen doen, doen ze hier op breakdance ook, twee tegen (over) elkaar en dan mogen ze om de beurt 3 dance moves laten zien.

Verder denk ik dat een beetje springen op muziek voor die jongens ook al heel erg leuk kan zijn. Ik kan me nu al verheugen op ons eerste disco feest, ongetwijfeld van onze jongste zoon

En met alle suggesties die er gegeven worden kan je het feest nog wel een uurtje langer laten duren
Ook leuk: een beamer huren en via je pc allerlei clips van youtube afspelen. Video's eventueel downloaden en een playlist maken. Dan heb je er geen omkijken naar.

Kan trouwens ook op een grote televisie.
Woonkamer aankleden als VIP lounge.

Een gordijn of laken in de deuropening hangen, man in pak als uitsmijter laten fungeren, bordje ophangen met VIP.

Loungekussens op de grond.
Ik heb inmiddels genoeg ervaring met deze knullen, en weet dat ik zelfs de allerkoppigsten meekrijg (állemaal) bij een dansworkshop. Ben zelf wel eens de juf geweest.

Limbodansen is een leuke tip. Moet natuurlijk wel reggaemuziek bij.

Ik zat ook te denken aan bekers met een randje van gekleurde suiker, parapluutjes is ook een goed idee, eventueel cocktaillepels met druifjes ofzo eraan.

Meer tips nog steeds welkom.
Wat is leuke breakdancemuziek ? (Namen van cd's of artiesten, graag).

Snoezekind danst zelfs midden op de Grote Markt in Groningen, als hij leuke muziek hoort (Mary Poppins-muziek tijdens de Roze Zaterdag).
Helene31, echt coole tips!!

Na het dansen allemaal een broodje shoarma?

Iets met blacklightverf laten knutselen en dan blacklight disco?

Glowsticks zijn leuk, heel goedkoop bij de action
Heb je een buurrjongen met een compputer? Laat hem DJ spelen! Een echte DJ maakt het feest compleet!

Die entree kaartjes viind ik ook een superidee!

En als meisjes stom zijn niet uitnodigen gewoon.

Ik lees van 19.00 tot 21.00 wil niet teveel in die tijd proppen. Cadeau's uitpakken en dansen/opp de muziek deinen is al heel wat in korte tijd.
Voor de rest gewoon de top 40 of kids top 20 downloaden?
Top 100 breakdance:

Link
Glowsticks is een goeie !

Zal thuis even naar de muziektips kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven